Wat is live chat?
Live chat is een softwaretechnologie waarmee klanten in realtime kunnen communiceren met vertegenwoordigers van de klantenondersteuning. Klanten kunnen op uw website met u chatten in plaats van te moeten bellen of emailen.
Live chat is volledig browsergebaseerd en gebruikers dienen geen software te downloaden om te beginnen met chatten.
Waarom is live chat belangrijk voor klantenservice?
Live chat is een belangrijk communicatiekanaal voor klantenservice omdat:
- Het klanten vrijwel direct antwoord geeft op hun vragen
- Het realtime hulp biedt
- Het geen moeite (voor de klant) kost
- Klanten verwachten dat bedrijven deze verstrekken
- Het u een concurrentievoordeel kan opleveren
- Het is een goedkope oplossing is die de verkoop, betrokkenheid en retentie kan verbeteren
Welke live chatfuncties biedt LiveAgent?
LiveAgent biedt 15 live chatfuncties waarmee u uw klantenservice kunt verbeteren.
Chatknop
Als u geen zin heeft om zelf een knop te maken, kunt u er één uit onze galerij met chatknoppen gebruiken en deze naar wens aanpassen.
Wij bieden:
- Hoekknoppen
- Ballonknoppen
- Knoppen aan de zijkant
- Knoppen in het midden
- Knoppen met aangepaste afbeeldingen
- Knoppen met aangepaste HTML

Naast het maken van uw eigen chatknoppen, kunt u ook het chatvenster ontwerpen. U kunt het volgende wijzigen:
- Welkomstbericht/welkomstbericht verbergen
- Stijl
- Grootte van het chatvenster
- Verberg start chat opnieuw knop
- Schakel het achterlaten van een offline bericht in
- Z-index
- Positie
- Aangepaste CSS

Realtime chat
Als de websitebezoeker buiten de kantooruren met u probeert te chatten, wordt de chat in uw LiveAgent-dashboard geregistreerd in de vorm van een ticket waarop u later via email kunt antwoorden.
Geautomatiseerd terugbellen
Proactieve uitnodigingen is een chatfunctie waarmee u contact kunt opnemen en hulp kunt bieden aan klanten die momenteel op uw website surfen. U kunt chatuitnodigingen op aangepaste URL’s op uw website plaatsen, zoals de prijzen of de pagina met veelgestelde vragen.
Galerij met chatknoppen
Animaties van chatknoppen
Galerij met chatuitnodigingen
LiveAgent biedt proactieve chatuitnodigingen in de volgende functies:
- Zijkant
- Hoek
- Midden

Chatvenster koppelen

Chatoverzicht
In de chatoverzicht kunt u zien:
- Online bezoekers (aantal bezoekers dat op een website surft)
- Chatbezoekers (aantal chatbezoekers)
- Bezoekers in de wachtrij (aantal bezoekers dat wacht op chat)
- Beschikbare vertegenwoordigers (aantal vertegenwoordigers beschikbaar voor chat)
- De geografische locatie van elke bezoeker (weergegeven op een kaart)
- Land van de bezoeker
- Werkelijke website
- Verwijzer

Chatgeschiedenis
Online bezoekers
Chatverdeling
- Willekeurige toewijzing: wijst willekeurig chats toe aan beschikbare vertegenwoordigers.
- Vooraf ingestelde prioriteiten: chats worden doorgestuurd naar de vertegenwoordiger die momenteel geen chat beantwoordt of de langste downtime heeft gehad sinds hun laatste chat.
- Allen bellen: alle vertegewoordigers krijgen een melding dat een klant wacht om te chatten. De melding stopt pas als iemand de chat beantwoordt.
- Gemiddeld gebruik: inkomende chats worden doorgestuurd naar de vertegewoordiger met het laagste aantal actieve chats.
- Maximaal gebruik: inkomende chats worden toegewezen aan de vertegewoordiger met het hoogste aantal actieve chats om het gebruik maximaal te houden.

Realtime typeweergave
Geïntegreerde chatopvolging
- Begin chat
- Einde chat
- Elk bericht van vertegenwoordigers
- Elk klantenbericht

Maximale wachtrijlengte
Interne chat
Vertegenwoordigers kunnen meerdere interne chats tegelijk openen.
Huidige URL van live chatbezoeker

Extra functies die live chatondersteuning een fluitje van een cent maken
Algemene inbox
Hybride ticketstroom
Beheer van klantenrelaties
De CRM-informatie kan in realtime worden bewerkt en bijgewerkt.
Tags
Standaardantwoorden
Integraties van derden
Als u bijvoorbeeld een nieuwe deal aan PipeDrive wilt toevoegen, kunt u dit doen terwijl u in realtime met uw klant chat. U hoeft alleen maar hun contactkaart in LiveAgent te openen en op het PipeDrive-pictogram te klikken waarmee u nieuwe deals kunt toevoegen of bestaande dealwaarden kunt wijzigen.
Door de apps die u dagelijks gebruikt te integreren met LiveAgent, bespaart u uiteindelijk tijd – denk aan minder klikken, minder inloggen, minder tabbladen.
Samenvatting van de voordelen van live chat
Het hebben van een chatbox op de website verbetert de klantentevredenheid, wat op zijn beurt de verkoop en retentie verbetert. Ook de website chat;
Verlaagt ticketvolumes
Door uw klanten de mogelijkheid te geven onmiddellijk contact op te nemen met uw klantenservice, verlaagt u effectief het aantal inkomende ticketvolumes. Live chats worden over het algemeen sneller opgelost dan telefoontjes en emails en kunnen zo voorkomen dat uw klantenservice afdeling overspoeld wordt door tickets.
Verlaagt de inspanning van de klant
Klanten verwachten live chat op uw website te vinden. Voorzie dit en verminder de hoeveelheid moeite die ze moeten doen om contact met u op te nemen. Het plaatsen van een live chatknop op uw website is de gemakkelijkste manier. Waarom? Klanten zoeken meestal naar antwoorden op hun vragen op uw website en als ze ze niet kunnen vinden, gaan ze naar de live chat.
Als zodanig is dit de optie met de minste inspanning. Als de klant verder moet zoeken om uw contactgegevens te vinden, zijn email moet openen, verzenden en moet wachten op een reactie, kan hij gemakkelijk gefrustreerd raken.
Verhoogt betrokkenheid en verkoop
Het gebruik van live chatsoftware kan de klantenbetrokkenheid en verkoop verbeteren. Door proactieve chatuitnodigingen op strategische plaatsen op uw website te plaatsen, kunt u gemakkelijk contact maken met uw klanten, aanbiedingen doen, helpen en zelfs upsellen en cross-selling.
Ready to give it a try?
LiveAgent is the fastest and leanest live chat solution on the market. Our free 14-day trial offers full live chat functionality, and more! Try it today. No credit card required.<br>