Klant klachtenbeheer systeem

Maak indruk op uw klanten en verhoog hun tevredenheid.
  • ✓ Geen installatiekosten   
  • ✓ 24/7 klantenservice    
  • ✓ Geen kredietkaart nodig    
  • ✓ Op elk moment opzegbaar
Header-animatie
Helpdesksoftware

Klachtenbeheer van klanten is een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie van elk bedrijf. Klantklachtenbeheersystemen (CCMS) zijn formele processen voor het ontvangen, vastleggen en oplossen van klachten van klanten. CCMS heeft drie primaire fasen: de klacht vastleggen, het probleem analyseren en de oplossing implementeren.

Dit artikel onderzoekt de toonaangevende software voor het beheer van klantenklachten en wat hen onderscheidt.

Wat is een klachtenbeheersysteem voor klanten?

  • Biedt ondernemers en managers de nodige tools om alle klachten en oplossingen van klanten te volgen.
  • Het helpt bedrijven om effectiever met klanten te communiceren via verschillende communicatiekanalen.
  • Hiermee kunnen bedrijfseigenaren ervoor zorgen dat alle klachten snel worden afgehandeld met standaardantwoorden.
  • Biedt een manier om klachten in realtime te volgen en tegelijkertijd te controleren welke afdeling tickets invult.
  • Legt klachten vast in een centraal systeem dat bedrijven kunnen gebruiken voor voortdurende analyse en verbetering met behulp van de servicecloud.
  • Bewaakt effectief de prestaties van het personeel bij het omgaan met klachten van klanten.

Hoe werken klachtenbeheersystemen voor klanten?

Met systemen voor het beheer van klachten van klanten kunnen organisaties feedback verkrijgen. Bedrijven kunnen dit gebruiken om problemen op te lossen en klachten in de toekomst te verminderen. Bovendien kunnen gebruikers zoeken in kennisdatabases om hun vragen te beantwoorden onmiddellijk voordat ze met een vertegenwoordiger spreken.

Feedback- en suggestiesfunctie in helpdesksoftware - LiveAgent
LiveAgent-functie voor feedback en suggesties

Elke software gebruikt verschillende tools om feedback te verzamelen en met klanten te communiceren via verschillende sociale media en online kanalen . Een organisatie kan klachten beter afhandelen met een verscheidenheid aan statistieken en rapporten, zoals:

  • Klantentevredenheidsscore
  • Service level overeenkomst
  • Service level doelstellingen

De verzamelde gegevens worden ingevoerd in het CRM-systeem voor toekomstige analyse om toekomstige interacties met klantenklachten te verbeteren.

Dus hoe bieden klachtenbeheersystemen precies hogere niveaus van klantenondersteuning?

  • Klanten klagen rechtstreeks of via sociale media zoals Facebook of Twitter.
  • CMS-systemen reageren met mogelijke oplossingen en verzoeken om meer informatie.
  • Indien nodig werken vertegenwoordigers samen met klanten om de klacht snel op te lossen.

Onderdelen van systemen voor het beheer van klachten van klanten

Bij het evalueren van systemen voor het beheer van klachten van klanten, moet uw team goed thuis zijn in de basiscomponenten die uw organisatie ten goede zullen komen.

Ticketing

Met Ticketing kunnen klantenservicemedewerkers efficiënt één enkele interface gebruiken om op vragen te reageren. Wanneer een medewerker van de klantenservice via een willekeurig kanaal een klacht ontvangt, verandert deze interactie in een ticket. Agenten kunnen deze tickets vinden in een algemene inbox, waardoor klanten snel en efficiënt kunnen reageren. Vertegenwoordigers kunnen vervolgens tickets toegewezen krijgen en deze binnen meerdere afdelingen afhandelen. Ticketing biedt een geweldige gebruikerservaring door alle communicatie te organiseren en het taakbeheer te verbeteren.

Ticketfunctie in helpdesksoftware - LiveAgent

Live chat

Met Live chat-software kunt u snel met klanten chatten als ze een probleem hebben. U kunt uw klanten helpen hun problemen snel en efficiënt op te lossen met automatiseringsfuncties, of ze in contact brengen met de juiste ondersteuningsmedewerker. Bovendien kunt u met de beste klachtenbeheersystemen voor klanten klanten helpen via live tekst-, video- en audiochat. Livechat is een van de meest gebruikte kanalen voor het volgen van klachten van klanten, feedbackbeheer en kwaliteitsborgingsbeheer.

Callcenter

Met software voor het beheer van klachten van klanten kan uw team klanten helpen wanneer ze dat nodig hebben via een callcenter. Oproepen worden gedistribueerd naar beschikbare vertegenwoordigers zodra ze binnenkomen. Als u geen callcenter heeft, kunt u inkomende oproepen niet ontvangen of personeel op de juiste manier sturen.

LiveAgent's callcenter

Sociale media beheer

De sociale media beheercomponent van klachtenbeheersystemen verzamelt klachten van klanten over verschillende sociale mediakanalen. Marketeers en ondersteuningsteams kunnen deze informatie gebruiken om het klachtenbeheer te verbeteren en uw digitale aanwezigheid verder te beheren.

Klantenportaal

Met Klantenportaals kunt u een gestructureerd en informatief portaal voor uw klanten opzetten. Via deze portals kunt u informatie delen met uw klanten en reageren op klachten. Door communityforums, een informatieve databank of een FAQ-sectie te creëren, besteden klanten minder tijd aan het praten met vertegenwoordigers.

De functie voor meerdere kennisbanken in klantenportaalsoftware - LiveAgent

Kennisbank

Uw kennisbank is een integraal onderdeel van uw klantenportaal en biedt klanten te allen tijde gemakkelijke toegang tot informatie . Met de beste software voor inkomende callcentra kunt u meerdere kennisbanken bijhouden voor het beste klachtenbeheer van klanten.

Belangrijkste kenmerken van een effectief klachtenbeheersysteem voor klanten

De volgende belangrijke functies vormen een effectief klachtenbeheersysteem voor klanten:

  • Emailwaarschuwingen (wanneer een automatisch antwoord wordt verzonden).
  • De mogelijkheid om eerdere klachten van dezelfde klant te volgen.
  • Vertegenwoordigers kunnen klachten volgen om meer toegankelijke communicatie tussen bedrijf en klant mogelijk te maken.
  • Klanten kunnen op elk moment antwoorden vinden.
  • Analyse van klachten van klanten kan toekomstige interacties verbeteren.
  • De vier belangrijkste categorieën van klachten van klanten zijn: veelvoorkomend, frequent, kritiek en opkomend.

Door een effectief klachtenbeheersysteem te implementeren, kunt u het snelst profiteren van klachten van klanten. Software voor het beheer van klachten van klanten moet de volgende functies bevatten:

Tijdstempel

Tijdstempeling is het toevoegen van een tijdstempel aan interacties en kan vastleggen wanneer de klager contact opneemt met de organisatie en wanneer zij hun antwoord ontvangen. Het kan ook nuttig zijn in juridische zaken. Er zijn twee hoofdtypen tijdstempels: digitaal en analoog.

  • Digitale tijdstempels omvatten het gebruik van technologie zoals computers, GPS-systemen of satellieten voor het opnemen van tijdstempels.
  • Analoge tijdstempels gebruiken markeringen die handmatig door iemand op een bepaald tijdstip zijn gemaakt.

Taakescalatie

Taakescalatie in een klachtenbeheersysteem voor klanten biedt een manier om de prioriteit van klachten te verhogen. Escalatie kan optreden in een teamgebaseerde omgeving waar meerdere mensen de meeste of alle problemen oplossen. Een eenvoudig voorbeeld is het toewijzen van een hogere prioriteit aan een telefoongesprek als het gaat om het ondersteunen van meerdere gebruikers met een abonnement in plaats van een gebruiker zonder abonnement.

Creëer-regel-in-LiveAgent

Klachten en contactgegevens van klanten

Software voor klachten van klanten vraagt klanten om bepaalde informatie wanneer ze een klacht indienen. Deze informatie kan hun naam, telefoonnummer, emailadres en beschrijving van het probleem bevatten, zodat bedrijven contact kunnen opnemen met de klant en klachten snel kunnen oplossen terwijl ze relevante gegevens verzamelen. Dit zorgt voor een vlotte klantenervaring, tevreden klanten en een beter beheer van de servicekwaliteit.

