Chatoverzicht is één van de vele geweldige functies van LiveAgent. Het geeft belangrijke informatie over uw websitebezoekers en stelt u tegelijkertijd in staat actie te ondernemen.
U kunt bijvoorbeeld het land van de bezoeker bekijken, de URL die hij of zij momenteel aan het surfen is en hoeveel tijd ze daar hebben doorgebracht. Daarna kunt u ze proactief uitnodigen om te chatten.
Welke informatie kunt u zien in het chatoverzicht?
Online bezoekers
Online bezoekers vertegenwoordigen het aantal bezoekers dat momenteel op uw website surft. Met deze functie kunt u gemakkelijk contact opnemen en hen laten weten dat u klaar bent om hen indien nodig te helpen. Bovendien kunt u uw bericht specifiek wijzigen. Het online bezoekersgedeelte in LiveAgent biedt belangrijke, algemene informatie die u kan helpen voordat u contact opneemt.
Laten we een voorbeeld bekijken;
Sarah staat momenteel al een tijdje op uw prijspagina en neemt dezelfde informatie door. Dit is een geweldige kans om contact op te nemen om hen te laten weten dat u er bent als ze meer informatie nodig hebben. Proactieve maar niet vervelende aanpak.
Bezoekers in de wachtrij
Chatoverzicht geeft u ook het aantal bezoekers dat wacht om te chatten met uw klantenservicemedewerkers. Hierdoor kunt u eenvoudig zien of uw ondersteuning voldoende vertegenwoordigers heeft om met het aantal bezoekers in de wachtrij om te gaan.
Chattende bezoekers
Een andere geweldige functie van het chatoverzicht is dat u het aantal chatbezoekers kunt zien.
Beschikbare vertegenwoordigers
Bekijk hoeveel vertegenwoordigers er beschikbaar zijn om te chatten en ontdek snel of er voldoende werknemers in dienst zijn. Deze functie sluit nauw aan bij de bezoekers in een wachtrij. Deze twee kunnen uw manager een overzicht geven om een situatie snel te analyseren en vervolgens overeenkomstig te handelen.
Werkelijke webpagina (URL) die de bezoeker bezoekt
Ontdek snel en gemakkelijk naar welke URL’s uw bezoekers momenteel browsen en hoeveel tijd ze daar hebben doorgebracht. Hoe meer informatie uw vertegenwoordigers hebben, hoe beter ze service en ondersteuning kunnen bieden. U kunt bijvoorbeeld ontdekken dat sommige URL’s moeten worden verbeterd om een betere klantenervaring te bieden.
Voorbeeld:
Als een potentiële klant of bezoeker lange tijd op de afrekenpagina staat, kan de proactieve chatuitnodiging uw verkoopteam helpen om de deal te sluiten. Aan de andere kant kan uw team een terugkerend probleem ontdekken dat de klanten tijdens het klantentraject ervaren. U kunt deze situaties eenvoudig analyseren door naar het chatoverzicht in LiveAgent te gaan.
Doorverwijzen
Wilt u weten of de bezoekers doorverwezen werden? Het chatoverzicht kan u precies dat vertellen. Als u bijvoorbeeld veel bezoekers hebt van een verwijzer waar uw korting hebt gegeven, kunt u proactief contact opnemen en vragen of ze meer informatie over het aanbod nodig hebben.
Land van de bezoeker
Ontdek waar uw bezoekers vandaan komen. Hoe meer u weet over uw klanten of bezoekers, hoe beter uw klantenservice kan zijn.
Kaart van bezoekers
Bekijk op een kaart online bezoekers die op een website surfen (rode markeringen) en bezoekers die chatten met vertegenwoordigers (blauwe markering).
Opmerking: *Google is begonnen met het in rekening brengen van het gebruik van de Maps Embedded API. Om een goed weergegeven kaart van bezoekers te hebben, moet u daarom een factureringsaccount op Google Maps Platform maken.
Wat zijn de overzichtsfuncties van chats?
Bekijk een actueel chatgesprek tussen een vertegenwoordiger en een bezoeker
Nodig een bezoeker proactief uit om te chatten (de chatuitnodiging wordt getoond op de pagina waar de bezoeker doorheen bladert)
Accepteer en begin te chatten met een bezoeker die in de wachtrij staat
Zakelijke voordelen:
- Efficiëntie van de workflow van de klantenservice
- Klantentevredenheid
- Bespaart tijd
- Klantenervaring
Are you ready to improve your customer service?
Try out LiveAgent for 30-days free and be one step ahead of your competition.
Reallife voorbeeld
Op de onderstaande afbeelding kunt u zien dat er 3089 online bezoekers zijn. Er zijn een paar vertegenwoordigers aan het chatten met bezoekers. Vertegenwoordiger Dmytro is bijvoorbeeld tegelijkertijd aan het chatten met een klant uit Frankrijk en Duitsland.
We kunnen ook zien waar de vertegenwoordigers over chatten met de bezoekers door op de oogknop te klikken. Bovendien kunnen we ook op de handknop klikken om bezoekers uit te nodigen om met u te chatten.
U kunt ook een bezoeker uit Spanje zien die op de webpagina aan het browsen is: “https://support.ladesk.com/“. Onder deze informatie bevindt zich een eerdere webpagina van waaruit de klant uw website heeft bezocht. In dit geval is het: “https://google.es/”. Als u echter naar de klant met de naam Amelia kijkt, kunt u dat zien als er geen dergelijke informatie is. Als gevolg hiervan wordt het weergegeven als GEEN VERWIJZER.
Kennisbankbronnen
Lees voor meer informatie Een live chatknop maken – LiveAgent.