Wat is live chat?
LIVE CHAT, een essentieel onderdeel van cliëntinteractiesoftware, is een technologie waarmee klanten in realtime kunnen communiceren met klantenondersteuningsvertegenwoordigers. Klanten kunnen een chat starten met u op uw website, in plaats van te moeten bellen of een e-mail te sturen, waardoor het interactieproces efficiënter verloopt.
Live chat plugin is volledig op de browser gebaseerd en vereist niet dat gebruikers software downloaden om te beginnen met chatten. In de wereld van vandaag is het implementeren van live chat plugin een must voor elke succesvolle klantenservicestrategie. Bovendien is live chat plugin voor WordPress een functie die ervoor zal zorgen dat uw website opvalt tussen uw concurrenten.
Waarom is live chat belangrijk voor klantenservice?
Live chat is een belangrijk communicatiekanaal voor de klantenservice omdat;
- Klanten krijgen vrijwel direct antwoord op hun vragen
- Het biedt realtime hulp
- Het kost geen moeite (voor de klant)
- Klanten verwachten dat bedrijven het leveren
- Het kan u een concurrentievoordeel opleveren
- Het is een goedkope oplossing die de verkoop, betrokkenheid en retentie kan verbeteren
What live chat features does LiveAgent offer?
LiveAgent biedt 15 live chatfuncties die u kunnen helpen uw klantenservice te verbeteren.
Chatknop
LiveAgent geeft je de vrijheid om je eigen chatknop te maken die overal op je website geplaatst kan worden. Kies de positie van de knop, kleuren, animatie, hover effect, mobiele opties en Z-index.
Als u geen zin hebt om zelf een knop te maken, kunt u er een uit onze chatknoppengalerij gebruiken en deze naar wens aanpassen.
Wij bieden:
- Hoekknoppen
- Bellen knoppen
- Knoppen aan de zijkant
- Inline knoppen
- Knoppen met aangepaste afbeeldingen
- Knoppen met aangepaste HTML
Naast het maken van uw eigen chatknoppen, kunt u ook het chatvenster ontwerpen. U kunt het volgende aanpassen:
- Welkomstbericht/welkomstbericht verbergen
- Stijl
- Grootte van het chatvenster
- Knop verbergen om opnieuw te chatten
- Schakel het achterlaten van een offline bericht in
- Z-index
- Positie
- Aangepaste CSS
Realtime chat
LiveAgent stelt uw websitebezoekers in staat om in realtime met u te chatten. Wanneer ze op de chatbox van uw website klikken en hun eerste chatbericht verzenden, begint uw LiveAgent-dashboard te rinkelen om u te waarschuwen dat er een gebruiker staat te wachten om met u te chatten.
Als de websitebezoeker probeert te chatten met u buiten de bedrijfsuren, wordt de chat geregistreerd in uw LiveAgent-dashboard in de vorm van een ticket, waarop u later via email kunt antwoorden.
Proactieve chatuitnodigingen
Proactieve uitnodigingen is een chatfunctie waarmee u contact kunt opnemen en hulp kunt bieden aan klanten die momenteel op uw website surfen. U kunt chatuitnodigingen plaatsen op aangepaste URL’s op uw website, zoals de prijzen of de FAQ-pagina.
De proactieve chat-uitnodigingsknoppen kunnen worden aangepast naar uw wens en kunnen ook worden ingesteld om weer te geven nadat een bepaalde periode is verstreken. Bijvoorbeeld, de proactieve chat-uitnodiging kan worden weergegeven als de gebruiker uw prijspagina langer dan 45 seconden bekijkt.
Galerij met chatknoppen
LiveAgent biedt een aantal kant-en-klare chatknoppen die kunnen worden bekeken in onze chatknopgalerij. Kies eenvoudig degene die u wilt en voeg de chatbox in op de website zodat uw klanten kunnen beginnen met chatten met je ondersteuningsvertegenwoordigers.
Animaties van chatknoppen
Animaties kunnen invloed hebben op waar uw websitebezoekers hun aandacht op richten. Voeg animaties toe aan uw chatknoppen om hun aandacht te trekken en de betrokkenheid te vergroten.
Galerij met chatuitnodigingen
Naast onze reguliere website chatbox galerij, biedt LiveAgent ook een proactieve chatknop galerij aan. Kies uit verschillende stijlen en knopposities, of maak uw eigen stijl door uw eigen HTML-code te schrijven.
LiveAgent biedt proactieve chatuitnodigingen in de volgende functies:
- Zijkant
- Hoek
- Midden
Docking van chatvenster
LiveAgent stelt gebruikers in staat om het live chatvenster vast te maken terwijl ze uw site doorbladeren. Wanneer er een nieuw bericht wordt ontvangen terwijl de chat is vastgemaakt, ontvangt de gebruiker een melding. Chatvensters kunnen aan de linkerkant of rechterkant van uw site worden vastgemaakt.
Overzicht chats
LiveAgent’s chats overzicht geeft u een holistisch beeld van al uw websitebezoekers. Deze chatfunctie toont u waar uw websitebezoekers geografisch zijn gevestigd, welke URL’s van uw site ze bekijken en hoelang ze elke pagina doorbrengen met browsen.
In het chatoverzicht ziet u:
- In het chatoverzicht ziet u:
- Chatten bezoekers (aantal chatten bezoekers)
- Bezoekers in de wachtrij (aantal bezoekers dat wacht op chat)
- Beschikbare agenten (aantal agenten beschikbaar voor chat)
- De geografische locatie van elke bezoeker (weergegeven op een kaart)
- Land van de bezoeker
- Werkelijke site
- Verwijzer
Chatgeschiedenis
LiveAgent stelt u in staat om alle eerdere chats samen met alle huidige chats op één scherm te bekijken. Als u op zoek bent naar een specifieke chat, kunt u uw zoekopdracht filteren op tags, afdelingen, datums, namen, etc.
Online bezoekers
LiveAgent’s online bezoekers is een chatfunctie waarmee u kunt controleren wie uw site bekijkt. Ontdek het IP-adres van uw bezoeker, verwijzers, geografische locaties, huidige URL’s op uw site en de totale tijd die ze hebben besteed aan het bekijken van uw site.
Chatdistributie
LiveAgent biedt meerdere chat distributiemethoden aan. Het systeem kan worden ingesteld om gebruik te maken van willekeurige toewijzing, vooraf ingestelde prioriteiten, ‘ring naar allen’, gemiddeld gebruik, of maximaal gebruik.
- Willekeurige toewijzing: Wijst chats willekeurig toe aan beschikbare agents.
- Vooraf ingestelde prioriteiten: chats worden doorgestuurd naar de vertegenwoordiger die momenteel geen chat beantwoordt of de langste downtime heeft gehad sinds hun laatste chat.
- Bellen naar iedereen: Alle agenten krijgen een melding dat een klant wacht om te chatten. De melding stopt pas met rinkelen als iemand de chat beantwoordt.
- Gemiddeld gebruik: Inkomende chats worden doorgestuurd naar de vertegenwoordiger met het laagste aantal actieve chats.
- Maximaal gebruik: Inkomende chats worden toegewezen aan de vertegenwoordiger met het hoogste aantal actieve chats om het gebruik maximaal te houden.
Realtime typeweergave
LiveAgent geeft je een realtime weergave van wat je klanten in het chatvenster typen. Voordat ze zelfs maar op verzenden drukken, kun je al beginnen met het opzoeken van hun ordernummers, eerdere aankopen of eerdere tickets om nog snellere klantenservice te bieden.
Chat ingesloten tracking
LiveAgent geeft u de optie om gebeurtenissen van live chat sessies te volgen in Google Analytics. U heeft de optie om te volgen:
- Start chat
- Beëindig chat
- Elk vertegenwoordigersbericht
- Elk klantenbericht
Maximale wachtrijlengte
LiveAgent biedt een oplossing voor wanneer er te veel mensen in de wachtrij staan om met u te chatten. Door uw maximale wachtrijlimiet te definiëren, kan uw live chatknop automatisch de beschikbaarheid wijzigen naar offline of volledig verbergen van uw website. Wanneer de wachtrij weer binnen de limiet valt, zal de chatbox op de website automatisch verschijnen.
Interne chat
LiveAgent biedt een interne chattool voor uw agenten. De tool stelt hen in staat om met elkaar te chatten zonder het LiveAgent-dashboard te verlaten en zonder gebruik te maken van externe applicaties. De chat is uitgerust met opties voor het delen van bestanden en stelt gebruikers in staat om elkaar ticket-ID’s te sturen die zijn ingebed als klikbare links.
Vertegenwoordigers kunnen meerdere interne chats tegelijk open hebben staan.
Huidige URL van live chatbezoeker
LiveAgent laat u zien welke webpagina’s uw websitebezoekers bekijken op uw site. Elke keer dat uw bezoeker een andere pagina op uw website opent, ontvangt u een melding.
Extra chatfuncties die uw steun een fluitje van een cent maken
Algemene inbox
Onze universele inbox maakt het gemakkelijk om meerdere taken tegelijk uit te voeren. Terwijl je wacht op een reactie van een nieuwe websitechat, kun je je concentreren op het beantwoorden van tickets van andere kanalen rechtstreeks vanuit je gecentraliseerde inbox.
Hybride ticketstroom
Het hybride ticketstroom stelt u in staat om de contact-/probleemoplossingsreis van uw klant te volgen via verschillende kanalen, terwijl u in dezelfde ticketthread blijft. Als een klant verwijst naar een eerdere conversatie die ze hebben gehad met een andere agent, kunt u deze eenvoudig opzoeken in de hybride ticketthread.
CRM
LiveAgent biedt een ingebouwde CRM rechtstreeks in uw universele inbox. Terwijl u in realtime met een klant chat, kunt u hun informatie, eerdere tickets, aankopen en alle andere aanvullende informatie die u heeft verzameld en geregistreerd bekijken.
De CRM-informatie kan in realtime worden bewerkt en bijgewerkt.
Tags
Tags stellen u in staat om sneller te zoeken naar eerdere tickets. Als een klant verwijst naar een eerdere live chat over hun abonnementsupgrade, kunt u eenvoudig zoeken naar het chattranscript door uw zoekopdracht te filteren met de “upgrade” tag.
Standaardreacties
Kant-en-klare antwoorden stellen u in staat om veelgestelde vragen direct te beantwoorden. Agents hebben de mogelijkheid om generieke antwoorden op veelgestelde vragen te typen en op te slaan. Als een klant waarmee ze chatten een algemene vraag stelt, kunnen agents met één klik antwoorden (door te klikken op het kant-en-klare antwoord).
Integraties van derden
LiveAgent integreert met meer dan 40 externe applicaties zoals MailChimp, PipeDrive, Braintree, Shopify, GoDaddy, Nicereply, en meer. Door het integreren van applicaties die u dagelijks gebruikt met LiveAgent, kunt u toegang krijgen tot deze applicaties en acties ondernemen die u normaal gesproken binnen de apps zou uitvoeren.
Als u bijvoorbeeld een nieuwe deal aan PipeDrive wilt toevoegen, kunt u dit doen terwijl u in realtime met uw klant chat. U hoeft alleen hun contactkaart in LiveAgent te openen en op het PipeDrive-pictogram te klikken waarmee u nieuwe deals kunt toevoegen of bestaande dealwaarden kunt wijzigen.
Het integreren van de apps die u dagelijks gebruikt met LiveAgent zal u uiteindelijk tijd besparen – denk aan minder klikken, minder inloggen, minder tabbladen.
Samenvatting van de voordelen van live chat
Het hebben van een chatbox op de website verbetert de klantentevredenheid, wat op zijn beurt de verkoop en retentie verbetert. Daarnaast is de websitechat;
Verlaagt het aantal tickets
Door uw klanten de mogelijkheid te geven om onmiddellijk contact op te nemen met uw klantenservice, verkleint u effectief het aantal inkomende ticketvolumes. Live chats worden over het algemeen sneller opgelost dan telefoontjes en e-mails, en kunnen zo voorkomen dat uw klantenondersteuningsafdeling wordt overspoeld en overweldigd door tickets.
Verlaagt de inspanning van de klant
Klanten verwachten live chat op uw website te vinden. Bied het aan en verminder de moeite die ze moeten doen om contact met u op te nemen. Het plaatsen van een live chat button op je website is de makkelijkste manier. Waarom? Klanten zoeken over het algemeen naar antwoorden op hun vragen op uw website en als ze die niet kunnen vinden, wenden ze zich tot livechat.
Als zodanig is dit de optie met de laagste inspanning. Als de klant verder moet zoeken om uw contactgegevens te vinden, zijn email moet openen, deze moet verzenden en moet wachten op een antwoord, kan hij gemakkelijk gefrustreerd raken.
Verhoogt betrokkenheid en verkoop
Het gebruik van live chat software kan klantbetrokkenheid en verkoop verbeteren. Door het gebruik van proactieve live chat software en het plaatsen van chatuitnodigingen op strategische plaatsen op uw site, kunt u gemakkelijk in contact komen met uw klanten, hulp bieden en zelfs upsellen en cross-sellen.
Wist u dat klanten die contact hebben met een bedrijf via de chat op de website eerder geneigd zijn om meer uit te geven en herhaalaankopen te doen?
Ready to give it a try?
LiveAgent is the fastest and most efficient live chat solution on the market. Our free 30-day trial offers full live chat functionality, and more! Try it today. No credit card required.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.