Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Nederlandse klantenservicesoftware

Impress your customers and increase their satisfaction.

  • ✓ No setup fee   
  • ✓ Customer service 24/7    
  • ✓ No credit card required    
  • ✓ Cancel any time
Used by
logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
Header Animation
Helpdesk software

Klantenservicesoftware is het belangrijkste ingrediënt in een uitzonderlijke klantenervaring. Het vinden van de juiste software is echter een uitdaging, aangezien de meeste providers vergelijkbare functies bieden en beloven u te helpen dezelfde doelen te bereiken. Om u te helpen bij het kiezen van de beste software voor uw bedrijf, niche en sector, hebben we een lijst samengesteld met de beste klantenserviceoplossingen van 2021. We vergelijken de lijst met functies, prijs en klantenbeoordelingen van elke software van onafhankelijke softwarebeoordelingssites.

Wat is klantenservicesoftware?

Klantenservicesoftware is software die de communicatie met klanten via verschillende kanalen stroomlijnt. Elke software is anders in de manier waarop het inkomende berichten van klanten verwerkt. De meeste software zet berichten van verschillende communicatiekanalen echter om in tickets en slaat deze op in een gedeelde, gecentraliseerde inbox.

Klantenservicesoftware wordt over het algemeen gebruikt voor klantenondersteuningsdoeleinden; het kan echter ook worden gebruikt door verkoop-, boekhoud-, IT- of marketingteams binnen één organisatie. Behalve dat het nuttig is voor traditionele bedrijven, kan het systeem ook nuttig zijn voor non-profitorganisaties, overheidsinstanties en onderwijsinstellingen.

Hoe werkt klantenservicesoftware?

Klantenservicesoftware maakt verbinding met uw dagelijkse klantencommunicatiekanalen, inclusief email, telefoon, live chat, sociale media integratie, berichten-apps en zelfs klantenserviceportals.

Wanneer een klant via een van deze kanalen contact opneemt met uw bedrijf, maakt het systeem automatisch een ticket aan. Als de klant bijvoorbeeld een realtime kanaal gebruikt, zoals de telefoon of live chat, begint het systeem automatisch te rinkelen om online ondersteuningsmedewerkers te waarschuwen. Zodra een vertegenwoordiger de oproep of chat aanneemt, kunnen de vertegenwoordiger en de klant in realtime met elkaar gaan communiceren.

Stel echter dat een klant een kanaal zoals email, sociale media of een berichten-app gebruikt om contact op te nemen met uw bedrijf. In dat geval zal het systeem gewoon een ticket maken en dit toewijzen aan een specifieke afdeling/vertegenwoordiger op basis van vooraf gedefinieerde criteria.

Bedrijven en organisaties die deze technologie niet gebruiken, ervaren vaak klantenontevredenheid en klantenverloop omdat veel berichten van klanten door de kieren glippen of niet snel genoeg worden beantwoord.

Met een dergelijk systeem kan elk bedrijf of elke organisatie hun klantencommunicatieprocessen verbeteren, aangezien het apparaat- en accountbewaking overbodig maakt door alle berichten op één enkele plaats te bewaren. Als gevolg hiervan bespaart het tijd en verbetert het de productiviteit en responstijden die bijdragen aan een grotere klantentevredenheid.

Onderdelen van een klantenondersteuningssysteem

Email

Klantenondersteuningssoftware kan eenvoudig uw webmail of emailclients zoals Gmail, Outlook en Mail vervangen. Het biedt meer functionaliteit en flexibiliteit en gaat veel verder dan alleen het verzenden en ontvangen van emails.

Klantenservicesoftware biedt geavanceerde routeringsopties op basis van samenwerking en emailvaardigheden, aanpasbare emailsjablonen, volledige klantenprofielen, segmentatie-opties en SLA-bewaking. Het bevat ook functies voor het detecteren van conflicten tussen vertegenwoordigers die ervoor zorgen dat vertegenwoordigers geen tijd verspillen aan het werken aan dezelfde tickets of elkaars werk wissen.

Emails doorsturen naar uw LiveAgent-klantenservicesoftware
Emails doorsturen naar uw LiveAgent

Live chat

Live chat is het favoriete communicatiekanaal voor 42% van de online klanten omdat het probleemloos en gemakkelijk toegankelijk is. In plaats van te zoeken naar uw contactgegevens, kunnen uw klanten met één klik op de knop snel contact met u opnemen op uw website.

Live chat is ook een geweldige proactieve tool voor klantenondersteuning voor het oplossen van realtime problemen die klanten kunnen ervaren tijdens het browsen op uw website of proberen af ​​te rekenen.

Realtime chatfunctie in LiveAgent-klantenservicesoftware

Callcenter

Uitstekende klantenservicesoftware moet callcentermogelijkheden bevatten omdat het flexibiliteit en aanzienlijke besparingen biedt. In plaats van bijvoorbeeld geld uit te geven aan hardware en internationale belminuten, kunt u voor een betaalbare prijs wereldwijde ondersteuning bieden.

Hoewel veel consumenten de voorkeur geven aan digitale kanalen, is bellen nog steeds de beste optie voor problemen die snelle oplossingen vereisen. Door met een ondersteuningsvertegenwoordiger te praten, kunnen beide partijen elkaar begrijpen en zijn er geen misverstanden.

Verbind uw VoIP-provider met LiveAgent alles-in-één klantenservicesoftware

Sociale media

Digitale systeemeigen bedrijven zoals Gen Z geven de voorkeur aan communicatie via sociale media omdat het een altijd actief kanaal is. Andere consumentengroepen wenden zich als laatste redmiddel tot sociale kanalen, namelijk nadat ze de ondersteuningsafdeling van een bedrijf niet hebben bereikt en alle andere opties hebben uitgeput.

Het is belangrijk op te merken dat niet elk bedrijf op elk platform aanwezig hoeft te zijn. De meeste consumenten verwachten echter dat de meeste bedrijven, organisaties en onderwijsinstellingen een actieve Facebook-, Instagram- en Twitter-pagina hebben waar ze terecht kunnen voor klantenondersteuning.

Verbind Facebook met LiveAgent-software voor klantenservicebeheer

Berichten-apps

Berichten-apps zoals Messenger, Viber, WhatsApp, LINE en Signal winnen aan populariteit in klantenservice omdat ze een gemakkelijke manier bieden om met bedrijven te communiceren. Bovendien zijn klanten bekend met deze apps omdat ze ze gebruiken om met vrienden en familie te communiceren, dus contact opnemen met bedrijven is superhandig.

Daarnaast hoeven gebruikers voor berichten-apps niet in de wacht te wachten of actief deel te nemen aan het klantengesprek. In plaats daarvan kunnen klanten in hun eigen tijd reageren en toch relatief snel antwoord krijgen op hun vragen.

Functie voor het koppelen van chatvensters in de beste klantenservicesoftware van LiveAgent

Selfservice

De moderne klant wil geen tijd verspillen aan contact met de klantenservice. In plaats daarvan zoeken ze onafhankelijk naar antwoorden op de vragen van hun klanten door uw website te doorzoeken op veelgestelde vragen, geverifieerde communityforums of gerelateerde bronnen.

Het hebben van een speciale kennisbank waarin de basisprocessen, het beleid of de how-to’s worden beschreven, kan de ticketvolumes aanzienlijk verminderen en uw medewerkers wat minder druk maken.

Kennisbankaanpassing in klantenservicesoftware LiveAgent

Waarom softwareoplossingen voor klantenservice gebruiken in uw bedrijf?

Het gebruik van softwareoplossingen voor klantenservice kan uw bedrijf op talloze manieren ten goede komen. Er zijn talloze gebruiksscenario’s die we kunnen schetsen — van het verminderen van verlaten winkelwagens tot het stimuleren van klantentevredenheid, omzet en loyaliteit.

De reden waarom u zoveel kunt doen met deze klantenservicetool, is dat deze veelzijdig is. Het kan worden gebruikt door universiteiten, zorgaanbieders, financiële instellingen, ecommercebedrijven, SaaS-startups en alles daartussenin om verschillende doelen te bereiken. Bovendien is de oplossing volledig aanpasbaar, schaalbaar en aanpasbaar, dus het realiseren van uw dromen is slechts een kwestie van uw klantenondersteuningsoplossing op de juiste manier opzetten en optimaal benutten.

Versterk de klantenrelaties

De beste manier om klantenrelaties te versterken, is door in contact te komen met uw klantenbestand en persoonlijke service te bieden. Een helpdesksoftware-oplossing is de perfecte tool om met klanten in contact te komen, omdat het hele proces gestroomlijnd en probleemloos verloopt. U hoeft bijvoorbeeld niet te zoeken naar Tweets of opmerkingen in uw meldingen om deel te nemen aan klantengesprekken. Beantwoord in plaats daarvan gewoon elk bericht terwijl u bezig bent, rechtstreeks vanuit uw klantenservicebeheersoftware met klantengeschiedenis bij de hand.

Wat personalisatie betreft, kan klantenondersteuningssoftware u helpen omdat het essentiële klantengegevens opslaat naast hun berichten. Door alle contextuele informatie in één dashboard te consolideren, kunt u eenvoudig snelle, deskundige en persoonlijke service bieden en tegelijkertijd de relatie met de klant versterken.

Los problemen van klanten sneller op

Dankzij automatische ticketroutering worden berichten van uw klanten altijd automatisch toegewezen aan een ondersteuningsmedewerker die het beste is uitgerust om ze te beantwoorden. Door inactiviteit uit te schakelen en verantwoordelijkheidsgevoel te creëren, kunt u de responstijden met bijna 23% verbeteren.

Bovendien kunt u, door uw klanten realtime ondersteuningsopties zoals live chat te bieden, meer klanten helpen en meer problemen sneller oplossen.

Verbeter de klantentevredenheid en loyaliteit drastisch

Loyale klanten werven en het verbeteren van de klantentevredenheid is eenvoudig. Met klantenservicesoftware met meerdere kanalen kunt u klantenproblemen proactief oplossen. Proactieve chatuitnodigingen kunnen bijvoorbeeld handig zijn wanneer kopers op uw site klaar zijn om af te rekenen, maar hulp nodig hebben bij het proces. Bovendien kan de helpdeskoplossing u helpen te bepalen wanneer het juiste moment is om contact op te nemen op basis van realtime monitoringtools die laten zien op welke pagina’s uw potentiële klanten browsen en voor hoe lang.

Verkort de reactietijd met selfservice

De meeste klanten willen hun problemen zelfstandig oplossen zonder contact op te nemen met de klantenondersteuning. Door uw bestaande en potentiële klanten een selfservice-hub te bieden met bronnen zoals how-to-artikelen, veelgestelde vragen en zelfs communityforums, kunt u de responstijd en de ervaring van de klantenservice verbeteren. Wanneer klanten zelfstandig antwoorden op hun veelgestelde vragen vinden, hebben ze geen reden om contact met u op te nemen of te wachten op een antwoord van uw personeel.

Productiviteit van ondersteuningsmedewerkers verbeteren

Softwaretool voor klantenservice zoals gamificatie kan de productiviteit van werknemers verhogen door een spelaspect naar de werkplek te brengen. Vertegenwoordigers kunnen nieuwe records breken, badges ontvangen en een hoger niveau bereiken, waardoor de productiviteit wordt verhoogd en gezonde concurrentie tussen teams en individuen wordt bevorderd.

Profiteer van automatisering van klantenondersteuning

Dag in dag uit werken aan het oplossen van problemen van klanten kan een uitdaging zijn en leiden tot een burn-out van de klantenservicemedewerker. Software voor het volgen van klantenservice bevat echter functies die het leven van uw vertegenwoordiger gemakkelijker en productiever kunnen maken. Automatisering zorgt er bijvoorbeeld voor dat uw vertegenwoordigers zich kunnen concentreren op complexe klantenproblemen in plaats van zich te concentreren op alledaagse, repetitieve taken zoals het wijzigen van tickets statussen of het opvolgen van onbeantwoorde emails.

Hoe kiest u de beste klantenservicesoftware?

Hoewel de ene software misschien de beste keuze is voor het ene bedrijf, kan het voor een ander niet voldoende zijn. Het is belangrijk om te beseffen dat elk bedrijf andere behoeften heeft en verschillende doelen wil bereiken. Terwijl het ene bedrijf bijvoorbeeld tevreden kan zijn met eenvoudige chatsoftware, hebben anderen misschien een complexe oplossing nodig die communicatie via meerdere kanalen met de klant ondersteunt.

Voordat u klantenservicesoftware kiest of zelfs maar onderzoekt, moet u uw doelen en vereisten begrijpen. Denk na over wat u met de software wilt bereiken en houd ook rekening met uw budget. Het kan zijn dat de perfecte alles-in-één oplossing financieel buiten uw bereik ligt. Nadat u uw verwachtingen voor de software hebt opgeschreven en een budget hebt ingesteld, kunt u beginnen met het verkennen van uw opties.

Om ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw klantenservicesoftware haalt, raden we u aan een systeem te zoeken met de meeste, zo niet alle, van de volgende functies .

Stand out from your competitors with a strong customer service culture

Belangrijkste kenmerken van klantenservicesoftware

Gestroomlijnd ticketsysteem

Zorg ervoor dat de kanalen die u wilt verbinden met uw klantenondersteuningssoftware worden ondersteund. Als u bijvoorbeeld wilt bellen en gebeld wilt worden met uw klantenservicesoftware, zorg er dan voor dat deze een geïntegreerd callcenter bevat.

Ondersteunde kanalen

Als u uw klanten wilt ondersteunen met berichten-apps zoals Facebook Messenger of WhatsApp, zorg er dan voor dat de software een functionele integratie van sociale mediakanalen met hen biedt.

Geïntegreerde CRM

Neem geen genoegen met een type klantenservicesoftware die geen geïntegreerde CRM biedt. U wilt toegang hebben tot klantengegevens binnen uw helpdesksysteem, zodat u geen tijd hoeft te verspillen aan het in- en uitloggen van verschillende applicaties om deskundige service te bieden.

CRM-scherm van LiveAgent beste klantenservicesoftware

Geautomatiseerde distributie

Geautomatiseerde ticketdistributie zorgt ervoor dat inkomende tickets altijd naar de meest geschikte afdeling en vertegenwoordiger worden gerouteerd. Het zorgt er ook voor dat tickets nooit vastzitten/wachten om te worden beantwoord zonder dat iemand er verantwoordelijkheid voor neemt.

Automatisering en regels

Automatiseringsregels kunnen de workflows van de klantenservice en de interactie met de klant verbeteren. Door bijvoorbeeld specifieke processen en acties te automatiseren, zoals het verzenden van vervolgemails, kunnen uw ondersteuningsmedewerkers tijd en geld besparen. De bespaarde tijd kan worden gebruikt voor het afhandelen van complexere klantenvragen, terwijl het geld kan worden gepompt in betere vertegenwoordigerstraining of verkoop-/marketingcampagnes.

Integraties

Zorg ervoor dat het systeem dat u kiest, actieve integraties heeft met de tools die u graag dagelijks gebruikt. Het hele punt van klantenservicesoftware is om uw productiviteit te verbeteren en het aantal externe tools dat u gebruikt te minimaliseren. Door uw helpdesk te integreren met apps van derden, zoals Shopify, kunt u de bestellingen/terugbetalingen van uw klant rechtstreeks in uw klantenservicesoftware bekijken.

Lijst met plug-ins in klantenservicesoftware LiveAgent

Rapportage en gamificatie

Toegang tot nauwkeurige gegevensinzichten kan elk bedrijf helpen zijn verkoop-, marketing- en ondersteuningsprocessen te verbeteren. Als uit rapporten van uw systeem bijvoorbeeld blijkt dat u tijdens de lunch een hoog percentage afgebroken oproepen heeft, kan dit betekenen dat u meer oproepondersteuningsmedewerkers aan die dienst moet toevoegen omdat het een van uw piekuren is en klanten in de wacht staan ​​voor te lang.

Aan de andere kant kan gamificatie een gezonde concurrentiepositie van uw klantenserviceteam en klantenservicemedewerkers bevorderen. Door beloningsbadges en niveaus te krijgen, kunnen uw ondersteuningsmedewerkers zich gemotiveerd voelen om beter te presteren. Verbeterde productiviteit is van invloed op het aantal tickets dat ze oplossen en hoe snel, wat u geld kan besparen en tegelijkertijd de klantentevredenheid kan verbeteren.

Rapportagedashboard in LiveAgent beste klantenservicesoftware

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent

Belangrijkste factoren bij het kiezen van een toolkit voor klantenservicesoftware

Prijs

Denk aan uw budget en hoeveel u bereid bent te besteden. Houd er rekening mee dat de meest populaire softwareoplossingen voor klantenservice behoorlijk prijzig kunnen zijn. In plaats van een premium prijs te betalen voor een mainstream merk of simpelweg te besluiten dat klantenservicesoftware gewoon te duur is, waarom geen alternatieve oplossingen overwegen? Veel alternatieve klantenondersteuningssystemen bieden gratis abonnementen en vaak zelfs meer functies dan hun populaire concurrenten.

Ondersteuning

Onderzoek of de software waarvoor u kiest, het hele jaar door gratis meertalige-service biedt. Bekijk bovendien de selfservice-opties van de leverancier, en als u nog een stap verder wilt gaan, probeer contact met hen op te nemen via live chat of email om te zien hoe lang het duurt voordat ze op uw vraag reageren. Door hun reactievermogen uit de eerste hand te testen, hebt u een redelijk goed idee van hoe hun service eruit zal zien als u eenmaal een betalende klant bent.

Chatwidget van LiveAgent-klantenservicesoftware

Aangeboden contactopties

Overweeg de soorten klantenservice die elke leverancier biedt. Als u een fan bent van contact opnemen met ondersteuning via live chat, zorg er dan voor dat het bedrijf dat u kiest live chatondersteuning aanbiedt . Als u liever telefonisch contact opneemt, zoek dan uit of uw favoriete leverancier een gratis nummer en ondersteuning biedt op een geschikt moment voor uw tijdzone.

Mogelijkheid om omhoog/omlaag te schalen

Veel bedrijven ervaren seizoensveranderingen die van invloed kunnen zijn op hoeveel ondersteuningsmedewerkers ze nodig hebben. Bijvoorbeeld, reis- en horecabedrijven floreren in de zomermaanden, dus ze moeten mogelijk extra ondersteuningsmedewerkers in dienst nemen om de grote hoeveelheden inkomende emails, chats en oproepen te beantwoorden.

Zo ervaren ecommercebedrijven een toestroom van klantenondersteuningstickets gedurende bepaalde periodes van het jaar wanneer verkoopcampagnes zoals Black Friday live gehouden worden. Daarom is het van cruciaal belang om flexibele klantenondersteuningssoftware te hebben waarmee u ondersteuningsvertegenwoordigers kunt toevoegen en verwijderen indien nodig.

Groeiende bedrijven kunnen ook profiteren van flexibele klantenservicesoftware. Het is goed om te weten dat het systeem dat u kiest met u mee kan groeien en u in de toekomst geen kopzorgen zal bezorgen als het gaat om het ondersteunen van steeds meer vertegenwoordigers en klanten.

Lijst met vertegenwoordigers in de LiveAgent-klantenserviceoplossing

Software beperkingen

Overweeg de beperkingen van elke software die u wilt gebruiken. Zijn er functies die u graag zou willen gebruiken, maar die de software niet biedt? Ontbreken er integraties? Hoe is de uptime? Het stellen van moeilijke vragen als deze is uiterst belangrijk omdat softwarebeperkingen van invloed kunnen zijn op uw werk en uw klantentevredenheid met uw service.

Samenwerkingsopties

Tenslotte, onderzoek welke soorten samenwerkingsmogelijkheden er zijn. Biedt de software die u in de gaten houdt interne chats en oproepen aan? Hoe zit het met interne ticketing, privénotities en detectie van conflicten tussen vertegenwoordigers? Onthoud dat de klantenservice-app die u kiest uw ondersteuningsprocessen moet verbeteren en het gemakkelijker moet maken om met uw collega’s samen te werken.

Detectie van conflicten tussen vertegenwoordigers in LiveAgent-klantenservicesoftware

Top 20 leveranciers van klantenservicesoftware

1. LiveAgent

LiveAgent is een helpdesk met meerdere kanalen en live chatsoftware die geweldig is voor bedrijven van elke omvang. Of u nu een klein bedrijf bent dat uw bereik wil vergroten of een grote onderneming, LiveAgent kan de alles-in-één klantenservice voor u zijn. Het systeem is volledig aanpasbaar en biedt zijn gebruikers uitstekende automatiserings- en samenwerkingsopties.

Het zit boordevol meer dan 140 helpdeskfuncties en biedt een robuuste lijst van integraties met applicaties en software van derden.

LiveAgent-dashboard voor klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Gedeelde gecentraliseerde inbox die tickets van alle kanalen ontvangt
  • Systeemeigen live chatwidget die is gerangschikt als de snelste op de markt
  • Opties voor monitoring van websitebezoekers, proactieve chats en een in chat geïntegreerde kennisbank
  • Realtime typeweergave
  • Gemengd VoIP-callcenter met IVR, ACD, terugbelfuncties en meer
  • Klantenportaal inclusief interne en externe kennisbanken, communityforums en veelgestelde vragen
  • Ondersteuning voor sociale media, waaronder Facebook, Twitter en Instagram
  • Twitter-opties voor het opvolgen/monitoren van sociale media
  • Integraties met Messenger, Viber, Slack, Shopify en meer dan 143 andere tools voor klantenondersteuning
  • Robuuste tools voor rapportage en analyse van gegevens
  • Gamificatie
  • SLA-beheer
  • Geïntegreerde CRM met aanpasbare invoervelden
  • Talloze automatiseringsopties
  • Tags, afdelingen en verschillende opties voor ticketroutering/toewijzing
  • Interne chats, oproepen, privénotities en interne tickets

Voors en tegens

Op verschillende softwarebeoordelingsplatforms prijzen LiveAgent-gebruikers de veelzijdigheid van de software en het ongelooflijke ondersteuningsteam. Bovendien zijn gebruikers dol op het aantal beschikbare functies en integraties, omdat ze uitdagingen kunnen aangaan die ze gewoon niet konden met andere krachtige tools van de klantenservice.

Als het gaat om de nadelen van LiveAgent, zeggen sommige gebruikers dat het een lichte leercurve heeft en dat het moeilijk kan zijn om het maximale uit de software te halen zonder contact op te nemen met de ondersteuning. Zoals hierboven vermeld, ontvangt het ondersteuningsteam van LiveAgent echter veel lof omdat ze 24/7 en 365 beschikbaar zijn en er alles aan doen om ervoor te zorgen dat LiveAgent aan uw verwachtingen en die van de klant voldoet en deze overtreft.

Prijs

Het LiveAgent-klantenserviceplatform biedt drie verschillende maandelijkse abonnementen en een volledig gratis versie van de software.

  • Ticket – €15 per vertegenwoordiger per maand
  • Ticket + Chat – €29 per vertegenwoordiger per maand
  • Alles inbegrepen – €39 per vertegenwoordiger per maand

Als u het Alles inbegrepen-abonnement wilt proberen, bieden we een gratis proefperiode van 14 dagen— geen kredietkaart nodig.

2. MailChimp

MailChimp is een alles-in-één marketingplatform voor kleine bedrijven dat kan worden gebruikt om emailnieuwsbrieven te maken en hun prestaties bij te houden. Daarnaast kunnen MailChimp-gebruikers hun klanten segmenteren in verschillende groepen, waardoor het supereenvoudig en handig is om gepersonaliseerde marketingberichten te versturen.

Het emailautomatiseringsplatform biedt ook Website- en eCommerce-abonnementen met een eCommerce-websitebouwer, SEO-tools, verkooprapportage en sociale posting.

Het platform integreert met honderden klantenservicetools, waaronder LiveAgent, waardoor LiveAgent-gebruikers hun klanten rechtstreeks vanuit hun helpdesksoftware kunnen aan- en afmelden voor specifieke mailinglijsten.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Email automatisering
  • Doelgroepinzichten
  • Gedragsdoeling
  • Emailsjablonen
  • Bestemmingspagina’s
  • Pop-upformulieren
  • Retargeting-advertenties
  • Klantenreis bouwer
  • A/B-testen

Voors en tegens

MailChimp-gebruikers zijn enthousiast over hoe geweldig de functies zijn voor kleine bedrijven en hoe eenvoudig het te gebruiken is. De emailbuilder met slepen en neerzetten maakt het bijvoorbeeld gemakkelijk om prachtige emails op te maken, en de uitgebreide integratielijst maakt het eenvoudig om gegevens te synchroniseren met externe CRM’s en dergelijke.

Enkele nadelen die door MailChimp-gebruikers worden genoemd, zijn onder meer het wachten van meer dan 24 uur om terug te horen van hun ondersteuningsteam en het prijskaartje van de software. Sommige gebruikers zijn bijvoorbeeld van mening dat andere oplossingen vergelijkbare functies bieden voor een fractie van de prijs.

Prijs

MailChimp biedt in totaal vijf betalende abonnementsniveaus en een gratis abonnement.

Marketing

  • Essentieel – vanaf €9,99 per maand met 500 contacten
  • Standaard – vanaf €14,99 per maand met 500 contacten
  • Premium – vanaf €299 per maand met 10.000 contacten

Website & commerce

  • Gratis – €0 per maand + 2,0% transactiekosten en Stripe-verwerkingskosten
  • Core – €10 per maand + 1,5% transactiekosten en Stripe-verwerkingskosten
  • Plus – €29 per maand + 0,5% transactiekosten en Stripe-verwerkingskosten

Meer informatie over het verbinden van MailChimp met LiveAgent.

3. Slack

Slack is een realtime berichtenplatform dat bedrijven gebruiken voor zowel interne als externe communicatie. De messenger is geweldig om samenwerking tussen teams te vergemakkelijken en bedrijfsbrede informatie te delen.

Het platform integreert met LiveAgent-klantenservicesoftware en waarschuwt gebruikers telkens wanneer ze een nieuw ticket krijgen toegewezen of wanneer ze een antwoord op een open ticket ontvangen door hen een Slack-bericht te sturen. De Slack-notificatie wordt verzonden vanuit een bot en geeft een directe link naar het betreffende ticket.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Directe berichten
  • Spraak- en videogesprekken
  • Scherm delen
  • Vergaderen
  • Mobiele app

Voors en tegens

Slack wordt geprezen om zijn gebruiksgemak, aanpassingsmogelijkheden en rijke integraties. Het berichtenplatform heeft snel de harten van grote en kleine bedrijven veroverd omdat het een van de beste gratis samenwerkingstools op de markt is.

Veel gebruikers kunnen niet veel negatiefs vinden over Slack. De meeste beoordelingen geven expliciet aan dat ze muggenziften zouden hebben als ze iets negatiefs over het platform zouden zeggen.

Prijs

Slack biedt drie betalende abonnementen en een gratis versie.

  • Pro – €7,50 per gebruiker per maand
  • Zakelijk+ – €14,10 per gebruiker per maand
  • Onderneming- Aangepaste prijzen

Meer informatie over de LiveAgent/Slack-integratie.

4. PipeDrive

PipeDrive is een cloudgebaseerde tool voor klantenrelatiebeheer (CRM) waarmee verkopers leads en deals kunnen beheren. Het maakt gebruik van automatisering en AI om repetitieve administratieve taken te elimineren en biedt gegevensgestuurde rapportage.

PipeDrive biedt zijn gebruikers een volledig functionele mobiele app en kan worden geïntegreerd met bijna 300 applicaties van derden. Dankzij de LiveAgent-integratie kunnen LiveAgent-gebruikers nieuwe en bestaande PipeDrive-deals rechtstreeks in het LiveAgent-ticketinfopaneel maken en bewerken.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Visuele pijpleidingen
  • Aangepaste velden
  • Chatintegratie
  • Tijdlijn contacten
  • Automatisering en AI
  • Uitgaand bellen
  • Verkoopdoelen en rapporten

Voors en tegens

Het CRM onderscheidt zich door zijn eenvoud en gebruiksgemak. Gebruikers genieten van de intuïtieve interface en het visuele formaat waarin ze leads door de verkooptrechter kunnen zien bewegen. Voor sommige gebruikers is PipeDrive echter een beetje te eenvoudig. Recensenten hebben verklaard dat ze meer complexe automatiseringsopties zouden gebruiken en een speciale meldingssectie in de app zouden verwelkomen, aangezien ze momenteel alleen meldingen per email ontvangen.

Prijs

  • Essentieel – €18 per gebruiker per maand
  • Geavanceerd – €33 per gebruiker per maand
  • Professioneel – €59 per gebruiker per maand
  • Onderneming – €99 per gebruiker per maand

Meer informatie over het verbinden van PipeDrive met LiveAgent.

5. ClickUp

ClickUp is een volledig aanpasbare taakbeheertoepassing die geschikt is voor kleine, middelgrote en grotere teams. Het is ideaal voor het maken van takenlijsten, projecten, herinneringen en het bijhouden van doelen. Bovendien is ClickUp een uitstekend alternatief voor één platform voor Slack of projectbeheertools zoals Asana, omdat het ook realtime chat, opmerkingen en tags biedt.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Checklijstsjablonen
  • Doelstellingen
  • Werklastgrafieken
  • Herinneringen
  • Wiki en documenten
  • Automatisering
  • Tijdregistratie
  • Plannen
  • API
  • Rapportage
  • Samenwerkingsinstrumenten

Voors en tegens

ClickUp-gebruikers zijn dol op de aanpasbaarheid, het gebruiksgemak en prijzen ook de mobiele app. Het is echter belangrijk op te merken dat de app voor sommigen complex is geworden en een leercurve heeft. Een ander negatief aspect dat door ClickUp-gebruikers wordt genoemd, is de gastinterface die moeilijk te navigeren is.

Prijs

ClickUp biedt een volledig gratis abonnement en drie betalende abonnementen.

  • Onbeperkt – €9 per gebruiker per maand
  • Zakelijk – €19 per gebruiker per maand
  • Onderneming- Aangepaste prijzen

Ontdek hoe u ClickUp kunt gebruiken met LiveAgent.

6. Socialbakers

Socialbakers is een platform voor sociale media dat bedrijven van elke omvang helpt om met hun klanten om te gaan. Het combineert het opvolgen van sociale media, inhoudsanalyse en AI-persona-mapping met analyse en benchmarking om het best mogelijke resultaat voor uw marketingstrategieën voor sociale media te creëren.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Het opvolgen van sociale media
  • Doelgroepanalyse
  • Influencer-marketingcampagnes
  • Inhoudsintelligentie
  • Content publiceren en plannen
  • Analyses en benchmarks
  • Gemeenschapbeheer
  • Sociale AI-chatbot

Voors en tegens

De klantenservicesoftware van Socialbakers wordt geroemd om het gebruiksgemak en het verzamelen van gegevens van Instagram en Facebook. Aan de andere kant wordt het bekritiseerd omdat het geen gegevens van nieuwere sociale mediaplatforms zoals TikTok haalt.

Prijs

  • The Essentials – €240 per maand voor tien profielen of €480 per maand voor 20 profielen
  • De complete oplossing van Socialbakers – Prijzen op maat

Meer informatie over het integreren van Socialbakers in uw LiveAgent-workflow.

7. Buffer

Buffer is een platform voor het beheer van sociale media dat belooft de sociale betrokkenheid van kleine bedrijven te verbeteren. Het biedt geautomatiseerde postpublicatie, campagneanalyse, hashtagplanning, het plannen van opmerkingen en aangepaste rapporten.

Buffer kan worden geïntegreerd met bijna 30 andere oplossingen, waaronder Zapier, automate.io en integromat, dus de mogelijkheden zijn eindeloos.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Instagram-, Facebook-, LinkedIn-, Twitter- en Pinterest-plug-ins
  • Na het plannen
  • Instagram verhalen plannen
  • Instagram hashtag manager
  • Commentaar sentiment
  • Rapportage en analyse

Voors en tegens

Net als het Socialbakers-platform wordt Buffer geroemd om zijn eenvoud. Gebruikers vinden het geweldig dat ze gemakkelijk postlay-outs kunnen laten zien en deze rechtstreeks in de app kunnen bewerken. Aan de andere kant lijkt de consensus te zijn dat er een ontbrekende integratie met TikTok is.

Prijs

Buffer biedt één gratis en drie betalende publicerende abonnementen. Het biedt ook twee betalende analyse abonnementen

Publiceren

  • Pro – €15 per maand
  • Premium – €65 per maand
  • Zakelijk – €99 per maand

Analyses

  • Pro – €35 per maand
  • Premium – €50 per maand

8. Nicereply

Nicereply is een tool voor klantentevredenheidsonderzoek die wordt gebruikt door klantenondersteuningsteams. De software biedt klantentevredenheidsonderzoeken met één klik die kunnen worden ingesloten in emails of geïntegreerd in een live chatwidget. De software is gebruiksvriendelijk en stelt gebruikers in staat om mooie en gemakkelijk aanpasbare NPS-, CSAT- en CES-enquêtes te maken.

Wanneer geïntegreerd met LiveAgent, kan klantenfeedback eenvoudig aan uw vertegenwoordigers worden gegeven na elke live chatsessie of na het bekijken van elk emailgesprek.

klantenenquête-statistieken-opvolgen-tevredenheid-Nicereply

Belangrijkste functies

  • CSAT-, NPS- en CES-enquêtes
  • Enquêtes na afhandeling
  • Enquêtes die klaar zijn voor mobiel
  • In-signature enquêtes
  • Aanpassing zonder code
  • Geautomatiseerde triggerinstellingen
  • Aangepaste enquêtedomeinen en bedankpagina’s
  • API
  • Analyse en rapportage

Voors en tegens

Nicereply is een uitstekende oplossing omdat het kan worden geïntegreerd met belangrijke softwareoplossingen voor helpdesks, waaronder LiveAgent, Zendesk, Freshdesk en HelpScout. De gebruikers complimenteren hoe eenvoudig het is om enquêtes te maken en aan te passen en hun automatische implementatie. Kritieken zijn onder meer het niet kunnen toevoegen van extra contacten aan live enquêtes en een ontbrekende functie voor het klonen van enquêtes.

Prijs

Nicereply biedt vier betalende abonnementen en een gratis proefperiode van 14 dagen waarvoor geen kredietkaart nodig is om aan de slag te gaan.

  • Mini – €39 per month
  • Begin – €79 per month
  • Groei – €159 per month
  • Zakelijk – €239 per month

Meer informatie over het integreren van Nicereply-enquêtes met LiveAgent’s chatwidgets en emailhandtekeningen.

9. Trello

Trello is een applicatie voor het maken van lijsten waarmee teams en individuen taken, projecten en herinneringen kunnen organiseren. De applicatie heeft een gebruikersinterface in Kanban-bordstijl, waardoor het gemakkelijk is om taken tussen verschillende levenscyclusfasen te verplaatsen.

LiveAgent-klantenservicesoftware en Trello kunnen samen worden gebruikt om ervoor te zorgen dat alle vertegenwoordigers hun taken kunnen uitvoeren. Wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe kaart of takenlijst wordt aangemaakt in Trello, kan Trello je automatisch een LiveAgent-melding sturen in de vorm van een ticket.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

Kanbanborden
Onbeperkt aantal kaarten
Onbeperkte opslag
Geavanceerde checklijsten
Aangepaste achtergronden en stickers
Dashboard, tijdlijn, werkruimte en agendaweergave

Voors en tegens

Trello is geweldig voor persoonlijk en professioneel taakbeheer. Het is intuïtief en gemakkelijk te gebruiken en biedt een verscheidenheid aan sjablonen voor verschillende taakcategorieën. Gebruikers vinden het ook geweldig dat ze elk type media aan elke kaart kunnen bevestigen. Aan de andere kant is er een lichte leercurve met de automatiseringsfuncties van Trello. Sommige gebruikers zouden ook willen dat ze lettertypen en verschillende taakkleuren zouden kunnen wijzigen om gemakkelijker onderscheid te kunnen maken tussen taken met een hoge prioriteit.

Prijs

Trello biedt een gratis versie van de software en twee betalende abonnementen.

  • Business Class – €12,50 per gebruiker per maand
  • Onderneming – Aangepaste prijzen op basis van het aantal gebruikers

Ontdek hoe u Trello integreert met LiveAgent.

10. Monday.com

Monday.com is een open cloudgebaseerd platform waarmee gebruikers unieke tools en applicaties kunnen maken om hun workflow te ondersteunen. Het platform kan bijvoorbeeld projectmanagement-, verkoop-, CRM-, marketing-, design-, HR-, IT- of DevOps-applicaties creëren.

Om menselijke fouten en repetitieve taken te elimineren, kunnen gebruikers van Monday.com profiteren van de robuuste automatiseringsopties van het platform en hun workflows bekijken in een kaart, kalender, tijdlijn of kanban-stijlbord.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Whiteboard-samenwerking
  • Ingesloten documenten
  • Updates-sectie
  • Activiteitenlogboeken
  • Kanban, tijdlijn, kaart, kalender, kaartweergaven
  • Tijdregistratie
  • Automatisering

Voors en tegens

De gebruikers van Monday.com houden ervan hoe het hun werk georganiseerd houdt en hoe gemakkelijk het is om het aan anderen te delegeren. Het meldingssysteem is uitstekend, zodat geen enkel teamlid wijzigingen mist. Kritieken zijn onder meer moeilijke automatisering en het ontbreken van een grondig onboarding-proces.

Prijs

Monday.com wordt gratis aangeboden aan particulieren. Daarnaast hebben bedrijven de mogelijkheid om te kiezen uit vier betalende abonnementsopties.

  • Basis – €10 per gebruiker per maand
  • Standaard – €12 per gebruiker per maand
  • Pro – €20 per gebruiker per maand
  • Onderneming- Aangepaste prijzen

Meer informatie over het verbinden van Monday.com met LiveAgent.

11. ActiveCampaign

ActiveCampaign is een automatiseringsplatform voor gebruikerservaringen, ideaal voor kleine en middelgrote bedrijven. De servicecloud-oplossing biedt email-, marketing- en verkoopautomatisering en klantenrelatiebeheer. Daarnaast belooft de software de klantenbetrokkenheid te verbeteren via krachtige segmentatie en personalisatie via verschillende kanalen.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Marketing & emailautomatisering
  • Slepen en neerzetten van emailbouwer
  • Site- en gebeurtenistracking
  • Bestemmingspagina
  • Formulieren voor het vastleggen van leads
  • Leadscores
  • SMS potentiële klanten koesteren
  • Rapportage
  • CRM

Voors en tegens

ActiveCampaign-gebruikers prijzen hun klantenondersteuningsteam, evenals de geïmplementeerde stapsgewijze handleidingen en videozelfstudies. Ze zijn ook dol op de inzichten die ze krijgen van functies voor het bijhouden van klantenbetrokkenheid, evenals de lange lijst met beschikbare integraties. Aan de andere kant ervaren sommige gebruikers glitchy automatisering, wat tot vertragingen kan leiden.

Prijs

ActiveCampaign biedt vier betalende abonnementen. De prijs van een abonnement is echter afhankelijk van het aantal contacten dat u heeft (hoe meer contacten, hoe hoger de prijs).

  • Lite – vanaf €15 per maand
  • Plus – vanaf €70 per maand
  • Professioneel – vanaf €159 per maand
  • Enterprise – vanaf €179 per maand

Meer informatie over het verbeteren van de productiviteit van uw helpdesk met LiveAgent’s ActiveCampaign-integratie.

12. Jira

Jira is een tool voor het volgen van fouten en projectbeheer die wordt gebruikt door flexibele softwareontwikkelingsteams. Met de software kunnen gebruikers problemen creëren en organiseren, taken delegeren en werkactiviteiten volgen.

Met behulp van de Jira-integratie met LiveAgent-klantenservicesoftware kunnen gebruikers eenvoudig nieuwe taken en problemen rechtstreeks vanuit het ticketpaneel creëren, waardoor gegevensinvoertijd wordt bespaard en platformhoppen wordt geëlimineerd.

Jira-dashboard voor planning en tracking
Jira-dashboard voor planning en tracking

Belangrijkste functies

  • Scrum- en Kanban-borden
  • Wegenkaarten
  • Agile rapportage
  • Commentaren, sectoren, verzoeken van klanten
  • Implementatiestatus
  • Functie markeren
  • Favoriete versiebeheer
  • Automatisering

Voors en tegens

De agile software wordt geprezen om zijn workflow-aanpassingsopties, geavanceerde zoekfiltering en snelheid. Sommige gebruikers melden echter dat ze overweldigd worden door opties, en stellen dat er een leercurve is met Jira. Anderen zeggen dat de mobiele app werk nodig heeft, omdat het niet erg gebruiksvriendelijk is.

Prijs

Jira wordt gratis aangeboden aan kleine teams van 10 jaar en jonger. Grotere groepen kunnen kiezen uit drie betalende abonnementen.

  • Standaard – €7 per gebruiker per maand
  • Premium – €14 per gebruiker per maand
  • Enterprise – vanaf €122.250 per jaar (inclusief 801-1.000 gebruikers)

Ontdek hoe u de systeemeigen Jira-integratie van LiveAgent gebruikt.

13. LiveChat

LiveChat is live chat- en helpdesksoftware die geschikt is voor bedrijven van elke omvang. Het is ondersteuningssoftware voor meerdere kanalen die alle berichten stroomlijnt naar een gedeelde inbox. De software staat bekend om zijn prachtige chatwidgets, geïntegreerde productkaarten en chatbotautomatisering.

live chat - doorlopende realtime chat

Belangrijkste functies

  • Biedt systeemeigen live chatfunctie en Facebook Messenger, email, sms en Apple Business Chat-integraties
  • Standaardantwoorden
  • Sneak peek van het bericht
  • Ondersteuning voor meerdere websites
  • Offline berichten
  • Ticketbeheer
  • Rapportage
  • Proactieve chats
  • Vertalingen van chatvensters

Voors en tegens

LiveChat-gebruikers prijzen de functionaliteit, berichtvoorbeelden, chatbot en analyses. Sommigen zouden echter nog blijer zijn met LiveChat als ze functies zouden toevoegen, zoals ingesloten links in chatvensters of voorbeelden van winkelwagentjes van klanten.

Prijs

LiveChat wordt aangeboden in vier abonnementsniveaus.

  • Starter – €19 per maand per medewerker
  • Team – €39 per maand per gebruiker
  • Zakelijk – €59 per medewerker per maand
  • Onderneming- Aangepaste prijzen

14. Klaviyo

Klaviyo is een marketingautomatiseringsplatform dat klantensegmentatie, benchmarking en gegevensanalyse biedt. Het platform is expliciet gespecialiseerd in email- en sms-automatisering en belooft gepersonaliseerde inhoud te leveren en de klantenbetrokkenheid te vergroten.

Dankzij de integratie van LiveAgent met Klaviyo kunt u uw klanten rechtstreeks vanuit de LiveAgent-klantenservicesoftware inschrijven op uw Klaviyo-mailinglijsten.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Flyouts, pop-ups en ingesloten formuliertypen
  • CRM
  • Segmentatie
  • Datawetenschap, benchmarking en rapportage
  • Sociale reclame
  • Campagne beheer
  • A/B-testen
  • Ontwerper voor email-, sms- en mms-stromen

Voors en tegens

Het marketingautomatiseringsplatform wordt geroemd om zijn gebruiksgemak, segmentatiemogelijkheden en tweerichtingssynchronisatie met andere applicaties. Wat kritiek betreft, melden sommige gebruikers dat ze problemen hebben met het herschikken van procedures (met name CRM-campagnes).

Prijs

Klaviyo rekent alleen per gebruik. Er zijn geen contracten. U hoeft alleen te betalen voor het aantal contacten dat u elke maand emailt en sms’t.

Meer informatie over het integreren van Klaviyo met LiveAgent.

15. Freshdesk

Freshdesk is cloudgebaseerde helpdesksoftware met meerdere kanalen die bots, selfservice oplossingen en intelligente automatisering biedt. Het is geweldig voor het stroomlijnen van klantenondersteuningsverzoeken in één dashboard en om samen te werken met anderen.

FreshDesk open tickets
FreshDesk open tickets

Belangrijkste functies

  • Email
  • Ticketing
  • Zelfservice voor klanten kennisbank
  • Automatisering
  • Rapportage
  • Bots (email, hulp, artikelsuggestie, enz.)
  • Sociaal, chattool, telefoon

Voors en tegens

Freshdesk-gebruikers juichen het gebruiksgemak, de integraties en de samenwerkingsopties van de software toe. Sommige gebruikers zouden echter een paar aanpassingen verwelkomen, waaronder een ticketweergave met meerdere tabbladen, hogere laadsnelheden en snellere reacties van het klantenserviceteam van Freshdesk.

Prijs

Freshdesk is gratis te gebruiken met een onbeperkt aantal vertegenwoordigers. Als u echter meer geavanceerde functies nodig heeft, kunt u kiezen uit zeven betalende abonnementen.

Helpdesk

  • Bloesem- €19 per medewerker per maand
  • Tuin – €45 per medewerker per maand
  • Vastgoed- €69 per medewerker per maand
  • Bos – €125 per medewerker per maand

Met meerdere kanalen

  • Vastgoed met meerdere kanalen – €99 per medewerker per maand
  • Bos met meerdere kanalen – €169 per medewerker per maand

16. Google Analytics

Google Analytics is een platform dat website- en advertentieverkeer bijhoudt. Gebruikers kunnen eenvoudig rapporten maken en pieken of dalen in klikken, bezoeken en weergaven onderzoeken. Het is een uitstekende tool om inzicht te krijgen in uw doelgroep en om het rendement op investering van advertenties, inhoud en uw producten te verbeteren.

Door Google Analytics te integreren met LiveAgent, kunt u alle live chatsessies volgen. Als u deze gegevens bij de hand heeft, kunt u de impact evalueren die live chat heeft op conversies of het effect van uw vertegenwoordigers op de verkoop van uw bedrijf.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Analyse van digitale sessies
  • Gebeurtenis volgen
  • Rapportage
  • Segmentatie
  • In- en uitstappagina’s
  • Conversie-, betrokkenheids- en retentiestatistieken

Voors en tegens

Google Analytics is eenvoudig aan de slag te gaan en vooral gratis te gebruiken. Het houdt alle benodigde statistieken bij, inclusief het aantal bezoekers op uw site, gemiddelde paginaweergaven per sessie, sessieduur en nog veel meer. Analytics-gebruikers geven echter aan dat de app behoorlijk complex is en een leercurve heeft.

Prijs

Google Analytics biedt een gratis en betalende versie. De gratis versie is ideaal voor kleine tot middelgrote bedrijven. De betalende versie van de software heeft meer functies en heeft aangepaste prijzen, dus u moet contact opnemen met de verkoop voor een exacte prijsopgave.

Meer informatie over het integreren van Google Analytics met LiveAgent.

17. Intercom

Intercom is een zakelijke messenger die bedrijven gebruiken om te communiceren met bestaande en potentiële klanten. De software biedt live chat, bots, selfserviceplatforms en een ticketsysteem.

Het kan worden geïntegreerd met een breed scala aan populaire apps, waaronder LiveAgent. De integratie synchroniseert klantengegevens en berichten die zijn ontvangen via Intercom en stroomlijnt deze vervolgens naar LiveAgent.

intercom - doorlopende live chat

Belangrijkste functies

  • Live chat
  • Gedeelde inbox
  • Chatbots
  • SLA-beheer
  • Rapportage
  • A/B-testen
  • Helpcenter
  • Productrondleidingen

Voors en tegens

Intercomgebruikers genieten van de gedeelde inbox, het gebruiksgemak en de opties voor klantenbetrokkenheid. Sommige klanten melden echter problemen te hebben met bepaalde functies en modules zoals filters, artikelen en uitgaande marketing. Ze zeggen ook dat het een leercurve heeft.

Prijs

Intercom biedt drie verschillende abonnementen: conversatiemarketing, conversatiebetrokkenheid en gespreksondersteuning. Elk abonnement heeft aangepaste prijzen.

Meer informatie over het integreren van Intercom met LiveAgent.

18. Klaus

Klaus is een gespreksbeoordelings- en kwaliteitsborgingsplatform dat belooft de kwaliteit van de klantenservice te verbeteren door middel van eenvoudige en systematische interne feedback. De software analyseert en beoordeelt elk gesprek met behulp van sentimentanalyse en een complexiteitsfilter mogelijk gemaakt door technologie.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Sentiment analyse
  • Onbeperkte gespreksrecensies
  • Onbeperkte peer- en zelfbeoordeling
  • Dynamische scorekaarten
  • Filteren
  • Doelbeoordeling
  • Oorzaakanalyse
  • Rapportage

Voors en tegens

Klaus-gebruikers houden van de eenvoudige installatie, esthetische interface en robuuste rapportagetools. De meeste gebruikers konden niets negatiefs vinden over de software — en besloten om kleine overlast op te sommen, zoals af en toe tragere laadsnelheden of ontbrekende functies (die momenteel in productie zijn).

Prijs

Klaus biedt aangepaste prijzen. Ga voor een offerte naar hun website en vul een contactformulier in op hun prijzenpagina.

Meer informatie over het integreren van Klaus met LiveAgent.

19. Zendesk

Zendesk is een app voor klantenservice met meerdere kanalen die gebruikmaakt van door AI aangedreven bots en een robuust ticketsysteem. Bovendien biedt het selfservice, audiogesprekken en rapportagemogelijkheden, waardoor het een uitstekende keuze is voor bedrijven van elke omvang.

Zendesk-klantenondersteuning en gesprekken
Zendesk-klantenondersteuning en vorig gesprek

Belangrijkste functies

Voors en tegens

Zendesk-gebruikers prijzen het gebruiksgemak en de aanpassingsmogelijkheden. Ze vinden het geweldig dat de interface gebruiksvriendelijk is en dat het ticketsysteem verbinding maakt met WhatsApp, email en telefoon. Sommige gebruikers willen echter dat bestaande functies meer geavanceerde functionaliteit bieden (bijvoorbeeld triggers en automatisering).

Prijs

Zendesk biedt vijf service abonnementen, drie basisondersteuningsabonnementen en drie verkoopabonnementsniveaus.

Zendesk Suite voor service

  • Suite Team – €49 per medewerker per maand
  • Suite Groei – €79 per medewerker per maand
  • Suite Professioneel – €99 per medewerker per maand
  • Suite Onderneming- €150 per medewerker per maand
  • Het wordt nog krachtiger – €215 per medewerker per maand

Zendesk Support

  • Support Team – €19 per medewerker per maand
  • Support Professioneel – €49 per medewerker per maand
  • Support Onderneming- €99 per medewerker per maand

Zendesk voor verkoop

  • Verkoop Team – €19 per medewerker per maand
  • Verkoop Professioneel – €49 per medewerker per maand
  • Verkoop Onderneming – €99 per medewerker per maand

20. SurveyMonkey

SurveyMonkey is een van de meest populaire gratis online enquêtetools. Het platform biedt het snel maken van enquêtes, eenvoudig aanpassen en delen, en robuuste sentimentanalyse. Bovendien biedt het een functie waarmee gebruikers verzamelde reacties kunnen meten met benchmarks uit de sector.

Nederlandse klantenservicesoftware

Belangrijkste functies

  • Onbeperkte enquêtes en enquêtevragen
  • Enquête personalisatie
  • A/B-testen
  • Industriebenchmarks
  • Meertalige enquêtes
  • Enquêtebesturing delen
  • Opmerkingen
  • Functies analyseren

Voors en tegens

SurveyMonkey wordt geprezen om zijn eenvoudige installatie, gebruiksgemak en geïntegreerde suggesties die u kunnen helpen bij het kiezen van de juiste formulering en functies voor uw enquête. Kritieken zijn onder meer het ontbreken van kleine aanpassingsopties, zoals het wijzigen van de achtergrondkleur van een enquête of het uploaden van een aangepast logo.

Prijs

SurveyMonkey kan gratis worden gebruikt, maar als u op zoek bent naar meer geavanceerde functies, kunt u hun betalende abonnementen bekijken.

Zakelijke abonnementen

  • Team Voordeel- €30 per gebruiker per maand
  • Team Premier – €75 per gebruiker per maand
  • Onderneming- Aangepaste prijzen

Persoonlijke abonnementen

  • Premier jaarlijks- €99 per maand
  • Voordeel jaarlijks – €36 per maand
  • Standaard maandelijks – €39 per maand

Klantenservicesoftware vergeleken

1. LiveAgent

Bij het vergelijken van waar voor uw geld, is LiveAgent de beste software voor ondersteuningsservices – het biedt meer functies voor minder. Het biedt het meest robuuste ticketsysteem, live chat en callcentersoftware. De software biedt ook 24/7 gepersonaliseerde service via alle kanalen.

2. Zendesk Support

Zendesk Support is een sterke concurrent met een gebruiksvriendelijk ticketsysteem, AI-bots en uitgebreide sociale integraties , inclusief WhatsApp. Hoewel duurder, biedt het de meeste kernfunctionaliteiten van LiveAgent.

3. Freshdesk

Freshdesk is een ander uitstekend platform om te overwegen. Het biedt live chat, ticketing, bellen en ondersteuning voor sociale media. Het is gemakkelijk te gebruiken en in te stellen en heeft dezelfde kernmogelijkheden als LiveAgent voor een hogere prijs.

4. LiveChat

LiveChat is een uitstekend klantenserviceplatform dat geavanceerde live chatfuncties biedt. De chatwidgets zijn schoon en modern en zijn een van de beste in het prachtig presenteren van eCommerce-producten. Als u echter op zoek bent naar meer dan alleen chatsoftware, zoals een helpdesk met een geïntegreerd callcenter, is LiveChat niet de beste optie voor u.

5. Intercom

Intercom is een uitstekende berichtenservice die verbinding maakt met meerdere kanalen. Het biedt bots, een gedeelde inbox en een selfservice kennisbanksoftware. De software voor klantenservice biedt echter geen callcentermogelijkheden, is aan de duurdere kant en biedt zijn klanten geen persoonlijk klantensuccesteam dat 24/7 beschikbaar is.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Besluit

Het gebruik van klantenservicesoftware is van het grootste belang als u uw klantenserviceprocessen en klantentevredenheid wilt verbeteren terwijl u meer inkomsten. Om de juiste oplossing te vinden, moet u echter overwegen wat u wilt bereiken, welke functies u nodig heeft om dat doel te bereiken en hoeveel geld u zich kunt veroorloven om uit te geven.
De verwachtingen van de klantenservice zijn van alle tijden. hoog – en om te voorkomen dat uw klanten karnen, moet u in staat zijn om aan hun verwachtingen te voldoen of deze te overtreffen. Een klantenservicesoftware zorgt ervoor dat u altijd op tijd en op een persoonlijke manier op uw klanten reageert.

FAQ

What's the best customer service software?

LiveAgent is the best customer service software because it offers the most advanced features for the lowest price.

How to manage customers' data securely through customer service software?

Customer support software are secure solutions that utilize encryption 2-factor authentication and are certified and protected by several security measures. Managing customer data through customer support software is the safest option because every user has unique login credentials. As a result, there’s no need to log in and out of multiple devices and accounts.

How to provide a customized experience (for both agents and customers)

Creating personalized experiences for customers is easy if you have access to behavior tracking software and customer management software. By monitoring your customer’s behavior on your site and consulting existing CRM data, you can create high converting, personalized messaging.

Is customer service software customizable to your business' needs?

Most customer service software is flexible and fully customizable, allowing businesses to scale up with the software as needed.

How to choose the best customer service software for your business?

To choose the best customer support software for your business, you need to write down what you want to achieve and decide what you need the software to do to accomplish it. Then, with your budget in mind, research options on software review sites like G2, Capterra, or SoftwareAdvice.

Does customer service software come with analytics and reporting?

Most customer service software offers analytics and reporting. Some tools offer more in-depth analysis, while others provide more basic reporting.

Will customer service software allow you to scale seamlessly?

Yes, customer service software is generally flexible and adaptable to your business and its growth.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo