Live chatsoftware

Breng klantenbetrokkenheid
naar een hoger niveau met LiveAgent

  • ✓ Geen installatiekosten
  • ✓ 24/7 klantenservice
  • ✓ Geen kredietkaart nodig
  • ✓ Op elk moment opzegbaar

Hallo, ik ben John, waarmee kan ik u helpen?

Ik wil de status van mijn bestelling controleren.

Geen probleem, geef me alstublieft uw bestel-ID.

Mijn bestel-ID is GQ34566

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
eSky logo
Slido green logo

Live chatsoftware voor directe verbindingen

Bied een geweldige klantenervaring met het live chatplatform van LiveAgent. Krijg toegang tot een snelle live chatwidget en geavanceerde functies die elke klanteninteractie een fluitje van een cent maken. Verander websitebezoekers in klanten en los vragen van klanten op met realtime ondersteuning. Verbeter de klantenbetrokkenheid met één enkele chattoepassing. Bespaar tijd en concentreer u op wat belangrijk is met het LiveAgent-klantenserviceplatform.

  • SourceForge leader fall 2021

Chatsoftware

Wat is live chatsoftware?

  • Live chatsoftware is een onderdeel van klantenondersteuningssoftware waarmee medewerkers van de klantenservice klanten realtime ondersteuning kunnen bieden. De live chatwidget is eenvoudig te plaatsen op uw website. Verbeter de gesprekservaring en verhoog de klantenretentie voor online bedrijven. Krijg toegang tot een van de krachtigste chatoplossingen en bied een geweldige klantenervaring.
  • Verhoogde klantenretentie en klantenbetrokkenheid
  • Aanpassingsopties voor branding en krachtige automatisering
LiveAgent chat capabilities - mockup

Chatmogelijkheden

Wat voor soort live chatsoftware biedt
LiveAgent?

LiveAgent biedt een ultramoderne chattool. Het wordt geleverd met premiumfuncties om klantenondersteuningsteams te helpen een geweldige chatervaring te bieden. De belangrijkste functies zijn onder meer slimme chatroutering, proactieve chatuitnodigingen, het volgen van bezoekers en meer. De meertalige chatwidget van LiveAgent is een van de snelste op de markt.

Chatondersteuningssoftware voordelen

  • Betrouwbare en snelle chat met een reeks functies
  • Toegang tot een onbeperkte chatgeschiedenis en ticketgeschiedenis
  • Chatanalyse-opties en trackingfuncties
  • Proactieve chatuitnodigingen met aangepaste ontwerpopties

Versterk uw ondersteuningsteam met de juiste livechatsoftware

Krijg een geweldige gebruikerservaring voor elke chatvertegenwoordiger en zorg voor een geweldige ervaring in klantengesprekken. Onze geavanceerde functies kunnen klantenservicemedewerkers helpen bij het afhandelen van honderden gesprekken per dag. Bekijk wat uw helpdeskmedewerkers op één platform krijgen.

Verbeter de productiviteit van vertegenwoordigers met:

  • Een toegewijde en betrouwbare chatoplossing
  • Belangrijkste functies die u ondersteunen
  • Tientallen integraties
LiveAgent support team view - mockup

LiveAgent gaat verder dan gewone live chatsoftware

LiveAgent is veel meer dan een simpele live chat provider. Ontdek ons klantenserviceplatform dat elk belangrijk communicatiekanaal aankan. Leer meer over essentiële functies en zie hoe ze werken.

Automatische berichten

Vraag de aandacht van klanten met proactieve berichten die websitebrowsers uitnodigen om te chatten met een medewerker van de klantenservice. Pas de berichten aan en creëer een persoonlijke ervaring die ideaal is voor het doel van uw website. Proactieve chatuitnodigingen zijn een krachtige functie die websitebezoekers in betalende klanten kan veranderen.

  • Nodig klanten uit om te chatten met automatische berichten
  • Maak van websitebezoekers klanten met chat

Meer informatie over proactieve chatuitnodigingen

LiveAgent's proactive chat invitations feature
Website monitoring chat overview - LiveAgent mockup

Bezoekers volgen

Houd websitebezoekers bij om te zien waar ze hun tijd doorbrengen. Chatoverzicht kan u een aantal websitebezoekers, actieve vertegenwoordigers en elke lopende chat laten zien. Gebruik de website monitoring om favoriete URL’s te bepalen. Stuur een chatbericht naar potentiële klanten als je ze op hun reis wilt helpen.

  • Volg alle websitebezoekers en lopende chats
  • Bepaal favoriete pagina’s en communiceer met bezoekers

Meer informatie over het volgen van websitebezoekers

Sneak previews van berichten

Leg uw antwoorden klaar voordat de klant u een bericht stuurt. In de realtime typweergave kunt u zien wat uw klanten aan het typen zijn voordat ze op de verzendknop drukken. Gebruik deze krachtige functie om uw antwoorden sneller voor te bereiden of om snel onderzoek te doen naar onderwerpen en klanten. Bied klantenondersteuning met ongeëvenaarde snelheid.

  • Bekijk berichten van klanten voordat ze worden verzonden
  • Bereid uw antwoorden sneller voor en verkort de oplostijd
Real-time typing feature in LiveAgent
LiveAgent multilangual chat widget - mockup

LTaalopties

LiveAgent spreekt uw taal en de taal van uw klanten. Kies uit meer dan 40 talen om u te helpen ondersteuning te bieden in verschillende landen. Pas uw chatvensters aan en selecteer hun primaire taal. U kunt elke chatwidget instellen met verschillende taalopties als u ondersteuning biedt op meerdere gebieden.

  • Kies uit meer dan 40 taalopties voor chatvensters
  • Maak chatwidgets in verschillende talen voor verschillende doeleinden

Meer informatie over de meertalige chatwidget

Voordelen van live chatsoftware
en hoe u aan de slag kunt gaan​

00:00/05:51

Benefits of Live Chat and How to Use It | Live Agent05:52Youtube video: Benefits of Live Chat and How to Use It
Live Agent

Flexible chat

Integreer onze chatfunctie met gemak

Live chatsoftware voor websites bevat een live chatwidget die u kunt aanpassen en op uw website kunt plaatsen met een paar regels gegenereerde code. Met de aanpassingsinstellingen van de chatwidget kunt u het uiterlijk wijzigen, aangepaste branding instellen of een pre-chatformulier maken om contactgegevens te verzamelen. Verfraai uw site met live chat voor WordPress. Klanten kunnen tijdens het browsen op een website op de widget klikken en contact opnemen met een klantenservicemedewerker. Chatvertegenwoordiger kan ook antwoorden vanuit de mobiele app die beschikbaar is voor Android en iOS. 

Hoe kan live chatsoftware voor website
uw bedrijf helpen?

Chatgesprekken kunnen uw contactcenter helpen uw verkoopproces te verbeteren en uw online bedrijven sterker te maken

Bespaar meer

Met de snelste chatwidget van LiveAgent kunt u problemen betrouwbaar en snel oplossen. Bespaar op ondersteuningsprijzen voor vertegenwoordiger per maand en los grotere chatvolumes op in kortere tijd.

  • Bespaar kosten op agent per maand met het juiste tariefplan
  • Behandel meer klanten met een sneller chatvenster
Chart

1730%

Verlaging van kosten

Het gebruik van live chat als communicatieplatform is goedkoper dan bellen en sneller dan emails. Ervaar een verlaging van de kosten met LiveAgent.

Verdien meer

Help uw klanten bij aankoopbeslissingen en beveel betere producten aan. Verander meer websitebezoekers in betalende klanten. Verhoog uw conversies met een eenvoudig chatvenster op uw website.

  • Versterk uw verkoopteam met online chat en verhoog de verkoop
  • Help klanten bij aankoopbeslissingen en geef direct antwoord
Chart

20%

Verhoging conversiepercentage

Verhoog uw conversiepercentages en verdien meer door een goede chatstrategie te gebruiken. Onze chat-app kan u helpen bezoekers om te zetten in klanten en uw rendement op investering te verhogen.

Klanten tevreden stellen

Verbeter de klantenloyaliteit en gebruik de snelste chatwidget om uw klanten te helpen. Verminder het aantal verlaten winkelwagentjes met handige functies en blijf beschikbaar voor websitebezoekers wanneer ze aan het browsen zijn.

  • Verbeter de algemene klantentevredenheid en geluk
  • Verminder het verlaten van de winkelwagen en verander bezoekers in klanten
Chart

73%

Hogere tevredenheidspercentages

Geef gepersonaliseerde gesprekken voor uw klanten. Onze volledig uitgeruste live chatsoftware kan u helpen met klantentevredenheid en een geweldige ervaring voor agenten.

Bespaar meer op live chatservice

Kies geweldige software voor klantensucces met chatmogelijkheden voor de juiste prijs. Bespaar geld met onze prijscalculator en krijg
de beste waarde voor chatfunctionaliteit.

Medal

Begin nu met het gebruik van LiveAgent!

Probeer alles wat we te bieden hebben met een gratis proefperiode van 14 dagen

  • ✓ Geen installatiekosten
  • ✓ 24/7 klantenservice
  • ✓ Geen kredietkaart nodig
  • ✓ Op elk moment opzegbaar

Getuignissen

Download LiveAgent
live chatsoftware en sluit u aan bij 7000 tevreden klanten

  • Roman Bosch
    Het is een genoegen om een ​​geweldig portaal te hebben die onze klantenservice verbetert.
    Roman Bosch Partly
  • Christine Preusler
    LiveAgent stelt onze vertegenwoordigers in staat om betere, snellere en nauwkeurigere ondersteuning te bieden.
    Christine Preusler HostingAdvice
  • Karl Dieterich
    LiveAgent heeft ons geholpen om 2 belangrijke doelen te bereiken: de klantentevredenheid en de verkoop verhogen.
    Karl Dieterich Covomo
  • Hendrik Henze
    We gebruiken LiveAgent sinds augustus en we zijn er erg tevreden over.
    Hendrik Henze HEWO Internetmarketing
  • Razvan Sava
    Sinds we LiveAgent gebruiken, is onze responstijd met 60% verbeterd.
    Razvan Sava Webmaster Deals
  • Taras Baca
    De conversieratio van onze betalende klanten is 325% gestegen in de eerste maand dat we LiveAgent hebben geïmplementeerd en actief...
    Taras Baca XperienceHR
  • Andrej Ftomin
    Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n professionele klantenbenadering meegemaakt.
    Andrej Ftomin TAZAR Group
  • Matt Janaway
    We vinden LiveAgent verreweg de beste live chatoplossing.
    Matt Janaway The Workplace Depot
  • Viviane Carter
    We gebruiken LiveAgent voor al onze ecommerce websites. De tool is gemakkelijk te gebruiken en verbetert onze productiviteit.
    Viviane Carter CSI Products
  • Christian Lange
    Met LiveAgent kunnen we onze klanten ondersteuning bieden, waar ze ook zijn.
    Christian Lange Lucky-Bike
  • Jens Malmqvist
    Ik kan LiveAgent aanbevelen aan iedereen die geïnteresseerd is in een betere en effectievere klantenservice.
    Jens Malmqvist Projure
  • Catana Alexandru
    Ik weet zeker dat we 90% van onze dag zouden besteden aan het doorzoeken van emails als we LiveAgent niet...
    Catana Alexandru Websignal
  • Jan Wienk
    Met LiveAgent zijn we in staat om onze spelers tevreden te houden door efficiëntere ondersteuning te bieden, wat resulteert in...
    Jan Wienk All British Casino
  • Allan Bjerkan
    LiveAgent is betrouwbaar, redelijk geprijsd en gewoon een geweldige keuze voor elk snel online bedrijf!
    Allan Bjerkan Norske Automaten
  • Sissy Böttcher
    We vinden het leuk omdat het gebruiksvriendelijk is en geweldige functionaliteit biedt, zoals handige rapportagefuncties.
    Sissy Böttcher Study Portals
  • Peter Koning
    We houden van LiveAgent - het maakt het ondersteunen van onze klanten eenvoudig.
    Peter Koning TypoAssassin
  • Aranzazu F
    We bieden onze klanten graag de beste ondersteuningservaring. Daarom hebben we voor LiveAgent gekozen.
    Aranzazu F Factorchic
  • Rick Nuske
    Van installatie tot voortdurende ondersteuning en al het andere daartussenin, het team van LiveAgent blijft indruk maken.
    Rick Nuske MyFutureBusiness
  • Vojtech Kelecsenyi
    LiveAgent bespaart ons elke dag honderden kostbare minuten door de klantenservice duidelijk en overzichtelijk te maken.
    Vojtech Kelecsenyi 123-Nakup
  • Rafael Kobalyan
    Onbeperkte vertegenwoordigers, email, sociale media en telefoonintegratie. Dat alles voor minder dan we betaalden bij onze vorige provider.
    Rafael Kobalyan Betconstruct
  • Martin Drugaj
    We gebruiken LiveAgent sinds 2013. We kunnen ons niet voorstellen dat we zonder LiveAgent werken.
    Martin Drugaj Atomer
  • Ivan Golubović
    Het is een kosteneffectieve oplossing die u kan helpen met een groot aantal ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen.
    Ivan Golubović AVMarket
  • Rustem Gimaev
    Emails beantwoorden vanuit Outlook was zo moeilijk te beheren. Met LiveAgent weten we zeker dat elke email op tijd wordt...
    Rustem Gimaev Antalya Consulting Language Center
  • Randy Bryan
    LiveAgent is zo geweldig. Met heel weinig tijd en moeite had ik het binnen een paar minuten aan de praat.
    Randy Bryan tekRESCUE
  • Timothy G. Keys
    Ik beveel het LiveAgent-product ten zeerste aan, niet alleen als een Kayako-alternatief, maar ook als een veel betere oplossing met...
    Timothy G. Keys Marietta Corporation
  • Mihaela Teodorescu
    Het ondersteuningsteam reageerde altijd snel met snel te implementeren oplossingen.
    Mihaela Teodorescu eFortuna
  • Hilda Andrejkovičová
    Het helpt ons de aard van de tickets te categoriseren en statistisch bij te houden wat onze klanten het meest...
    Hilda Andrejkovičová TrustPay
  • Alexandra Danišová
    We zien LiveAgent als een geweldige tool om met klanten te communiceren.
    Alexandra Danišová Nay
  • Samuel Smahel
    LiveAgent versnelde onze communicatie met onze klanten en gaf ons de mogelijkheid om ook met hen te chatten.
    Samuel Smahel m:zone
  • David Chandler
    Simpel gezegd - LiveAgent verslaat alles wat er is op deze, of zelfs hogere, prijspunten.
    David Chandler Volterman

Beste prijs

Betaalbare prijzen

LiveAgent biedt de beste prijs-kwaliteitverhouding in de wereld van live chatondersteuningssoftware.

7 dagen of 30 dagen gratis proefperiode
Gratis proefperiode van 7 dagen met een gratis emailadres, of 30 dagen met een bedrijfsemailadres
Geen kredietkaart nodig
en nog veel meer
$9 maand

Small business

  • Onbeperkte ticketgeschiedenis
  • 3 email addresses
  • 3 contact forms
  • 1 API key
$29 maand

Medium business

  • Everything in Small, plus
  • 10 email addresses
  • 3 live chat buttons
  • Departments management
$0 maand

Gratis

  • 7 dagen ticketgeschiedenis
  • 1 emailadres
  • & chatknop
  • 1 contact form

Een complete gids voor de beste live chatsoftware

Nu u een kort idee hebt waarom uw livechatsoftware misschien nuttig vindt voor uw bedrijf, gaan we dieper in op hoe u de kracht van deze ongelooflijke tool kunt benutten.