Meldingen voor alle partijen die betrokken zijn bij het klachtenbeheerproces

Een efficiënt systeem zal alle relevante medewerkers en managers op de hoogte stellen van een nieuwe klacht zodra het systeem deze registreert. Deze meldingen omvatten:

  • De vertegenwoordiger die verantwoordelijk is voor het onderzoeken van de klacht.
  • De vertegenwoordiger die verantwoordelijk is voor het oplossen ervan.
  • De vertegenwoordiger moest alle ondernomen acties goedkeuren.

Deze meldingen zorgen ervoor dat de juiste vertegenwoordigers worden betrokken en dat verantwoordelijken hun taken niet kunnen verwaarlozen.

Geautomatiseerde emailtaakmeldingen voor managers en belanghebbenden

Automatische emailtaakmeldingen besparen tijd en zorgen ervoor dat klachten snel worden opgelost. Een geautomatiseerde taakmelding kan bijvoorbeeld worden geactiveerd wanneer een klacht van een klant wordt ontvangen, zodat iemand deze onmiddellijk kan beoordelen.

Emailmeldingen-LiveAgent

Selfserviceportaal

U kunt automatische functies toevoegen aan uw selfserviceportaal. Met uw serviceportaal kunt u bijvoorbeeld alle klachten van klanten snel afhandelen, waardoor klanten zich gehoord voelen. Bovendien kunnen klantentevredenheidstools waarmee bedrijven klachten kunnen volgen en beheren, leiden tot voordelen zoals een grotere klantentrouw.

Hybride ticketsysteem

Hybride tickets bevatten alle traditionele ticket-ID’s, inclusief de klacht van uw klant en essentiële informatie. Met dit systeem kunt u klantencommunicatie opslaan onder een ticket-ID. Een vertegenwoordiger is op de hoogte van het probleem, ongeacht welk kanaal de klant gebruikt.

Klanteninzichten

Door gebruik te maken van systemen voor het beheer van klachten van klanten in uw bedrijf, kunnen uw vertegenwoordigers onmiddellijk de klantengegevens zien van de klacht die ze behandelen. Uw klanteninzichten bieden u de context om ondersteuning en service te bieden om klachten snel op te lossen .

CRM-LiveAgent

Hoe u het beste klachtenbeheersysteem voor klanten kiest?

U moet onderzoeken welke klachtenbeheersystemen andere bedrijven in uw industrie gebruiken. Nadat u het proces van uw concurrenten begrijpt, is het tijd om na te denken over wat u nodig heeft. Wat u nodig hebt, is iets dat flexibel is, een geweldige gebruikerservaring biedt en kan worden gewijzigd op basis van het soort klachten dat u ontvangt.

Toezeggingen

Wanneer u een klachtenbeheersysteem voor klanten kiest, moet u zich bewust zijn van de verplichtingen van de software. U verbindt zich tot een betalingsplan dat u per agent per maand in rekening brengt met verschillende serviceniveaus op basis van uw bedrijfsgrootte. Sommige systemen, zoals LiveAgent stellen u in staat om een jaarabonnement te nemen.

Prijs

Bedrijven moeten rekening houden met prijsmodellen bij het kiezen van een klachtenbeheersysteem voor klanten. De meeste systemen voor het beheer van klachten van klanten bieden u tal van serviceniveaus om de functionaliteit te selecteren die past bij uw behoeften en budget. Uw prijs wordt bepaald door de services die u kiest en hoeveel agenten er op het abonnement zitten.

Tired of searching?

Are you still looking for software that will help you improve your customer service? LiveAgent may be the solution for you!

Ondersteuning

Wanneer u kiest voor een klachtenbeheersysteem voor klanten, wilt u er zeker van zijn dat uw team klanten snel kan helpen door middel van communicatieve tools. Een systeem voor het beheer van klachten van klanten met 24/7 ondersteuning en chat is nuttig, vooral als u een groot of extern team hebben dat in verschillende tijdzones werkt.

Geef contactopties op

Zorg ervoor dat uw klachten- en servicekwaliteitsbeheersysteem uw klanten meerdere manieren biedt om contact met u op te nemen. Of het nu gaat om email, live chat, telefoon of meer. Het klantenklachtenbeheersysteem moet ontevreden klanten in staat stellen snel contact met u op te nemen.

Mogelijkheid om omhoog/omlaag te schalen

U zou in staat moeten zijn om overal ter wereld een team voor het beheer van klachten van klanten van elke omvang te runnen. Ongeacht uw huidige bedrijfsgrootte, u wilt software kiezen die voldoet aan de huidige en toekomstige behoeften van uw bedrijf. Door een systeem te kiezen waarmee u uw maandabonnement omhoog of omlaag kunt schalen, kunt u uw bedrijf aanpassen aan langzame of drukke tijden.

Samenwerkingsopties

Of het nu een VoIP-provider is of chatten met klanten, u moet een klachtenbeheersysteem voor klanten kiezen met samenwerking. Door software met meerdere kanalen te gebruiken, kunt u de effectiviteit van samenwerking tussen medewerkers en klanten verder vergroten.

LiveAgent's omnichannel-overzicht
LiveAgent’s overzicht van meerdere kanalen

Beperkingen in software

Om het beste klachtenbeheersysteem voor uw bedrijf te kiezen, moet u de beperkingen van uw software kennen. Denk bijvoorbeeld aan de omvang van uw bestaande personeel en selecteer software die uw klanten het beste van dienst is, of het nu gaat om contactkanalen, inkomende oproepen, video-ondersteuning of tekstchat. Zorg er bovendien voor dat uw callcentersoftware uw zakelijke praktijken of gesprekskwaliteitsbeheer niet beperkt.

Demoversie van beheersystemen voor klachten van klanten

Bij het kiezen van een klachtenbeheersysteem voor klanten is het essentieel om vertrouwd te raken met de software voordat u er een kiest. U kunt dit het beste doen met een demo, die u laat zien hoe de software werkt en u helpt uw doelen te bereiken. Uw team kan op dit moment al uw vragen over de software stellen, wat u het voordeel geeft dat u vertrouwd raakt met uw klachtenbeheersysteem voor klanten voordat u het koopt. Zorg ervoor dat het voldoet aan de behoeften van uw klantenservice voordat u een aankoop doet.

Het bijhouden van uw klantenservice is geen gemakkelijke taak. Maar door de LiveAgent-demoversie te gebruiken, kunt u het brede scala aan geavanceerde functies uit de eerste hand ervaren en het zelf uitproberen voordat u actie onderneemt. Het is absoluut noodzakelijk op te merken dat demo’s slechts een demonstratie zijn van hoe het systeem werkt en niets meer. Demo’s bieden echter een manier om de innerlijke werking van de software te zien.

Looking for the right CCM software?

LiveAgent offers wide range of features and integrations so everyone can find what they need. Wanna see it for yourself?

Wat is het beste klachtenbeheersysteem voor klanten?

LiveAgent is het beste klachtenbeheersysteem voor klanten en de meest betrouwbare oplossing voor gebruikersfeedback vanwege:

  • De gebruiksvriendelijke interface
  • Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding voor ondernemers
  • Krachtige rapportagetools die producttrends meten

Andere concurrenten zoals Zendesk bieden gebruikers vergelijkbare functies met verschillende betalingsplannen. Bovendien synchroniseert de mobielvriendelijke interface van Apptivo met andere apps op uw telefoon, zodat u wachtwoorden niet opnieuw hoeft in te voeren.

Het beheerproces voor gebruikersrecensies in Apptivo lijkt sterk op dat van LiveAgent, maar is niet zo gericht op gebruikersfeedback. Bovendien bevat Apptivo geen gebruiksvriendelijke functies zoals chatintegratie of pushmeldingen zoals LiveAgent. Een andere concurrent, TeamSupport, biedt volledige ondersteuning voor teams en bedrijven. Dit bedrijf implementeert meer dan 200 beoordelingsbeheerprocessen. Het systeem is echter niet zo gebruiksvriendelijk als andere opties.

Voordelen van het gebruik van een klachtenbeheersysteem voor klanten

De eerste prioriteit van de meeste bedrijven is het bieden van uitstekende klantenservice. Dit is keer op keer bewezen. Uitzonderlijk beheer van klachten van klanten leidt tot een verhoging van de kwaliteit van verkoopprocessen, merkentrouw en positieve mond-tot-mondreclame. Om klachten van klanten het beste af te handelen, hebt u het beste klachtensysteem van klanten nodig.

Een klachtenbeheersysteem voor klanten gebruikt analytische tools om gegevens van klachten te analyseren en te verzamelen. Positieve en negatieve reviews geven inzicht in klantengedrag om toekomstige interacties te verbeteren.

