De functie voor bijlagen is geweldig in het verbeteren van de workflow en communicatie, omdat gebruikers hiermee schermafbeeldingen van foutmeldingen kunnen bijvoegen of video’s en documentatie kunnen delen. Een probleem beschrijven is één ding, maar een foto (of een video) zegt meer dan duizend woorden.
Met LiveAgent kunnen gebruikers bestanden (afbeeldingen, spraakopnamen, video’s, documenten) slepen en neerzetten binnen:
- Ticketvelden (emails)
- Chats
- Contactformulieren
- Kennisbankartikels
Als alternatief kunnen gebruikers eenvoudig op het pictogram Bijvoegen klikken om bestanden te delen.
Ondersteunde bestandstypen
- JPG
- PNG
- Doc
- Txt
- Py
- Mp4
- GIF
Als u wilt voorkomen dat gebruikers bepaalde bestandstypen uploaden naar contactformulieren en chats, kunt u dit doen in de instellingen van LiveAgent.
- Log in op LiveAgent
- Klik op Configuratie (tandwielpictogram in de linker menubalk)
- Klik op Bescherming
- Klik op Instellingen
- Zoek het gedeelte ‘Toegestane bestandstypen’ (dit zou het eerste tekstveld moeten zijn)
f. Maak een lijst van de bestandstypen die u wilt ondersteunen, gescheiden door een komma (de bestandstypen die niet worden vermeld, worden niet ondersteund en uw klanten kunnen ze dus niet met u delen)
g. Scrol naar de onderkant van de pagina en klik op Opslaan
Ticket- en chatbijlagen zijn elk beperkt tot 128 MB. Houd er echter rekening mee dat het zeer waarschijnlijk is dat de emailclient van u of uw klant geen bijlagen van deze grootte kan accepteren, aangezien de meeste emailclients beperkt zijn tot het ontvangen van 20 MB (dit is de aanbevolen bijlagegrootte).
Als u uw emails wilt opmaken, kan dit behoorlijk lastig zijn, vooral als u afbeeldingen aan specifieke tekstgebieden wilt toevoegen. Met LiveAgent kunt u echter afbeeldingen inline toevoegen met de knop Afbeelding invoegen.
- Er zijn geen beperkingen voor welke bestandstypen via email kunnen worden verzonden

Bijlagen in chats
De live chatwidget van LiveAgent ondersteunt standaard alle soorten bijlagen, maar als u ze wilt beperken tot specifieke bestandstypen, kunt u dit doen door de bovenstaande gids te volgen.

- Het delen van bestanden wordt ook ondersteund in interne chats, waardoor het supergemakkelijk is om samen te werken en bestanden te delen met uw collega’s
- Het delen van bestanden wordt ook ondersteund in interne chats, waardoor het supergemakkelijk is om samen te werken en bestanden te delen met uw collega’s
Onze contactformulieren ondersteunen standaard alle soorten bijlagen, maar als u ze wilt beperken tot specifieke bestandstypen, kunt u dit doen door de bovenstaande gids te volgen.
- De functie slepen en neerzetten kan worden gebruikt met contactformulieren
Door uw kennisbankartikels te verrijken met bijlagen, zorgt u ervoor dat uw handleidingen en how-to-artikels waarde bieden aan uw klanten, waardoor het aantal tickets afneemt en de klantentevredenheid toeneemt.

- De functie slepen en neerzetten kan worden gebruikt
Stuur bijlagen gemakkelijk
Gebruik onze slepen-en-neerzetten-functie om eenvoudig bijlagen via livechat of e-mail te verzenden. Probeer het vandaag nog. Geen kredietkaart nodig.
- Axigen - LiveAgent
- Nederlandse ondersteuningsdocumentatie software - LiveAgent
- Voordelen van live chat - LiveAgent
- Meldingssjablonen [Uitgelegd]
- Beste software voor klantencommunicatiebeheer voor 2022
- Wat zijn de samenwerkingstools? (+Gratis proefversie) | LiveAgent
- Verhoog de conversieratio - LiveAgent
- Inkomend versus uitgaand callcenterondersteuning (+ video)