Wat is live chatsoftware?

Het is online chatsoftware waarmee u overal in realtime contact kunt maken met uw klanten. Live chatsoftware stelt uw klanten niet alleen in staat om snel en moeiteloos contact met u op te nemen, maar geeft u ook een concurrentievoordeel en stelt u in staat om langdurige indrukken op uw klanten te creëren.

Soorten live chatsoftware

Veruit de meest populaire en meest gebruikte software voor live chatten met alleen tekst. Dit type live klantenchat biedt een informele chatervaring die lijkt op berichten-apps zoals Facebook Messenger.

Andere soorten live chatsoftware zijn video- en spraakoplossingen. Ze zijn meestal niet de meest geprefereerde manier van klanten om contact op te nemen met uw bedrijf, maar ze kunnen nuttig zijn bij complexere problemen waarvoor uitgebreide uitleg of videodemonstraties nodig zijn.

Het is belangrijk op te merken dat veel live chatapplicaties met alleen tekst gebruikers ook in staat stellen om te voicechatten of videochatten.

Kenmerken van live chatsoftware

Wat zijn enkele van de belangrijkste kenmerken en functionaliteiten van een dergelijke chatoplossing? Laten we eens kijken naar enkele van de functies die u misschien het nuttigst vindt.

  • Proactief bericht – Het is een klein pop-upvenster dat de interactie met uw websitebezoekers op gang brengt. Het is een krachtige tool om vanaf het begin een betrokken klantenervaring te creëren.
  • Standaardantwoorden – Het verzenden van een vooraf geconfigureerd standaardantwoord bespaart tijd voor zowel de chatvertegenwoordiger als de klant .
  • Bezoekers volgen – Met deze chatfunctionaliteit kunt u dieper inzicht krijgen in het gedrag van uw klanten terwijl ze door de verkooptrechter gaan.
  • Chatrouting – Online chats kunnen worden gerouteerd naar gratis vertegenwoordigers zodra ze binnenkomen, of ze kunnen worden gerouteerd op basis van afdeling, vaardigheden, enz. Dit zorgt ervoor dat uw klantenondersteuningsteam niet wordt overweldigd zelfs op de drukste dagen.
  • Realtime typweergave – Als u een voorproefje van een bericht kunt krijgen voordat de klant op verzenden klikt, kunt u uw nauwkeurigheid en reactiesnelheid verbeteren.
  • Pre-chatformulier – Maak een aangepast formulier waarmee u vooraf bezoekersinformatie kunt verzamelen.
  • Mobiele optimalisatie – Tegenwoordig zijn mobiele apparaten een hype, snelle en toegankelijke ondersteuning bieden is wat klantenloyaliteit vergroot.
  • Aanpassingsopties – U kunt de live chatwidget aanpassen aan het ontwerp van uw website, zodat deze uw merk beter vertegenwoordigt.
  • Rapportage en analyse – U kunt een uitgebreide hoeveelheid gegevens bestuderen, zoals chatgeschiedenis, vertegenwoordigersprestaties, bezoekersgegevens, gemiddelde tijd besteed aan chats en meer. Veel van deze gegevens zijn beschikbaar via Google Analytics.
  • Chatbots – Dit is een soort servicedesksoftware die menselijke interacties simuleert en eenvoudige vragen van klanten beantwoordt. U kunt zelfs een door AI aangedreven chatbot implementeren die uw klanten beter kan helpen met natuurlijke taalverwerking.

Voordelen van live chatsoftware

Het gebruik van een live chatapp kan uw bedrijfsprestaties drastisch verbeteren en tegelijkertijd uw klanten tevreden en betrokken houden.

Waarom kijken we niet naar de belangrijkste voordelen die een live chatservice voor uw bedrijf kan bieden?

1. Klantenervaring – Bezoekers van uw website kunnen een zeer persoonlijke ervaring hebben terwijl ze heen en weer berichten sturen met een ondersteuningsmedewerker. Bedrijven lijken authentieker en benaderbaarder wanneer ze in realtime met klanten praten via een live chatsysteem.

2. 24/7 klantenondersteuning – Sitebezoekers kunnen een chatbericht sturen, zelfs als geen van de vertegenwoordigers online is. U kunt uw live chat configureren om ze om te leiden naar een kennisbank of selfservice.

3. Verhoogde webconversies – Uw verkoopteam kan uw producten en diensten ter plekke aan potentiële klanten pitchen terwijl ze een ontspannen, maar toch professioneel gesprek in realtime voeren.

4. Toegankelijk en aantrekkelijk – Klanten hoeven geen tijd te besteden aan het zoeken naar uw contactgegevens. Ze kunnen hun vragen eenvoudig in een live chat typen en worden direct geholpen. Bovendien kunt u een meertalige chatwidget hebben waarmee klanten in hun moedertaal kunnen communiceren.

5. Bouwt relaties op – vertegenwoordigers kunnen de toon van de klant observeren, zodat ze zich kunnen aanpassen aan de situatie. Ze kunnen meer van hun persoonlijkheid laten zien en vertrouwensvolle en behulpzame relaties opbouwen.

6. Verhoogt de productiviteit – Terwijl één vertegenwoordiger slechts één telefoontje tegelijk kan afhandelen, kunnen ze gemakkelijk met meerdere websitebezoekers chatten. Gecombineerd met geavanceerde functies zoals standaardberichten of chatautomatisering, kunt u de workflow van uw contactcenter verder stroomlijnen.

7. Verbeterde oplossing bij eerste contact – De medewerker van de klantenservice kan snel vragen van zowel nieuwe als terugkerende gebruikers beantwoorden. Het is niet nodig om lange emailthreads te hebben wanneer klanten hun vragen meteen kunnen beantwoorden.

8. Gegevens verzamelen – Door een enorme hoeveelheid gegevens te verzamelen, kunt u beter onderbouwde beslissingen nemen over uw producten en services, evenals over uw verkopen en marketingstrategieën.

9. Lage kosten – Het implementeren van een betrouwbare live chatservice is veel budgetvriendelijker dan het opzetten van een callcenter.

10. Het is de favoriet van uw klant – Meer dan 81% van de klanten is tevreden met de live chatoplossing.

Kosten van live chatsoftware voor website

Het is moeilijk om de gemiddelde prijs van live chatsoftware in het algemeen te bepalen. Het hangt sterk af van meerdere factoren, zoals of het een op abonnementen gebaseerde service is, het prijsmodel van die specifieke oplossing, hoeveel functies het omvat, enz.
We kunnen echter concluderen dat u in het algemeen alles kunt betalen tussen €16 – €150 per maand per vertegenwoordiger.

Prijsmodellen van live chatsoftware

Hier zijn enkele voorbeelden van verschillende prijsmodellen die kunnen worden toegepast op chatsoftware op websites.

  • Per ticket – u betaalt voor elk incident (ticket) dat wordt gegenereerd wanneer een klant contact met u opneemt via live chat
  • Per licentie – dit model rekent een abonnee aan voor elke gebruiker van de software
  • Per apparaat – u betaalt volgens de verbonden apparaten
  • Per vertegenwoordiger – u betaalt voor elke vertegenwoordiger die de service gebruikt, b.v. betalen voor een maand per vertgenwoordiger
  • Per module – er worden kosten in rekening gebracht op basis van de specifieke module die u gebruikt

Hoe u de beste live chatsoftware kiest

Schrijf eerst en vooral op waarvoor u de live chat software wilt gebruiken. Wordt het uw belangrijkste manier om met uw klanten te communiceren? Zal het de drijvende kracht zijn achter het sluiten van zakelijke deals? Zorg ervoor dat het kristalhelder is wat de belangrijkste use case zal zijn voor de live chat software-oplossing die u gaat gebruiken. Vervolgens moet u beslissen welke optie het beste past bij de omvang van uw bedrijf en of deze kan worden geïntegreerd in uw andere zakelijke toepassingen. Vergeet ook niet te controleren op eventuele beperkingen of functies die de live chatsoftware niet ondersteunt. De beste ssoftware voor callcenter zou alle functies en integraties moeten bieden die u nodig hebt om er efficiënt mee te werken.

Hier volgen enkele strategieën om u te helpen beslissen welke online chatoptie het beste bij u past.

Ondersteuning

Er komt een veelgestelde vraag bij me op. Kunt u hulp inroepen wanneer u die nodig hebt? Het hebben van een betrouwbaar ondersteuningskanaal is cruciaal voor een positieve live chatervaring. Met technologie kan het heel snel mis gaan, en het is belangrijk dat u snel antwoord en een helpende hand hebt wanneer u die nodig hebt.

Mogelijkheid om omhoog/omlaag te schalen

Naarmate uw bedrijf groeit, zal het chatvolume onvermijdelijk meegroeien. U moet een softwareoplossing voor live chat gebruiken die u kunt op- of afschalen op basis van de behoeften van uw contactcenter.

Softwarebeperkingen

Sommige gratis software-opties voor klantenbeheer bieden niet veel aanpassingsmogelijkheden en andere bieden geen geavanceerde functies zoals onbeperkte chatgeschiedenis, chat tags of het delen van bestanden. Het is aan u om te beslissen waar u bereid bent om wat ongemak te verdragen.

Samenwerkingsopties

Hoeveel van een samenwerkingservaring kan uw team krijgen? Kunnen ze online chats met elkaar uitwisselen, bestanden delen, tags toevoegen die zichtbaar zijn voor hun collega’s en naadloos met elkaar communiceren? Dat zijn belangrijke vragen die u uzelf moet stellen bij het kiezen van de live chatsoftware voor u en uw team.

Integraties

We kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is dat de oplossing die u kiest een aanzienlijk aantal integraties heeft. Het maximaliseert niet alleen de waarde van uw aankoop, maar zorgt er ook voor dat uw klanten een uniforme ervaring op meerdere platforms.

Top 15 aanbieders van live chatsoftware

1. LiveAgent

LiveAgent Live Chat software homepage

Beste live chatsoftware voor kleine & middelgrote bedrijven in eCommerce, Saas, etc. die klantengerichtheid serieus nemen.

LiveAgent is een webgebaseerde oplossing die een snelle en betrouwbare live chatwidget biedt met meerdere geavanceerde functies. Bovendien kunt u het aanpassen aan uw branding. Met deze oplossing kunt u eenvoudig websitebezoekers omzetten in betalende klanten en hen voorzien van uitstekende klantenservice a>.

Belangrijkste kenmerken:

  • Proactief chatten
  • Chatroutering
  • Onbeperkte geschiedenis
  • Aanpasbare chatwidget
  • Automatiseringsopties
  • Realtime typweergave
  • Rapportage en analyse
  • Selfserviceportaal & kennisbank

Pluspunten:

  • Intuïtief in te stellen en te gebruiken
  • Snelle en betrouwbare live chatwidget
  • 150+ integraties

Nadelen:

  • Kan niet tegelijkertijd inloggen op twee browsers met één account
  • Technische ondersteuning is 24/7 beschikbaar, maar bevindt zich in de EU
  • Een groot aantal functies betekent een beetje een leercurve

Klanten van LiveAgent

Enkele van de meest bekende klanten van deze software zijn industriereuzen zoals Forbes, Airbus, Nascar, eSky en Slido.

Prijzen

LiveAgent is een van de weinige softwareoplossingen die een volledig gratis versie aanbiedt. Als u echter het volledige potentieel wilt benutten en wilt profiteren van de extra functies, waaronder live chat, kunt u kiezen uit de volgende prijsopties: €9, €29 en €49 per maand per vertegenwoordiger.

U kunt echter de gratis proefperiode van 14 dagen proberen voordat u zich vastlegt aan een van de abonnementen, zodat u een idee krijgt van wat u krijgt.

2. Voorkant

Beste live chatsoftware voor groeiende klantgerichte bedrijven die sterke relaties met hun klanten willen opbouwen.

Front is een geweldige optie voor bedrijven die hun zakelijke communicatie willen stroomlijnen. Front biedt een live websitechat die rechtstreeks vanuit uw inbox kan worden beheerd. Bovendien kan uw team op de hoogte blijven van de dagelijkse taken met de team chatfunctie van Front voor naadloze samenwerking.

Belangrijkste kenmerken:

  • Samenwerkende teamchat
  • Videochat
  • Standaardberichten
  • Selfserviceportaal
  • Chatroutering
  • Bestanden delen

Pluspunten:

  • Gecentraliseerde communicatie
  • Volledige mobiele chatapp
  • Automatiseringsopties

Nadelen:

  • Geen uitgebreide kennisbank
  • Beperkte taalopties
  • Langzamere interface

Klanten van Front

Enkele van de bekende klanten die de software van Front gebruiken, zijn Fundraise Up, Hootsuite en Bubble.

Prijzen

Front biedt haar klanten drie prijsopties. Deze omvatten een optie van €19, een optie van €49 en een optie van €99. Deze worden maandelijks betaald op basis van het aantal gebruikers dat ermee werkt. Ze bieden ook een gratis proefperiode van 7 dagen aan, zodat u wat meer kunt leren over deze krachtige software voordat u besluit u te abonneren op een van de betaalde abonnementen.

Alternatieve software-opties

Evalueer Front-alternatieven.

3. Podium

Beste live chatsoftware voor lokale bedrijven die zowel online aanwezig zijn als fysieke winkels hebben.

Podium biedt een krachtige Podium Webchat-oplossing waarmee u tot 11x meer inkomende leads kunt genereren. U kunt de informatie van de leads verzamelen voordat ze beginnen met chatten, zodat uw team de best mogelijke klantenervaring kan bieden.

Belangrijkste kenmerken:

  • Chatroutering
  • Bestanden delen
  • Rapportage & statistieken
  • Uitgebreid dashboard

Pluspunten:

  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Eenvoudige en handige telefoon-app

Nadelen:

  • Moeilijk om te communiceren met de klantenondersteuning
  • Aan de prijzige kant
  • Geen opties voor massaberichten

Klanten van Podium

Sommige van de klanten van het Podium zijn Lunchbox., America’s Car-Mart en Bruce Titus Auto Group.

Prijzen

Podium biedt drie prijsopties waaruit u kunt kiezen. De eerste begint bij e289, de tweede kost €449 en de laatste is €649. U kunt Podium ook uitproberen om het zelf te ervaren met een gratis proefperiode van 14 dagen.

4. Zendesk

Zendesk Live Chat-software homepage

Beste live chatsoftware voor kleinere of middelgrote bedrijven met een visie op groei.

Zendesk biedt een live chatoptie om niet alleen de klanten blij te maken, maar ook om de workflows van uw vertegenwoordigers te stroomlijnen en hun betrokkenheid te verbeteren. Zendesk biedt een live chattool die uw klantentevredenheid naar een hoger niveau kan tillen.

Belangrijkste kenmerken:

  • Proactieve chat
  • Chatroutering
  • Offline formulier
  • Branding aanpassen
  • Standaard reacties
  • Prestatiestatistieken

Pluspunten:

  • Eenvoudig in te stellen en te gebruiken
  • Meer dan 100 integraties van derden
  • Robuuste kennisbank en zelfbedieningsopties

Nadelen:

  • Niet veel samenwerkingsopties
  • Moeilijk om te communiceren met de klantenondersteuning
  • Af en toe problemen met het uploaden en exporteren van gegevens

Klanten van Zendesk

Onder de klanten die de helpdesksoftwareoplossingen van Zendesk gebruiken, bevinden zich bedrijven als BaubleBar, 99designs en Modsy.

Prijzen

U kunt beginnen met de ondersteuningsoptie die €19 per operator per maand kost. Als u toegang wilt tot meer functies, waaronder live chatsoftware, kunt u zich abonneren op de Suite-prijzen die beginnen bij €49. Als u Zendesk zelf wilt uitproberen, kunt u zich aanmelden voor hun gratis proefperiode van 30 dagen.

Alternatieve software-opties

Bekijk Zendesk-alternatieven.

5. Zoho Desk

Beste live chatsoftware voor grotere klantgerichte bedrijven met veel klanteninteracties.

Er is niets gemakkelijker voor uw klanten dan contact met u op te nemen met behulp van de insluitbare chatwidgets van Zoho Desk.

Belangrijkste kenmerken:

  • Chatbot
  • Proactief chatten
  • Chatroutering
  • Automatiseringsopties
  • Chatbeoordeling
  • Standaardantwoorden

Pluspunten:

  • Aangepast dashboard
  • Eenvoudige CRM-integratie
  • Eenvoudig in te stellen en aan te passen

Nadelen:

  • Ingewikkeld schalen
  • UI kan soms een beetje verwarrend zijn
  • Geen waarschuwingen wanneer tickets tussen vertegenwoordigers worden doorgegeven

Klanten van Zoho Desk

Enkele van de tevreden klanten die Zoho Desk gebruiken, zijn Daimler, Lycamobile en McAfee.

Prijzen

Zoho Desk bevat een gratis optie in hun abonnement. Voor meer geavanceerde functies kunt u kiezen uit drie niveaus, bestaande uit €14, €23 en €40 per vertegenwoordiger per maand. De live chatfunctie is beschikbaar voor een prijs van €40.

U kunt zich ook abonneren op een gratis proefperiode van 15 dagen en het zelf uitproberen.

Alternatieve software-opties

Bekijk Zoho Desk-alternatieven.

6. Freshdesk

Freshdesk Live Chat software homepage

Beste live chatsoftware voor bedrijven van elke omvang die ernaar streven hun klanten geweldige ervaringen te bieden.

Freshdesk Messaging (voorheen bekend als Freshchat) maakt uw klantencommunicatie eenvoudiger met automatisering en door AI aangedreven bots. Freshdesk-software is een geweldige zakelijke tool die wordt vertrouwd door meer dan 50.000 klanten.

Belangrijkste kenmerk:

  • Enkele handige inbox
  • Verschillende berichten-apps (Facebook Messenger, iMessage, etc.)
  • Bestanden delen
  • Chatroutering
  • Selfserviceportaal

Pluspunten:

  • Automatiseringsopties
  • Betrouwbare 24/7 klantenondersteuning
  • Eenvoudig te navigeren gebruikersinterface

Nadelen:

  • Tickets kunnen verloren gaan tijdens het overstappen tussen teams
  • Functies ontbreken in universele inbox
  • Automatiseringsregels zijn moeilijk te configureren

Klanten van Freshdesk

Onder de bedrijven die Freshdesk-software gebruiken, vindt u Blue Nile, Travix en Klarna.

Prijzen

U hebt toegang tot de essentiële functies van Freshdesk met hun gratis basisplan. Om echter een volledige ervaring van deze krachtige software te krijgen, kunt u zich aanmelden voor €15, €39 of €49 per maand per vertegenwoordiger. Voordat u besluit een van de betaalde opties te gebruiken, kunt u Freshdesk eerst 21 dagen gratis uitproberen.

Alternatieve software-opties

Bekijk Freshdesk-alternatieven.

7. Tidio

Beste live chatsoftware voor kleinere bedrijven die al hun communicatie op één plek willen houden.

Tidio biedt livechat en chatbots in één handige tool. U kunt verbinding maken met verschillende websites met speciale plug-ins zonder dat u hoeft te coderen.

Belangrijkste kenmerken:

  • Chatbot
  • AI/machine learning
  • Proactief chatten
  • Offline formulier
  • Integraties van derden
  • Geautomatiseerde routering

Pluspunten:

  • Betrouwbare klantenondersteuning
  • Eenvoudig te gebruiken interface
  • Aanpasbare branding

Nadelen:

  • Beperkte exportmogelijkheden
  • Langzamere meldingen wanneer er een nieuw gesprek binnenkomt
  • Beperkte alternatieven voor taalondersteuning

Klanten van Tidio

Tidio wordt gebruikt door een grote verscheidenheid aan bedrijven, waaronder Reputation, L’Occitane en Provence en LoginRadius.

Prijzen

Met Tidio kunnen klanten de basisfuncties, waaronder live chat, volledig gratis gebruiken. Voor degenen die meer uit de softwareoplossing willen halen, hebben ze een abonnement inclusief €32,50, €65,83 of €332,50 per jaar betaald. U kunt ook een gratis proefperiode van 7 dagen gebruiken om een idee te krijgen van wat deze live chatsoftware voor uw bedrijf kan betekenen.

Alternatieve software-opties

Evalueer Tidio-alternatieven.

8. HubSpot Service Hub

Hubspot Service Hub Live Chat software homepage

Beste live chatsoftware voor groeiende bedrijven die belangenbehartiging willen opbouwen en een uitstekende klantenervaring willen bieden.

HubSpot live chat is een chatsoftware-oplossing die uw live chatinteracties stroomlijnt met behulp van Conversation Inbox, waar u vervolggesprekken kunt plannen, vergaderingen en oproepen kunt plannen, enz.

Belangrijkste kenmerken:

  • Integratie met HubSpot CRM
  • Chatgeschiedenis bijhouden
  • Berichten via meerdere kanalen
  • Chatroutering
  • Chatbots
  • Robuuste kennisbank

Pluspunten:

  • Eenvoudig te gebruiken
  • Ticketautomatisering en routeringsopties
  • Robuuste rapportage-opties

Nadelen:

  • Het gratis abonnement heeft geen toegang tot technische ondersteuning
  • Beperkte ticketfunctionaliteit
  • Aan een duurdere kant

HubSpot Service Hub’s klanten

Onder de klanten die de producten van HubSpot Service Hub gebruiken, vindt u bedrijven als GoFundMe, Frontify en SoundCloud.

Prijzen

Om een klein deel van de HubSpot live chatsoftware oplossing te ervaren, kunt u zich gratis aanmelden. U kunt zich echter abonneren op de betaalde software van HubSpot Service Hub voor €45, €450 of €1200 per maand. Als u het wilt uitproberen zonder dat u zich hoeft te binden aan een betaald premium abonnement, kunt u een gratis proefperiode van 14 dagen gebruiken.

Alternatieve software-opties

Kijk naar HubSpot-alternatieven.

9. tawk.to

tawk to Live Chat software homepage

Beste live chatsoftware voor bedrijven die hun klanten toegankelijke communicatietools willen bieden.

Tawk.to is vertaald in meer dan 45 talen en is een geweldige optie voor iedereen die klanten over de hele wereld wil verrassen. Met deze softwareoplossing voor live chatten kunnen uw klanten contact met u opnemen vanaf hun desktop, maar ook via hun mobiele apparaten.

Belangrijkste kenmerken:

  • Offline formulier
  • Proactief chatten
  • Scherm delen
  • Geotargeting
  • Chatroutering
  • Standaardantwoorden

Pluspunten:

  • Aanpasbare branding
  • Beginnersvriendelijk en eenvoudig in te stellen
  • Gratis

Nadelen:

  • Inkomende chatmeldingen kunnen wat vertraging oplopen
  • Kan niet rechtstreeks naar emails linken
  • Niet veel integraties

klanten van tawk.to

Onder het klantenbestand van tawk.to vindt u bedrijven als Adidas, Domino’s en Chevrolet.

Prijzen

tawk.to is helemaal gratis. Zonder limiet op het aantal vertegenwoordigers of het chatvolume, kunt u deze live chatsoftware volledig gratis gebruiken. Als u professionele hulp nodig hebt, kunt u voor €1 per uur een moedertaalspreker krijgen die u adviseert over alles wat u nodig hebt.

Alternatieve software-opties

Bekijk de Tawk-alternatieven.

10. LiveChat

LiveChat Live Chat software homepage

Beste live chatsoftware voor startende en middelgrote bedrijven in alle sectoren.

Live Chatsoftwareoplossing is eenvoudig te verbinden met andere applicaties dankzij meer dan 200 integraties. Bied snelle en gemakkelijke live chatondersteuning met deze ondersteuning via één app via meerdere kanalen.

Belangrijkste kenmerken:

  • Tracking van websitebezoekers
  • Offline formulier
  • Standaardantwoorden
  • Geotargeting
  • Selfserviceportaal
  • Chatroutering

Pluspunten:

  • Eenvoudig te gebruiken
  • Betaalbaar
  • Uitstekende rapportage en analyse

Nadelen:

  • Het meldingssysteem kan soms haperen
  • De chatwidget kan niet worden aangepast
  • Lagere laadsnelheid

Klanten van LiveChat

Onder de bedrijven die afhankelijk zijn van de software van LiveChat, vindt u Atlassian, 1Password en Adobe.

Prijzen

LiveChat biedt abonnementen vanaf €16 per stoel/maand, jaarlijks gefactureerd, of €19, maandelijks gefactureerd. De volgende optie is €33 per stoel/maand, jaarlijks gefactureerd, of €39, maandelijks gefactureerd. De laatste optie is €50 per stoel/maand, jaarlijks gefactureerd, of €59, maandelijks gefactureerd. LiveChat biedt ook een Enterprise-abonnement waarover u meer te weten kunt komen via een demogesprek. Er is ook een mogelijkheid om LiveChat-software gratis uit te proberen tijdens een proefperiode van 14 dagen.

Alternatieve software-opties

Bekijk LiveChat-alternatieven.

11. Verwerven

Acquire Live Chat software homepage

Beste live chatsoftware voor elk bedrijf dat de verkoop wil stimuleren en geweldige klantenservice wil bieden.

Als u software voor live chat aanschaft, kunt u eenvoudig webhooks implementeren, gegevens verzamelen en inkomende chats tussen vertegenwoordigers uitwisselen, terwijl u een handige end-to-endoplossing voor uw klantenondersteuning krijgt.

Belangrijkste kenmerken:

  • Standaardantwoorden
  • Offline formulier
  • Scherm delen
  • Selfserviceportaal
  • Chatoverdracht
  • Aanpasbare branding

Pluspunten:

  • Eenvoudig in te stellen en te gebruiken
  • Betrouwbare klantenondersteuning
  • Mogelijkheid om rechtstreeks vanuit live chatberichten over te schakelen naar videogesprekken

Nadelen:

  • Ingewikkeld dashboard
  • Ontbrekende mobiele chat-app
  • Geen gratis proefperiode

Klanten werven

Deze software-oplossing voor live chat wordt gebruikt door bedrijven als Audi, Paysafe en Samsung

Prijzen

Prijzen zijn in dit geval individueel. U kunt een prijsvoorstel op maat aanvragen dat is afgestemd op uw behoeften. Acquire biedt geen gratis proefperiode.

12. Intercom

De beste live chatsoftware voor grotere bedrijven die de klant centraal stellen in hun activiteiten.

Deze robuuste software-oplossing voor live chat biedt veel personalisatie-opties, chatbots, in-app-berichten en meer.

Belangrijkste kenmerken:

  • Geautomatiseerde reacties
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Vooraf geconfigureerde bot
  • Geautomatiseerde routering
  • AI/machine learning
  • Standaard berichten

Pluspunten:

  • Veel tutorials en video’s beschikbaar
  • Meerdere automatiseringsopties
  • Elk chatgesprek wordt opgeslagen

Nadelen:

  • UI kan soms verwarrend zijn
  • Klantenondersteuning duurt langer om te reageren
  • Inflexibel prijsmodel

Klanten van Intercom

Intercom heeft veel gevestigde klanten zoals New Relic, Airtable en Sotheby’s.

Prijzen

Vanaf €38/maand kunt u de basisfuncties van Intercom gebruiken. Als u moet upgraden, is er de optie €75/maand. Bovendien brengt Intercom kosten in rekening voor aanbevolen add-ons: aangepaste bots vanaf €99/maand, antwoordbots vanaf €99/maand, productrondleidingen vanaf €119/maand en helpcenter-artikelen vanaf €49/maand.

Alternatieve software-opties

Vergelijk Intercom-alternatieven.

13. Birdeye

De beste live chatsoftware voor bedrijven van elke omvang die de klantenervaringen voor al hun klanten willen verbeteren.

Deze alles-in-één softwareoplossing voor klantenervaring bedient meer dan 80.000 klanten wereldwijd. Bovendien bespaart Robin, de chatbot van Birdeye, uw vertegenwoordigers tijd terwijl ze antwoorden geeft op vragen van klanten.

Belangrijkste kenmerken:

  • Chatbot
  • Doelgroeptargeting
  • Standaardantwoorden
  • Proactief chatten
  • Meertalig
  • Voorspellende analyses

Pluspunten:

  • Bekijk meldingen
  • Automatisch genereren van recensies
  • Eenvoudig te gebruiken dashboard

Nadelen:

  • Onbetrouwbare gebruikersinterface
  • Ontbrekende opties om statistieken van individuele accounts te verzamelen
  • Beperkte integraties

Klanten van Birdeye

Veel bedrijven vertrouwen op de softwareoplossingen van Birdeye, waaronder DriveTime, Eldorado Resorts en Alliance.

Prijzen

U moet een abonnement aanvragen dat is afgestemd op uw bedrijf. U kunt Birdeye echter gratis uitproberen door u aan te melden voor een gratis proefperiode van 30 dagen.

Alternatieve software-opties

Evalueer Birdeye-alternatieven.

14. Actieve Campagne

Beste live chatsoftware voor kleine en middelgrote bedrijven die de relatie met hun klanten willen verbeteren.

ActiveCampaign kan automatisering dichter bij elk bedrijf brengen dat niet bang is om het potentieel ervan te benutten. Conversations van ActiveCampaign kan de volgende stap van uw bedrijf naar de toekomst zijn.

Belangrijkste kenmerken:

  • Chatbots
  • Geautomatiseerde chatbot-workflows
  • Auto-responders
  • Geünificeerde inbox
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • Tracking van websitebezoekers

Pluspunten:

  • Meer dan 500 vooraf gebouwde automatiseringen
  • Meer dan 300 integraties
  • Automatiseringen zijn eenvoudig in te stellen en te gebruiken

Nadelen:

  • Langzamer platform
  • Steile leercurve
  • UI kan soms verwarrend zijn

Klanten van ActiveCampaign

Onder de bedrijven die profiteren van ActiveCampaign-softwareoplossingen zijn Artivive, McCrindle en Bumper Leads.

Prijzen

U kunt ervoor kiezen om €9, €49 of €149 per maand te betalen, jaarlijks betaald, of u kunt een aangepast prijsplan aanvragen. ActiveCampaign biedt een gratis proefperiode van 14 dagen, zodat u kennis kunt maken met de functies ervan.

15. Afdrijven

Beste live chatsoftware voor startups en bedrijven die sterke klantenrelaties willen opbouwen.

Bij Drift draait het allemaal om het starten van gesprekken. Met meerdere softwareoplossingen, waaronder livechatsoftware, gebruiken meer dan 50.000 bedrijven Drift om geweldige klantenervaringen te bieden.

Belangrijkste kenmerken:

  • Chatbot
  • Offline formulier
  • Proactieve chat
  • Scherm delen
  • Geotargeting
  • Interne opmerkingen

Pluspunten:

  • Eenvoudig te gebruiken
  • Betrouwbare klantenondersteuning
  • Toegankelijke geautomatiseerde communicatie-opties

Nadelen:

  • Onvoldoende mobiele chat-app
  • Ondersteunt geen sms, WhatsApp, Facebook-messenger, enz.
  • Foutmeldingen in web- en mobiele apps

Klanten van Drift

Onder de klanten die Drift gebruiken, bevinden zich bedrijven als Tenable, Smartling en Zenefits.

Prijzen

Om informatie te krijgen over de kosten van de software van Drift, moet u een abonnement aanvragen. Drift biedt echter een gratis proefperiode, zodat u het kunt uitproberen voordat u het aanschaft.

Alternatieve software-opties

Kijk naar Drift-alternatieven.

Wat is de beste live chatsoftware?

Zoals u kunt zien, zijn er veel opties om uit te kiezen bij het zoeken naar live chatsoftware voor uw contactcenter.

Laten we de 5 beste opties samenvatten die aan de meeste van uw behoeften kunnen voldoen.

1. LiveAgent – zonder enige twijfel de beste prijs-kwaliteitverhouding. Met een beoordeling van 4,7 op Capterra weet u dat u in goede handen bent. Met de snelst aanpasbare live chatwidget met automatiseringsopties, kunt u echt niet fout gaan met deze. Als uw chats worden omgezet in tickets, wordt het voor uw vertegenwoordigers gemakkelijker om op de hoogte te blijven, ongeacht de werkdruk. Bovendien groeit LiveAgent met uw bedrijf mee dankzij de eenvoudige schaalbaarheid.

2. Zoho Desk – een prachtig platform voor middelgrote tot grote bedrijven die hun klanten voorop willen stellen. Zoals Capterra’s beoordeling van 4,5 suggereert, zult u niet teleurgesteld zijn als u voor deze optie kiest. Met Zoho Desk kunt u uw live chatsoftware aanpassen zodat deze perfect past bij uw branding. Bij grotere aantallen klanteninteracties kunt u een chatbot gebruiken om uw vertegenwoordigers te ontlasten en de reactietijden te minimaliseren.

3. HubSpot Service Hub – deze software heeft een Capterra-beoordeling van 4,4, wat aangeeft hoeveel hun klanten de service waarderen. HubSpot live chat is eenvoudig te integreren met andere producten van HubSpot en kost geen tijd om op te zetten. Bovendien kunt u hiermee diep graven, omdat het veel rapporten biedt en u uw analyses in detail kunt bestuderen.

4. Intercom – met deze gevestigde speler op het gebied van klantenservice zit u nooit fout. Met een Capterra-score van 4,5 weet u waarom ze zo’n trouwe klantenkring hebben. Met zijn vele automatiseringsopties en platform met meerdere kanalen kunt u er zeker van zijn dat geen klantenvraag onbeantwoord blijft.

5. Zendesk – biedt veel functies die voor uw bedrijf van onschatbare waarde zullen zijn. Met een Capterra-beoordeling van 4,4 kunt u er zeker van zijn dat uw live chatsoftware u zal helpen uitstekende klantenondersteuning te bieden. Uw klanten zullen niet alleen genieten van snelle en gepersonaliseerde antwoorden van de vertegenwoordigers, maar ze kunnen zich ook gemachtigd voelen om hun vragen op te lossen met een selfservice-optie en een robuuste kennisbank.

Top 5 live chatsoftware vergeleken

Live chatsoftware LiveAgent Zoho Desk HubSpot Service Hub Intercom Zendesk
Capterra beoordeling
Algemene softwarebeoordelingen van geverifieerde gebruikers op Capterra.
4.7
(ongeveer 1.000 beoordelingen)
4.5
(ongeveer 1.700 beoordelingen)
4.4
(ongeveer 100 beoordelingen)
4.5
(ongeveer 800 beoordelingen)
4.4
(ongeveer 2.800 beoordelingen)
Webgebaseerd
Gratis versie
LiveAgent biedt een gratis versie.
Zoho Desk biedt een gratis versie.
HubSpot Service Hub biedt een gratis versie.
Intercom biedt geen gratis versie.
Zendesk biedt geen gratis versie.
Gratis proefperiode
LiveAgent biedt een gratis proefperiode.
Zoho Desk biedt een gratis proefperiode.
HubSpot Service Hub biedt een gratis proefperiode.
Intercom biedt een gratis proefperiode.
Zendesk biedt een gratis proefperiode.
Startprijs
€29/medewerker/maand LiveAgent live chatsoftware prijzen beginnen bij €29 medewerker/maand.
€58.5/medewerker/maand Zoho Desk live chatsoftware prijzen beginnen bij €58,5 medewerker/maand.
€41/medewerker/maand HubSpot Service Hub's live chatsoftware prijzen beginnen bij €41 medewerker/maand.
$38/medewerker/maand Intercom live chatsoftware prijzen beginnen bij €38 medewerker/maand.
€69/medewerker/maand Zendesk live chatsoftware prijzen beginnen bij €69 medewerker/maand.

Te vermijden fouten bij het kopen van live chatsoftware

  • Onvoldoende opgeleid personeel – Wanneer u nieuwe technologie aanschaft, zorg er dan altijd voor dat uw personeel weet hoe het op de juiste manier moet worden gebruikt. Anders loopt u mogelijk veel van zijn mogelijkheden mis, kan uw personeel gefrustreerd zijn en, wat het belangrijkste is, uw klanten mogelijk niet de beste service krijgen die u kunt bieden.
  • Geen benodigde functies – Zorg ervoor dat u de software en de bijbehorende functies goed bestudeert voordat u koopt. U wilt niet eindigen met iets dat niet biedt wat uw contactcenter nodig heeft.
  • Niet volledig profiteren van de proefperiode – Als u een optie heeft om gratis live chatsoftware te proberen, zorg ervoor dat u er volledig van profiteert. Probeer elke functie die u kunt, pas elk klein hoekje aan en wees niet bang om diep te duiken, zodat u de best onderbouwde beslissing kunt nemen.
  • Kortingshandel – Hoewel afdingen zo oud is als de mensheid zelf, is het niet altijd de beste manier om een ​​aankoop te benaderen die uw bedrijf zou moeten helpen bloeien. In plaats van te proberen de beste deal te krijgen, zoekt u naar live chatsoftware waarop u kunt vertrouwen, wat er ook gebeurt.
  • Niet in de toekomst kijken – Het is geweldig als u op dit moment live chatsoftware vindt die voor u werkt. Kijk echter eens wat verder in de toekomst. Wilt u dat uw bedrijf groeit? U moet ervoor zorgen dat de software die u gebruikt gemakkelijk kan worden opgeschaald of verlaagd, afhankelijk van uw behoeften.

Wat te vragen tijdens een demogesprek over live chatsoftware en het bedrijf

Als u geïnteresseerd bent in het kopen van live chatsoftware, vindt u hier een lijst met vragen die u kunt stellen om erachter te komen of dit de juiste oplossing voor u is.

  • Hoe kan ik een live chatwidget op mijn website installeren?
  • Hoeveel tijd kost het om live chatsoftware in te stellen?
  • Hoeveel chatwidgets kan ik maken?
  • Kan ik inkomende chats doorsturen naar bepaalde teams?
  • Kan ik de live chatwidget aanpassen aan mijn huisstijl?

Deze eenvoudige vragen kunnen u helpen erachter te komen of de softwareoptie de juiste is voor uw bedrijf. Bij demogesprekken gaat het erom dat u ervoor zorgt dat dit de investering is die u wilt doen. Dus vraag het maar!

Implementatie van live chatsoftware

Hoewel verschillende providers verschillende antwoorden kunnen hebben, is het over het algemeen vrij eenvoudig. Eerst moet u de live chatsoftware kiezen die u wilt gebruiken en u hiervoor aanmelden. Vervolgens moet u een live chatknop toevoegen aan uw website. Dit kan in complexiteit verschillen van aanbieder tot aanbieder. Maar als we LiveAgent als voorbeeld nemen, hoeft u alleen maar een stukje HTML-code toe te voegen aan de hoofdtekst van uw pagina. Als u niet probeert om uw live chatknop aanzienlijk aan te passen, zou de hele installatie van de live chatsoftware van LiveAgent niet langer dan een paar minuten moeten duren.

Hoeveel kost het om live chatsoftware aan een website toe te voegen?

Dat hangt sterk af van de softwareoplossing voor live chat waarmee u besluit te gaan. In het bovenstaande artikel vindt u de top 15 van softwareleveranciers voor livechat, welke functies ze bieden en hoeveel het kost.

Conclusie

  • De beste alles-in-één software voor live chats

Er zijn veel opties en u moet echt evalueren wat het beste voor u werkt. Als u echter op zoek bent naar een eenvoudig te navigeren technologie waarop u 100% kunt vertrouwen, dan is LiveAgent iets voor u.

  • De beste live chatsoftware met geïntegreerde ticketing, livechat, callcenter

LiveAgent’s live chatsoftware is een geweldige allesomvattende oplossing voor elk bedrijf dat uitstekende ondersteuning wil bieden via meerdere communicatiekanalen. Het maakt niet uit of u een chat, een telefoontje of een vermelding op sociale media of een melding via een ander digitaal kanaal ontvangt, dankzij het geïntegreerde ticketsysteem kunt u gemakkelijk elke klanteninteractie vinden, inclusief een chatsessie.

  • De beste functierijke live chatsoftware

Niet alleen de hoeveelheid, maar ook de kwaliteit van de functies maken LiveAgent live chat-software een geweldige optie voor alle klantgerichte bedrijven.. p>

  • De beste prijs-kwaliteitverhouding live chatsoftware

Hier steelt LiveAgent de show. Met een breed scala aan functies en meer dan 150 integraties terwijl ze nog steeds betaalbaar en toegankelijk zijn, hebt u nooit het gevoel dat u iets mist. Hoewel u de essentiële functies volledig gratis kunt gebruiken, is een prijskaartje van €15 een kleine vergoeding voor alle mogelijkheden die deze software te bieden heeft.

  • De best beoordeelde software voor live chats

LiveAgent scoort hoog op sites als Capterra, G2 en TrustRadius. Dus als je de meningen van gelijkgestemde gemeenschappen en medegebruikers van LiveAgent’s live chatsoftware op prijs stelt, is dit misschien de beste optie voor jou.

  • De gemakkelijkste live chatsoftware om in te stellen & gebruiken en integreren

Dit is zonder twijfel live chatsoftware van LiveAgent. Met een initiële installatie die niet langer dan 5 minuten duurt, hoef je niet te weten hoe u moet coderen om het voor elkaar te krijgen. Het dagelijks aanpassen en gebruiken van deze livechatsoftware is een fluitje van een cent, zelfs voor degenen die zichzelf niet technisch onderlegd vinden. Bovendien maken meer dan 150 integraties het heel gemakkelijk om verbinding te maken met elk platform dat u nodig hebt.

Related Articles to Nederlandse live chat software
Software voor klantervaring speelt een sleutelrol bij het verzamelen, organiseren en volgen van klantenfeedback in een modern bedrijf.

Nederlandse klantenervaring software

Software voor klantervaring speelt een sleutelrol bij het verzamelen, organiseren en volgen van klantenfeedback in een modern bedrijf.

LiveAgent verbetert de klantentevredenheid met een platform voor klantenbetrokkenheid via meerdere kanalen. Bekijk de voordelen van LiveAgent en overtuig uzelf.

Maak het waar met het platform voor klantenbetrokkenheid

LiveAgent is een gebruiksvriendelijke en kosteneffectieve klantenservice software die de klantenservice verbetert, responstijd vermindert en klanttevredenheid en verkoop verhoogt. Het integreert diverse communicatiekanalen in één platform, waardoor het een geweldige tool is voor klantcommunicatie. Automatisering en gamificatie zijn ook essentiële functies voor software voor klantenbetrokkenheid.

Klantenservicesoftware combineert een krachtige inbox, live chat, callcenter en een klantenportaal. Kies de juiste voor uw behoeften.

Nederlandse klantenservicesoftware

Klaviyo wordt geprezen om gebruiksgemak en prijsmodel. Freshdesk biedt omnichannel-helpdesksoftware en Google Analytics houdt website- en advertentieverkeer bij. Intercom is een zakelijke messenger en Klaus belooft de kwaliteit van de klantenservice te verbeteren. Zendesk biedt klantenservice met AI-bots en zelfbediening. SurveyMonkey biedt enquêtefunctionaliteit. LiveAgent wordt aanbevolen als de beste software voor klantenservices.

Ontdek een selectie van de beste helpdesksoftware op de markt. Kies de ideale helpdesksoftware voor uw website en til uw klantenservice naar de maan.

Helpdesksoftware

Verbeter klantenservice met helpdesksoftware door snellere reactietijden, samenwerkingstools en aangepaste rapporten. Proactieve chatuitnodigingen kunnen de klantenervaring verbeteren. Automatiseer taken en analyseer prestaties voor betere service.

LiveAgent offers comprehensive and user-friendly live chat software for businesses of all sizes that helps improve customer satisfaction, increase sales, and provide exceptional support experiences. With LiveAgent, customer support channels, including email, phone, social media, and live chat, can be managed from one interface. The software's ticket system allows for efficient management and prioritization of customer inquiries, while real-time visitor monitoring helps understand customer behavior and improve marketing strategy. Other notable live chat software options are also discussed, including Livechat.com, Chatbot.com, Sending Blue, Olark, Chaport, Intercom, and Fresh Chat.

De 8 beste live chatsoftware voor kleine bedrijven vergelijken 2023

LiveAgent offers comprehensive and user-friendly live chat software for businesses of all sizes that helps improve customer satisfaction, increase sales, and provide exceptional support experiences. With LiveAgent, customer support channels, including email, phone, social media, and live chat, can be managed from one interface. The software's ticket system allows for efficient management and prioritization of customer inquiries, while real-time visitor monitoring helps understand customer behavior and improve marketing strategy. Other notable live chat software options are also discussed, including Livechat.com, Chatbot.com, Sending Blue, Olark, Chaport, Intercom, and Fresh Chat.

Probeer de beste software voor het opvolgen van klanten op de markt. LiveAgent wordt consequent erkend als de beste tool voor het opvolgen van klanten voor KMO's.

Onderneem op het juiste moment actie met software voor het volgen van klanten

LiveAgent wordt geprezen om zijn geweldige functionaliteit en klantenservice. Het helpt bedrijven om klanten beter te bedienen en hun verkoop te verhogen door het bieden van meerdere kanalen voor klantinteractie en het volgen van klantbewegingen. Het is een kosteneffectieve oplossing die positieve resultaten oplevert voor verschillende bedrijven en wordt sterk aanbevolen door gebruikers.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

Start Free Trial x