Heeft u een probleem met een hoog verlatingspercentage op uw website? Of vraagt u zich misschien af hoe u uw klantenservice kunt verbeteren?
U kunt klanten bijvoorbeeld tijdens het afrekenproces uitnodigen om te chatten. Het resultaat is dat u hun aankoopvertrouwen kunt vergroten, hun winkelervaring kunt verbeteren en ze kunt omzetten in betalende klanten. Dit alles door ze simpelweg een echt persoon te geven om mee te chatten.
Maak meerdere proactieve chatuitnodigingen om verschillende soorten klanten te bereiken. Hoewel proactieve chatuitnodigingen geautomatiseerd zijn, moet u altijd streven naar een persoonlijke ervaring. Maak een chatuitnodigingsknop voor zowel nieuwe klanten als terugkerende klanten. Gebruik een uniek welkomstbericht voor verschillende pagina’s op uw website.
Bent u actief in meer dan één land? Of misschien moet u meertalige klantenservice of -ondersteuning bieden. In beide gevallen stelt LiveAgent u in staat om voor elke taal een proactieve chatknop aan te passen die u ook aan de juiste afdeling kunt toewijzen voor een efficiënte workflow.
Met de proactieve chatuitnodigingen van LiveAgent kunt u voorkeurs-URL’s instellen om maximale betrokkenheid van klanten te garanderen. U kunt klanten bijvoorbeeld targeten op strategische URL’s en pagina’s;
Veel bedrijven wachten doorgaans zo’n 30 seconden voordat ze de klant benaderen. Laat de klant een beetje rondkijken en neem daarna contact met hem op.
Hoewel automatisering een nuttige functie is, moet u er rekening mee houden dat menselijke interactie een verschil maakt. Probeer daarom de boodschap persoonlijker te maken. Zorg dat u niet klinkt als een robot.
Een andere geweldige functie is de mogelijkheid om een terugkerende en nieuwe klant te identificeren. U kunt de knop voor chatuitnodigingen voor beide typen klanten aanpassen.
Try Proactive Chat Invitations for FREE
LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.
FREE TRIALDe proactieve online chatuitnodiging moet als een optie werken, dus niet forceren. Het kan gemakkelijk vervelend worden en de klant kan besluiten om uw website te verlaten voor een concurrent. Dus als de klant besluit de chat te weigeren, stuur dan geen kettingberichten om met hem in contact te komen. Ze zullen u laten weten of ze uw hulp nodig hebben.
Als u niet zeker weet wanneer, waar of hoe u proactief contact kunt opnemen met uw klanten, test het dan en kijk. Maar een goede regel is om de klant een beetje te laten surfen, bij voorkeur 30 seconden. Stel jezelf daarna gewoon voor en laat de consument weten dat u er bent om hem te helpen als hij u nodig heeft. Door het uit te testen, ontdekt u de voorkeuren van uw klant. Misschien komt u erachter dat u de proactieve online chat alleen hoeft te gebruiken op specifieke URL’s, zoals afrekenen of prijspagina.
Try Proactive Chat Invitations for FREE
LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.
FREE TRIALOntvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .