De juiste oplossing voor uw helpdesk

Verbeter uw klantenservice met de juiste helpdesksoftware

  • ✓ Geen installatiekosten
  • ✓ 24/7 klantenservice
  • ✓ Geen kredietkaart nodig
  • ✓ Elk moment opzegbaar
Gebruikt door
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
helpdesk software animation
Gebruikt door

Helpdesksoftware die uw klanten zal overtuigen

Ontvang de beste tools voor uw klantenserviceteams en maak uw klanten tevreden. LiveAgent is een van de beste helpdeskoplossingen die op de markt verkrijgbaar zijn, dankzij het eenvoudige ticketbeheer. Profiteer van ons brede scala aan functies, integraties en uitstekende ondersteuning via meerdere kanalen voor soepele klantengesprekken.

  • GetApp leaders 2021
  • SourceForge leader fall 2021
  • Best help desk software

Helpdeskoplossing

Wat is helpdesksoftware?

Helpdesksoftware vangt doorgaans al uw inkomende communicatie van klanten op en zet deze om in tickets voor eenvoudiger beheer. Uw klanten gebruiken allerlei manieren om contact met u op te nemen, zoals e-mail, telefoon, messengers of live chat. Door alle communicatie op één plek te houden, kunnen uw medewerkers van de klantenservice het probleem beter begrijpen en sneller antwoorden.

who-utilizes-help-desk

Bruikbaarheid

Wie gebruikt helpdesksoftware?

Elk bedrijf dat klantenondersteuning of klantenservice biedt, kan helpdesksoftware gebruiken voor het eenvoudig afhandelen van vragen van klanten. De verantwoordelijkheid gaat naar klantenondersteuningsteams, die de primaire gebruikers van helpdesksoftware zijn. Helpdesksystemen worden echter vaak geleverd met geavanceerde functies om hun bruikbaarheid uit te breiden naar andere afdelingen. Een verkoopteam kan gebruikmaken van callcentermogelijkheden of live chat, terwijl een IT-servicedesk emails en het klantenportaal met een kennisbank kan gebruiken.

Waaruit bestaat helpdesksoftware
?

Uitstekende helpdesksoftware biedt een verscheidenheid aan tools voor eenvoudigere interacties met klantenondersteuning.

Ticketsysteem

Het ticketsysteem van LiveAgent is een essentieel onderdeel van helpdeskbeheersoftware. Het verzamelt berichten van klanten en zet ze om in helpdesktickets in een algemene inbox die wordt ondersteund door geavanceerde functies.

  • Stroomlijn alle klantencommunicatie op één plek

  • Krijg een overzichtelijk overzicht van alle vragen van klanten

Vervangt
LiveAgent's ticketing system explained
LiveAgent's live chat

Live chat

Bied geweldige klantenservice met behulp van onze snelle live chat-widget. Onze livechatfunctie wordt ondersteund door essentiële functies zoals standaardantwoorden, real-time typweergave en meer.

  • Zorg voor een snelle klantenservice voor elke klant

  • Eenvoudig te gebruiken en te implementeren op al uw websites

Vervangt

Callcenter

Zet een callcenter op en bied een persoonlijke klantenervaring via telefoongesprekken. Onze klantenservicesoftware handelt inkomende of uitgaande oproepen af voor gemakkelijke klanteninteracties of het oplossen van inkomende tickets.

  • Bied ondersteuning op een meer persoonlijk niveau met oproepen

  • Behandel inkomende oproepen en bekijk klantengegevens op één enkele plaats

Vervangt
LiveAgent's call center software
LiveAgent - social media help desk software

Sociale media

Onze sociale media integraties zijn populaire functies voor het creëren van loyale en tevreden klanten. Uw klantenserviceteam kan vanuit ons ticketsysteem communiceren met uw klantenbestand op sociale media.

  • Laat uw klanten handige ondersteuning zien op sociale media

  • Verspreid het woord over uw merk en krijg meer leads

Integreert

Kennisbank

Bied nuttige kennis met onze kennisbank voor gemakkelijke zelfondersteuning. Deel de beste zakelijke praktijken, informatieve artikelen, handleidingen en meer met onze krachtige kennisbanktool.

  • Deel alle soorten kennis via artikelen voor zelfondersteuning

  • Bouw meerdere kennisbanken en interne kennisbank op

Vervangt

					
						Kennisbank

Functies die u nodig heeft in uw webgebaseerde helpdesksoftware

Bekijk enkele van de meest opvallende kenmerken van onze helpdesktool en krijg een compleet beeld van de LiveAgent-gebruikerservaring.

Taakbeheer

Workflowautomatisering

Verwijder alle alledaagse en repetitieve taken met onze functie Regels. Stel eenvoudige automatiseringen in om basisfuncties van de helpdesk te automatiseren en u te concentreren op wat belangrijk is. Gebruik regels om tickets over te dragen of op te lossen, specifieke tags toe te voegen en meer. De automatiseringsfuncties van LiveAgent zijn een ideale tijdsbesparing – ze kunnen vertegenwoordigers helpen zinvoller werk te doen en de kosten voor helpdeskbeheer verlagen.

  • Profiteer van taakautomatisering met regels

  • Automatiseer repetitieve of alledaagse taken

LiveAgent's automation feature
Workflowautomatisering

Meertalige ondersteuning

Volledig meertalig

Onze software spreekt uw taal. Selecteer de gewenste taal en pas LiveAgent aan uw voorkeur aan. LiveAgent ondersteunt momenteel 43 talen en we werken voortdurend aan het regelmatig toevoegen van nieuwe talen. Profiteer van aan de taal aanpasbare widgets en spreek de taal van uw klanten. Stel gewoon de taal in de instellingen van individuele widgets in en u bent klaar om te gaan.

Rapporten

Uitgebreide analyses

LiveAgent meet gegevens in uw helpdesksysteem en maakt uitgebreide rapporten die gemakkelijk toegankelijk zijn vanaf uw dashboard. Meet de prestaties van individuele of algemene vertegenwoordigers, kanaalprestaties, opgeloste tickets, lopende chats, beoordelingen van vertegenwoordigers en meer. Selecteer hoe u gegevens wilt visualiseren en gebruik deze om de prestaties van uw helpdesk in elk opzicht te verbeteren.

Uitgebreide analyses
LiveAgent CRM integrations

Relatiebeheer

CRM integraties

LiveAgent werkt samen met meerdere partners om klanten in staat te stellen een platform voor klantenrelatiebeheer op te nemen. Door CRM te integreren, hebben uw vertegenwoordigers snel en effectief toegang tot klantengegevens. Los elke klantenvraag efficiënt op en creëer tegelijkertijd langdurige klantenrelaties. LiveAgent biedt ook basis CRM-mogelijkheden voor degenen die geen CRM-oplossing van derden gebruiken.

Smartphone-apps

Mobiele helpdesktoepassing

Wilt u onderweg klantenondersteuning bieden en vragen beantwoorden? LiveAgent heeft native applicaties voor Android en iOS, zodat u kunt reageren terwijl u niet achter uw computer zit. Met beide apps kunt u elk soort verzoek afhandelen: emails, oproepen, live chats en verzoeken op sociale media. De apps zijn gratis voor elke LiveAgent-gebruiker, dus u kunt ze op elk moment downloaden.

Mobile help desk software

Hoe kan helpdesksoftware uw bedrijf helpen?

Gratis ondersteuning

24/7 klantenondersteuning

Met helpdesksoftware kun je klanten 24/7 helpen. Hoe? Simpelweg door een diepgaande kennisbank te creëren. Volgens ons onderzoek geeft bijna 70% van de klanten de voorkeur aan zelfbediening. Selfservice is snel, gemakkelijk en kan uw bedrijf een voorsprong geven op uw concurrenten.

24/7 klantenondersteuning
24/7 klantenondersteuning

Mogelijkheden via meerdere kanalen

Ondersteuning voor meerdere kanalen

Verlies geen tijd meer met schakelen tussen platforms om vragen van klanten te beantwoorden. Zie hoe uw klanteninteracties direct verbeteren door onder andere uw email, live chat, telefoongesprekken en sociale media te koppelen in LiveAgent.

Analytische tools

Prestatie inzichten

Blijf altijd op de hoogte van de prestaties van agenten om dagelijks te verbeteren. De teamprestatiegegevens in LiveAgent kunnen uw bedrijf bruikbare inzichten in uw klantenservice bieden. Zo kunt u bepalen of aanvullende training nodig is of hoe u de klantentevredenheid kunt verbeteren.

Prestatie inzichten
Prestatie inzichten

Servicebeheer

Verbeterde klantenervaring

Een manier om de klantenervaring te verbeteren, is door contact op te nemen met de klanten tijdens hun browse-ervaring. Met klantenservicesoftware kunnen uw klantenservicemedewerkers contact opnemen via proactieve chatuitnodigingen. Als gevolg hiervan kunnen uw agenten een hoog verlatingspercentage voorkomen, de klantenervaring verbeteren en uiteindelijk de klantenloyaliteit vergroten.

Aangepaste workflows

Automatisering van taken

Om een uitmuntende klantenservice-ervaring te creëren, moeten uw agenten snel en efficiënt zijn. Het omgaan met repetitieve taken kan echter veel van hun tijd in beslag nemen. Door taken te automatiseren en emailsjablonen/standaardberichten via het ticketsysteem te maken, kunnen vertegenwoordigers hun tijd toewijzen aan klanten in nood.

Automatisering van taken
Automatisering van taken

Samenwerkingstools

Moeiteloos teamwerk

Met het helpdesksysteem kunnen uw collega’s op meerdere manieren samenwerken. Het klantenserviceteam kan rechtstreeks in de klantenondersteuningstickets communiceren en problemen van klanten zeer snel oplossen. Bovendien kan het klantenserviceteam ook buiten de helpdesktickets om chatten. Efficiënt teamwerk zal uw klantenservice naar een professioneel niveau tillen, wat zal resulteren in tevreden klanten.

Medal

Begin nu met het gebruik van LiveAgent!

Probeer alles wat we te bieden hebben met een gratis proefperiode van 14 dagen

  • ✓ Geen installatiekosten
  • ✓ 24/7 klantenservice
  • ✓ Geen kredietkaart nodig
  • ✓ Elk moment opzegbaar

Wat zijn de voordelen van helpdesksoftware?

Een helpdeskoplossing kan uw klantenservicemedewerkers helpen bij het afhandelen van problemen met klantenondersteuning, het sneller afhandelen van inkomende verzoeken en het verkrijgen van betere feedback van klanten.

Wat zijn de voordelen van helpdesksoftware?

Weg met late antwoorden aan uw klanten

Lever consistente klantenservice via alle kanalen met snellere reactietijden. Gebruik SLA’s om prioriteit te geven aan emails van klanten.

Weg met late antwoorden aan uw klanten

Organiseer uw team met samenwerkingstools

Klantenserviceteams kunnen een gezamenlijke inbox en andere tools gebruiken om nauw met elkaar te integreren.

Organiseer uw team met samenwerkingstools

Meet prestaties met aangepaste rapporten

Verkrijg belangrijke gegevens, gebruik deze om te verbeteren en geweldige klantenservice te bieden dankzij analyses van aangepaste rapporten.

Algemene oplossing

LiveAgent past zich aan uw bedrijf aan

LiveAgent past zich als helpdesksoftware snel aan de behoeften van verschillende bedrijfsmodellen aan. Ontdek hoe het uw bedrijf kan helpen met klantenondersteuning.

LiveAgent past zich aan uw bedrijf aan

Business oplossingen

Startende bedrijven & SMBs Bedrijf Overheid Onderwijs & NGO ... en andere
Business oplossingen

Industrie oplossingen

Ecommerce & Services Reiezen & Hotels Marketing & Telco Entertainment ... en andere

Veelvoorkomende redenen waarom bedrijven overstappen op helpdesksoftware

Bekijk enkele van de meest gunstige redenen waarom bedrijven overstappen op helpdesksoftware.

Klantenloyaliteit

Merkloyaliteit staat gelijk aan een gestage stroom loyale klanten die bereid zijn om uw bedrijf te ondersteunen. Bijna alle klanten beschouwen uitstekende klantenservice als een essentiële factor bij het creëren van loyaliteit aan hun favoriete merken.

  • Verbeter merkloyaliteit met geweldige klantenondersteuning
  • Krijg herhalingsverkopen en houd klanten tevreden
Chart

96 %

van de klanten geeft de voorkeur aan goede service

Als u over de juiste helpdeskoplossingen beschikt, kunt u de loyaliteit van een meerderheid van uw klanten winnen door uitstekende klantenservice te bieden.

Hogere opbrengst

Een grote meerderheid van de klanten is bereid meer geld uit te geven als ze snelle, betrouwbare en efficiënte klantenservice krijgen van hun favoriete bedrijven. Een betere klantenervaring betekent dat er meer inkomsten op uw pad komen.

  • Verdien respect van klanten en verhoog uw inkomsten
  • Verlaag de tarieven voor verlaten winkelwagentjes met geweldige service
Chart

86 %

van de klanten betaalt voor goede service

Verkrijg het respect van uw klanten en verhoog uw inkomsten met de juiste helpdesksoftware.

Snelle ondersteuning

Bijna de helft van de klanten verwacht een snel antwoord op hun vragen. LiveAgent biedt een van de snelste live chatwidgets op de markt, zodat u met een ongeëvenaarde snelheid antwoorden kunt geven aan elke websitebezoeker.

  • Snellere en efficiëntere service bieden
  • Overtref de verwachtingen van de klant
Chart

46%

van de klanten verwacht een snel antwoord

Veel klanten verwachten dat een bedrijf binnen vier uur antwoordt. Win hun vertrouwen en geef ultrasnelle antwoorden met LiveAgent.

Getuigenissen

Koop LiveAgent
en sluit u aan bij 7000 tevreden klanten

  • Roman Bosch
    Het is een genoegen om een ​​geweldig portaal te hebben die onze klantenservice verbetert.
    Roman Bosch Partly
  • Christine Preusler
    LiveAgent stelt onze vertegenwoordigers in staat om betere, snellere en nauwkeurigere ondersteuning te bieden.
    Christine Preusler HostingAdvice
  • Karl Dieterich
    LiveAgent heeft ons geholpen om 2 belangrijke doelen te bereiken: de klantentevredenheid en de verkoop verhogen.
    Karl Dieterich Covomo
  • Hendrik Henze
    We gebruiken LiveAgent sinds augustus en we zijn er erg tevreden over.
    Hendrik Henze HEWO Internetmarketing
  • Razvan Sava
    Sinds we LiveAgent gebruiken, is onze responstijd met 60% verbeterd.
    Razvan Sava Webmaster Deals
  • Taras Baca
    De conversieratio van onze betalende klanten is 325% gestegen in de eerste maand dat we LiveAgent hebben geïmplementeerd en actief...
    Taras Baca XperienceHR
  • Andrej Ftomin
    Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n professionele klantenbenadering meegemaakt.
    Andrej Ftomin TAZAR Group
  • Matt Janaway
    We vinden LiveAgent verreweg de beste live chatoplossing.
    Matt Janaway The Workplace Depot
  • Viviane Carter
    We gebruiken LiveAgent voor al onze ecommerce websites. De tool is gemakkelijk te gebruiken en verbetert onze productiviteit.
    Viviane Carter CSI Products
  • Christian Lange
    Met LiveAgent kunnen we onze klanten ondersteuning bieden, waar ze ook zijn.
    Christian Lange Lucky-Bike
  • Jens Malmqvist
    Ik kan LiveAgent aanbevelen aan iedereen die geïnteresseerd is in een betere en effectievere klantenservice.
    Jens Malmqvist Projure
  • Catana Alexandru
    Ik weet zeker dat we 90% van onze dag zouden besteden aan het doorzoeken van emails als we LiveAgent niet...
    Catana Alexandru Websignal
  • Jan Wienk
    Met LiveAgent zijn we in staat om onze spelers tevreden te houden door efficiëntere ondersteuning te bieden, wat resulteert in...
    Jan Wienk All British Casino
  • Allan Bjerkan
    LiveAgent is betrouwbaar, redelijk geprijsd en gewoon een geweldige keuze voor elk snel online bedrijf!
    Allan Bjerkan Norske Automaten
  • Sissy Böttcher
    We vinden het leuk omdat het gebruiksvriendelijk is en geweldige functionaliteit biedt, zoals handige rapportagefuncties.
    Sissy Böttcher Study Portals
  • Peter Koning
    We houden van LiveAgent - het maakt het ondersteunen van onze klanten eenvoudig.
    Peter Koning TypoAssassin
  • Aranzazu F
    We bieden onze klanten graag de beste ondersteuningservaring. Daarom hebben we voor LiveAgent gekozen.
    Aranzazu F Factorchic
  • Rick Nuske
    Van installatie tot voortdurende ondersteuning en al het andere daartussenin, het team van LiveAgent blijft indruk maken.
    Rick Nuske MyFutureBusiness
  • Vojtech Kelecsenyi
    LiveAgent bespaart ons elke dag honderden kostbare minuten door de klantenservice duidelijk en overzichtelijk te maken.
    Vojtech Kelecsenyi 123-Nakup
  • Rafael Kobalyan
    Onbeperkte vertegenwoordigers, email, sociale media en telefoonintegratie. Dat alles voor minder dan we betaalden bij onze vorige provider.
    Rafael Kobalyan Betconstruct
  • Martin Drugaj
    We gebruiken LiveAgent sinds 2013. We kunnen ons niet voorstellen dat we zonder LiveAgent werken.
    Martin Drugaj Atomer
  • Ivan Golubović
    Het is een kosteneffectieve oplossing die u kan helpen met een groot aantal ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen.
    Ivan Golubović AVMarket
  • Rustem Gimaev
    Emails beantwoorden vanuit Outlook was zo moeilijk te beheren. Met LiveAgent weten we zeker dat elke email op tijd wordt...
    Rustem Gimaev Antalya Consulting Language Center
  • Randy Bryan
    LiveAgent is zo geweldig. Met heel weinig tijd en moeite had ik het binnen een paar minuten aan de praat.
    Randy Bryan tekRESCUE
  • Timothy G. Keys
    Ik beveel het LiveAgent-product ten zeerste aan, niet alleen als een Kayako-alternatief, maar ook als een veel betere oplossing met...
    Timothy G. Keys Marietta Corporation
  • Mihaela Teodorescu
    Het ondersteuningsteam reageerde altijd snel met snel te implementeren oplossingen.
    Mihaela Teodorescu eFortuna
  • Hilda Andrejkovičová
    Het helpt ons de aard van de tickets te categoriseren en statistisch bij te houden wat onze klanten het meest...
    Hilda Andrejkovičová TrustPay
  • Alexandra Danišová
    We zien LiveAgent als een geweldige tool om met klanten te communiceren.
    Alexandra Danišová Nay
  • Samuel Smahel
    LiveAgent versnelde onze communicatie met onze klanten en gaf ons de mogelijkheid om ook met hen te chatten.
    Samuel Smahel m:zone
  • David Chandler
    Simpel gezegd - LiveAgent verslaat alles wat er is op deze, of zelfs hogere, prijspunten.
    David Chandler Volterman

De beste waarde voor uw geld​

We hebben zorgvuldig geselecteerde functies in onze tariefplannen, zodat u het meest betaalbare abonnement met de beste waarde kunt kiezen. Betaal alleen voor wat u gebruikt zonder uw budget te overschrijden.

14 dagen proefperiode
Geen kredietkaart nodig
en veel meer
$15 maand

Ticket

  • Onbeperkte ticketgeschiedenis
  • Onbeperkte emailadressen
  • Geavanceerde rapportage
  • Klantenportaal + forum
$29 maand

Ticket+chat

  • Idem zoals in Ticket + plus:
  • Onbeperkte chatknoppen
  • Feedbackbeheer
  • Realtime bezoekerstoezicht
$0 maand

Gratis

  • 7 dagen ticketgeschiedenis
  • & chatknop
  • 1 telefoonnummer
  • 1 emailadres

Een complete gids voor de beste helpdesksoftware

We weten allemaal dat het bieden van geweldige klantenservice een noodzaak is. Maar digitale transformatie gaat hand in hand met een grotere vraag naar snelle, efficiënte en behulpzame ondersteuning van bedrijven. Het goede nieuws is dat u zelfs in deze hectische tijden een betrouwbaar helpdesksoftwareplatform kunt hebben om de beste ervaring voor uw klanten te creëren. Onderzoek toont aan dat 84% van de bedrijven die hun klantenervaring proberen te verbeteren, hun inkomsten zien stijgen.

Dus , zonder verder oponthoud, laten we bespreken hoe u het kunt gebruiken om een succesvol bedrijf te runnen.

Hoe werkt helpdesksoftware?

Als u ooit contact heeft opgenomen met een bedrijf, heeft u waarschijnlijk al contact gehad met helpdesksoftware.

Maar hoe werkt het precies?

Hoewel de ingewikkelde processen die achter de schermen plaatsvinden, kunnen verschillen voor verschillende aanbieders van helpdesksoftware, blijft hun kern hetzelfde.

Wanneer een klant contact opneemt met een bedrijf via email, live chat, sociale media bericht of andere communicatiekanalen, er wordt een helpdeskticket aangemaakt. Het ticket bevat vaak informatie zoals het kanaal waar de interactie vandaan komt, een bericht van de klant, SLA, klanteninformatie en andere, afhankelijk van de servicedesksoftware die u gebruikt en hoe u deze configureert.

Zodra het ticket is aangemaakt, wordt het afgeleverd in een inbox. Van daaruit wordt het toegewezen aan een agent die de verdere communicatie met de klant afhandelt en probeert het probleem zo goed mogelijk op te lossen.

Als de eerste medewerker van de klantenservice het probleem niet kan oplossen, kan het ticket worden geëscaleerd naar een andere vertegenwoordiger, afdeling of niveau die beter is toegerust om complexere problemen aan te pakken. Dit proces wordt een escalatiepad genoemd.

Uitdagingen in verband met helpdesksoftware

Hoewel software voor helpdeskbeheer een geweldig hulpmiddel is waarmee u veel klanten over de hele wereld kunt ondersteunen, brengt het ook enkele uitdagingen met zich mee. Laten we er een paar bekijken en mogelijke oplossingen bespreken.

Lage resolutie bij eerste contact

Hoewel het een eenvoudige prestatiemaatstaf lijkt, is dat niet het geval. In contactcentra is eerste contactoplossing een belangrijke indicator van klantentevredenheid en of aan hun verwachtingen wordt voldaan. U kunt deze uitdaging tegenkomen door onder andere onvoldoende training van vertegenwoordigers of een overweldigend aantal helpdeskverzoeken.

Oplossing: bereid uw personeel voor op het afhandelen van nog complexere klantenproblemen, het analyseren van rapporten en gegevens om de beste handelwijze te bepalen en het ontwikkelen van een efficiënte escalatieprocedure.

Gebrek aan selfservice-opties

Zelfs contactcenters met een groot aantal vertegenwoordigers die goed zijn opgeleid, kunnen overweldigd raken door het aantal vermijdbare vragen dat ze ontvangen.

Oplossing: ontwikkel en wijs klanten vervolgens naar een betrouwbare en informatieve selfservice-portal met een kennisbank. Zorg ervoor dat uw inbox niet wordt overspoeld met vragen die klanten gemakkelijk zelf kunnen beantwoorden. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 91% van de respondenten een kennisbank zou gebruiken als deze beschikbaar was en was toegesneden op hun behoeften.

Niet de juiste tools gebruiken

Alle bedrijven zijn anders. Daarom hebben ze verschillende helpdesksoftwareoplossingen nodig die verschillende functies omvatten.

Oplossing: Doe grondig onderzoek naar de software die u wilt gebruiken en zorg ervoor dat deze alles biedt wat uw bedrijf nodig heeft om te slagen. Bestudeer alle rapporten en analyses die u te pakken kunt krijgen. Er wordt gezegd dat kennis macht is, dus zorg ervoor dat u alle ins en outs van de werking van uw helpdesksoftware begrijpt.

Verouderde systemen

Wist u dat maar liefst 42% van de vertegenwoordigers vragen van klanten niet kan oplossen vanwege verouderde of losgekoppelde systemen?

Oplossing: Blijf altijd op de hoogte als het gaat om patches, updates en innovaties.

Tijdrovende repetitieve taken

Alleen al door deze uitdaging kunnen veel problemen het gevolg zijn. Als uw vertegenwoordigers uren bezig zijn met repetitieve taken, zijn ze minder betrokken en minder productief, en is de kans groter dat uw contactcenter een hoog personeelsverloop ervaart.

Oplossing: gebruik AI en automatiseringsfuncties. Dat gezegd hebbende, wees voorzichtig met de implementatie ervan. U wilt die “menselijke benadering” die klantenondersteuning tot een vriendelijke en aangename ervaring maakt, niet verliezen.

Soorten helpdesksoftware

Servicedesk-applicatieoplossingen omvatten verschillende kenmerken en functionaliteiten die zijn toegesneden op een grote verscheidenheid aan klanten.

Hierna volgen de meest voorkomende soorten softwareoplossingen voor helpdesks.

  • Interne helpdesksoftware – Hiermee kunnen interne gebruikers snel en efficiënt interne tickets en problemen volgen en oplossen. li>
  • Externe helpdesksoftware – Een betalende klant wordt ondersteund door de klantenserviceteams van de leverancier.
  • Webhelpdesksoftware – Met cloudgebaseerde helpdesksoftware wordt alle informatie opgeslagen op de servers van de host. Het wordt meestal betaald via een abonnement en de host biedt meestal technische ondersteuning.
  • On-premise helpdesksoftware – Alle hardware bevindt zich on-premise en de klant is verantwoordelijk voor de goede werking ervan.
  • Open-source software – Dit is een soort software waarbij iedereen toegang heeft tot de code en deze kan wijzigen zonder toestemming van de producent. Gewoonlijk zijn open-sourceoplossingen gratis of worden ze gefinancierd door donaties.
  • Closed-source – Dit is het tegenovergestelde van een open-sourcemodel. Het wordt beschermd door intellectueel eigendom en is niet beschikbaar voor het publiek.

Kenmerken van helpdesksoftware

Wanneer u op zoek bent naar de beste helpdesksoftware voor uw bedrijf, zult u veel populaire functies, opties en integraties tegenkomen die verschillende oplossingen te bieden hebben. Dit zijn echter de 10 belangrijkste die u als eerste op een lijst met functies moet afvinken.

  • Contactkanalen – Dit is de manier waarop uw klanten contact met u opnemen. Deze contactpunten kunnen bestaan ​​uit emailondersteuning, livechat, callcenter, sociale media, communityforums, en meer.
  • Ticketbeheer – Het is het kernsysteem dat interacties met klantenondersteuning organiseert en als tickets registreert. Niet alleen dat, maar het maakt ook het volgen van tickets mogelijk, wat kan helpen bij het onderzoeken, oplossen en voorkomen van knelpunten.
  • Selfserviceportaal – Een selfserviceportaal stelt uw klanten in staat onafhankelijk te zijn. Wist u dat maar liefst 66% van de klanten hun problemen zelf proberen op te lossen voordat ze contact opnemen met de klantenservice?
  • Kennisbank – Er bestaat geen efficiënt contactcenter zonder een kennisbank. Met deze functie kunnen uw klanten hun problemen 24/7 oplossen zonder dat er een agent aanwezig hoeft te zijn. Bovendien is een interne kennisbank een cruciaal onderdeel van de dagelijkse activiteiten van uw agenten, omdat hierin alle klanteninformatie, ticketgeschiedenis en , en nog veel meer.
  • Intuïtieve gebruikersinterface – Zelfs de meest robuuste helpdesksoftware met veel functies zal u niet helpen als deze moeilijk te gebruiken is. Een intuïtieve gebruikersinterface is de basis van soepele contactcenteractiviteiten.
  • Rapportage en analyse – Het bestuderen van rapporten en analyses geeft u een dieper inzicht in de werking van uw contactcenter en het bedrijf als geheel. Zorg ervoor dat uw helpdesktool u voldoende informatie kan geven.
  • SLA-beheer – Met een slimme helpdeskoplossing kunt u meerdere serviceniveau-overeenkomstenbeheren en onderhouden > per keer.
  • Automatisering – Het automatiseren van dagelijkse taken is een must, vooral bij grootschalige bedrijven met veel klanten.
  • Dashboards – Met deze functie kunnen vertegenwoordigers snel een overzicht krijgen van de belangrijkste gegevens wanneer ze inloggen op het systeem. Managers van contactcenters gebruiken ook dashboards om belangrijke statistieken bij te houden.
  • TagsHet taggen van uw tickets en klanteninteracties is essentieel als u wilt dat uw contactcenter soepel en efficiënt werkt. Tags helpen niet alleen om klantenondersteuningstickets te categoriseren, maar stellen agenten ook in staat om snel klanteninformatie op te halen en beter door grote ticketvolumes te navigeren.

Hoe u de beste helpdesksoftware kiest

Allereerst raden we aan een lijst op te stellen met alle vereisten die u heeft voor uw nieuwe online helpdesksoftware.

Als u niet zelf alle behoeften van uw contactcenter kunt bedenken, overleg dan met uw medewerkers. Ze hebben inzicht in de dagelijkse activiteiten van het contactcenter, dus ze zijn de beste bron van informatie die u kunt krijgen bij het uitkiezen van de software waarmee ze uiteindelijk zullen werken.

Om u en uw personeel te helpen bij het kiezen van de beste bedrijfssoftware, vindt u hieronder enkele strategieën die u kunt meenemen in de besluitvorming.

Ondersteuning

Hoewel niemand graag denkt dat er iets mis kan gaan, is het belangrijk om in gedachten te houden dat het van cruciaal belang is om direct beschikbare ondersteuning te hebben als u wilt dat alles soepel verloopt. Niemand wacht graag uren of zelfs dagen op een antwoord van klantenserviceteams, dus zorg ervoor dat u de kwaliteit van de klantenondersteuning van de leverancier onderzoekt voordat u definitieve beslissingen neemt.

Mogelijkheid om omhoog/omlaag te schalen

De meeste ondernemers hebben hun bedrijfsgroei bovenaan hun prioriteitenlijst. Vergeet echter niet dat uw contactcenter ook bij moet blijven. Evenzo kan de helpdesksoftware die u gebruikt, omhoog of omlaag worden geschaald. Controleer bij het kiezen van een helpdesksoftwareoplossing die u wilt aanschaffen altijd hoe gemakkelijk het is om in beide richtingen te schalen.

Softwarebeperkingen

Hoe geweldig de software die je gebruikt ook is, er zijn altijd wat problemen en beperkingen onderweg. Neem de tijd om de mogelijkheden van de software die u overweegt aan te schaffen te bestuderen en te beslissen welke functies u wel en niet zonder kunt.

Samenwerkingsopties

In een contactcenteromgeving draait het om teamwork. Meerdere problemen tegelijk afhandelen, chatondersteuning bieden tijdens een gesprek en een vermelding op sociale media krijgen, is geen taak voor een eenling. Kies helpdesksoftware waarmee uw team naadloos kan samenwerken. Het zal hun werk gemakkelijker maken en de algehele bedrijfsproductiviteit verbeteren.

Integraties

Zorg ervoor dat uw helpdesksoftware verbinding kan maken met verschillende sites en applicaties. Het maakt uw producten en services niet alleen toegankelijker, maar biedt ook een uitstekende uniforme klantervaring over de hele linie.

Top 15 aanbieders van helpdesksoftware

LiveAgent

LiveAgent helpdesk software homepage

Beste helpdesksoftware voor kleine en middelgrote bedrijven die de beste klantenondersteuning willen bieden aan klanten over de hele wereld.

LiveAgent is een helpdesksoftwareoplossing met meer dan 150 integraties en veel geavanceerde functies. Meer dan 40.000 klanten vertrouwen op deze software om hun klanten een uitstekende klantenservice te bieden.

Belangrijkste kenmerken:

Voors:

  • Intuïtieve interface
  • Betrouwbare en behulpzame klantenondersteuning
  • Ervaring via meerdere kanalen

Nadelen:

  • Verouderd UI-ontwerp
  • Kan niet tegelijkertijd inloggen op twee browsers met één account
  • Technische ondersteuning is 24 uur per dag beschikbaar /7, maar het bevindt zich in de EU

Klanten van LiveAgent

Enkele van de bekendste klanten van deze software zijn industriereuzen zoals Huawei, Nascar, BMW, Slido en Yamaha.

Prijzen

U kunt LiveAgent geheel gratis gebruiken. Als u echter de geavanceerde functies wilt ervaren, kunt u kiezen uit drie prijsopties, waaronder €15, €29 en €49 per maand.

Als u het eens wilt proberen, meld u dan aan voor een gratis proefperiode van 14 dagen en maak kennis met het systeem.

Spiceworks

Spiceworks helpdesk software startpagina

Beste helpdesksoftware voor bedrijven van elke omvang die hun IT-activiteiten serieus nemen.

Deze cloudgebaseerde helpdesksoftware, opgericht in 2006, is allesbehalve een nieuweling op het gebied van klantenondersteuning.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketing
  • Rapportage en analyse
  • Dashboard
  • Selfserviceportaal
  • Incidentbeheer

Voors:

  • Betaalbaar
  • Geavanceerde opties voor incidentbeheer
  • Veel configuratie-opties

Nadelen:

  • Toevoegingen in de app
  • Incidentele vertragingen
  • Problemen met ticketroutering tussen afdelingen

Prijzen

Je kunt Spiceworks helemaal gratis gebruiken.

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus Vergelijking van Spiceworks

Help Scout

Help Scout helpdesk software homepage

Beste helpdesksoftware voor kleine en grote bedrijven die ernaar streven geweldige klantenservice te bieden.

Help Scout wordt vertrouwd door meer dan 12.000 bedrijven in alle sectoren. Dankzij de vele integraties zullen uw klanten nooit een kans missen om contact op te nemen met uw bedrijf.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketing
  • Integraties van derden
  • SLA’s
  • Selfserviceportaal
  • Communicatie via meerdere kanalen

Voors:

  • Betrouwbare klantenondersteuning
  • Eenvoudig in te stellen en te gebruiken
  • Zeer responsief

Nadelen:

  • Onvoldoende aanpassing van rapporten
  • Workflowautomatisering is moeilijk in te stellen
  • De gebruikersinterface is een beetje ouderwets li>

Klanten van Help Scout

Sommige van de bedrijven die Help Scout gebruiken, zijn OkCupid, Trello en Honey.

Prijzen

Help Scout biedt een drie- gelaagd abonnement voor hun software, inclusief €20, €35 en €60 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd.

Als u de functies van Help Scout wilt uitproberen voordat u een betaald abonnement neemt, kunt u zich aanmelden voor een gratis proefperiode van 15 dagen.

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus Help Scout-vergelijking

Zoho Desk

Zoho Desk helpdesksoftware homepage

Beste helpdesksoftware voor middelgrote en grote bedrijven met grote hoeveelheden dagelijkse klanteninteracties.

Meer dan 50.000 bedrijven over de hele wereld gebruiken het helpdeskplatform van Zoho Desk voor hun dagelijkse contactcenteractiviteiten.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketing
  • Hulpprogramma voor klantrelatiebeheer (CRM)
  • Klachtenregistratie van klanten
  • Integraties van derden
  • SLA’s

Voors:

  • Eenvoudig aan te passen
  • Geweldig gebruikersportaal
  • Eenvoudig SLA-beheer

Nadelen:

  • Geen waarschuwingen wanneer tickets tussen afdelingen worden doorgegeven
  • De interface kan soms traag zijn
  • Schaalschaling kan gecompliceerd zijn li>

Klanten van Zoho Desks

Het klantenbestand van Zoho Desk omvat bedrijven als Daimler, Land Rover en Essilor.

Prijzen

U kunt de gratis versie van Zoho Desk gebruiken met de essentiële functies. Als u echter het volledige potentieel van deze zakelijke software wilt benutten, kunt u een van de tariefplannen kiezen vanaf € 14, € 23 of € 40 per vertegenwoordiger per maand.

U kunt het eerst proberen door u aan te melden voor een gratis proefperiode van 15 dagen.

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus Zoho Desk-vergelijking

Jira-servicebeheer

Beste helpdesksoftware voor grotere bedrijven in IT, ontwikkeling, bedrijfsvoering en meer, die op zoek zijn naar de beste ondersteuning.

Jira Service Management van Atlassian stelt ontwikkelaars, IT Ops en andere afdelingen in staat om naadloos samen te werken.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketing
  • Incidentbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Realtime rapportage
  • Workflowbeheer

Voors:

  • Eenvoudig te integreren met veel ITSM-beheertools
  • Flexibiliteit
  • Geweldige trackingmogelijkheden

Nadelen:

  • Wijzigingen migreren van ontwikkelaar naar productie kan moeilijk zijn
  • Gecompliceerde gebruikersinterface
  • Steile leercurve

Klanten van Jira Service Management

Jira Service Management wordt veel gebruikt in bedrijven als Toast, Lucid Motors en Solarisbank.

Prijzen

Basisfuncties Jira Service Management IT-helpdesksoftware-aanbiedingen zijn gratis beschikbaar. Om toegang te krijgen tot meer geavanceerde opties, kunt u kiezen voor hun standaardplannen van €20 of Premium €40 per vertegenwoordiger per maand, die jaarlijks worden gefactureerd. Ze bieden ook een Enterprise-abonnement voor bedrijven met meer dan 201 agenten. Het kost €128.000 per jaar.

Als u het wilt uitproberen voordat u een betaald abonnement neemt, kunt u zich aanmelden voor een gratis proefperiode van 7 dagen.

Gedetailleerde vergelijking

Vergelijking van LiveAgent versus Jira Service Management

Freshservice

Freshservice helpdesk software homepage

Beste helpdesksoftware voor bedrijven in de financiële dienstverlening, het onderwijs en overheidsorganisaties.

Freshservice is servicedesksoftware die slimme automatisering dichter bij hun klanten brengt en hen helpt uitstekende klantenservice.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketautomatisering
  • Incidentbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Problemen volgen
  • Ondersteuning via meerdere kanalen

Voors:

  • Gebruiksvriendelijke interface
  • Workflows zijn eenvoudig te configureren
  • Eenvoudig te implementeren en aan te passen

Nadelen:

  • Onvoldoende rapportage
  • Initiële configuratie kan een beetje ontmoedigend zijn
  • Onvoldoende dashboard

Klanten van Freshservice

Onder de bedrijven die Freshservice gebruiken, vindt u VICE Media, TaylorMade Golf en Chargebee.

Prijzen

Om toegang te krijgen tot de functies van Freshservice kunnen zich abonneren op abonnementen van €15, €40, €75 of €95 per vertegenwoordiger per maand die jaarlijks worden gefactureerd.

Voordat u het beste abonnement voor uw bedrijf kiest, kunt u Freshservice proberen door u aan te melden voor hun 21- dag gratis abonnement.

Freshdesk

Freshdesk helpdesk software homepage

Beste helpdesksoftware voor alle bedrijven die langdurige relaties met hun klanten proberen op te bouwen.

Met meer dan 50.000 klanten over de hele wereld stelt Freshdesk geen enkel klantgericht bedrijf teleur.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketing
  • Live chattool
  • Callcenterbeheer
  • Samenwerking tools
  • Dashboard

Voors:

  • Goed ontworpen gebruikersinterface
  • Automatiseringsopties
  • Betrouwbare live chatfunctie

Nadelen:

  • Tickets kunnen kwijtraken tijdens het overzetten tussen teams
  • Beperkte bewerkingstools
  • Onvoldoende rapportage

Klanten van Freshdesk

Enkele trouwe klanten van Freshdesk zijn Decathlon, Aramex en Bridgestone.

Prijzen

Als u tot 10 vertegenwoordigers heeft, kunt u deze servicedesk-ondersteuningssoftware gratis gebruiken. U kunt echter ook kiezen voor abonnementen van €15, €49 of €79 per vertegenwoordiger per maand die jaarlijks worden gefactureerd.

Als u het eerst wilt uitproberen, kunt u hun gratis proefperiode van 21 dagen gebruiken.

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus Freshdesk-vergelijking

Zendesk

Zendesk helpdesk software homepage

Beste helpdesksoftware voor groeiende bedrijven die ernaar streven geweldige klantenservice te bieden.

Meer dan 160.000 bedrijven vertrouwen op Zendesk om deals te sluiten en voor hun klanten te zorgen.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketing
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • CRM
  • Dashboard
  • Rapportage

Voors:

  • 100+ integraties
  • Tickets zijn eenvoudig te volgen
  • Geweldige uptime

Nadelen:

  • Moeilijk communiceren met klantenondersteuning
  • Dashboards zijn moeilijk te maken
  • Onvoldoende analytische tools

Klanten van Zendesk

Onder de tevreden klanten van Zendesk bevinden zich Polaris, Modsy en BoxyCharm.

Prijzen

Hun tariefplan begint bij €19 per agent per maand en gaat verder met opties van €49 en €99. Ze worden allemaal jaarlijks gefactureerd.

Voordat u een aankoop doet, kunt u zich aanmelden voor een gratis proefperiode van 30 dagen en kennis maken met dit servicedesk-platform.

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus Zendesk-vergelijking

Gorgia’s

Beste helpdesksoftware voor bedrijven van elke omvang in ecommerce en vele andere gebieden.

Gorgias helpt meer dan 9000 bedrijven hun inkomsten te verhogen en geweldige klantenervaringen te bieden met hun app die speciaal is ontworpen voor Shopify.

Belangrijkste kenmerken:

  • Kaartverkoop
  • Integraties van derden
  • Klantendatabank
  • Activiteitendashboard
  • Communicatie via meerdere kanalen

Voors:

  • Sociale media-integraties
  • Eenvoudig te gebruiken
  • De gebruikersinterface is eenvoudig te configureren

Nadelen:

  • Moeilijk aan te passen
  • Klantenondersteuning is soms moeilijk te bereiken
  • Geen geïntegreerde spamcontrole

Klanten van Gorgias

Enkele van de merken die vertrouwen op Gorgias zijn Steve Madden, Bokksu en Marine Layer.

Prijzen

U kunt de servicedesk-software van Gorgias gaan gebruiken door u te abonneren op een van hun volgende abonnementen: €50, €300 of €750 per maand. Als u een aangepast abonnement wilt, kunt u contact opnemen met het team van Gorgias.

Voordat u zich vastlegt op een betaalde versie, kunt u Gorgias uitproberen door u aan te melden voor een gratis proefperiode.

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus Gorgias-vergelijking

Salesforce Service Cloud

Beste helpdesksoftware voor bedrijven van elke omvang op verschillende gebieden.

Met Salesforce Service Cloud kunt u holistische klantenservice bieden met behulp van AI en integratie van populaire ondersteuningskanalen.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketing
  • KI
  • Selfserviceportaal
  • Samenwerkingstools
  • Communicatie via meerdere kanalen

Voors:

  • Automatiseringsopties
  • Eenvoudig in te stellen en te gebruiken
  • Veel aanpassingsopties

Nadelen:

  • Het platform kan soms traag zijn
  • Incidentele downtime
  • Opslagbeperkingen

Klanten van Salesforce Service Cloud

Onder de klanten van Salesforce Service Cloud bevinden zich IBM, Mercedes-Benz en NBCUniversal.

Prijzen

Salesforce Service Cloud biedt vier prijsopties, waaronder €25, €75, €150 en €300 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd.

Als u het eerst wilt uitproberen, kunt u zich aanmelden voor hun gratis proefperiode van 14 dagen.

SysAid

SysAid helpdesk software homepage

Beste helpdesksoftware voor bedrijven van van elke omvang in alle sectoren.

Dankzij de vele automatiseringsopties van SysAid kunnen hun klanten elk ticket en elke klanteninteractie beheren met de aandacht die het verdient.

Belangrijkste kenmerken:
  • Ticketing
  • Automatisering
  • Selfserviceportal
  • Workflowconfiguratie
  • Rapportage en analyse li>

Voors:

  • Automatiseringsopties
  • Flexibel ontwerp
  • Aanpassingsopties

Nadelen:

  • Vereist basiskennis van HTML
  • Onvoldoende chatconsole
  • Steile leercurve

Klanten van SysAid

SysAid wordt vertrouwd door bekende bedrijven, waaronder The Guardian, Bacardi en Fuji Xerox.

Prijzen

Meer informatie over de prijzen van SysAid, neem contact op met hun team om een ​​abonnement te krijgen dat aan uw behoeften voldoet.

Als u het eens vrijblijvend wilt proberen, kunt u zich aanmelden voor een gratis proefperiode van 30 dagen.

p>

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus SysAid-vergelijking

Hiver

Hiver helpdesk software homepage

Beste helpdesksoftware voor bedrijven die Gmail of Google Apps gebruiken voor hun klantenondersteuning.

Hiver is een uitzonderlijk servicedeskplatform dat is gebouwd voor Google Workspace. Het helpt meer dan 1500 bedrijven hun contactcentra naadloos te beheren vanuit Gmail.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketing
  • Workflowbeheer
  • Selfserviceportaal

  • Prestatiestatistieken
  • Samenwerkingstools

Voors:

  • Vlotte integratie met G Suite
  • Eén handige gedeelde inbox
  • Eenvoudig te gebruiken

Nadelen:

  • De analysetool is niet altijd nauwkeurig
  • Meldingen kunnen soms traag zijn
  • Tickets filteren kan lastig zijn li>

Klanten van Hiver

Hiver wordt vertrouwd door veel bedrijven zoals Course Hero, Upwork en AppsFlyer.

Prijzen

U kunt de functies en functionaliteiten van Hiver gaan gebruiken voor €15, €39 of €59 per gebruiker per maand.

Hiver biedt ook een optie om hun helpdesksoftware gratis uit te proberen als u zich aanmeldt voor een gratis proefperiode van 7 dagen.

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus Hiver-vergelijking

Voorzijde

Front helpdesk software homepage

Beste helpdesksoftware voor alle bedrijven die meer operationele efficiëntie willen.

Front wordt gebruikt door meer dan 7500 bedrijven in alle sectoren dankzij de geweldige samenwerkingstools en opties voor workflowoptimalisatie.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ticketing
  • Activiteitendashboard
  • Selfserviceportal
  • Rapportage en analyse
  • Samenwerkingstools

Voordelen:

  • Interne berichten in emails
  • Geweldige samenwerkingschattools
  • Geavanceerde zoekfunctionaliteit

Nadelen:

  • Beperkte taalopties
  • Meldingen kunnen soms traag zijn
  • UI kan traag zijn

Klanten van Front

High-impact teams in verschillende bedrijven gebruiken Front, waaronder Instructure, Culture Amp en Morningside.

Prijzen

U kunt kiezen uit Front heeft drie prijsopties, waaronder €19, €49 of €99 per persoon per maand.

Er is ook een optie om u aan te melden voor een gratis proefperiode van 7 dagen om het uit te proberen voordat u een aankoop doet.

>

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus Front-vergelijking

HubSpot Service Hub

 HubSpot Service Hub software homepage

Beste helpdesksoftware voor bedrijven in alle sectoren die vastbesloten zijn om de beste klantenervaring te bieden.

HubSpot Service Hub is actief in meer dan 120 landen en bedient meer dan 100.000 tevreden en tevreden klanten.

Belangrijkste kenmerken:

  • Interactie t racking
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Selfserviceportaal
  • Aanpasbare rapporten
  • Samenwerkingstools

Voors:

  • Robuuste rapportage-opties
  • Eenvoudig in te stellen en te gebruiken
  • Aanpasbare kennisbank

Nadelen:

  • Beperkte ticketopties
  • Aan een duurdere kant
  • Het gratis abonnement heeft geen toegang tot technische ondersteuning
  • ul>

Klanten van HubSpot Service Hub

Het helpdeskplatform van HubSpot Service Hub heeft een groot klantenbestand, waaronder bedrijven als SoundCloud, GoFundMe en ResellerRatings.

Prijzen

Sommige tools van HubSpot Service Hub zijn gratis beschikbaar. Om het potentieel van deze software echter volledig te ervaren, kunt u kiezen uit drie abonnementen, waaronder €41, €414 of €1104 per maand.

Naast deze opties kunt u zich aanmelden voor een gratis proefperiode om te beslissen of dit de juiste technologie-investering voor u is.

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent vs. HubSpot Service Hub vergelijking

TeamSupport

TeamSupport helpdesk software homepage

Beste helpdesk software voor bedrijven die minder grote maar complexere tickets verwerken.

Deze B2B-gerichte helpdesksoftwareoptie helpt haar klanten om de best mogelijke klantenservice te bieden.

Belangrijkste kenmerken:
  • Ticketing
  • SLA’s
  • Kennisbank
  • Prestatiestatistieken
  • Aanpasbare branding

Voors:

  • Intuïtieve gebruikersinterface
  • Veldaanpassing
  • Eenvoudig in te stellen

Nadelen:

  • Niet-intuïtieve rapportagefunctionaliteit
  • Soms traag
  • Moeilijk om grote datasets in bulk te beheren

Klanten van TeamSupport

Onder de bedrijven die het servicedesk-platform van TeamSupport gebruiken, bevinden zich Comcast, Teladoc Health en Fujifilm.

Prijzen

Om deze software te gaan gebruiken, kunt u kiezen voor een van de volgende abonnementen: €49, €69 of €119 per vertegenwoordiger per maand.

Gedetailleerde vergelijking

LiveAgent versus TeamSupport-vergelijking

Wat is de beste helpdesksoftware?

We zijn het erover eens dat er veel opties zijn om uit te kiezen, maar maak u geen zorgen, we hebben de top 5 voor u uitgezocht om te vergelijken.

  • LiveAgent – Met een Capterra-beoordeling van 4,7 is dit de beste optie voor iedereen die op zoek is naar een helpdeskoplossing die betaalbaar is en een breed repertoire aan functies heeft. Een andere reden waarom LiveAgent de beste helpdesksoftware voor uw bedrijf is, is dat het helpt conversies te verhogen, de verkoop te stimuleren en de beste holistische klantenervaring te creëren, ongeacht de sector waarin u zich bevindt.
  • TeamSupport – Als u complexe en klantgerichte diensten probeert aan te bieden, is TeamSupport wellicht de oplossing voor u. Met een Capterra-score van 4,5 kunt u er zeker van zijn dat deze helpdesksoftwareoptie u niet zal teleurstellen.
  • Salesforce Service Cloud – AI en automatisering toevoegen aan uw klantenservice is nog nooit zo eenvoudig geweest. Salesforce Service Cloud scoort een 4,5 op Capterra, dus u weet dat u investeert in software van de beste kwaliteit.
  • Zendesk – Met een klantenbestand van meer dan 160.000 bedrijven en een Capterra-score van 4,4 is Zendesk een geweldige kans voor elk bedrijf dat probeert Bouw relaties op met hun klanten door betrokkenheid en geweldige klantenondersteuning.
  • Jira Service Management – Met een score van 4,4 op Capterra, maakt Jira Service Management het implementeren van de agile-methodiek in uw bedrijf een fluitje van een cent.

Top 5 helpdesksoftware vergeleken

Helpdesksoftware LiveAgent
Probeer de beste helpdesksoftware gratis! Geen kredietkaartvereist.
Zendesk Jira Service Management TeamSupport Salesforce Service Cloud
Capterra beoordeling
Algemene softwarebeoordelingen van geverifieerde gebruikers op Capterra.
4.7
(ongeveer 1.000 recensies)
4.4
(ongeveer meer dan 2.000 beoordelingen)
4.4
(ongeveer meer dan 300 beoordelingen)
4.5
(ongeveer 800 beoordelingen)
4.4
(ongeveer 500 beoordelingen)
Webgebaseerd
Gratis versie
LiveAgent biedt een gratis versie.
Zendesk biedt geen gratis versie.
Jira Service Management biedt een gratis versie
TeamSupport biedt geen gratis versie.
Salesforce Service Cloud biedt geen gratis versie.
Gratis proefperiode
LiveAgent biedt een gratis proefperiode
Zendesk biedt een gratis proefperiode
Jira Service Management biedt een gratis proefperiode.
TeamSupport biedt geen gratis proefperiode.
Salesforce Service Cloud biedt een gratis proefperiode
Minimumprijs
€15/vertegenwoordiger/maand LiveAgent-helpdesksoftwareprijzen beginnen bij €15/vertegenwoordiger/maand.
€19/vertegenwoordiger/maand De prijzen van Zendesk-helpdesksoftware beginnen bij €19/vertegenwoordiger/maand.
€20/vertegenwoordiger/maand De prijzen van Jira Service Management-helpdesksoftware beginnen bij €19/vertegenwoordiger/maand.
€49/vertegenwoordiger/maand De prijzen van TeamSupport-helpdesksoftware beginnen bij €49/vertegenwoordiger/maand.
€25/vertegenwoordiger/maand De prijzen van Salesforce Service Cloud-helpdesksoftware beginnen bij €25/vertegenwoordiger/maand.

Te vermijden fouten bij het kopen van helpdesksoftware

  • Onvoldoende training van het personeel – U kunt investeren in de beste en meest betrouwbare helpdesksoftware met veel functies, maar als uw team het volledige potentieel niet kan benutten, heeft u er niets aan goed. Zorg ervoor dat de medewerkers van de klantenservice en andere medewerkers goed zijn opgeleid en met de software kunnen werken. U kunt dit doen door een erkende coach in te huren, seminars te houden of zelfs door de beschikbare documentatie te bestuderen en te bespreken.
  • Geen benodigde functies – Haast u niet bij het uitzoeken van de software die u wilt kopen. Bestudeer de functies die het biedt. Biedt het alles wat u nodig hebt? Zijn er beperkingen die voor u een dealbreker zijn? Stel vragen en wees kritisch voordat je koopt. U wilt uiteindelijk niet beseffen dat uw helpdesksoftwareoplossing niet genoeg functies heeft om succesvol te zijn.
  • Niet ten volle profiteren van de proefperiode – Als de provider waarmee u besluit te gaan een proefperiode aanbiedt, gebruik het maximaal. Probeer alles wat u kunt, bestudeer de software, maak fouten en leer ervan. Dat is waar de gratis proefperiode over gaat. Zorg ervoor dat u kennis neemt van alle functionaliteiten en krachtige functies, evenals de eigenaardigheden die software onvermijdelijk met zich meebrengt.
  • Kortinghandel – Laten we eerlijk zijn, we houden er allemaal van als we een goede prijs kunnen bedingen. Bij een product dat zo diep geworteld is in uw dagelijkse contactcenteractiviteiten, moet u echter voorzichtig zijn en aandacht besteden aan wat de moeite waard is om een ​​hogere prijs voor te betalen.
  • Niet in de toekomst kijken – Het runnen van een succesvol contactcenter is een marathon, geen sprint. Kijk in de toekomst. Kies de online helpdesksoftware die u niet alleen nu van dienst zal zijn, maar die in de toekomst een waardevol onderdeel van uw bedrijf zal worden op basis van uw plannen voor latere uitbreiding.

Wat te vragen tijdens een demogesprek over helpdesksoftware en het bedrijf

Enkele van de meest gestelde vragen tijdens demogesprekken met betrekking tot helpdesksoftware zijn:

  • Waarom is uw oplossing beter dan die van uw concurrenten?
  • Wat is het verschil tussen jou en anderen?
  • Hoe werkt uw facturering?
  • Hoeveel vertegenwoordigers kan ik aan een afdeling toewijzen?
  • Kan ik een aangepaste agentrol maken?
  • Is er een optie om een ​​vertegenwoordiger een ander abonnement te geven?
  • Hoe voorkom ik cherrypicking?
  • Waar kan ik vertegenwoordigerstatistieken zien?
  • Is er een limiet op het aantal gekoppelde emailaccounts?
  • Kan ik een ticket samenvoegen?
  • Kan ik een ticket splitsen?
  • Is het mogelijk om een ​​ticket uit te stellen?
  • Hoe lang worden de gegevens bewaard?

Implementatie van helpdesksoftware

De implementatie van de helpdesksoftware van LiveAgent kan over het algemeen vrij snel worden uitgevoerd.

Dit zijn de stappen die u moet nemen om alles aan de gang te krijgen.

  • Identificeer alle communicatiekanalen die u wilt gebruiken
  • Beschrijf welke afdelingen, statussen en ticketstromen u nodig hebt
  • Boek een demogesprek of overleg met de leverancier van de helpdesksoftware om te begrijpen hoe de tool past bij uw gebruiksscenario
  • Maak een gratis proefaccount aan
  • Testvertegenwoordigers toevoegen
  • Stel kanalen in: koppel e-mails, maak chatknoppen, koppel VoIP-nummers, etc. li>
  • Zet een klantenportaal op
  • Automatisering instellen voor het categoriseren en routeren van tickets

Conclusie

De beste alles-in-één helpdesksoftware

Hoewel het bepalen van de beste allesomvattende klantenservicesoftware voor elk bedrijf een beetje lastig is, is LiveAgent helpdesksoftware degene waarop u het meest kunt vertrouwen. Het biedt niet alleen een groot aantal essentiële en geavanceerde functies, maar het heeft ook meer dan 150 integraties, zodat u weet dat u een uniforme ervaring voor uw klanten kunt creëren en klantbehoud.

De beste helpdesksoftware met ingebouwde ticketing, live chat en callcenter

LiveAgent is een duidelijke winnaar in deze categorie. Het biedt een echte ervaring via meerdere kanalen met de ingebouwde ticketsoftware, de snelste chatwidget op de markt, en een uitzonderlijke callcenteroplossing.

De beste helpdesksoftware met veel functies

Verschillende bedrijven hebben verschillende eisen. LiveAgent online helpdesksoftware is echter de beste op basis van zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de functies. Het zal u helpen de productiviteit van vertegenwoordigers te verhogen terwijl de klant centraal blijft staan uw bedrijfsvoering.

De beste waarde voor de prijs-helpdesksoftware

Nogmaals, LiveAgent schittert hier. Met zijn gratis optie is het echt toegankelijk voor iedereen, of u nu een kleine start-up of een multinational hebt. U kunt zelfs omhoog of omlaag schalen op basis van uw behoeften, zodat u er zeker van kunt zijn dat u altijd precies krijgt wat u nodig heeft.

De best beoordeelde helpdesksoftware

LiveAgent scoort consequent met hoge beoordelingen op sites als Capterra, TrustRadius en G2. De community geniet van het brede scala aan functies en integraties tegen een betaalbare prijs.

De eenvoudigste helpdesksoftware om & gebruiken en integreren

Als u op zoek bent naar helpdesksoftware die eenvoudig is in te stellen, dan is LiveAgent de optie voor u. U hoeft zich geen zorgen te maken over het betrekken van uw IT-afdeling en u hoeft ook niet te weten hoe u moet coderen. Deze helpdeskoplossing is gemakkelijk toegankelijk voor iedereen, ook voor degenen die zichzelf niet bijzonder technisch onderlegd vinden.

Veelgestelde vragen

Wat is klantenservice helpdesk?

Een klantenservice-helpdesk is software die klantenserviceteams helpt bij het beheren van inkomende verzoeken en vragen.

Wie gebruikt helpdesksoftware?

Helpdesksoftwareoplossingen worden voornamelijk gebruikt door klantenondersteuningsafdelingen, klantenserviceafdelingen of zelfs IT-ondersteuningsafdelingen. Deze teams stroomlijnen ook vaak andere bedrijfsactiviteiten en bieden back-up aan andere teams in moeilijke tijden.

Hoe integreert de IT-helpdeskoplossing met communicatiekanalen?

U kunt uw helpdeskbeheersoftware verbinden met verschillende communicatiekanalen met behulp van een systeemeigen integratie of via API-integratie.

Hoe verschillen de typen helpdesksoftware?

Er zijn cloudgebaseerde helpdesks die functioneren als SaaS-applicaties. Deze worden gehost op de server van de leverancier en zijn toegankelijk via browsers of als een app op uw apparaat. Zelf-gehoste helpdesks werken als een gewone softwarelicentie . Deze licentie kan worden gekocht en de software kan tegen betaling op een apparaat worden geïnstalleerd. Opensource helpdesksoftware is gemakkelijk toegankelijk voor externe ontwikkelaars die de code kunnen wijzigen en bijwerken. Bedrijfshelpdesksoftware is bedoeld voor gebruik door grote bedrijven en biedt vaak extra functies.

Hoe meet helpdesksoftware klantentevredenheid?

Helpdesksoftware meet klantentevredenheidsgegevens door middel van functies voor feedback en suggesties en analysefuncties. Feedback en suggesties komen rechtstreeks van klanten of klanten. Klanten geven nuttige kritieken, ideeën voor verbetering en tips voor toekomstige updates of tweaks. Vertegenwoordigers kunnen dit doen analysegegevens bekijken die hen vertellen hoe lang het duurt om tickets op te lossen en hoeveel er zijn opgelost. Deze gegevens kunnen onthullen of vertegenwoordigers adequate en tijdige ondersteuning bieden.

Zijn er klantenondersteuningsprocessen die kunnen worden geautomatiseerd via helpdesksoftware?

Ja, die zijn er. U kunt veel taken automatiseren, variërend van het instellen van standaardantwoorden tot het combineren van IVR met intelligente routering en AI-gestuurde chatbots. Veel verschillende leveranciers van helpdesksoftware bieden verschillende niveaus van helpdeskautomatisering, zodat u beslissen welke automatiseringsopties het beste bij uw contactcenter en uw bedrijf passen.

Kunt u klanten effectiever ondersteunen als u helpdesksoftware gebruikt?

Absoluut ja. Tegenwoordig is het voor zelfs kleinere bedrijven niet houdbaar om geen helpdesksoftware te gebruiken. De tijd dat één Excel-sheet al uw klantengegevens kon bevatten, is allang voorbij. Als u niet zeker weet hoe robuust en complex uw helpdesksoftware-oplossing moet zijn, kunt u zich altijd aanmelden voor een gratis proefversie en deze uitproberen voordat u een aankoop doet.

Wat zijn de voordelen van helpdesksoftware?

Helpdesksoftwareoplossingen bieden essentiële functies die klantencommunicatie sneller en gemakkelijker maken. Verbeterde klantencommunicatie resulteert in verbeterde klantenloyaliteit, klantenbehoud en klantentevredenheid. Helpdesksoftware biedt vaak zelfbedieningsopties die het gemakkelijk maken een klant om zelf antwoorden op problemen te vinden, waardoor het bedrijf op de lange termijn geld bespaart.

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al ... LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo