Wat is een interne chat?
Met de interne chat van LiveAgent kunt u in contact komen met uw collega’s zonder dat u een applicatie van derden hoeft te gebruiken. De interne chat geeft u de mogelijkheid om instant sms-berichten en bijlagen te verzenden (alle gangbare bestandstypen worden ondersteund). Interne chats zijn alleen zichtbaar voor u en de ontvanger van uw bericht.
Hoe start u een interne chat?
Om de interne chat te starten, zoekt u de vertegenwoordiger waarmee u contact wilt opnemen in het gedeelte “Online vertegenwoordiger” van het dashboard. Klik op de groene (online) of grijze (offline) stip en selecteer “Bericht versturen”. Houd er rekening mee dat u berichten kunt verzenden, zelfs als uw collega’s offline zijn (ze kunnen ze op een later tijdstip lezen).
Als alternatief kunt u direct een interne chat starten vanaf een ticket of vanuit een lopende chat. Het proces is hetzelfde. Klik gewoon op de groene stip en selecteer ‘Een chatbericht verzenden’. Wanneer u op deze manier een interne chat start, bevat de chat het ticketnummer waarmee u de chat bent begonnen.
Welke andere functies ondersteunt de interne chat?
Als u om hulp wilt vragen, heeft u de mogelijkheid om het unieke ticketnummer van een ticket te kopiëren en in de interne chat te plakken, die direct een klikbare link creëert. De ontvanger van uw bericht kan op de link klikken en direct worden doorgestuurd naar het ticket.
Hoeveel chatvensters ondersteunt interne chat?
Het interne chatvenster ondersteunt meerdere gesprekken tegelijkertijd. De grootte van het venster kan naar wens worden gewijzigd en overal in de gebruikersinterface van LiveAgent worden geplaatst.
Waarom zou u interne chat gebruiken?
Voordelen:
- Bespaart tijd – geen omschakeling tussen platforms
- Bouwt een positieve organisatiecultuur op
- Verbertert teamwerrk
- Betere klantenservice ervaring
Ready to give it a try?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk solution. Our free 14-day trial offers full ticketing, live chat, call center functionality, and more! Try it today. No credit card required.<br>
Andere live chatfuncties:
Realtime typeweergave
Realtime typeweergave is in feite een voorbeeld van het live chatbericht van de bezoeker. Het is gemaakt om uw vertegenwoordigers te helpen het probleem sneller op te lossen en de klantenervaring te verbeteren.
Chat embedded tracking
LiveAgent biedt een gratis plug-in waarmee u belangrijke gegevens uit uw live chat kunt verbinden met Google Analytics. Zo kunt u snel de algemene impact van de live chat klantenservice op uw conversies analyseren.
Chatoverzicht
Krijg een overzicht en analyseer snel de huidige live chatsituatie met de functie chats overzicht. U kunt bijvoorbeeld bekijken; het land van de bezoeker, bezoekers in een wachtrij, chatbezoekers, beschikbare vertegenwoordigers en meer.
Wilt u meer weten?
Ontdek alle Live Chat-functies – LiveAgent.
Kennisbankbronnen:
Hebt u nog geen chatknop aangepast?
Hier is een stapsgewijze handleiding voor het maken van een chatknop in LiveAgent.
LiveAgent is een klantenservicesoftware die beschikbaar is als VoIP-telefoonsysteem, selfservicesoftware, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware, en emailbeheersoftware. Het biedt ook integraties en alternatieven. LiveAgent biedt tevens ondersteuning via een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie en systeemstatus. Het bedrijf biedt ook VoIP-partners, een partnerprogramma en leerbronnen zoals een blog, woordenlijst, sjablonen, webinars en een kostencalculator. Na aanmelding voor LiveAgent ontvangt de gebruiker inloggegevens en wordt het LiveAgent-dashboard opgestart. De website maakt gebruik van cookies.
LiveAgent is een voorbeeld van software met integratie van communicatiekanalen. Het is een kosteneffectieve oplossing voor sales en support, biedt klantenservicesoftware en selfservicesoftware, en is de meest beoordeelde helpdesksoftware voor kleine bedrijven in 2020. LiveAgent biedt aanpasbare chatconfiguraties en is de snelste manier om klanten te bereiken.