Wat is klantenservicebeheer?
CRM is een op klantgericht managementsysteem. Het wordt beschouwd als een zakelijke benadering die wordt gekenmerkt door de actieve creatie en onderhoud van langetermijnrelaties met klanten. Deze relaties zijn voordelig voor zowel de klant als het bedrijf en het handhaven ervan elimineert onethisch gedrag jegens klanten.
Klantenservicebeheer wordt soms beschouwd als een databanktechnologie die wordt ondersteund door het proces van het verzamelen, verwerken en gebruiken van informatie over de klanten van het bedrijf.
Voordelen van klantenservicebeheer
CRM kan uw werk niet alleen gemakkelijker maken, maar uw klanten ook het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Laten we eens kijken naar enkele van de belangrijkste voordelen die klantenservicebeheer kan bieden voor elk klantgericht bedrijf.
- Betere klantenkennis – Met CRM kunt u waardevolle klantengegevens verzamelen, opslaan en in het algemeen ermee werken. Alles, van basisinformatie tot hun favoriete communicatiemiddelen en andere details, kan worden opgeslagen en geopend wanneer dat nodig is.
- Gepersonaliseerde service – Hoe meer gegevens u heeft om mee te werken, hoe beter en meer gepersonaliseerde service u kunt bieden.
- Verhoogde klantentevredenheid – Uw klanten waarderen het als u uw aanpak afstemt op hun behoeften. Hoe beter de diensten die u aanbiedt, hoe hoger de klantentevredenheid.
- Beter klantenbehoud – Als u niet alleen geweldige producten en diensten aanbiedt, maar uw klanten ook ondersteunt en koestert, is de kans groter dat ze terugkomen om zaken met u te doen.
- Verhoogde productiviteit – Het is gemakkelijker voor uw vertegenwoordigers om snelle en effectieve ondersteuning te bieden wanneer ze alle klantengegevens binnen handbereik hebben. Het elimineert niet alleen de tijd die ze besteden aan het zoeken naar informatie, maar maakt de hele ervaring ook gestroomlijnder.
- Verbeterde beveiliging – Naast het opslaan van basisgegevens van klanten, kan CRM ook gegevens verzamelen over waar ze toestemming voor hebben gegeven. Op deze manier beschermt het niet alleen de klanten, maar helpt het u ook om ervoor te zorgen dat u voldoet aan alle toepasselijke beveiligingsbeleidsregels en wetten.
Would you like to improve your customer service management?
LiveAgent can integrate with the best CRM software so you can build better customer relationships from one convenient place. Get started with our free trial today!
Bekijk de ultieme gids voor klantenbeheer
LiveAgent is een alles-in-één klantenbeheer- en helpdesksoftware die is ontworpen om bedrijven te helpen bij het stroomlijnen van hun klantenserviceactiviteiten. Van het organiseren van klantvragen op één plek, tot het bieden van geautomatiseerde antwoorden, tot het bieden van live chatondersteuning, LiveAgent bevat een scala aan functies en tools die zijn ontworpen om klantenservice efficiënter en persoonlijker te maken. Het multikanaals ondersteuningssysteem van LiveAgent stelt bedrijven in staat om snel te reageren op klantenvragen, wachttijden in het callcenter te verminderen en klantenserviceactiviteiten te optimaliseren.
Frequently Asked Questions
Wat betekent klantenservicebeheer?
Klantenservicebeheer is het proces waarbij elk aspect met betrekking tot klantenservice wordt beheerd. Het is een bron van waardevolle klantengegevens, hun contactgegevens, tevredenheid met aankopen, klantenservice en meer.
Is het mogelijk om klantenservicebeheer te automatiseren?
Natuurlijk. Er zijn veel automatiseringsopties beschikbaar. Van eenvoudige standaardantwoorden via IVR tot geavanceerde AI en machine learning, er zijn veel manieren waarop u het beheer van de klantenservice kunt automatiseren om aan uw behoeften te voldoen.
Hoe de kwaliteit van het klantenservicebeheer verbeteren?
Het belangrijkste punt is om te luisteren naar de vertegenwoordigers die in de frontlinie staan wanneer ze met klanten omgaan en naar de klanten zelf. Verder is het zeker de moeite waard om automatiseringsoplossingen voor klantenservicebeheer te introduceren.
Als je meer wilt leren over klantenservicebeheer, kijk dan naar het artikel over wat klantenservicebeheer is. Het biedt een uitgebreide uitleg en laat zien welke voordelen je kunt behalen.
Benieuwd naar CRM-software? Het artikel over de voordelen van CRM-software kan je helpen te begrijpen hoe deze technologie je klantenservice kan verbeteren. Ontdek hoe je productiviteit kunt verhogen en betere klantrelaties kunt opbouwen.
Voor meer inzicht in het beheer van klantenrelaties, bekijk het artikel over het verbeteren van klantenrelaties. Leer de principes van goede klantenrelaties en hoe klantenservicesoftware hierbij kan helpen.
Ontdek het klantenservicecenter: het centrale punt voor effectieve klantencommunicatie via oproepen, e-mails, live chats en faxen. Vergroot klanttevredenheid met automatische oproepverdeling, opname en data-analyse. Start nu een gratis 14-daagse proefperiode met LiveAgent en verbeter uw klantenservice!
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!