IVR is een afkorting voor Interactieve spraakreactie. Interactieve spraakreactie is een geautomatiseerd telefoonsysteem dat communiceert met bellers. Het IVR-systeem verzamelt informatie tijdens de interactie en reageert door een passende actie uit te voeren, zoals de beller doorverwijzen naar de juiste vertegenwoordiger/afdeling of terugbellen.
Met Interactive Voice Response kunt u oproepen routeren naar de juiste afdelingen of vertegenwoordigers. Wanneer een klant contact wil opnemen met uw ondersteuningsteam, komen ze een vooraf opgenomen stemmelding tegen. Ze hoeven alleen maar een paar spraak- of toetscommando’s in te voeren en ze worden onmiddellijk doorgestuurd naar de juiste afdeling van uw ondersteuningsteam.
Een typische IVR-structuur zou de klant bijvoorbeeld naar de verwachte afdeling brengen, zoals de factureringsafdeling, nadat de klant op een specifiek nummer op hun telefoon.
Welke functies heeft LiveAgent IVR?
- Terugbelfunctie
- Neem uw eigen Interactieve spraakreactieberichten op
- Upload vooraf opgenomen berichten
- Oproepprioritering
- Routering naar de juiste afdelingen/vertegenwoordigers
Waarom zou u de IVR gebruiken?
- Automatische overschrijvingen + onbeperkte keuzes
- Verhoogt de resolutie bij het eerste contact
- Verhoogt de klantentevredenheid
- Bespaart geld en tijd voor vertegenwoordigers
Record your own IVR messages
Create a professional remote call center complete with custom IVR menu messages. Record them today for free. No credit card required.
Zie hieronder een IVR-structuur met twee beschikbare afdelingskeuzes. Klanten kunnen kiezen voor de verkoopafdeling of de technische afdeling.
Hallo, u hebt [Bedrijfsnaam] bereikt. Kies uit de volgende menu-opties:
Dit bespaart de klant en de vertegenwoordiger van het bedrijf tijd. Er zijn geen extra overboekingen nodig wanneer een klant direct de juiste afdeling bereikt.
Bovendien kunt u voor elke automatische afdelingsoverdracht (afspelen) een aangepast geluid opnemen. Muziek toevoegen die wordt afgespeeld voordat een medewerker de oproep beantwoordt (online/afspelen). Als er geen beschikbare vertegenwoordiger is, kan een klant ook een voicemail achterlaten (offline/voicemail).
start:
- choice:
1:
name: Sales department
play: http://www.example.com/sound-sales.mp3
do:
- transfer:
to: salesDep
if:
online:
- play: http://www.example.com/welcome.mp3
- ring
offline:
- play: http://www.example.com/voicemail.mp3
- voicemail
2:
name: Technical department
play: http://www.example.com/welcome.mp3
do:
- transfer:
to: techDep
if:
online:
- ring
offline:
- play: http://www.example.com/voicemail.mp3
- voicemail
Kennisbankbronnen
Ontdek hoe u;