Wat is CRM-software?
CRM-software is een speciaal type software dat is ontworpen om zakelijke relaties te beheren. Het stelt gebruikers in staat om elk stukje informatie en records met betrekking tot klanten op te slaan en te organiseren, b.v. hun contacten, bestellingen, interesses en nog veel meer. Het helpt ook bij het volgen van leads, contracten, klantenondersteuning of het beheren van activa of bronnen.
In LiveAgent kunt u klantengegevens opslaan in het vak met contactgegevens of u kunt ook CRM-tools integreren in uw LiveAgent.
Bovendien kunt u met LiveAgent-helpdesksoftware veel taken automatiseren door een eenvoudige cron-taakin te stellen. > tot geavanceerde automatiseringen.

Frequently asked questions
Wat is CRM-software?
CRM-software is een platform dat contact mogelijk maakt met verschillende afdelingen in het bedrijf. Hierdoor heeft elke medewerker van het bedrijf gemakkelijk toegang tot gegevens, ongeacht of ze in het klantenserviceteam, in marketing of verkoop werken.
Wat zijn onmisbare functies van CRM-software?
Er zijn een paar essentiële CRM-softwarefuncties die uw werk een stuk eenvoudiger maken. De eerste is absoluut contactbeheer, waardoor we contacten kunnen bewerken en er toegang toe hebben. Naast contactbeheer zijn document- en offertebeheer zeer goede opties. Emailintegratie is een uiterst belangrijke functie die een betere workflow mogelijk maakt.
Wat zijn goede praktijken voor het gebruik van CRM-software?
Goede praktijken voor het gebruik van CRM-software zijn onder meer het kiezen van de juiste software. CRM moet het beste voldoen aan de behoeften van het merk. Een ander belangrijk punt is de opleiding van medewerkers. Een efficiënte medewerker in een bepaald CRM-systeem zal effectiever zijn en zich zelfverzekerder voelen. Ook is het goed om handelings- en samenwerkingsregels vast te stellen zodat iedere medewerker duidelijkheid heeft. CRM is ook een mogelijkheid tot automatisering, dus het is belangrijk om het goed in te zetten op de momenten dat dat nodig is. Zorg er ook voor dat alle benodigde gegevens en informatie in het CRM staan.