Wat is een gratis chatclient?
Een gratis chatclient is software die zich op de computer van de gebruiker bevindt. Deze software wordt gebruikt voor het afhandelen van instant messaging en het is mogelijk om alle IM-accounts van de gebruiker daar te combineren.
Het is volledig gratis voor elke gebruiker. Iedereen heeft een vriendenlijst, dat is een lijst met alle contacten. In een chatclient is het mogelijk om contacten in verschillende groepen te sorteren, de status te wijzigen of afbeeldingen of links naar andere gebruikers te sturen.
Gratis chatclient kan zowel worden gebruikt voor persoonlijke als werkgerelateerde communicatie. Bijvoorbeeld; voor een betere uitleg kunnen we het vergelijken met platforms zoals Whatsapp of Facebook IM (Instant Messaging).
Welke klantenservice-software biedt het?

Andere geweldige LiveAgent-functies:
- Kennisbank
- CRM
- IVR
- SLA’s & regels
- Vertegenwoordigers- en kanaalrapporten
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently asked questions
Wat is de definitie van een gratis chatclient?
Een gratis chatclient is software die zich op de computer van de gebruiker bevindt. Het geeft de mogelijkheid om instant messages af te handelen en stelt u ook in staat om alle gebruikersaccounts te verbinden. Belangrijk is dat het voor elke gebruiker gratis is. Het kan worden gebruikt in privécommunicatie, maar ook in communicatie met medewerkers. Het werkt net als WhatsApp.
Wat is de functie van een gratis chatclient?
Met de gratis chatclient kunt u instant messages afhandelen en alle gebruikersaccounts op één enkele plaats synchroniseren. Daar hebt u een lijst met contacten tot uw beschikking, die u in verschillende groepen kunt sorteren, hun status kunt wijzigen of belangrijke berichten en bestanden kunt versturen.
Biedt LiveAgent een gratis chatclient?
LiveAgent biedt een gratis chatclient. Dit houdt zowel klanten als vertegenwoordigers tevreden. Vertegenwoordigers die de gratis chatclient gebruiken, kunnen alle platforms zoals sociale media, email, live chat en andere verbindingen op één enkele plaats gebruiken. Dit ondersteunt automatisering en realtime conversatie met de klant, waardoor snelle reacties mogelijk zijn.