Wat is een interne chat?
Met de interne chat van LiveAgent kunt u in contact komen met uw collega’s zonder dat u een applicatie van derden hoeft te gebruiken. De interne chat geeft u de mogelijkheid om instant sms-berichten en bijlagen te verzenden (alle gangbare bestandstypen worden ondersteund). Interne chats zijn alleen zichtbaar voor u en de ontvanger van uw bericht.
Hoe start u een interne chat?
Om de interne chat te starten, zoekt u de vertegenwoordiger waarmee u contact wilt opnemen in het gedeelte “Online vertegenwoordiger” van het dashboard. Klik op de groene (online) of grijze (offline) stip en selecteer “Bericht versturen”. Houd er rekening mee dat u berichten kunt verzenden, zelfs als uw collega’s offline zijn (ze kunnen ze op een later tijdstip lezen).
Als alternatief kunt u direct een interne chat starten vanaf een ticket of vanuit een lopende chat. Het proces is hetzelfde. Klik gewoon op de groene stip en selecteer ‘Een chatbericht verzenden’. Wanneer u op deze manier een interne chat start, bevat de chat het ticketnummer waarmee u de chat bent begonnen.
Welke andere functies ondersteunt de interne chat?
Als u om hulp wilt vragen, heeft u de mogelijkheid om het unieke ticketnummer van een ticket te kopiëren en in de interne chat te plakken, die direct een klikbare link creëert. De ontvanger van uw bericht kan op de link klikken en direct worden doorgestuurd naar het ticket.
Hoeveel chatvensters ondersteunt interne chat?
Het interne chatvenster ondersteunt meerdere gesprekken tegelijkertijd. De grootte van het venster kan naar wens worden gewijzigd en overal in de gebruikersinterface van LiveAgent worden geplaatst.
Waarom zou u interne chat gebruiken?
Voordelen:
- Bespaart tijd – geen omschakeling tussen platforms
- Bouwt een positieve organisatiecultuur op
- Verbertert teamwerrk
- Betere klantenservice ervaring
Ready to give it a try?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk solution. Our free 14-day trial offers full ticketing, live chat, call center functionality, and more! Try it today. No credit card required.<br>
Andere live chatfuncties:
Realtime typeweergave
Realtime typeweergave is in feite een voorbeeld van het live chatbericht van de bezoeker. Het is gemaakt om uw vertegenwoordigers te helpen het probleem sneller op te lossen en de klantenervaring te verbeteren.
Chat embedded tracking
LiveAgent biedt een gratis plug-in waarmee u belangrijke gegevens uit uw live chat kunt verbinden met Google Analytics. Zo kunt u snel de algemene impact van de live chat klantenservice op uw conversies analyseren.
Chatoverzicht
Krijg een overzicht en analyseer snel de huidige live chatsituatie met de functie chats overzicht. U kunt bijvoorbeeld bekijken; het land van de bezoeker, bezoekers in een wachtrij, chatbezoekers, beschikbare vertegenwoordigers en meer.
Wilt u meer weten?
Ontdek alle Live Chat-functies – LiveAgent.
Kennisbankbronnen:
Hebt u nog geen chatknop aangepast?
Hier is een stapsgewijze handleiding voor het maken van een chatknop in LiveAgent.
Chat-apps zijn belangrijke communicatiekanalen, vooral in de klantenservice. Ze draaien meestal op gecentraliseerde netwerken en er zijn veel gratis opties beschikbaar, zoals Messenger. LiveAgent biedt een aanpasbare chatknop en andere functies om de klantenservice efficiënter te maken. Het vermijden van afkortingen en snelle reacties zijn belangrijk voor goede chatondersteuning. Populaire chat-apps zijn Messenger, WhatsApp en Telegram.
LiveAgent biedt verschillende klantenservicesoftware-oplossingen, waaronder chatondersteuning en chat-apps zoals Messenger, WhatsApp en Telegram. Agenten moeten snel reageren en volledige zinnen gebruiken om klanten op een professionele manier te helpen. Het vermijden van afkortingen en snelle reacties is belangrijk. LiveAgent maakt gebruik van cookies en biedt persoonlijke gesprekken om te ontdekken hoe zij uw bedrijf kunnen helpen. Het opstarten van uw LiveAgent-account wordt persoonlijk begeleid. Er zijn verschillende functies, integraties en alternatieven beschikbaar via LiveAgent voor klantenbeheer en -ondersteuning.
Live online chat is van cruciaal belang voor moderne klantenservice, omdat het snelle en effectieve oplossingen biedt aan klanten en hun tevredenheid en loyaliteit verbetert. Bedrijven gebruiken live chat om klanten snel te helpen en de conversieratio te verhogen, terwijl de operationele kosten worden verlaagd en de klantentevredenheid wordt verbeterd. LiveAgent biedt meer dan 15 geavanceerde live chatfuncties die klanten in realtime kunnen ondersteunen, terwijl Live webchat is een soort webgebaseerde communicatie die in realtime plaatsvindt. Piekuren zijn tussen 11.00 en 15.00 uur.
Wie zijn Live Chatvertegenwoordigers?
Live chat representatives should be efficient with computers, have knowledge of the company's products/services, and display good communication skills to help customers. They cannot perform tasks outside the technical capabilities of live chat or those for which they are not authorized. LiveAgent offers various customer service software solutions and learning resources, including a blog, glossary, and webinars. Users receive login information upon signing up. The company emphasizes the use of cookies. LiveAgent integrates with other software and offers multiple pricing plans.