Gratis proefperiode
Research archive illustration

Klantenservice Benchmark Rapport

Productkwaliteit en prijsconcurrentie zijn niet langer de belangrijkste factoren die consumenten in overweging nemen bij het doen van aankopen. In feite zijn goede klantenservice en gedenkwaardige ervaringen de grootste drijfveren van retentie van klanten.

Als bedrijven willen overleven en zich willen onderscheiden in de oververzadigde markt van vandaag, moeten ze voldoen aan de verwachtingen van de consument. Moderne klanten verwachten een naadloze winkelervaring en een snelle service van hoge kwaliteit. Als niet aan deze verwachtingen wordt voldaan, zijn consumenten bereid om afstand te doen van merken waar ze al jaren trouw aan zijn.

Om aan de eisen en verwachtingen van de consument te voldoen, moet u een klantgerichte benadering toepassen op alle aspecten van uw bedrijf. De beste manier om dit te doen is door klantenservicestatistieken te meten, vertegenwoordigerstraining te geven, een duidelijke bedrijfsmissie te hebben en nieuwe technologieën te implementeren zoals klantenservice< /a> en klantenrelatiebeheersystemen. Verschillende onderzoeken hebben zelfs aangetoond dat een georganiseerd en goed geïnformeerd klantenondersteuningsteam de reputatie, klantenloyaliteit en inkomstenstroom van een bedrijf aanzienlijk kan beïnvloeden.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo