Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Functies
  • IVR (Interactieve Spraakreactie)

IVR (Interactieve Spraakreactie)

Wat is een IVR?

IVR is een afkorting voor Interactieve spraakreactie. Interactieve spraakreactie is een geautomatiseerd telefoonsysteem dat communiceert met bellers. Het IVR-systeem verzamelt informatie tijdens de interactie en reageert door een passende actie uit te voeren, zoals de beller doorverwijzen naar de juiste vertegenwoordiger/afdeling of terugbellen.

Hoe werkt Interactieve spraakreactie?

Met Interactieve spraakreactie kunt u oproepen doorsturen naar de juiste afdelingen of vertegenwoordigers. Wanneer een klant contact wil opnemen met uw ondersteuningsteam, komen ze een vooraf opgenomen stemmelding tegen. Ze hoeven alleen maar een paar spraak- of toetscommando’s in te voeren en ze worden onmiddellijk doorgestuurd naar de juiste afdeling van uw ondersteuningsteam.

Een typische IVR-structuur zou de klant bijvoorbeeld naar de verwachte afdeling brengen, zoals de factureringsafdeling, nadat de klant op een specifiek nummer op hun telefoon.

IVR-structuur - LiveAgent
IVR (Interactieve Spraakreactie)

Hoe werkt het in LiveAgent?

LiveAgent beschikt over een uitgebreide IVR online designer tool waarmee iedereen zijn IVR-structuren kan ontwerpen, zelfs als ze geen technische ervaring hebben. Bekijk de onderstaande video om meer inzicht te krijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=Ydbuj55E8PU&t

Een dagelijkse promo uitvoeren of een snelle aankondiging doen in uw begroetingsbericht?

Onze tip: neem alle Interactieve spraakreactie audiobestanden direct op in de IVR-designertool in LiveAgent. Met de tool kunt u uw Interactieve spraakreactie structuren helemaal opnieuw ontwerpen en schrijven, inclusief het opnemen of uploaden van uw audiobestanden naar de structuur.

Welke functies heeft LiveAgent IVR?

  • Terugbelfunctie
  • Neem uw eigen Interactieve spraakreactieberichten op
  • Upload vooraf opgenomen berichten
  • Oproepprioritering
  • Routering naar de juiste afdelingen/vertegenwoordigers

Waarom zou u de IVR gebruiken?

IVR is een bekende functie voor klantenondersteuning die wonderen kan doen voor uw helpdesk. Als uw vertegenwoordigers zich overweldigd voelen, klanten geen verbinding kunnen maken via de telefoon, of gewoon als u de zaken overzichtelijker wilt maken, kan IVR-structuren uitkomst bieden. U kunt ze instellen, aanpassen en meteen uitzoeken wat het beste voor u werkt in LiveAgent.

Wat zijn de voordelen van de IVR?

  • Automatische overschrijvingen + onbeperkte keuzes
  • Verhoogt de resolutie bij het eerste contact
  • Verhoogt de klantentevredenheid
  • Bespaart geld en tijd voor vertegenwoordigers

Record your own IVR messages

Create a professional remote call center complete with custom IVR menu messages. Record them today for free. No credit card required.

Start free 14-day trial

Voorbeeld interactieve spraakreactie – Afdelingsoverdrachten

Zie hieronder een IVR-structuur met twee beschikbare afdelingskeuzes. Klanten kunnen kiezen voor de verkoopafdeling of de technische afdeling.

Hallo, u hebt [Bedrijfsnaam] bereikt. Kies uit de volgende menu-opties:

Om met een verkoopvertegenwoordiger te spreken, drukt u op 1.

Druk voor technische ondersteuning op 2.

Dit bespaart de klant en de vertegenwoordiger van het bedrijf tijd. Er zijn geen extra overboekingen nodig wanneer een klant direct de juiste afdeling bereikt.

Bovendien kunt u voor elke automatische afdelingsoverdracht (afspelen) een aangepast geluid opnemen. Muziek toevoegen die wordt afgespeeld voordat een vertegenwoordiger de oproep beantwoordt (online / afspelen). Als er geen vertegenwoordiger beschikbaar is, kan een klant ook een voicemail inspreken (offline/voicemail).

start:
  - choice:
      1:
        name: Sales department
        play: http://www.example.com/sound-sales.mp3
        do:
            - transfer:
              to: salesDep
              if:
                online:
                  - play: http://www.example.com/welcome.mp3
                  - ring
                offline:
                  - play: http://www.example.com/voicemail.mp3
                  - voicemail
      2:
        name: Technical department
        play: http://www.example.com/welcome.mp3
        do:
            - transfer:
              to: techDep
              if:
                online:
                  - ring
                offline:
                  - play: http://www.example.com/voicemail.mp3
                  - voicemail

Het maken van een professioneel Interactieve spraakreactiebericht kan in eerste instantie een ontmoedigende taak lijken. Maak u geen zorgen, we hebben gratis aanpasbare IVR-scripts gemaakt om uw bedrijf meteen op weg te helpen.

Kennisbankbronnen

Ontdek hoe u; 

logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
logo esky color
slido groen
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe werkt IVR?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Met Interactieve spraakreactie kunt u oproepen in uw callcentersoftware doorsturen naar de juiste afdelingen of vertegenwoordigers. Met andere woorden, het stelt uw bellende klanten in staat om rechtstreeks naar de geschikte vertegenwoordigers te gaan. Een typische IVR-structuur zou de klant bijvoorbeeld naar de verwachte afdeling brengen, zoals de afdeling Facturering, nadat de klant een specifiek nummer op haar telefoon heeft ingedrukt.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke functies heeft LiveAgent’s IVR?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De IVR-functies van LiveAgent omvatten een terugbelfunctie, oproepprioritering, de mogelijkheid om uw IVR-berichten op te nemen, vooraf opgenomen berichten te uploaden en de oproepen naar de juiste afdelingen/vertegenwoordigers te routeren. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn de voordelen van IVR?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De voordelen van IVR zijn onder meer automatische overdrachten, onbeperkte keuzes, een betere oplossing voor het eerste contact, klantentevredenheid en een verbeterde workflow voor vertegenwoordigers. ” } }] }

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo