Zijn uw klanten tevreden over uw klantenservice?

Tevreden klanten zijn loyaler, zullen sneller opnieuw kopen, zijn meer bereid om uw merk aan te bevelen, zijn winstgevender voor uw bedrijf en hebben lagere retentiekosten. Het meten van de tevredenheid van de klantenservice is tegenwoordig voor de meeste bedrijven verplicht geworden omdat het u waardevolle informatie geeft over uw serviceprestaties.

Wanneer de rapportagemogelijkheden van LiveAgent worden geïntegreerd met één van de toonaangevende softwareoplossingen voor klantentevredenheid, kunt u de tevredenheid van uw klantenservice naar een hoger niveau brengen. Krijg eenvoudig feedback van klanten over uw LiveAgent-gesprekken, volg de kwaliteit van uw klantenondersteuning op en krijg een beter inzicht in uw klanten om uw service voortdurend te verbeteren.

Waarom klantentevredenheid belangrijk is

beoordeling

Positieve mond-op-mondreclame

Tevreden klanten creëren gratis positieve mond-tot-mondreclame! Na een positieve ervaring met een bedrijf zou 69% van de klanten het bedrijf aanbevelen aan anderen en 50% zou het bedrijf vaker gebruiken. (NewVoiceMedia)

feedback

Ontevreden klanten stappen over naar de concurrentie

Ontevreden klanten verspreiden negativiteit en stappen over naar uw concurenten. 95% van de consumenten zou zelfs ‘actie ondernemen’ na een negatieve ervaring met een bedrijf, waaronder het delen van hun negatieve ervaringen met vrienden en familie of zelfs overstappen naar een concurrent. (RightNow)

Verbeterde klantentevredenheid en klantenbinding

Klantentevredenheid zorgt voor loyaliteit

Klantentevredenheid bouwt vertrouwen op in uw merk. Een stijging van 10% in de klantentevredenheidsscore van een bedrijf leidt tot een toename van 12% in het vertrouwen van klanten. (Instituut voor Klantenservice)

Twee handen die een dollarbiljet vasthouden

Klantenwerving kost meer dan klantenbehoud

Klantenwerving kost meer dan klantenbehoud. Het werven van een nieuwe klant is tussen de 5 tot 25 keer duurder dan het behouden van een bestaande klant. (Harvard Business Review)

open feedback h2ft

Wat is klantentevredenheid software?

Klantentevredenheid software is een tool waarmee bedrijven eenvoudig klantenfeedback kunnen verzamelen, organiseren en beheren, klantentevredenheid kunnen meten en ontevreden klanten kunnen identificeren. Deze toepassingen kunnen analyses, enquêtebeheer, feedbackverzameling, klachtenregistratie, oproeprapportagemogelijkheden en andere functies omvatten. Naast het feit dat u bruikbare inzichten krijgt in hoe tevreden uw klanten zijn met uw bedrijf of met de klantenservice ervaring die u biedt, kan klantentevredenheid software u ook helpen uw ondersteuningsmedewerkers te evalueren op basis van de feedback die ze ontvangen.

Waarom klantentevredenheid belangrijk is

business en financiën

Klantentevredenheid leidt tot winst

Grote klantentevredenheid zorgt voor meer winst. Tevreden klanten die een positieve ervaring met een bedrijf hebben gehad, geven 140% meer uit dan degenen die een slechte ervaring hebben gehad. (Harvard Business Review)

live chat verhoog verkoop

Hogere verwachte bijdrage voor tevreden klanten

Tevreden klanten hebben een hogere verwachte bijdrage. Een promotor van klantenervaringen heeft een verwachte bijdrage voor een bedrijf die 600 tot 1.400% hoger ligt dan die van ontevreden klanten. (Bain & Company)

De tevredenheid van de klantenservice meten is van essentieel belang

In de hyperconcurrentiële markt van vandaag is het creëren van een geweldig product geen garantie voor succes, tenzij u het ondersteunt met uitstekende service. De kwaliteit van de klantenservice die uw bedrijf biedt, heeft een directe invloed op de algemene klantentevredenheid over uw merk. Als u de tevredenheid van de klantenservice niet meet, weet u nooit hoe tevreden (of ontevreden) uw klanten zijn met de kwaliteit van de service ervaring die uw organisatie biedt.

open verslag mx0a

Creëer een betere service ervaring met LiveAgent om de klantentevredenheid te verbeteren

Het klantenservice platform van LiveAgent is een complexe oplossing met meerdere kanalen. De functies waarmee u de tevredenheid van de klantenservice kunt meten, zijn slechts een klein deel van wat de software kan. Er zijn meer dan 179 functies die u kunnen helpen uw klantencommunicatie te optimaliseren en uw klantenondersteuning en de tevredenheid van uw klantenservice te verbeteren.

Alles-in-één oplossing voor al uw ondersteuningsbehoeften

U hoeft niet meer tussen verschillende tools te wisselen. LiveAgent combineert:

  • – Sterke ticketing functies met slimme ticketverdeling
  • – Een geïntegreerd callcenter dat spraak- en video-oproepen ondersteunt
  • – Live chat met proactive triggers en realtime bezoekerstoezicht
  • – Selfservice portaal met kennisbank, FAQ’s en forums
  • – Integraties met grote sociale platforms, zoals Facebook, Twitter en Instagram
open werken oh83
open kiezen bwbs

Lever een service ervaring met meerdere kanalen

De hedendaagse consument heeft de neiging om meerdere communicatiekanalen te gebruiken om in contact te komen met merken en verwacht telkens een vlotte ervaring. Met de software van LiveAgent kunt u eenvoudig al uw klanteninteracties vanuit één plaats beheren en een consistente service ervaring met meerdere kanalen bieden, ongeacht de kanalen die klanten gebruiken.

Verbeter de efficiëntie van uw ondersteuningsteam

Een breed gamma aan functies (waaronder geautomatiseerde ticketroutering, beheer van overeenkomsten inzake dienstverleningsniveau, standaardantwoorden, mogelijkheden voor teamsamenwerking en directe toegang tot uitgebreide klanteninformatie en eerdere interacties) stellen uw team in staat om een ​​snelle, zeer efficiënte en persoonlijke ondersteuning te bieden – allen dragen bij aan hogere klantentevredenheidscijfers.

open gevoel trots qne1
vrouw brengt proces in kaart op drie posters

Ga verder dan het meten van de klantentevredenheid

Meet de algemene prestaties van uw klantenservice en identificeer verbeterpunten. LiveAgent biedt sterke analyse- en rapportagemogelijkheden waarmee u tal van servicestatistieken en KPI’s kunt opvolgen, verschillende rapporten kunt genereren, zoals kanaalgebruik, prestaties en beschikbaarheid van vertegenwoordigers, naleving van overeenkomsten inzake dienstverleningsniveau, tijdregistratierapporten en meer.

Waarom LiveAgent het juiste klantenservice platform is voor uw bedrijf

verjaardag

Meer dan 15 jaar ervaring

Wij helpen bedrijven al sinds 2004 hun klantenservice te verbeteren.

beoordeling

Gekozen door 21.000 bedrijven

Meer dan 21.000 bedrijven over de hele wereld, in verschillende industrieën vertrouwen op LiveAgent.

Materiaal

Flexibel en aanpasbaar

De software is flexibel, gemakkelijk schaalbaar en kan worden aangepast aan uw behoeften.

Geldzak en munt

Transparante & eerlijke prijzen

Geen contracten, geen verborgen kosten. Slechts 4 verschillende abonnementen met eerlijke prijzen om uit te kiezen – inclusief een gratis abonnement.

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha, O2 en de universiteit van Oxford gemeen hebben? U raadt het al … LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .