Alles wat je moet weten over de naleving van de AVG van LiveAgent
LiveAgent is toegewijd aan privacy, veiligheid, naleving en transparantie. Deze aanpak omvat het ondersteunen van de naleving door onze klanten van de EU-vereisten inzake gegevensbescherming, inclusief deze uiteengezet in de Algemene Verordening voor Gegevensbescherming (AVG), die op 25 mei 2018 afdwingbaar werd.
De Algemene Verordening voor Gegevensbescherming (AVG) (Regulation (EU) 2016/679) is een verordening waarmee het Europees Parlement, de Raad van de Europese Unie en de Europese Commissie de gegevensbescherming voor alle personen willen versterken en verenigen voor alle individuen in de Europese Unie (EU).
Één manier waarop de persoonlijke gegevens van een EU-burger kunnen worden verzameld bij het gebruik van LiveAgent, is door een database met contacten, hun informatie en zakelijke contacten met hen op te bouwen (d.w.z. een CRM-systeem). Niet alle klanten zullen “gegevensonderwerpen” zijn, aangezien gegevensonderwerpen alleen individuen zijn. Sommige van uw klanten kunnen bedrijven of overheidsorganisaties zijn, waarop de AVG niet van toepassing is.
Ja, LiveAgent is vanaf mei 2018 volledig GDPR-compatibel.
Tweestaps authenticatie
2-staps verificatie voegt meer beveiliging toe aan uw LiveAgent account. Wanneer 2-factor authenticatie is ingeschakeld, moet elke poging tot aanmelden voor uw account vergezeld worden van de code die u in de Google Authenticator app heeft gegenereerd. Verificatie kan helpen om onbekenden eruit te houden, zelfs als beschikken ze over uw wachtwoord.
HTTPS-versleuteling
Alle door LiveAgent gehoste accounts lopen via een beveiligde verbinding via het HTTPS protocol. Hyper Text Transfer Protocol Secure (HTTPS) is de veilige versie van HTTP, het protocol waarover gegevens verzonden worden tussen uw browser en de website waarmee u bent verbonden. Het betekent dat alle communicatie tussen uw browser en LiveAgent versleuteld is, inclusief uw chat en emailcommunicatie.
Veilige opslag van inloggegevens
We volgen de nieuwste en beste praktijken voor het opslaan en beschermen van inloggegevens en wachtwoorden in de cloud.
IP & netwerkrestricties
Uw LiveAgent vertegenwoordigersdashboard kan ingesteld worden om enkel toegang toe te staan vanaf specifieke IP-adresbereiken.
API Beveiliging
LiveAgent REST API is beperkt tot geaccrediteerde gebruikers op basis van gebruikersnaam en wachtwoord of gebruikersnaam en API-tokens.
SPAM-filtering
LiveAgent beschikt over een intelligente ingebouwde SPAM-filter die bijleert en z’n filtercapaciteiten voortdurend verbetert.
LiveAgent biedt klanten de mogelijkheid om servicegegevens te verwijderen die persoonlijke gegevens kunnen bevatten, zoals profielen, tickets, afbeeldingen en bijlagen, in actieve LiveAgent-accounts. Binnen de LiveAgent hebben beheerders en agenten (gezamenlijk omschreven als “Gebruikers”) profielen met hiërarchische privileges, zoals hier beschreven.
Verwijderen van vertegenwoordigersprofiel
LiveAgent ondersteunt momenteel het verwijderen van vertegenwoordigersprofielgegevens zoals hier beschreven. Beheerders en Eigenaars kunnen profielen van alle gebruikers verwijderen, inclusief vertegenwoordigers. Ze kunnen vertegenwoordigers verwijderen in Configuration>Vertegenwoordiger>Vertegenwoordiger verwijderen. LiveAgent bewaart de gegevens van de accounteigenaar om zijn service te kunnen blijven verlenen. Wanneer een account wordt beëindigd, volgt LiveAgent zijn beleid voor gegevensverwijdering voor de resterende profielinformatie.
Verwijderen van het profiel van een Eindgebruiker
LiveAgent ondersteunt momenteel het verwijderen van profielen van Eindgebruikers zoals hier beschreven. De Eigenaar, Admins en Vertegenwoordigers kunnen profielen van Eindgebruikers verwijderen. Na deze verwijderingsactie wordt het profiel van de Eindgebruiker verwijderd uit de gebruikersinterface en wordt de identiteit van de Eindgebruiker verwijderd van het systeem, samen met de OAuth-tokens, Sessies en Opgeslagen Zoekopdrachten.
Verwijderen van tickets
Tickets kunnen verwijderd worden door het volgen van de stappen die hier beschreven worden. Dit artikel geeft ook aan hoe u permanent tickets kunt verwijderen.
Verwijderen van klantenportaalprofiel
Klanten kunnen hun profiel van een klantenportaal verwijderen door de stappen zoals hier beschreven te volgen (het verwijderen van een klantenportaalprofiel gebeurt volgens hetzelfde proces als het verwijderen van een eindgebruikersprofiel).
Acceptatie van toestemming voor het bieden van rechtstreekse ondersteuning via live-chat
Één van de vereisten van de AVG is de verplichting om uw klanten te informeren dat u en/of een 3rd party verwerker hun gegevens zal verzamelen. Bij het bieden van klantenservice via live-chat, stellen we voor om een acceptatie van toestemming in uw pre-chatformulier te plaatsen.
De LiveAgent applicatie staat toe dat u alle gevoelige gegevens over uw klanten op hun verzoek rechtstreeks in de LiveAgent applicatie verwijderen door alle tickets en contactgegevens met betrekking tot uw klant te verwijderen.
Bovendien heeft elke eigenaar van een LiveAgent-account de volledige controle over zijn account en kan hij op elk moment een verzoek indienen om te worden verwijderd door een e-mail te sturen naar onze support@liveagent.com. Liveagent cloud heeft ook automatische procedures voor het verwijderen van opgeschorte accounts om ervoor te zorgen dat we uw gegevens niet permanent opslaan nadat u besluit te stoppen met het gebruik van onze services.
In het geval dat een proefaccount niet binnen de 14 dagen geüpgraded wordt naar een betaald abonnement of de facturering van een reeds geüpgraded account meer dan 7 dagen mislukt, wordt de account geschorst. Een geschorste account staat geen gebruikersaanmelding of gegevenstoegang toe door de accounteigenaar of zijn klanten.
Als een accounteigenaar niet vraagt om de schorsing van zijn account op te schorten via email of chat, wordt binnen de 60 dagen de account stopgezet (het domein is niet langer actief, we verwijderen de accountconfiguratie van de cloud, maar we bewaren de gegevens in de opslag).
Stopgezette accounts worden automatisch binnen de volgende 30 dagen van onze cloud verwijderd. Vanaf dit punt hebben we geen actieve gegevens meer in de LiveAgent-cloud, we bewaren nog 30 dagen alleen een koude back-up van de database. Wanneer deze back-up vervalt, bewaren we geen gegevens van uw account meer.
Contact us at info@liveagent.com.
LiveAgent is een klantenservicesoftware die partnerschappen aangaat met VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, inkomende callcentersoftware, klachtenbeheerssystemen, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. Het bedrijf biedt ook leermiddelen zoals een blog, woordenlijst en webinars. Na aanmelding voor LiveAgent ontvangen gebruikers inloggegevens om direct toegang te krijgen tot hun account. De website maakt gebruik van cookies en biedt een persoonlijk gesprek om te ontdekken hoe het bedrijf kan helpen.
Op zoek naar een alternatief voor Verloop?
LiveAgent wordt geprezen door verschillende klanten vanwege de goede prijs-kwaliteitverhouding, gebruiksgemak en geweldige klantenondersteuning. Klanten die eerder Zendesk en andere helpdesksystemen hebben gebruikt, hebben overstapt naar LiveAgent vanwege de vele functies en integraties en de goede waarde voor eigenaren van kleine bedrijven. Sommige klanten hadden in het verleden problemen met Zendesk, maar kozen uiteindelijk voor LiveAgent op basis van gebruikersrecensies en de betaalbare prijs.
LiveAgent is een software voor klantenservices die integraties biedt met verschillende tools. Het bedrijf biedt ook een demo en gratis proefperiode aan. LiveAgent heeft ook een ondersteuningsportaal en een gegevensmigratiesysteem. Het bedrijf is trots op zijn klantenbeoordelingen en onderscheidingen en omschrijft zichzelf als een VoIP-partner. LiveAgent biedt ook een blog, een woordenlijst, webinars en een kostencalculator. Het bedrijf biedt oplossingen op het gebied van klantenservice, VOIP-telefoonsystemen, inkomend callcenter, selfservice en emailbeheer. Sales contacten en sociale media zijn ook beschikbaar voor klanten, en LiveAgent biedt een nieuwsbrief en updates. Het bedrijf waardeert relevante recente aanmeldingen en biedt inloggegevens zodra een account is geïnstalleerd. Het opstarten van een LiveAgent dashboard is momenteel in uitvoering.
Het Financieel Directoraat van de Slowaakse Republiek is overgestapt op LiveAgent en heeft hun Facebook-pagina gekoppeld om te kunnen reageren op berichten en opmerkingen. De communicatie is persoonlijker en er zijn meer klantenvragen. LiveAgent heeft geleid tot eenvoudigere, snellere en transparantere communicatie en heeft geholpen om klantenvragen te verdubbelen en tegelijkertijd de werktijd te verminderen. Analyse en rapportage zijn belangrijke functies. Klanten hebben zich snel aangepast aan de nieuwe functionaliteit en het vermogen om hun problemen op te lossen en in realtime antwoorden te krijgen.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn op meerdere data beschikbaar