Wat betekent het om online te chatten?
Online chatten op het web is een manier van communicatie tussen mensen via internet. Wanneer mensen online chatten op internet, kunnen ze elkaar in realtime tekstberichten, video’s, afbeeldingen en hyperlinks sturen. In de meeste gevallen is voor online chatten geen software nodig; u heeft alleen een webbrowser nodig.
Waarom zouden bedrijven online op internet met klanten moeten chatten?
De meeste ecommerce websites gebruiken live chatknoppen om klanten in staat te stellen in realtime te chatten met klantenondersteuningsmedewerkers. Chatten met bezoekers van uw website is één van de meest kosteneffectieve strategieën als het gaat om het omzetten van websitebezoekers in betalende klanten. Uitstekende service gecombineerd met snelle en goed geïnformeerde reacties in een online webchatgesprek is de sleutel tot het hart van een klant. Als u moeite heeft om uitstekende klantenservice te bieden, overweeg dan om helpdesksoftware te gebruiken.
Bekijk deze link voor meer informatie over hoe live chat u kan helpen websitebezoekers om te zetten in klanten.
Frequently Asked Questions
Hoe installeer ik webchat?
Om webchat te installeren, installeert u gewoon de plug-in op uw website. De tweede methode is om de installatiecode te vinden en deze in de code van uw website te implementeren.
Wat is het verschil tussen live chat en webchat?
Live chat is een klantenserviceplatform dat in realtime contact tussen de klant en de dienst mogelijk maakt met gebruikers die de website van het bedrijf bezoeken. Webchat daarentegen is ook een systeem dat realtime communicatie mogelijk maakt, maar waarvoor geen speciaal programma hoeft te worden geïnstalleerd. Het kenmerkt zich door eenvoud en toegankelijkheid.
Wat zijn de voordelen van online webchat?
De voordelen van webchat zijn: kostenbesparing – webchat is goedkoper dan telefoneren en één persoon kan meerdere klanten tegelijk afhandelen; meer verkopen – live chat genereert meer conversies, bovendien is de kans groter dat klanten die de chat gebruiken iets kopen; snel begrip van klantenproblemen dankzij realtime conversatie; gemak voor klanten – webchat is een snelle en efficiënte communicatieoptie; verslagen- u kunt de communicatiegeschiedenis doorlopend analyseren en volgen, hoeveel gebruikers deze vorm van communicatie hebben gebruikt, wat is de efficiëntie van vertegenwoordigers; een voordeel ten opzichte van de concurrentie – nog steeds gebruiken weinig bedrijven de chatoptie, dus het is een kans om de concurrentie voor te blijven.
Expert’s note
Een webchat op uw website biedt een gemakkelijke en efficiënte manier voor klantensupport. Klanten krijgen snel antwoord op hun vragen en het verbetert de klanttevredenheid.
Een webchatroom is een virtuele plek voor online communicatie tussen gebruikers met een gemeenschappelijk onderwerp. Het is mogelijk om een webchatroom te maken met speciale tools, maar het is belangrijk om uw doel te definiëren. LiveAgent biedt diverse functies en integraties voor efficiënte klantenondersteuning.
Live chat is een handige manier voor bedrijven om hun klanten snel te ondersteunen en de conversieratio te verhogen. LiveAgent biedt gratis live chat, ticketsysteem en klantenportaal met meer dan 15 geavanceerde functies, waaronder het vermogen om foto's en bestanden te delen en de kennis van vertegenwoordigers. Klanten geven de voorkeur aan live chat en piekuren zijn tussen 11.00 en 15.00 uur. Bedrijven kunnen live chat gebruiken om operationele kosten te verlagen, de klantentevredenheid te verbeteren en de ROI van uitstekende service te benadrukken. LiveAgent biedt ook de mogelijkheid om een demo aan te vragen en contact op te nemen via verschillende kanalen, waaronder live chat. Na aanmelding zal LiveAgent een bericht sturen naar het opgegeven e-mailadres met inloggegevens.