Wat is realtime chat?
Realtime chat, ook wel bekend als online chat of internet chat, is een manier van communicatie en interactie in real time op het internet. Deze communicatie is gebaseerd op tekstberichten. Twee of meer mensen kunnen met elkaar communiceren en ook foto’s, video’s of audiobestanden verzenden.
Er zijn veel soorten chats – bijvoorbeeld doorlopende chats of geplande chats voor een bepaalde tijd. U hebt een software of messenger-applicatie nodig om te kunnen chatten. Sommige chats vereisen dat gebruikers zich registreren of aanmelden om deel te nemen aan chatgroepen. Chatsoftware voegt elk jaar nieuwe functies toe, zoals realtime typeweergave en nog veel meer.

Frequently Asked Questions
Wat is de definitie van realtime chatten?
Realtime chat is een online communicatiekanaal waarmee u realtime gesprekken kunt voeren. Het gaat om de overdracht van live tekstberichten van de afzender naar de ontvanger.
Heeft uw bedrijf een realtime chat nodig?
Als u wilt dat uw bedrijf wordt herkend op de markt en in de ogen van klanten, heeft u beslist een realtime chat nodig. Dit type chat zorgt voor snelle communicatie van de klant die een probleem heeft en de kans om onmiddellijke antwoorden en oplossingen te krijgen. Realtime chatten heeft tot gevolg dat het aantal verlaten winkelwagentjes wordt verminderd en het aantal conversies toeneemt.
Biedt LiveAgent een realtime chat?
LiveAgent biedt real-time chat. Hierdoor kunt u de klantenservice van uw bedrijf naar een hoger niveau tillen en het voor klanten gemakkelijker maken om contact op te nemen met uw bedrijf.
Expert note
Een realtime chat is essentieel voor bedrijven die hun klantenservice willen verbeteren en meer conversies willen genereren.

Hoe voegt u live chat toe aan een CoreCommerce-winkel
Probeer LiveAgent, de hoogst gewaardeerde helpdesksoftware voor kleine bedrijven, gratis uit voor 14 dagen. Verbeter klantenondersteuning en beheer communicatiekanalen efficiënter.
LiveAgent is krachtige helpdesksoftware met 180+ functies en 40+ integraties. Het ondersteunt diverse spraakcommunicaties en verbetert klantenondersteuning met aanpasbare interfaces en live chat statistieken. Zoek je een alternatief voor Olark? Probeer LiveAgent voor efficiënter beheer van klantenondersteuning.