Overzichtsfunctie voor analyse in klantenservicesoftware - LiveAgent

Implementatie van klachtenbeheersystemen voor klanten

Het implementeren van een klachtenbeheersysteem voor klanten is snel en eenvoudig en kan de reactie van uw klantenservice drastisch verbeteren. Het maken van een dergelijk systeem kost niet veel tijd of geld, omdat het kan worden ontworpen rond uw huidige systemen en bronnen. Als u eenmaal een klachtenbeheersysteem voor klanten heeft geïmplementeerd, is leerbeheer van vitaal belang. U moet uw team trainen om er het maximale uit te halen en het beste servicekwaliteitsbeheer te garanderen. Mogelijk moet u sommige software upgraden en maandelijkse gebruikskosten per agent betalen, dus wees voorbereid op enige investering.

Kosten van klachtenbeheersystemen voor klanten

De prijsklasse van systemen voor het beheer van klachten van klanten varieert. Sommige beheersystemen bieden gratis versies of gratis proefversies en hebben verschillende betalingsabonnementen. De kosten verschillen per software, maar doorgaans geldt: hoe meer vertegenwoordigers u heeft, hoe beter u de kosten per vertegenwoordiger kunt betalen.

Top 20 aanbieders van klachtenbeheersystemen voor klanten

Om uw kleine, middelgrote of grote bedrijf in staat te stellen klachten van klanten het beste af te handelen, hebben we een lijst samengesteld met de 20 beste systemen voor het beheer van klachten van klanten. Er is ongetwijfeld een optie beschikbaar om te voldoen aan uw behoeften op het gebied van klachtenbeheer met verschillende functies, voordelen, nadelen en prijsopties.

1. LiveAgent

LiveAgent is een uitstekend klachtenbeheersysteem voor klanten en meer, dat uw team de tools geeft die nodig zijn om contact te maken met klanten en de interactie met klanten te verbeteren.

LiveAgent's startpagina

Aanbevolen voor kleine tot grote bedrijven in ecommerce

LiveAgent-software kan kleine, middelgrote of grote bedrijven helpen bij alle klachten van klanten. Dit komt door de mogelijkheid om snel met klanten te communiceren met behulp van ondersteuning via meerdere kanalen, terwijl de voortgang van uw team met analyses wordt beoordeeld. Bovendien kan LiveAgent worden geïntegreerd met veel providers van Voice over Internet Protocol. Ze hebben ook de beste chatwidget op de markt.

Belangrijkste kenmerken

  • Klachten worden rechtstreeks vastgelegd in één logboek dat toegankelijk is via het LiveAgent-configuratiescherm voor een beter beheer van de servicekwaliteit.
  • Met de oplossing voor klachtenbeheer kunnen klanten facturen, bestelinformatie en screenshots bijvoegen.
  • Met sjablonen voor het beantwoorden van klachten van klanten kunnen vertegenwoordigers tijd besparen door automatisch te reageren met veelgebruikte zinnen en inhoud.
  • Managers kunnen klachten toewijzen aan specifieke vertegenwoordigers voor een snelle afhandeling van de klacht.
  • Vertegenwoordigers kunnen wijzigingen in de klachtenstatus volgen in het configuratiescherm met klachtenstatussen, wijzigingsmeldingen en takenlijsten.
  • Klanten worden automatisch via email op de hoogte gebracht van eventuele updates van hun klachten.

Voordelen

  • LiveAgent zorgt voor eenvoudigere online communicatie met klanten.
  • Eenvoudig te implementeren in de dagelijkse bedrijfsvoering.
  • Maakt het mogelijk om alle communicatiekanalen met één tool te beheren.

Nadelen

  • Sommige inbeddingsopties zijn mogelijk voor specifieke software.
  • Vereist instellingen om functies aan te passen.
  • Hoewel de gratis versie misschien voldoende is voor kleine bedrijven, kan voor schaalvergroting een upgrade naar de betalende versie nodig zijn.

Prijs

LiveAgent is een van de weinige stukjes software die naast hun gratis proefversie een gratis versie met beperkte functies aanbiedt. LiveAgent biedt meerdere serviceniveaus en prijzen, waaronder €15, €29 en €39 per maand. Er is geen kredietkaart nodig voor de gratis proefperiode van LiveAgent.

2. Apptivo

Volgens Apptivo verhoogt hun software de klantentevredenheid door middel van klachtenbeheer. Bovendien verschilt het van andere cloudgebaseerde software vanwege de tool voor het vastleggen van leads en de web-to-lead-vorm.

Apptivo startpagina

Aanbevolen voor kleine bedrijven die willen aanpassen

Apptivo verschilt van andere systemen omdat het zeer aanpasbaar is en u op lagere abonnementsniveaus functies kunt selecteren die bij uw bedrijf passen. Bovendien is Apptivo compatibel met Google, waardoor Apptivo een handige keuze is voor kleine bedrijven die klachten van klanten willen beheren met maatwerk.

Belangrijkste kenmerken

  • Beheer klantencontacten vanaf één locatie.
  • Volg de interactiegeschiedenis van klanten.
  • Wijs klachten van klanten toe aan vertegenwoordigers voor follow-up.
  • Volg klanteninteracties, inclusief datum, tijd en betrokken vertegenwoordiger.
  • Volg de status van klachten van klanten.
  • Klachtennotities van klanten toevoegen aan bijlagen en documenten.
  • Ontvang klachten van klanten per email of stel feedbackformulieren van klanten in om klachten van klanten op uw website te verzamelen.

Voordelen

  • Makkelijk te lezen en informatieve lay-out.
  • Behulpzame klant onboarding en klantenservice.
  • Mogelijkheid om klachtenacties van klanten aan te passen.

Nadelen

  • Software-integratie kan complex zijn, afhankelijk van uw systeem.
  • Het maken van emailsjablonen kan verwarrend zijn.
  • Sommige industriestandaard functies ontbreken.

Prijs

Apptivo biedt een gratis versie van hun software met beperkte functies. De prijsplannen van Appirio beginnen bij €10 per gebruiker per maand om toegang te krijgen tot hun productfuncties. Apptivo heeft een gratis proefversie van de software als u al hun functies voor het beheren van klachten van klanten wilt uitproberen voordat u koopt.

3. TeamSupport

TeamSupport is software die bedrijven en andere organisaties helpt bij het beheren en oplossen van klachten van klanten met een reeks producten voor toegankelijkheid, feedbackbeheer en klachtenafhandeling.

TeamSupport startpagina

Aanbevolen voor B2B-technologiebedrijven

TeamSupport-software voor klachtenbeheer wordt aanbevolen voor B2B-klantenservicebedrijven. Hun grote selectie van voorraadrapporten onderscheidt hen van andere systemen. Met TeamSupport kunnen klanten eenvoudig feedback rechtstreeks in het systeem indienen of tools van derden gebruiken.

Belangrijkste kenmerken

  • Gebruikers kunnen anoniem een ticket indienen of inloggen om het in te dienen met hun emailadres.
  • Teams ontvangen waarschuwingen wanneer nieuwe tickets worden ingediend en toegewezen voor follow-up.
  • Tickets worden indien nodig opnieuw toegewezen aan een ander teamlid.
  • Teams kunnen historische klachtgegevens bekijken, zoals klantenvolume, veelvoorkomende problemen per productlijn en afdeling.
  • Gebruikers kunnen voor alle tickets bedrijfsspecifieke opmerkingen invoeren.
  • Gebruikers kunnen aankondigingen plaatsen in het klantenserviceportaal die zichtbaar zijn voor alle klanten.
  • Klanten ontvangen meldingen wanneer vertegenwoordigers hun tickets updaten en ze kunnen eerdere gesprekken ter referentie bekijken.

Voordelen

  • Integreert naadloos met Outlook en wordt aangeboden tegen een betaalbare prijs.
  • Maakt zowel inkomende als uitgaande tickets mogelijk.
  • Eenvoudig te implementeren en te implementeren.

Nadelen

  • Verwarrende en niet-intuïtieve installatie.
  • Enigszins beperkte functionaliteit en functies.
  • Er kunnen onderbrekingen in de chat optreden.

Prijs

TeamSupport biedt een optie van €50 en €69 per maand per gebruiker, met verschillende functies. Helaas heeft TeamSupport geen gratis versie van hun systeem, maar wel een gratis proefversie.

4. Freshservice

Bedrijven gebruiken Freshservice-software voor klachtenbeheer om klachten van klanten efficiënt te analyseren, rapporteren en oplossen. Er is ook een mobiele app die vertegenwoordigers kunnen gebruiken om klachten onderweg te beheren.

Freshservice startpagina

Aanbevolen voor IT-helpdeskbehoeften

Freshservice onderscheidt zich door de nadruk op het beheren van de IT-helpdeskbehoeften van verschillende organisaties om klachten effectief te beheren. Met verschillende IT-beheerfuncties kan Freshservice integreren met bedrijven van elke omvang.

Belangrijkste kenmerken:

  • Mogelijkheid om met klanten te communiceren via een gehost telefoonsysteem.
  • Oproep opnemen.
  • Klachtenopvolging en opvolging van begin tot eind.
  • Klachtengeschiedenis.
  • Workflow voor het volgen van activiteiten en goedkeuring.
  • Beheer van het callcenter.

Voordelen

  • Behulpzaam ondersteuningsteam met consistente updates.
  • Workflowautomatisering voor specifieke behoeften.
  • Eenvoudig te gebruiken interface.

Nadelen

  • Moeilijk om sommige componenten te gebruiken.
  • Enkele industriestandaardfuncties ontbreken.
  • Vertaaldiensten kunnen inconsistent zijn.

Prijs

Freshservice biedt een gratis proefperiode van 21 dagen. Er is een maandelijkse optie van €19, €49, €79 en €99 met de mogelijkheid om een jaarabonnement te kopen. U moet een duurder abonnement nemen om toegang te krijgen tot alle beschikbare functies. Toch biedt Freshservice de mogelijkheid om extra vertegenwoordigers toe te voegen voor €0,20 per vertegenwoordiger per maand. Freshservice biedt geen gratis versie aan.

5. Zendesk

Zendesk is een systeem voor het beheer van klachten van klanten waarmee bedrijven klachten en claims van klanten kunnen volgen en erop kunnen reageren als een van de toonaangevende opties in deze markt.

Zendesk startpagina

Aanbevolen voor zakelijke flexibiliteit

Het klachtenbeheersysteem van Zendesk is ontworpen om bedrijven te helpen flexibel te blijven terwijl ze groeien. Met Zendesk kunnen organisaties gemakkelijk contact maken met klanten, problemen identificeren en deze zo snel mogelijk oplossen. Bovendien kan Zendesk worden geïntegreerd met andere essentiële services binnen het bedrijf van de klant, zoals marketingautomatiseringsservices, voor meer zakelijke flexibiliteit.

Belangrijkste kenmerken

  • De software wijst zaken automatisch toe door tags en opmerkingen toe te voegen.
  • Stuur klachten van klanten door naar de meest geschikte klantenservicemedewerker.
  • Ondersteund in meer dan 40 talen.
  • Unieke helpcentra, ondersteuningskanalen en bedrijfsregels voor merken.
  • Klantenondersteuning met meerdere kanalen
  • Met feedbackloops kunnen vertegenwoordigers de voortgang van hun zaken volgen via meerdere ondersteuningskanalen.

Voordelen

  • Robuuste rapportage- en analysetools.
  • Functierijk.
  • Video-, chat- en telefoonfuncties.

Nadelen

  • Soms heeft het systeem problemen met het uploaden van gegevens.
  • Het kan moeilijk zijn om met Zendesk-vertegenwoordigers te communiceren.
  • Heeft niet de benodigde functies op alle prijsniveaus.

Prijs

Zendesk biedt een verscheidenheid aan softwarefuncties en serviceniveaus. Er is een service van €19, €49, €79 en €99. Zendesk biedt een gratis proefversie van zijn klachtenbeheersysteem voor klanten. Er is echter geen gratis versie van Zendesk en u moet contact met hen opnemen voor een offerte die aan uw specifieke behoeften voldoet.

6. Avochato

Met de Avochato-software voor klantklachtenbeheer kunt u zich registreren, onderzoeken en actie ondernemen op klachten van klanten. Deze software is ontworpen rond gebruikersonderzoek, waarbij de nadruk ligt op hoe klanten hun programma’s gebruiken.

Avochato startpagina

Aanbevolen voor bedrijven die sms-berichten gebruiken

Avochato heeft geen programmeervereisten en kan worden gebruikt door teams van verschillende groottes. Avochato wordt aanbevolen voor diegenen die klanten willen bereiken via sms. Avochato kan worden gebruikt door verschillende bedrijven die tekst gebruiken, zoals makelaars, ecommerce, verzekeringsvertegenwoordigers en autodealers.

Belangrijkste kenmerken

  • Vertegenwoordigers kunnen veel gesprekken tegelijk aan.
  • Geautomatiseerde sms- en chatcommunicatie
  • Stuur geautomatiseerde teksten op basis van factoren zoals triggers.
  • Integreert met systemen zoals Slack, Salesforce en Microsoft Teams
  • Best-in-class beveiliging en robuuste integraties ondersteunen grote wereldwijde teams.

Voordelen

  • Handige ondersteuning en gemakkelijk om berichten te verzenden.
  • Aangepaste velden voor massa-uitzendingen.
  • Analyse voorzien voor berichten.

Nadelen

  • Er kunnen sms-nummers worden gebeld, wat een probleem kan zijn.
  • Kan niet worden geïntegreerd met systemen voor klantenreputatiebeheer.
  • Kan alleen een-op-een contact opnemen met klanten.

Prijs

Avochato heeft verschillende prijsniveaus die verschillende functies bieden. Er is geen gratis te gebruiken versie van de software, maar er is een 14-daagse gratis proefversie van het systeem. Daarnaast is er een versie van €19 en €35. Voor een account met meer dan tien gebruikers dient u rechtstreeks contact op te nemen met Avochato voor een offerte.

7. HappyFox

Happyfox is een klachtenbeheersysteem voor organisaties om hun klantenservice te verbeteren.

HappyFox startpagina

Aanbevolen voor gebruiksvriendelijke ticketing

In vergelijking met concurrenten maken de gebruiksvriendelijke en geïntegreerde ticketingfuncties van Happyfox platformonafhankelijk beheer eenvoudig.

Belangrijkste kenmerken

  • Bevat verschillende kanalen om klachten van klanten te ontvangen, zoals telefoon, email en chat.
  • De klachtenbeheersoftware helpt bij het categoriseren van de klacht op basis van product- of servicetype.
  • Happyfox biedt een optie om de klachtengeschiedenis te controleren.
  • Klanten kunnen klachtdetails bekijken die door henzelf of andere klanten zijn ingediend.
  • Elke aan een medewerker toegewezen klacht wordt gekopieerd in de klachtenbeheersoftware van die betreffende medewerker met zijn status en alle relevante details.
  • De klachtenbeheerfuncties in HappyFox bieden een reactietijd voor klachten.

Voordelen

  • U kunt automatische reacties instellen.
  • Ticketformulieren zijn aanpasbaar.
  • Mogelijkheid om service- en onderhoudsverzoeken te volgen.

Nadelen

  • Vereist dat personeel wordt opgeleid in het systeem, wat een aanzienlijke tijdsinvestering kan zijn,
  • Moeilijk om het systeem in te stellen.
  • Gebrekkige kennisbankopties.

Prijs

Happyfox biedt verschillende serviceniveaus en opties. Hoewel Happyfox een gratis proefversie van hun software aanbiedt, bieden ze geen gratis te gebruiken versie. Om een offerte voor alle diensten te krijgen, dient u rechtstreeks contact op te nemen met Happyfox.

8. Freshdesk

Freshdesk is een klachtenbeheersysteem waarmee bedrijven problemen van klanten kunnen volgen, beantwoorden en oplossen. Bovendien heeft het klantenportaal van Freshdesk een scala aan sociale media-connectiviteit, waardoor een naadloze overgang van probleem naar klacht mogelijk is.

Freshdesk startpagina

Aanbevolen voor het gebruik van AI

Bedrijven van elke omvang kunnen Freshdesk gebruiken. De robuuste functies en verschillende prijsplannen hebben opties voor elk bedrijf. Freshdesk onderscheidt zich door zijn betaalbare prijskaartje, AI en chatbot-mogelijkheden. Omdat Freshdesk op alle mobiele apparaten werkt, hebben klantenserviceteams er bovendien altijd en overal toegang toe.

Belangrijkste kenmerken

  • Hiermee kunnen gebruikers prioriteit geven aan klachten en klachten volgen die in Freshdesk zijn aangemaakt.
  • Ondersteuningssysteem met meerdere kanalen.
  • Met de selfservice-ondersteuningsportaal kunnen vertegenwoordigers en klanten direct hulp krijgen.
  • Integrate Freshdesk with Freshrelease to enable project management functionalities.
  • Integreer Freshdesk met PagerDuty om escalaties en incidenten beter af te handelen.
  • Creëer scenario-automatisering om tickets sneller op te lossen.

Voordelen

  • Laat meerdere mensen vanuit één email aan verschillende problemen werken.
  • Online training maakt leren gemakkelijk.
  • Eenvoudige synchronisatie met software van derden.

Nadelen

  • Geeft niet altijd teamnamen weer in een gesprek.
  • Belangrijke functies ontbreken of zijn alleen toegankelijk op hogere niveaus.
  • Lagere softwaresnelheid.

Prijs

De prijs voor Freshdesk is per vertegenwoordiger per maand en er zijn vier abonnementen om uit te kiezen: een gratis abonnement €18, €47, €83. De plannen hebben beperkte functies, tenzij u de beste kiest. Maar als u in één keer voor een heel jaar betaalt, bespaart u geld. Freshdesk biedt een gratis proefversie die u alle functies van het systeem laat zien.

9. Front

Front is een klachtenbeheersysteem dat bedrijven helpt bij het bijhouden van hun klachten van klanten. Front maakt gebruik van analyses om veelvoorkomende probleemgebieden te vinden en het voor klanten gemakkelijk te maken om hulp te vragen bij specifieke problemen.

Aanbevolen voor een aanpak in de stijl van een “helpdesk”

Front biedt een interface in helpdesk-stijl die gemakkelijk te gebruiken is voor klanten, waardoor het zich onderscheidt van andere opties. Front wordt aanbevolen voor klachtenbeheer in kleine tot middelgrote bedrijven. Hoewel Front uitstekend werkt voor klachtenbeheer van bedrijven van elke omvang, is het ingewikkelder om te gebruiken bij grotere bedrijven.

Belangrijkste kenmerken:

  • Automatische oproeproutering.
  • Communicatiehub stelt bedrijven in staat om op grote schaal diensten op maat aan te bieden.
  • U kunt een escalatiepad voor klachten in kaart brengen en klachttypen maken voor front-end compatibele communicatie.
  • Hiermee kunnen gebruikers klachtengesprekken delen met een team.
  • Integreert naadloos met bestaande helpdeskplatforms om klachtenbeheer toegankelijk te maken.
  • Een doorzoekbare database en opslag voor klachtengeschiedenis.

Voordelen

  • Gemakkelijke communicatie met interne en externe teams.
  • De mogelijkheid om problemen te delen, toe te wijzen, te becommentariëren, te snoozen en weer op te duiken.
  • Tool voor gedeelde inbox, dus alles is gedocumenteerd voor gemakkelijke toegang.

Nadelen

  • Niche-beperkingen.
  • Makkelijk om mappen en documenten in het systeem kwijt te raken.
  • Geen kennisbank

Prijs

Front biedt drie abonnementen, elk met verschillende functies: €19 en €49 per maand, per vertenwoordiger. U kunt jaarlijks betalen voor een account en als u geïnteresseerd bent in het topplan, moet u rechtstreeks contact met hen opnemen voor een offerte.

10. Zoho Desk

Met Zoho Desk kan elk bedrijf of merk klachten van klanten effectief beheren met behulp van chatapplicaties, callcenteropnames, helpdesktickets en meer vanaf één enkel platform.

Aanbevolen voor verzoeken met een hoog volume

Zoho Desk wordt aanbevolen voor kleine tot middelgrote bedrijven. De klachtenbeheerfuncties zijn nuttig in sectoren die te maken hebben met een groot aantal klantenserviceverzoeken, zoals de detailhandel of de horeca. Zoho Desk onderscheidt zich van de anderen vanwege de software voor het volgen van problemen.

Belangrijkste kenmerken

  • Werk samen in verschillende teams en houd klachtenstatistieken bij met ondersteuning via meerdere kanalen.
  • Mogelijkheid om in teams samen te werken.
  • Analytics geeft inzicht en impact.
  • Een dashboard met informatie voor vertegenwoordigers en managers
  • Bouw uw communicatie op met ZIA, een contextuele AI.
  • Automatisering van gemakkelijke en repetitieve taken

Voordelen

  • Mogelijkheid om eenvoudig tickets toe te wijzen en klantenondersteuning te bewaken.
  • Mogelijkheid om alle stappen en geschiedenis voor elk ticket te ontvangen.
  • Verwerk de communicatie van meerdere kanalen op één systeem.

Nadelen

  • Tickets kunnen niet op account worden gesorteerd.
  • Geen waarschuwingen wanneer een ticket van vertegenwoordiger naar vertegenwoordiger wordt doorgegeven.
  • Beperkt maatwerk voor webformulieren.

Prijs

Zoho Desk heeft vier serviceniveaus, een gratis versie met beperkte functies, een optie van €14, €23 en €40 per maand per vertegenwoordiger. Er is ook een gratis proefsoftware van 15 dagen.

11. GetMoreReviews

GetMoreReviews is de beste tool voor het online genereren van authentieke beoordelingen met behulp van een klachtenbeheersysteem voor klanten. Bovendien heeft het functies die vertegenwoordigers helpen bij het afhandelen van klachten.

GetMoreReviews startpagina

Aanbevolen voor bedrijven die beoordelingen willen opbouwen

GetMoreReviews kan elk klein tot groot bedrijf helpen beoordelingen te genereren, dus het wordt aanbevolen voor bedrijven die 5-sterrenrecensies willen ontwikkelen. Het bevat ook functies voor het beheren van klachten van klanten.

Belangrijkste kenmerken

  • Mogelijkheid om online beoordelingen voor uw bedrijf te genereren.
  • Het klachtenproces vindt plaats binnen een gecentraliseerde klachteninbox die fungeert als één toegangspunt.
  • Met een escalatiematrix voor klachten kunt u de ernst van de klacht, de klachtcategorie en het type klacht toewijzen.
  • Slechte feedback-handler en beoordelingsherinneringsfunctie.

Voordelen

  • Makkelijk voor klanten om feedback achter te laten op een openbaar forum.
  • Deskundig en behulpzaam ondersteunend personeel.
  • Eenvoudig beoordelingsverzoeken verzenden.

Nadelen

  • Kan onhandig en moeilijk te achterhalen zijn.
  • Kan een groot aantal contacten tegelijk niet verwijderen.
  • Berichten voor beoordeling kunnen worden uitgesteld.

Prijs

Na een gratis proefperiode van 14 dagen brengt GetMoreReviews €99 per maand in rekening. Als onderdeel van dit abonnement is er ook gratis installatie en aanpassing. Aangezien er geen contract is, kunt u op elk moment opzeggen.

12. Qualtrics CustomerXM

Qualtrics CustomerXM is software voor klachtenbeheer die consumenten een stem geeft in de klachtenprocedures. De technologie voor klachtenbeheer biedt klanten een naadloze manier om klachten in te dienen in een groot aantal verschillende formaten, waaronder socialemediakanalen en traditionele klachtenkanalen zoals telefoon en email.

Qualtrics startpagina

Aanbevolen voor ervaren klantenondersteuningstools

Qualtrics CustomerXM brengt ervaren klantenserviceplatforms naar industrieën die klachten willen afhandelen met robuuste software. Hoewel elk bedrijf Qualtrics CustomerXM kan gebruiken, wordt het aanbevolen voor middelgrote tot grote bedrijven. Vanwege de prijs en functies kunnen kleinere bedrijven betere opties vinden.

Belangrijkste kenmerken

Een intuïtief dashboard dat het verzamelen van klachten vereenvoudigt, zodat klanten naadloos feedback kunnen geven via elk kanaal
De vastgelegde gegevens worden gebruikt om het verzamelen van klachten te vereenvoudigen, zodat klanten naadloos feedback kunnen geven via elk kanaal.
Een zelfbedieningsportaal voor klachten stelt klanten in staat om problemen zelf op te lossen.
Vast naadloos klachten van elk kanaal vast – chat, sociale media, email of telefoon.
Meet de tevredenheid van klachten met behulp van een Net Promotor-score, enquêtes, opiniepeilingen en vragenlijsten.

Voordelen

  • Mogelijkheid om gebruikersonderzoeken naar klanten te sturen.
  • Geavanceerde functies die platformspecifiek zijn.
  • Bewaak eenvoudig de klant- en medewerkerservaring.

Nadelen

  • Dashboard stuit op fouten bij handmatig downloaden.
  • Het eigendom van enquêtes mag niet worden overgedragen.
  • Moeilijk te leren en vereist teamtraining voor het beste effect.

Prijs

Qualtrics CustomerXM is niet voor alle bedrijven, aangezien de software beschikbaar is via een jaarabonnement dat begint bij €1.500 per jaar. Bovendien heeft Qualtrics CustomerXM een gratis versie met enorm beperkte functies en een gratis proefversie.

13. Issuetrak

Issuetrak is software voor klachtenbeheer die klachtengegevens van klanten bijhoudt en bewaakt om bedrijven te helpen hun product of dienst te verbeteren. Het klachtenbeheersysteem van Issuetrak biedt bedrijven een klachtenportaal en hulpmiddelen voor het delen van klachten, waardoor ze klachten snel en efficiënt kunnen volgen en oplossen.

Aanbevolen voor het volgen van problemen en procesbeheer

Issuetrak wordt aanbevolen voor bedrijven van bijna elke omvang, maar is specifiek afgestemd op agile teams. Issuetrak kan helpen met veel oplossingen voor klachten van klanten, maar hun specialiteit is analyse. Managers kunnen klachten over meerdere markten volgen en deze toewijzen aan de juiste afdeling.

Belangrijkste kenmerken

  • Een lokaal klachtenbeheersysteem dat bedrijven helpt bij het beheren van hun klachten van klanten.
  • Bedrijven kunnen vastleggen, volgen en begrijpen waar klanten over klagen.
  • Klachtentrendinformatie.
  • Klachtensjablonen zijn unieke klachtencodes die zijn gemaakt om te voldoen aan de behoeften van elk bedrijf op het gebied van klachtenbeheer.
  • Klachten kunnen automatisch worden gecategoriseerd, wat tijd bespaart en handmatige fouten vermindert.
  • Breng klachten visueel in beeld met behulp van klachtmapping.

Voordelen

  • In staat om klanten toegang te geven en hen te laten zien wat u wilt dat ze zien.
  • Kan iemand aanwijzen om na u aan een ticket te werken.
  • Mogelijkheid om ruwe datasets te trekken over alles wat nodig is.

Nadelen

  • Geeft ticketverzoeken terwijl agenten met andere klanten werken.
  • Gebrek aan onbeperkte veldaanpassing.
  • Lastige installatie.

Prijs

Er is een gratis te gebruiken account dat onbeperkte gebruikers kan hebben. Bovendien biedt het systeem een gratis proefperiode en abonnementen beginnen bij €59 per maand. U moet echter contact opnemen met de klantenondersteuning voor een gedetailleerde offerte.

14. Desk360

Desk360 klachtenbeheersysteem automatiseert het klachtenregistratieproces. De functie voor het genereren van statusrapporten is ontworpen om in realtime klachtenstatusrapporten voor bedrijven en hun klanten te genereren. Bedrijven hebben met slechts één klik toegang tot klachtdetails, geschiedenis en klachtgerelateerde acties.

Desk360 startpagina

Aanbevolen voor het genereren van klachtenrapporten

Desk360 biedt ondersteuning via meerdere kanalen in tien verschillende kanalen. Desk360 wordt aanbevolen voor bedrijven die gebruik willen maken van het automatisch genereren van klachtenrapporten, zodat u de status van klachten van klanten in realtime kunt controleren. Dit maakt Desk360 een solide oplossing voor kleine tot middelgrote bedrijven die klachten van klanten willen stroomlijnen.

Belangrijkste kenmerken

  • Goedkeuring van de klachtenworkflow en controle van routering
  • Klachtenregistratie & categorisering.
  • Escalatieregels voor klachten op basis van prioriteit, product, regio, etc.
  • Klachtstatuswaarschuwingen.
  • Een schaalbare oplossing voor bedrijven van elke omvang
  • Klanten kunnen waardevolle feedback geven over de aangeboden producten en diensten.

Voordelen

  • Flexibel ondersteuningsteam, dat gemakkelijk te bereiken is.
  • Handig, functioneel en eenvoudig te gebruiken.
  • Eenvoudig te integreren met andere platforms zoals AI-communicatie.

Nadelen

  • Oproepen worden niet automatisch tickets.
  • Beperkte platformondersteuning met in-app clientbeheermodule.
  • Ontbrekende vitale functies en andere functies moeten nog worden ontwikkeld.

Prijs

De prijs van Desk360 varieert, maar biedt een gratis versie met beperkte functies, een versie van €24 met de meeste onderdelen en hun topplan. U moet rechtstreeks contact opnemen met Desk360 om meer te weten te komen over hun uiteindelijke doel.

15. HelpDesk

Het klantklachtenbeheersysteem van de Helpdesk is een computerprogramma waarmee technici klachten van klanten kunnen beheren en rapporteren. Bovendien coördineert de Helpdesk-applicatie met andere methoden zoals telefoon- of mailservers om ervoor te zorgen dat alle informatie over elke klacht correct wordt opgeslagen.

Helpdesk startpagina

Aanbevolen voor proactief teamwerk

HelpDesk werkt goed als een klachtenbeheersysteem voor klanten waarmee teams kunnen samenwerken. Grote organisaties gebruiken deze software om vragen, klachten en feedback van klanten te volgen en te monitoren. Het intern oplossen van klantenproblemen verlaagt de kosten en verhoogt de klantentevredenheid.

Belangrijkste kenmerken

Doorzoekbare kennisbank/FAQ’s die kunnen worden geïndexeerd en doorzocht op trefwoorden of woordgroepen.
Vooraf gedefinieerde en aanpasbare helpdeskticketformulieren die essentiële klanteninformatie verzamelen en opslaan.
Efficiënte workflows beheren het klantencommunicatieproces.
Vooraf gedefinieerde en aanpasbare helpdesk-ticketformulieren om belangrijke klantengegevens vast te leggen, zoals contactgegevens, klant-ID en probleembeschrijving.

Voordelen

  • Eenvoudig te begrijpen voor agenten en online toegankelijk.
  • Toegang tot ondersteuningsteam.
  • Geautomatiseerde functies.

Nadelen

  • Geen invoerveld voor een vervaldatum.
  • Niet-spam emails komen in de spammap terecht.
  • Geen ondersteuning via meerdere kanalen.

Prijs

U moet rechtstreeks contact opnemen met de helpdesk voor een offerte, en zij bieden een gratis proefversie van de software aan.

16. Bitrix24

Bitrix24 is een cloudgebaseerd klachtenbeheersysteem voor klanten dat georganiseerde, efficiënte manieren biedt om klachten van klanten af te handelen. De helpdesk stelt gebruikers in staat om klachten of vragen van klanten vast te leggen om aangepaste ticketvelden, categorieën en weergaven te creëren en zorgt voor bedrijfsbrede tracking via één enkele portal.

Bitrix24 startpagina

Aanbevolen voor een georganiseerde aanpak

Bitrix24 is het meest geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven die een klachtenbeheersysteem voor klanten nodig hebben waarmee uw team efficiënter klachten kan behandelen met een georganiseerde aanpak.

Belangrijkste kenmerken

  • Volg klanteninteracties op één locatie terwijl klanten en klanten feedback kunnen achterlaten en updates kunnen ontvangen.
  • Het bevat gebruiksvriendelijke zoekopdrachten, filters en gebeurtenismeldingen.
  • Bitrix24 biedt rapportagemogelijkheden om prestaties te meten, waardoor processen kunnen worden ontwikkeld en uitgebreid.
  • Het ticketingsysteem bevat een volledige kennisbank waarin gebruikers kunnen zoeken naar veelgestelde vragen.

Voordelen

  • Automatiseert het verkoopproces
  • Kan leads uit verschillende bronnen op het platform beheren.
  • Planning van de werklast.

Nadelen

  • Meerdere foutmeldingen in het systeem.
  • Moeilijk te navigeren interface.
  • Geen rapportagestructuur.

Prijs

Er is een gratis proefperiode van 30 dagen en een gratis abonnement. Verder zijn er opties van €49, €99 en €199, evenals €2990 en €24990 voor bedrijven op locatie.

17. i-Sight

i-Sight helpt bedrijven bij het identificeren van de hoofdoorzaken van problemen die hun activiteiten blokkeren. De software kan worden gebruikt om grote problemen met de klantenservice te onderzoeken, zoals apparatuurstoringen, arbeidsproblemen, factureringsgeschillen en meer.

iSight startpagina

i-Sight is ontworpen om gegevens uit verschillende bronnen naar een centrale databank te routeren voor analyse. Vanwege deze sterke focus op gegevensanalyse is deze software goed voor kleinere bedrijven die willen groeien en trends in klanteninteractie willen identificeren.

Belangrijkste kenmerken

  • Het volgen van klachten van klanten om de klantentevredenheid op alle afdelingen te garanderen
  • Corrigerende en preventieve acties (CAPA)
  • HIPAA- en FDA-conformiteit.
  • Archiveren en bewaren van klantinteracties
  • Functies voor waarschuwingen en escalatie van klachten
  • Met gegevensbeheer kunt u klachten van klanten beter volgen.

Voordelen

  • Behulpzame klantenservice.
  • Mogelijkheid om een tracking log bij te houden.
  • 24/7 live-ondersteuning.

Nadelen

  • Het zoeken naar eerdere klachten kan lastig zijn.
  • Als de systemen uitvallen, gaat de software uit.
  • Ontbrekende verschillende industriestandaard functies.

Prijs

U moet contact opnemen met i-sight om offerte-informatie over dit product te ontvangen.

18. Wowdesk

Wowdesk is software voor klantenservicebeheer die bedrijven helpt de klantenrelaties te verbeteren door klanten efficiënt en effectief te helpen.

Aanbevolen voor groeiende bedrijven

Wowdesk wordt aanbevolen voor groeiende bedrijven die complexe klantrelaties beheren via meerdere contactkanalen, zoals telefoon, email, chat of sociale media. Wowdesk wordt in alle sectoren gebruikt, van retail tot zorg.

Belangrijkste kenmerken

Met het volgen van klachten van klanten kan uw team klachten van meerdere afdelingen volgen.
Aanpasbare branding voor uw bedrijf.
Voer controle- en formulierbeheeroplossingen uit.
Geautomatiseerde oproeproutering om uw callcenter te stroomlijnen.
Callcenterbeheer om gemakkelijk externe en interne teams te beheren.

Voordelen

  • Krachtige rapportagetool.
  • Ondersteuning voor email, chat, Facebook en Twitter.
  • Responsieve klantenservice.

Nadelen

  • Vereist training om te wennen.
  • U moet uw workflowregels definiëren.
  • De mobiele app heeft niet alle functies van de webbrowser.

Prijs

Wowdesk heeft zowel een gratis versie als een gratis proefversie. Er is een optie van €6, €30 en €60 per vertegenwoordiger per maand.

19. JIRA Service Management

JIRA Service Desk is een uitstekende oplossing om problemen, problemen en verzoeken van klanten op één plek te volgen. Met krachtige functies zoals aangepaste workflows, flexibele rapporten, geïntegreerde kennisbankartikelen en tijdregistratiemogelijkheden.

JIRA Service Management-startpagina

Aanbevolen voor het voltooien van taken

JIRA Service Management is ontwikkeld om het volgen van problemen, rapportage en ondersteuning te bieden aan servicedesks om taken snel uit te voeren. Het wordt aanbevolen voor kleine tot middelgrote bedrijven.

Belangrijkste kenmerken

  • Helpdesk- en probleembeheerbronnen voor uw team.
  • Beheer van IT-middelen, wijzigingsbeheer en licentiebeheer.
  • Beheer van de kennisbank zodat klanten snel antwoorden kunnen krijgen.
  • Met het volgen van naleving kunt u ervoor zorgen dat aan de ondersteuningsnormen wordt voldaan.

Voordelen

  • Meldingen wanneer taken zijn toegewezen of voltooid.
  • Eenvoudige en georganiseerde workflow.
  • Aanpasbaar.

Nadelen

  • Ontbrekende functies standaard in andere software.
  • Gebrek aan integratie in uw apps.
  • Het beheren van tickets kan overweldigend zijn.

Prijs

Er is een gratis proefversie en gratis software met beperkte functies voor maximaal drie vertegenwoordigers. Een optie van e20 per maand staat maximaal 4-15 vertegenwoordigers toe en een versie van e40 voor meer dan 16 vertegenwoordigers.

20. Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud is een cloudgebaseerd softwareplatform voor klantenservice. Het stelt bedrijven in staat om gedifferentieerde, 1-op-1 klantenservice te leveren via telefoon, email, chat, internet en sociale kanalen.

Salesforce startpagina

Aanbevolen voor de beste interacties met behulp van realtime-gegevens

Salesforce claimorganisaties zijn de eersten die gegevensverzameling en realtime analyse gebruiken voor klantinteracties. Bovendien kunt u in realtime klantenservice op maat bieden.

Belangrijkste kenmerken

  • Hulpprogramma’s voor callcenterbeheer.
  • Oproepscripting, opname en oproepregistratie.
  • Standaardantwoorden waarmee u automatisch op klachten kunt reageren.
  • Aanpasbare branding voor uw bedrijf.
  • Inkomend callcenter met functies voor geografische targeting.

Voordelen

  • Ideaal voor klantgerichte workflows.
  • Houd eenvoudig de zakelijke verkopen bij.
  • Mogelijkheid om alle behoeften van de klant te loggen.

Nadelen

  • Beperkte opmaak.
  • Interface kan verwarrend zijn.
  • Inconsistente stabiliteitsproblemen.

Prijs

Er is een gratis proefversie van Salesforce Service Cloud, maar u moet rechtstreeks contact met hen opnemen voor een offerte.

Software voor het beheer van klachten van klanten vergeleken

Als u software voor het beheer van klachten van klanten evalueert voor de behoeften van uw bedrijf, wilt u weten welke functies u kunnen helpen bij het oplossen van klachten van klanten. Hieronder volgen onze keuzes voor de beste software voor het beheer van klantenklachten op de markt en wat ze perfect zou kunnen maken voor uw bedrijf.

LiveAgent

De kracht van LiveAgent komt van een robuust klantenserviceportaal dat gebruik maakt van verschillende tools. Het bevat een responsieve chatwidget waarmee klanten snel kunnen chatten met ondersteunend personeel. LiveAgent biedt volledige callcenterfunctionaliteit, waarmee uw klantenserviceteams Voice over Internet Protocol (VoIP) kunnen gebruiken. Bovendien is LiveAgent de enige software die onbeperkte gespreksopnames omvat. De ticketfunctie van LiveAgent sorteert uw klantenservice-interacties automatisch in gedetailleerde tickets. Tickets kunnen snel worden gesorteerd en naar de juiste afdelingen worden gestuurd. Met een hybride ticketsysteem dat gebruikmaakt van ondersteuning met meerdere kanalen, kan uw team met één software via verschillende kanalen met klanten communiceren.

Avochato

Avochato is software voor het beheer van klantenklachten die is ontworpen voor het online beheren van problemen met de klantenservice. Met Avochato kunt u klachten van klanten van ontvangst tot oplossing in één systeem behandelen. Avochato kan worden geïntegreerd met populaire systemen voor klantrelatiebeheer en biedt functies waarmee u uw klanten tevreden kunt houden door hun zorgen snel en efficiënt te beheren. Bovendien onderscheidt Avochato zich van andere software op de markt door op grote schaal aanpasbare berichten toe te staan voor sms-berichten.

Zendesk

Zendesk kan op de servers van een klant worden geïnstalleerd, waardoor er geen fulltime klantenservicemedewerker nodig is. Zendesk vereist zeer weinig hardware of technische expertise om te beheren, waardoor het zich onderscheidt van concurrenten. Zendesk kan bedrijven van elke omvang helpen, vooral bedrijven die actief groeien.

Zoho Desk

Zoho Desk is software voor het beheer van klantenklachten die is ontworpen met klantenservice in het achterhoofd. Het biedt klantenservicemedewerkers een gemakkelijke manier om toegang te krijgen tot klantinformatie, klantgeschiedenis, eerdere gesprekken en meer te bekijken. Met ZohoDesk kunnen klantenserviceteams betere ondersteuning bieden door de hele klantervaring te stroomlijnen vanaf het moment dat een ticket wordt ingediend totdat het is opgelost.

Freshdesk

De software voor het beheer van klantenklachten van Freshdesk is een intelligente keuze voor bedrijven om hun klantenservice-opties uit te breiden. Het is een effectieve manier om superieure klantenservice te bieden zonder 24/7 een toegewijd klantenserviceteam bij de hand te hebben. Dit betekent dat de last van het reageren op klachten van klanten niet op de bestaande werknemers rust, waardoor Freshdesk zich onderscheidt van andere concurrenten.

Is een proefversie van het klachtenbeheersysteem voor klanten nuttig?

Ja! Met een proefversie van een klachtenbeheersysteem voor klanten kunt u alle functies en functionaliteiten gebruiken. Toch beperkt het uw werk na het verstrijken van die bepaalde periode, tenzij u het product koopt. Gratis proefversies helpen u de software en al zijn functies te begrijpen. Bovendien kunt u met uw team zien hoe het klachtenbeheersysteem voor klanten werkt.

Stand out from your competitors with a strong
customer service culture​

Besluit

Het beste alles-in-één klachtenbeheersysteem voor klanten

Er zijn talloze beheersystemen voor klantenklachten op de markt, maar de functies van LiveAgent zijn superieur. LiveAgent biedt alles-in-één klantenservicesoftware voor online bedrijven om agenten en klanten beter te beheren met behulp van analyses, zodat uw team de contacten, taken, chats en klachten van uw bedrijf op één plek kan beheren. Bovendien kan LiveAgent worden gebruikt met elke chatprovider zoals Google Talk of Facebook Messenger en is het geoptimaliseerd voor mobiel, zodat agenten klachten van klanten kunnen beantwoorden of beheren vanaf mobiele apparaten.

klantenservicetaken - kennisbankartikelen maken

Het beste klachtenbeheersysteem voor de prijs

LiveAgent biedt de beste prijs-kwaliteitverhouding voor functies om ondersteuningsteams de functies te bieden die ze nodig hebben om de communicatie met klanten met succes te beheren. De flexibele open architectuur van LiveAgent biedt een geweldige gebruikerservaring en maakt het geschikt voor bedrijven van elke omvang – van start-ups met één vertegenwoordiger tot grote kantoren met meer dan 200 vertegenwoordigers. LiveAgent heeft meerdere serviceniveaus, waaronder een gratis versie en een gratis proefversie.

Het best beoordeelde klachtenbeheersysteem voor klanten

Klantenondersteuning is een noodzaak voor veel bedrijven, en LiveAgent is het best beoordeelde systeem voor het beheer van klachten van klanten op de markt, gemiddeld 5/5 sterren.

LiveAgent's Capterra-beoordelingen december 2021
LiveAgent’s Capterra-beoordelingen december 2021

Het eenvoudigste systeem voor het beheer van klachten van klanten om in te stellen, te gebruiken en te integreren

Software voor het beheer van klachten van klanten is effectief wanneer het eenvoudig te integreren is met uw huidige activiteiten, eenvoudig is in te stellen en eenvoudig te gebruiken is voor uw team. De gebruiksvriendelijke software voor inkomende callcenters van LiveAgent vereist slechts minimale training en is zeer snel in te stellen. Met het eenvoudige ontwerp van LiveAgent kunnen agenten klachten van klanten op de eerste dag behandelen. Verbeterde toegankelijkheid, gebruiksgemak, installatie en prijs maken LiveAgent de meest toegankelijke callcentersoftware.

Find the best customer service software

LiveAgent can help you manage customer complaints with its wide range of tools, and therefore making it great choice for businesses of all sizes. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Hoe creëert u een klachtenmanagementsysteem?

Definieer welke soorten klachten er zijn en hoe agenten deze moeten behandelen. Schrijf het beleid, de procedures en de formulieren voor klachtenbeheer (hoe om feedback te vragen en hoe hierop zal worden gereageerd). Dwing dit beleid consequent en eerlijk af op alle niveaus van de organisatie. Analyseer de gegevens die zijn verzameld van zowel werknemers als klanten om trends, sterke en zwakke punten, enz. te identificeren. Voer waar nodig wijzigingen door door uw documentatie en trainingsmateriaal voor werknemers in de loop van de tijd bij te werken wanneer u gebieden ontdekt die verbetering behoeven.

Waarom is een klachtenmanagementsysteem belangrijk?

Een klachtenbeheersysteem is om verschillende redenen essentieel voor een bedrijf. Ten eerste kan het hebben van een gedocumenteerd proces u helpen uw producten en diensten te verbeteren door vast te stellen op welke gebieden niet aan de behoeften van de klant wordt voldaan. Een klachtenbeheersysteem stelt medewerkers van alle afdelingen in staat hun rol in het proces te begrijpen en hen te helpen leren van fouten die door andere personeelsleden zijn gemaakt. Als u begrijpt hoe klanten over uw producten en services denken, kunt u bovendien wijzigingen aanbrengen voordat ze klagen.

Wat is een klachtenmanagementbeleid?

Een klachtenbeheersysteem stelt werknemers van alle afdelingen in staat hun rol in het proces te begrijpen en hen te helpen leren van fouten die door andere personeelsleden zijn gemaakt.

Wat zijn de vijf belangrijkste factoren bij het afhandelen van klachten?

Er zijn vijf sleutelfactoren die relevant zijn voor het efficiënt beheren van klachten van klanten; stel duidelijke richtlijnen op, begrijp hoe verschillende klanten zich gedragen, ontwikkel procedures voor het behandelen van klachten, zorg ervoor dat het personeel van het bedrijf praktische training krijgt, leer van slecht beheerde zaken en onderneem stappen om herhaling te voorkomen.

Wat is het klachtenmanagementproces?

Het ondersteuningsproces voor klachtenbeheer is ontworpen om te helpen bij het onderzoeken en oplossen van klachten binnen een organisatie en moet een gedefinieerde reikwijdte hebben om alle gepresenteerde problemen te omvatten. Bij klachtenbeheersystemen zijn alle niveaus van het bedrijf betrokken om klachten te onderzoeken en op te lossen. Bovendien kunnen de verzamelde gegevens uw service in de toekomst verbeteren.

Wat te doen als u na aankoop niet tevreden bent met uw klachtenbeheersysteem?

U moet altijd een gratis proefversie van de software voor het beheer van klachten van klanten uitproberen om er zeker van te zijn dat deze aan uw behoeften voldoet. Als u niet tevreden bent met uw klachtensoftware voor klanten, moet u onmiddellijk contact opnemen met hun klantenserviceteam. Het beleid van elk bedrijf kan verschillen.

Maak van uw communicatie een risicovrije onderneming en kies een krachtig communicatiemiddel voor uw onderneming - live chat van LiveAgent.

Live chat voor grote bedrijven

Een website met live chat kan de klantenservice van een bedrijf verbeteren en positieve effecten hebben. Het kan resulteren in minder wachttijd, lagere klanteninspanningen, verminderde berichten en een verhoogde betrokkenheid. Met live chat kunnen vertegenwoordigers meerdere chats tegelijk afhandelen en er kan chatdistributie worden ingezet voor een juiste afdeling, team of vertegenwoordiger. Er zijn ook functies zoals proactieve chatuitnodiging, videochat en een contactformulier. Vertegenwoordigers kunnen tags toevoegen, post-chatenquêtes gebruiken en zich aan richtlijnen en regels van chatetiquette houden. Met inzicht in prestaties kan de klantenservice verder worden verbeterd.

Klantenservicesoftware combineert een krachtige inbox, live chat, callcenter en een klantenportaal. Kies de juiste voor uw behoeften.

Nederlandse klantenservicesoftware

Klantenservicesoftware is een belangrijk onderdeel van een uitstekende klantenervaring en kan worden gebruikt door verschillende teams binnen een organisatie. De software verwerkt klantenberichten van verschillende kanalen in tickets en slaat deze op in een gedeelde inbox. Het kan de klantenrelaties versterken, problemen snel oplossen en de productiviteit van ondersteuningsmedewerkers verbeteren. Er zijn veel leveranciers van klantenservicesoftware beschikbaar, waaronder LiveAgent, MailChimp en Zendesk. Het kiezen van de beste klantenservicesoftware hangt af van de belangrijkste kenmerken, prijs en klantbeoordelingen van onafhankelijke softwarebeoordelingssites.

Het implementeren van een robuuste gratis software voor klantenbeheer is essentieel als u wilt dat uw bedrijf slaagt. Lees meer over de voordelen en goede praktijken.

Gratis software voor klantenbeheer

Bedrijven gebruiken gratis klantenbeheersystemen om informatie over hun klanten te verzamelen en te analyseren, en om nieuwe marketing- en verkoopstrategieën te ontwikkelen. Het is belangrijk voor marketing en verkoopafdelingen om nauw samen te werken om informatie uit het systeem te halen en het door te geven aan de juiste afdeling op het juiste moment. Het is essentieel dat bedrijven zich bewust zijn van de veiligheidseisen bij het beheer van klanteninformatie, omdat privacywetten steeds strenger worden. Goede training en het ontwikkelen van workflows zijn belangrijk voor het succesvol gebruik van een gratis klantenbeheersysteem.

LiveAgent's software voor klantencommunicatiebeheer biedt persoonlijke, snelle en deskundige service aan uw klanten. Probeer het gratis.

Uw software voor klantencommunicatiebeheer op eerste blik.

Bedrijven kiezen steeds vaker voor speciale oplossingen voor klantencommunicatiebeheer met geïntegreerde functionaliteit om belangrijke inhoudselementen te creëren en te beheren. Gegevensanalyse is een essentiële functie voor deze software, omdat het bedrijven gegevensgestuurde inzichten biedt om omzetgroei en winstgevendheid te ondersteunen. Software voor klantencommunicatiebeheer verenigt alle communicatie in één interface, inclusief e-mail, live chat, oproepen en forum.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo