Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Live chatfuncties

Wat is live chat?

Live chat is een softwaretechnologie waarmee klanten in realtime kunnen communiceren met vertegenwoordigers van de klantenondersteuning. Klanten kunnen op uw website met u chatten in plaats van te moeten bellen of emailen.

Live chat is volledig browsergebaseerd en gebruikers dienen geen software te downloaden om te beginnen met chatten.

Waarom is live chat belangrijk voor klantenservice?

Live chat is een belangrijk communicatiekanaal voor klantenservice omdat:

  • Het klanten vrijwel direct antwoord geeft op hun vragen
  • Het realtime hulp biedt
  • Het geen moeite (voor de klant) kost
  • Klanten verwachten dat bedrijven deze verstrekken
  • Het u een concurrentievoordeel kan opleveren
  • Het is een goedkope oplossing is die de verkoop, betrokkenheid en retentie kan verbeteren

Welke live chatfuncties biedt LiveAgent?

LiveAgent biedt 15 live chatfuncties waarmee u uw klantenservice kunt verbeteren.

Chatknop

LiveAgent geeft u de vrijheid om uw eigen chatknop te maken die overal op uw website kan worden geplaatst. Kies de positie, kleuren, animatie, muisaanwijzereffect, mobiele opties en Z-index van de knop.

Als u geen zin heeft om zelf een knop te maken, kunt u er één uit onze galerij met chatknoppen gebruiken en deze naar wens aanpassen.

Wij bieden:

  • Hoekknoppen
  • Ballonknoppen
  • Knoppen aan de zijkant
  • Knoppen in het midden
  • Knoppen met aangepaste afbeeldingen
  • Knoppen met aangepaste HTML
Galerij met chatknoppen
Voorbeeld van een galerij met chatknoppen

Naast het maken van uw eigen chatknoppen, kunt u ook het chatvenster ontwerpen. U kunt het volgende wijzigen:

  • Welkomstbericht/welkomstbericht verbergen
  • Stijl
  • Grootte van het chatvenster
  • Verberg start chat opnieuw knop
  • Schakel het achterlaten van een offline bericht in
  • Z-index
  • Positie
  • Aangepaste CSS
Chatknop bewerken

Realtime chat

Met LiveAgent kunnen bezoekers van uw website in realtime met u chatten. Wanneer ze op de chatknop op uw website klikken en hun eerste chatbericht verzenden, begint uw LiveAgent-dashboard te rinkelen om u te laten weten dat er een gebruiker wacht om met u te chatten.

Live chatfuncties
Live chat in realtime

Als de websitebezoeker buiten de kantooruren met u probeert te chatten, wordt de chat in uw LiveAgent-dashboard geregistreerd in de vorm van een ticket waarop u later via email kunt antwoorden.

Geautomatiseerd terugbellen

Proactieve uitnodigingen is een chatfunctie waarmee u contact kunt opnemen en hulp kunt bieden aan klanten die momenteel op uw website surfen. U kunt chatuitnodigingen op aangepaste URL’s op uw website plaatsen, zoals de prijzen of de pagina met veelgestelde vragen.

De knoppen voor proactieve chatuitnodiging kunnen naar wens worden aangepast en kunnen ook worden ingesteld om weer te geven nadat een bepaalde tijd is verstreken. De proactieve chatuitnodiging kan bijvoorbeeld worden weergegeven als de gebruiker uw prijspagina langer dan 45 seconden bekijkt.

LiveAgent biedt een aantal kant-en-klare chatknoppen die kunnen worden bekeken in onze galerij met chatknoppen. Kies gewoon degene die u wilt en sluit deze in op uw website zodat uw klanten kunnen chatten met uw ondersteuningsmedewerkers.

Animaties van chatknoppen

Animaties kunnen van invloed zijn op waar de bezoekers van uw website hun aandacht op richten. Voeg animaties toe aan uw chatknoppen om hun aandacht te trekken en de betrokkenheid te vergroten.

Live chatfuncties
Voorbeeld van chat animatie

Naast onze reguliere galerij met chatknoppen, biedt LiveAgent ook een proactieve galerij met chatknoppen. Kies uit een aantal stijlen en knopposities of maak uw eigen stijl door uw eigen HTML-code te schrijven.

LiveAgent biedt proactieve chatuitnodigingen in de volgende functies:

  • Zijkant
  • Hoek
  • Midden
Chat uitnodigingsgalerij

Chatvenster koppelen

Met LiveAgent kunnen gebruikers het live chatvenster koppelen terwijl ze op uw website surfen. Wanneer een nieuw bericht wordt ontvangen terwijl de chat is gekoppeld, ontvangt de gebruiker een melding. Chatvensters kunnen aan de linker- of rechterkant van uw website worden gekoppeld.

Chatvenster koppelen

Chatoverzicht

Het chatoverzicht van LiveAgent geeft u een holistisch overzicht van al uw websitebezoekers. Het laat u zien waar de bezoekers van uw website zich geografisch bevinden naar welke URL’s van uw website ze surfen en hoe lang ze op elke pagina hebben doorgebracht.

In de chatoverzicht kunt u zien:

  • Online bezoekers (aantal bezoekers dat op een website surft)
  • Chatbezoekers (aantal chatbezoekers)
  • Bezoekers in de wachtrij (aantal bezoekers dat wacht op chat)
  • Beschikbare vertegenwoordigers (aantal vertegenwoordigers beschikbaar voor chat)
  • De geografische locatie van elke bezoeker (weergegeven op een kaart)
  • Land van de bezoeker
  • Werkelijke website
  • Verwijzer
Chatoverzicht- LiveAgent chat functies
Chatoverzicht

Chatgeschiedenis

Met LiveAgent kunt u alle vorige chats samen met alle huidige chats op één scherm bekijken. Als u naar een specifieke chat zoekt, kunt u uw zoekopdracht filteren op tags, afdelingen, data, namen, enz.

Online bezoekers

Met de functie voor online bezoekers van LiveAgent kunt u opvolgen wie er op uw website surft. Ontdek het IP-adres van uw bezoeker, verwijzende URL’s, geografische locaties, huidige URL’s op uw website en de totale hoeveelheid tijd die ze hebben besteed aan het surfen op uw website.

Chatverdeling

LiveAgent biedt meerdere chatverdeling methoden. Het systeem kan worden ingesteld om willekeurige toewijzingen, vooraf ingestelde prioriteiten, ‘bel naar iedereen’, gemiddeld gebruik of maximaal gebruik te gebruiken.

  • Willekeurige toewijzing: wijst willekeurig chats toe aan beschikbare vertegenwoordigers.
  • Vooraf ingestelde prioriteiten: chats worden doorgestuurd naar de vertegenwoordiger die momenteel geen chat beantwoordt of de langste downtime heeft gehad sinds hun laatste chat.
  • Allen bellen: alle vertegewoordigers krijgen een melding dat een klant wacht om te chatten. De melding stopt pas als iemand de chat beantwoordt.
  • Gemiddeld gebruik: inkomende chats worden doorgestuurd naar de vertegewoordiger met het laagste aantal actieve chats.
  • Maximaal gebruik: inkomende chats worden toegewezen aan de vertegewoordiger met het hoogste aantal actieve chats om het gebruik maximaal te houden.
Chatverdeling

Realtime typeweergave

LiveAgent geeft u een realtime overzicht van wat uw klanten in het chatvenster typen. Voordat ze zelfs maar op verzenden klikken, kunt u hun bestelnummers, eerdere aankopen of eerdere tickets opzoeken om een ​​nog snellere klantenservice te bieden.

live-chat-typende-vertegenwoordigers-LiveAgent
Realtime typeweergave – chat functie

Geïntegreerde chatopvolging

LiveAgent geeft u de mogelijkheid om gebeurtenissen van live chatsessies op te volgen in Google Analytics. U heeft de mogelijkheid om de volgende acties op te volgen:

  • Begin chat
  • Einde chat
  • Elk bericht van vertegenwoordigers
  • Elk klantenbericht
Chat geïntegreerde tracking

Maximale wachtrijlengte

LiveAgent biedt een oplossing voor als er te veel mensen in de rij staan ​​om met u te chatten. Door uw maximale wachtrijlimiet te definiëren, kan uw live chatknop automatisch de beschikbaarheid naar offline wijzigen of volledig verbergen voor uw website. Wanneer de wachtrij weer binnen de limiet is, zal de live chatknop automatisch verschijnen.

Interne chat

LiveAgent biedt een interne chattool voor uw vertegenwoordigers. Met de tool kunnen ze met elkaar chatten zonder het LiveAgent-dashboard te moeten verlaten en zonder gebruik te maken van applicaties van derden. De chat is uitgerust met opties voor het delen van bestanden en stelt gebruikers in staat elkaar ticket-ID’s te sturen die zijn ingesloten als klikbare links.

Vertegenwoordigers kunnen meerdere interne chats tegelijk openen.

Huidige URL van live chatbezoeker

LiveAgent laat u zien welke webpagina’s uw websitebezoekers op uw website bezoeken. Elke keer dat uw bezoeker een andere pagina op uw website opent, ontvangt u een melding.

Huidige URL van live chatbezoeker

Extra functies die live chatondersteuning een fluitje van een cent maken

Algemene inbox

Live chatfuncties

Onze algemene inbox maakt het gemakkelijk om te multitasken. Terwijl u wacht op een nieuwe live chatreactie, kunt u zich concentreren op het beantwoorden van tickets van andere kanalen rechtstreeks vanuit uw gecentraliseerde inbox.

Hybride ticketstroom

Live chatfuncties

Met de hybride ticketstroom kunt u het contact of probleemoplossingstraject van uw klant volgen via verschillende kanalen terwijl u in dezelfde ticket-thread blijft. Als een klant verwijst naar een eerder gesprek dat hij met een andere vertegenwoordiger heeft gehad, kunt u dit gemakkelijk opzoeken in de hybride ticket-thread.

Beheer van klantenrelaties

Beheer van klantenrelaties

LiveAgent biedt een geïntegreerd beheer voor klantenrelaties rechtstreeks in uw algemene inbox. Terwijl u in realtime met een klant chat, kunt u diens informatie, eerdere tickets, aankopen en andere aanvullende informatie die u heeft verzameld en geregistreerd, bekijken.

De CRM-informatie kan in realtime worden bewerkt en bijgewerkt.

Tags

Tags

Met tags kunt u sneller naar eerdere tickets zoeken. Als een klant verwijst naar een eerdere live chat over de upgrade van zijn abonnement, kunt u gemakkelijk naar het chattranscript zoeken door uw zoekopdracht te filteren met de tag “upgrade”.

Standaardantwoorden

Standaardantwoorden

Met standaardantwoorden kunt u veelgestelde vragen in een oogwenk beantwoorden. Vertegenwoordigers kunnen algemene antwoorden op veelgestelde vragen typen en deze opslaan. Als een klant met wie ze chatten een algemene vraag stelt, kunnen vertegenwoordigers met één klik antwoorden (door op het standaardantwoord te klikken).

Integraties van derden

Integratie

LiveAgent kan worden geïntegreerd met meer dan 40 applicaties van derden, zoals MailChimp, PipeDrive, Braintree, Shopify, GoDaddy, Nicereply en meer. Door applicaties die u dagelijks gebruikt te integreren met LiveAgent, krijgt u toegang tot deze applicaties en kunt u acties ondernemen die u binnen de apps zou ondernemen.

Als u bijvoorbeeld een nieuwe deal aan PipeDrive wilt toevoegen, kunt u dit doen terwijl u in realtime met uw klant chat. U hoeft alleen maar hun contactkaart in LiveAgent te openen en op het PipeDrive-pictogram te klikken waarmee u nieuwe deals kunt toevoegen of bestaande dealwaarden kunt wijzigen.

Door de apps die u dagelijks gebruikt te integreren met LiveAgent, bespaart u uiteindelijk tijd – denk aan minder klikken, minder inloggen, minder tabbladen.

Samenvatting van de voordelen van live chat

Het hebben van een chatbox op de website verbetert de klantentevredenheid, wat op zijn beurt de verkoop en retentie verbetert. Ook de website chat;

Verlaagt ticketvolumes

Heropen ticket

Door uw klanten de mogelijkheid te geven onmiddellijk contact op te nemen met uw klantenservice, verlaagt u effectief het aantal inkomende ticketvolumes. Live chats worden over het algemeen sneller opgelost dan telefoontjes en emails en kunnen zo voorkomen dat uw klantenservice afdeling overspoeld wordt door tickets.

Verlaagt de inspanning van de klant

Live chatfuncties

Klanten verwachten live chat op uw website te vinden. Voorzie dit en verminder de hoeveelheid moeite die ze moeten doen om contact met u op te nemen. Het plaatsen van een live chatknop op uw website is de gemakkelijkste manier. Waarom? Klanten zoeken meestal naar antwoorden op hun vragen op uw website en als ze ze niet kunnen vinden, gaan ze naar de live chat.

Als zodanig is dit de optie met de minste inspanning. Als de klant verder moet zoeken om uw contactgegevens te vinden, zijn email moet openen, verzenden en moet wachten op een reactie, kan hij gemakkelijk gefrustreerd raken.

Verhoogt betrokkenheid en verkoop

Verslagen

Het gebruik van live chatsoftware kan de klantenbetrokkenheid en verkoop verbeteren. Door proactieve chatuitnodigingen op strategische plaatsen op uw website te plaatsen, kunt u gemakkelijk contact maken met uw klanten, aanbiedingen doen, helpen en zelfs upsellen en cross-selling.

Wist u dat klanten die via live chat met een bedrijf in contact komen, 4,5 keer meer waard zijn dan klanten die dat niet doen? Door meer vertrouwen te krijgen in uw bedrijf, is de kans groter dat ze meer uitgeven en herhaalaankopen doen.

Ready to give it a try?

LiveAgent is the fastest and leanest live chat solution on the market. Our free 14-day trial offers full live chat functionality, and more! Try it today. No credit card required.<br />

Free Trial

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo