Klantenservicebeheer

Wat is klantenservicebeheer?

CRM is een klantgestuurd beheersysteem. Het wordt beschouwd als een zakelijke benadering die wordt gekenmerkt door het actief creëren en onderhouden van langdurige klantenrelaties. Deze relaties zijn gunstig voor zowel de klant als het bedrijf en het onderhouden ervan elimineert onethisch gedrag jegens klanten.

Klantenservicebeheer wordt soms beschouwd als een databanktechnologie die wordt ondersteund door het proces van het verzamelen, verwerken en gebruiken van informatie over de klanten van het bedrijf.

Voordelen van klantenservicebeheer

CRM kan uw werk niet alleen gemakkelijker maken, maar uw klanten ook het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Laten we eens kijken naar enkele van de belangrijkste voordelen die klantenservicebeheer kan bieden voor elk klantgericht bedrijf.

  • Betere klantenkennis – Met CRM kunt u waardevolle klantengegevens verzamelen, opslaan en er in het algemeen mee werken. Alles, van basisinformatie tot hun favoriete communicatiemiddelen en andere details, kan worden opgeslagen en geopend wanneer dat nodig is.
  • Gepersonaliseerde service – Hoe meer gegevens u moet gebruiken, hoe beter en meer gepersonaliseerde service u kunt bieden.
  • Verhoogde klantentevredenheid – Uw klanten waarderen het wanneer u uw benadering afstemt op hun behoeften. Hoe beter de diensten die u aanbiedt, hoe hoger de klantentevredenheid.
  • Beter klantenbehoud – Als u niet alleen geweldige producten en diensten aanbiedt, maar ook uw klanten ondersteunt en koestert, is de kans groter dat ze terugkomen om zaken met u te doen.
  • Verhoogde productiviteit – Het is gemakkelijker voor uw agenten om snelle en effectieve ondersteuning te bieden wanneer ze alle klantengegevens binnen handbereik hebben. Het elimineert niet alleen de tijd die ze besteden aan het zoeken naar informatie, maar maakt de hele ervaring ook meer gestroomlijnd.
  • Verbeterde beveiliging – Naast het opslaan van basisgegevens van klanten, kan CRM ook gegevens verzamelen over waar ze toestemming voor hebben gegeven. Op deze manier beschermt het niet alleen de klanten, maar helpt het u ook om ervoor te zorgen dat u voldoet aan alle toepasselijke beveiligingsbeleidsregels en -wetten.

Would you like to improve your customer service management?

LiveAgent can integrate with the best CRM software so you can build better customer relationships from one convenient place. Get started with our free trial today!

Frequently asked questions

Wat betekent klantenservicebeheer?

Klantenservicebeheer is het proces waarbij elk aspect met betrekking tot klantenservice wordt beheerd. Het is een bron van waardevolle klantengegevens, hun contactgegevens, tevredenheid met aankopen, klantenservice en meer.

Is het mogelijk om klantenservicebeheer te automatiseren?

Natuurlijk. Er zijn veel automatiseringsopties beschikbaar. Van eenvoudige standaardantwoorden via IVR tot geavanceerde AI en machine learning, er zijn veel manieren waarop u het beheer van de klantenservice kunt automatiseren om aan uw behoeften te voldoen.

Hoe de kwaliteit van het klantenservicebeheer verbeteren?

Het belangrijkste punt is om te luisteren naar de vertegenwoordigers die in de frontlinie staan wanneer ze met klanten omgaan en naar de klanten zelf. Verder is het zeker de moeite waard om automatiseringsoplossingen voor klantenservicebeheer te introduceren.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.