Verbeter klanttevredenheid met Nederlandse klantenservicesoftware. Gebruiksvriendelijk, flexibel en zonder installatiekosten. Proefperiode van 14 dagen gratis, geen kredietkaart nodig. Ontdek top 20 softwareopties voor optimale klantondersteuning.
lantenservicesoftware is het belangrijkste ingrediënt in een uitzonderlijke klantenervaring. Het vinden van de juiste software is echter een uitdaging, aangezien de meeste providers vergelijkbare functies bieden en beloven u te helpen dezelfde doelen te bereiken. Om u te helpen bij het kiezen van de beste software voor uw bedrijf, niche en branche, hebben we een lijst samengesteld met de beste klantenserviceoplossingen van 2021. We vergelijken de lijst met functies, prijs en klantbeoordelingen van onafhankelijke softwarebeoordelingssites.
Klantenservicesoftware is software die de communicatie met klanten via verschillende kanalen stroomlijnt. Elke software is anders in de manier waarop het inkomende klantenberichten verwerkt. De meeste software zet berichten van verschillende communicatiekanalen echter om in tickets en slaat deze op in een gedeelde, gecentraliseerde inbox.
Klantenservicesoftware wordt over het algemeen gebruikt voor klantenondersteuningsdoeleinden; het kan echter ook worden gebruikt door verkoop-, boekhoud-, IT- of marketingteams binnen één organisatie. Behalve dat het nuttig is voor traditionele bedrijven, kan het systeem ook nuttig zijn voor non-profitorganisaties, overheidsinstanties en onderwijsinstellingen.
Klantenservicesoftware maakt verbinding met uw dagelijkse klantcommunicatiekanalen, inclusief email, telefoon, livechat, sociale media integratie, berichten-apps en zelfs klantenserviceportaals.
Wanneer een klant via een van deze kanalen contact opneemt met uw bedrijf, maakt het systeem automatisch een ticket aan. Als de klant bijvoorbeeld een realtime kanaal gebruikt, zoals de telefoon of live chat, begint het systeem automatisch te rinkelen om online ondersteuningsmedewerkers. Zodra een agent de oproep of chat opneemt, kunnen de agent en de klant in realtime met elkaar gaan communiceren.
Stel echter dat een klant een kanaal zoals email, sociale media of een berichten-app gebruikt om contact op te nemen met uw bedrijf. In dat geval zal het systeem eenvoudig een ticket maken en dit toewijzen aan een specifieke afdeling/vertegenwoordiger op basis van vooraf gedefinieerde criteria.
Bedrijven en organisaties die deze technologie niet gebruiken, ervaren vaak ontevredenheid en klantenverloop omdat veel berichten van klanten door de mazen van het net glippen of niet snel genoeg worden beantwoord.
Met een dergelijk systeem kan elk bedrijf of elke organisatie hun klantcommunicatieprocessen verbeteren, aangezien het apparaat- en accountbewaking overbodig maakt door alle berichten op één plek te bewaren. Als gevolg hiervan bespaart het tijd en verbetert het de productiviteit en responstijden die bijdragen aan een grotere klantentevredenheid.
Klantenondersteuningssoftware kan eenvoudig uw webmail of emailclients zoals Gmail, Outlook en Mail vervangen. Het biedt meer functionaliteit en flexibiliteit en gaat veel verder dan alleen het verzenden en ontvangen van emails.
Klantenservicesoftware biedt geavanceerde samenwerkings- en emailvaardigheden op basis van routeringsopties, aanpasbare emailsjablonen, volledige klantenprofielen, klantensegmentatie-opties en SLA-monitoring. Het bevat ook functies voor het detecteren van conflicten tussen vertegenwoordigers die ervoor zorgen dat vertegenwoordigers geen tijd verspillen aan het werken aan dezelfde tickets of elkaars werk wissen.
Live chat is het favoriete communicatiekanaal van 42% van de online klanten omdat het probleemloos en gemakkelijk toegankelijk is. In plaats van te zoeken naar uw contactgegevens, kunnen uw klanten met één klik op de knop snel contact met u opnemen op uw website.
Live chat is ook een geweldige proactieve tool voor klantenondersteuning voor het oplossen van realtime problemen die klanten kunnen ervaren tijdens het browsen op uw website of proberen af te rekenen.
Uitstekende klantenservicesoftware moet callcentermogelijkheden bevatten omdat het flexibiliteit en aanzienlijke besparingen biedt. In plaats van bijvoorbeeld geld uit te geven aan hardware en internationale belminuten, kunt u voor een betaalbare prijs wereldwijde ondersteuning bieden.
Hoewel veel consumenten de voorkeur geven aan digitale kanalen, is bellen nog steeds de beste optie voor problemen die snelle oplossingen vereisen. Als u met een ondersteuningsvertegenwoordiger spreekt, kunt u ervoor zorgen dat beide partijen elkaar begrijpen en dat er geen misverstanden zijn.
Digital natives zoals Gen Z geven de voorkeur aan communicatie via sociale media omdat het een altijd actief kanaal is. Andere consumentengroepen wenden zich als laatste redmiddel tot sociale kanalen, namelijk nadat ze de ondersteuningsafdeling van een bedrijf niet hebben bereikt en alle andere opties hebben uitgeput.
Het is belangrijk op te merken dat niet elk bedrijf op elk platform aanwezig hoeft te zijn. De meeste consumenten verwachten echter dat de meeste bedrijven, organisaties en onderwijsinstellingen een actieve Facebook-, Instagram- en Twitter-pagina hebben waar ze terecht kunnen voor klantenondersteuning.
Berichten-apps zoals Messenger, Viber, WhatsApp, LINE en Signal winnen aan populariteit in klantenservice omdat ze een gemakkelijke manier bieden om met bedrijven te communiceren. Bovendien zijn klanten bekend met deze apps omdat ze ze gebruiken om met vrienden en familie te communiceren, dus contact opnemen met bedrijven is superhandig.
Daarnaast hoeven gebruikers voor berichten-apps niet in de wacht te wachten of actief deel te nemen aan het klantengesprek. In plaats daarvan kunnen klanten in hun eigen tijd reageren en toch relatief snel antwoord krijgen op hun vragen.
De moderne klant wil geen tijd verspillen aan contact met de klantenservice. In plaats daarvan zoeken ze onafhankelijk naar antwoorden op de vragen van hun klanten door uw website te doorzoeken op veelgestelde vragen, geverifieerde communityforums of gerelateerde bronnen.
Het hebben van een toegewijde kennisbank waarin de basisprocessen, het beleid of de how-to’s worden beschreven, kan de ticketvolumes aanzienlijk verminderen en uw medewerkers wat minder druk maken.
Het gebruik van softwareoplossingen voor klantenservice kan uw bedrijf op talloze manieren ten goede komen. Er zijn talloze gebruiksscenario’s die we kunnen schetsen — van het verminderen van verlaten van winkelwagen tot het stimuleren van klanten tevredenheid, omzet en loyaliteit.
De reden waarom u zoveel met deze klantenservicetool kunt doen, is dat deze veelzijdig is. Het kan worden gebruikt door universiteiten, zorgaanbieders, financiële instellingen, ecommercebedrijven, SaaS-startups en alles daartussenin om verschillende doelen te bereiken. Bovendien is de oplossing volledig aanpasbaar, schaalbaar en aanpasbaar, dus het realiseren van uw dromen is slechts een kwestie van uw klantenondersteuningsoplossing op de juiste manier opzetten en optimaal benutten.
De beste manier om klantenrelaties te versterken, is door in contact te komen met uw klantenbestand en persoonlijke service te bieden. Een software-oplossing voor een helpdesk is de perfecte tool om met klanten in contact te komen, omdat het hele proces gestroomlijnd en probleemloos verloopt. U hoeft bijvoorbeeld niet te zoeken naar Tweets of opmerkingen in uw meldingen om deel te nemen aan klantgesprekken. Beantwoord in plaats daarvan gewoon elk bericht terwijl u bezig bent, rechtstreeks vanuit uw klantenservicebeheersoftware met klantengeschiedenis bij de hand.
Wat personalisatie betreft, kan klantenondersteuningssoftware u helpen omdat het essentiële klantengegevens opslaat naast hun berichten. Door alle contextuele informatie in één dashboard te consolideren, kunt u eenvoudig snelle, deskundige en persoonlijke service bieden en tegelijkertijd de relatie met de klant versterken.
Dankzij automatische ticketroutering, worden berichten van uw klanten altijd automatisch toegewezen aan een ondersteuningsmedewerker die het beste is uitgerust om ze te beantwoorden. Door stilstand op te heffen en verantwoordelijkheidsgevoel te creëren, kunt u de responstijden met bijna 23% verbeteren.
Bovendien kunt u, door uw klanten realtime ondersteuningsopties zoals live chat te bieden, meer klanten helpen en meer problemen sneller oplossen.
Loyale klanten werven en het verbeteren van de klantentevredenheid is eenvoudig. Met multichannel klantenservicesoftware kunt u klantenproblemen proactief oplossen. Proactieve chatuitnodigingen kunnen bijvoorbeeld handig zijn wanneer kopers op uw site klaar zijn om af te rekenen, maar hulp nodig hebben bij het proces. Bovendien kan de helpdeskoplossing u helpen te bepalen wanneer het juiste moment is om contact op te nemen op basis van realtime monitoringtools die laten zien op welke pagina’s uw potentiële klanten browsen en voor hoe lang.
De meeste klanten willen hun problemen onafhankelijk oplossen zonder contact op te nemen met de klantenondersteuning. Door uw bestaande en potentiële klanten een selfservice-hub te bieden met bronnen zoals how-to-artikelen, veelgestelde vragen en zelfs communityforums, kunt u de responstijd en de ervaring van de klantenservice verbeteren. Wanneer klanten zelfstandig antwoorden op hun veelgestelde vragen vinden, hebben ze geen reden om contact met u op te nemen of te wachten op een antwoord van uw personeel.
Softwaretool voor klantenservice zoals gamification kan de productiviteit van werknemers verhogen door een spelaspect naar de werkplek te brengen. Agenten kunnen nieuwe records breken, badges ontvangen en een hoger niveau bereiken, waardoor de productiviteit wordt verhoogd en gezonde concurrentie tussen teams en individuen wordt bevorderd.
Dag in dag uit werken aan het oplossen van klantproblemen kan een uitdaging zijn en leiden tot een burn-out van de klantenservicemedewerker. Software voor het volgen van klantenservice bevat echter functies die het leven van uw agent gemakkelijker en productiever kunnen maken, automatisering zorgt er bijvoorbeeld voor dat uw agenten zich kunnen concentreren op complexe klantenproblemen in plaats van zich te concentreren op alledaagse, repetitieve taken zoals het wijzigen van tickets statussen of het opvolgen van onbeantwoorde emails.
Hoewel de ene software misschien de beste keuze is voor het ene bedrijf, kan het voor een ander niet voldoende zijn. Het is belangrijk om te beseffen dat elk bedrijf andere behoeften heeft en verschillende doelen wil bereiken. Terwijl het ene bedrijf bijvoorbeeld tevreden kan zijn met eenvoudige chatsoftware, hebben anderen misschien een complexe oplossing nodig die communicatie via meerdere kanalen met de klant ondersteunt.
Voordat u klantenservicesoftware kiest of zelfs maar onderzoekt, moet u uw doelen en vereisten begrijpen. Denk na over wat u met de software wilt bereiken en houd ook rekening met uw budget. Het kan zijn dat de perfecte alles-in-één oplossing financieel buiten uw bereik ligt. Nadat u uw verwachtingen voor de software hebt opgeschreven en een budget hebt ingesteld, kunt u beginnen met het verkennen van uw opties.
Om ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw klantenservicesoftware haalt, raden we u aan een systeem te zoeken met de meeste, zo niet alle, van de volgende functies..
Zorg ervoor dat de kanalen die u met uw klantenondersteuningssoftware wilt verbinden, worden ondersteund. Als u bijvoorbeeld wilt bellen en gebeld wilt worden met uw klantenservicesoftware, zorg er dan voor dat deze een geïntegreerd gemengd callcenter bevat.
Als u uw klanten wilt ondersteunen met berichten-apps zoals Facebook Messenger of WhatsApp, zorg er dan voor dat de software een functionele integratie van social media-kanalen met hen biedt.
Neem geen genoegen met een type klantenservicesoftware die geen ingebouwde CRM biedt. U wilt toegang hebben tot klantengegevens binnen uw helpdesksysteem, zodat u geen tijd hoeft te verspillen aan het in- en uitloggen van verschillende applicaties om deskundige service te bieden.
Geautomatiseerde ticketdistributie zorgt ervoor dat inkomende tickets altijd naar de meest geschikte afdeling en vertegenwoordiger worden gerouteerd. Het zorgt er ook voor dat tickets nooit vastzitten/wachten om te worden beantwoord zonder dat iemand er verantwoordelijkheid voor neemt.
Automatiseringsregels kunnen de workflows van de klantenservice en de interactie met de klant verbeteren. Door bijvoorbeeld specifieke processen en acties te automatiseren, zoals het verzenden van follow-up emails, kunnen uw ondersteuningsmedewerkers tijd en geld besparen. De bespaarde tijd kan worden gebruikt voor het afhandelen van complexere klantvragen, terwijl het geld kan worden gepompt in betere vertegenwoordigerstraining of verkoop-/marketingcampagnes.
Zorg ervoor dat het systeem dat u kiest, actieve integraties heeft met de tools die u graag dagelijks gebruikt. Het hele punt van klantenservicesoftware is om uw productiviteit te verbeteren en het aantal externe tools dat u gebruikt te minimaliseren. Door uw helpdesk te integreren met apps van derden, zoals Shopify, kunt u de bestellingen/terugbetalingen van uw klant rechtstreeks in uw klantenservicesoftware bekijken.
Toegang hebben tot nauwkeurige gegevensinzichten kan elk bedrijf helpen zijn verkoop-, marketing- en ondersteuningsprocessen te verbeteren. Als uit rapporten van uw systeem bijvoorbeeld blijkt dat u tijdens de lunch een hoog percentage afgebroken oproepen heeft, kan dit betekenen dat u meer oproepondersteuningsmedewerkers aan die dienst moet toevoegen omdat het een van uw piekuren is en klanten in de wacht staan voor te lang.
Aan de andere kant kan gamification een gezonde concurrentiepositie van uw klantenserviceteam en klantenservicemedewerkers bevorderen. Door beloningsbadges en niveaus te krijgen, kunnen uw ondersteuningsmedewerkers zich gemotiveerd voelen om beter te presteren. Verbeterde productiviteit is van invloed op het aantal tickets dat ze oplossen en hoe snel, wat u geld kan besparen en tegelijkertijd de klantentevredenheid kan verbeteren.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Houd rekening met uw budget en hoeveel u bereid bent te besteden. Houd er rekening mee dat de meest populaire softwareoplossingen voor klantenservice behoorlijk prijzig kunnen zijn. In plaats van een premium prijs te betalen voor een mainstream merk of simpelweg te besluiten dat klantenservicesoftware gewoon te duur is, waarom geen alternatieve oplossingen overwegen? Veel alternatieve klantenondersteuningssystemen bieden gratis abonnementen en vaak zelfs meer functies dan hun populaire concurrenten.
Onderzoek of de software waarvoor u kiest, het hele jaar door gratis meertalige-service biedt. Bekijk bovendien de self-service-opties, van de leverancier, en als u nog een stap verder wilt gaan, probeer contact met hen op te nemen via live chat of email om te zien hoe lang het duurt voordat ze op uw vraag reageren. Door hun reactievermogen uit de eerste hand te testen, heb je een redelijk goed idee van hoe hun service eruit zal zien als u eenmaal een betalende klant bent.
Overweeg de soorten klantenservice die elke leverancier biedt. Als u een fan bent van contact opnemen met ondersteuning via live chat, zorg er dan voor dat het bedrijf dat u kiest aanbiedt live chatondersteuning. Als u er meer over wilt praten, zoek dan uit of uw favoriete leverancier gratis nummers aanbiedt en biedt ondersteuning op een geschikt moment voor uw tijdzone.
Veel bedrijven ervaren seizoensveranderingen die van invloed kunnen zijn op het aantal ondersteuningsagenten die ze in dienst moeten nemen. Bijvoorbeeld, reis- en horecabedrijven floreren in de zomermaanden, dus moeten ze mogelijk extra ondersteuningsmedewerkers in dienst nemen om beantwoord de grote hoeveelheden inkomende emails, chats en oproepen.
Evenzo ervaren e-commercebedrijven een toestroom van klantenondersteuningstickets gedurende bepaalde periodes van het jaar wanneer verkoopcampagnes zoals Black Friday live zijn. Daarom is het van cruciaal belang om flexibele klantenondersteuningssoftware te hebben waarmee u ondersteuningsvertegenwoordigers kunt toevoegen en verwijderen indien nodig.
Groeiende bedrijven kunnen ook profiteren van flexibele klantenservicesoftware. Het is goed om te weten dat het systeem dat u kiest met u mee kan groeien en u in de toekomst geen kopzorgen zal bezorgen als het gaat om het ondersteunen van steeds meer agenten en klanten.
Overweeg de beperkingen van elke software die u wilt gebruiken. Zijn er functies die u graag zou willen gebruiken, maar die de software niet biedt? Ontbreken er integraties? Hoe is de uptime? Het stellen van moeilijke vragen als deze is uiterst belangrijk omdat softwarebeperkingen uw werk en uw klantentevredenheid met uw service kunnen beïnvloeden.
Tenslotte, onderzoek welke soorten samenwerkingsmogelijkheden er zijn. Biedt de software die u bekijkt interne chats en oproepen aan? Hoe zit het met interne ticketing, privénotities en detectie van conflicten tussen vertegenwoordigers? Onthoud dat de klantenservice-app die u kiest uw ondersteuningsprocessen moet verbeteren en het gemakkelijker moet maken om met uw collega’s samen te werken.
LiveAgent is een multichannel helpdesk en live chatsoftware die geweldig is voor bedrijven van elke omvang. Of u nu een klein bedrijf bent dat uw bereik wil vergroten of een grote onderneming, LiveAgent kan de alles-in-één klantenservice voor u zijn. Het systeem is volledig aanpasbaar en biedt zijn gebruikers uitstekende automatiserings- en samenwerkingsopties.
Het zit boordevol meer dan 140 helpdeskfuncties en biedt een robuuste lijst van integraties met applicaties en software van derden.
Op verschillende softwarebeoordelingsplatforms prijzen LiveAgent-gebruikers de veelzijdigheid van de software en het ongelooflijke ondersteuningsteam. Bovendien zijn gebruikers dol op het aantal beschikbare functies en integraties, omdat ze uitdagingen kunnen aangaan die ze gewoon niet konden met andere krachtige tools van de klantenservice.
Als het gaat om de nadelen van LiveAgent, zeggen sommige gebruikers dat het een lichte leercurve heeft en dat het moeilijk kan zijn om het maximale uit de software te halen zonder contact op te nemen met de ondersteuning. Zoals hierboven vermeld, ontvangt het ondersteuningsteam van LiveAgent echter veel lof omdat ze 24/7/365 beschikbaar zijn en er alles aan doen om ervoor te zorgen dat LiveAgent aan uw verwachtingen en die van de klant voldoet en deze overtreft.
Het LiveAgent-klantenserviceplatform biedt drie verschillende maandelijkse abonnementen en een volledig gratis versie van de software.
Als u het All-Inclusive-abonnement wilt proberen, bieden we een gratis proefperiode van 14 dagen— geen kredietkaart nodig.
MailChimp is een alles-in-één marketingplatform voor kleine bedrijven dat kan worden gebruikt om emailnieuwsbrieven te maken en hun prestaties bij te houden. Bovendien kunnen MailChimp-gebruikers hun klanten in verschillende groepen segmenteren, waardoor het supereenvoudig en handig is om gepersonaliseerde marketingberichten te verzenden.
Het emailautomatiseringsplatform biedt ook Website- en eCommerce-abonnementen met een eCommerce-websitebouwer, SEO-tools, verkooprapportage en sociale posting.
Het platform integreert met honderden klantenservicetools, waaronder LiveAgent, waardoor LiveAgent-gebruikers hun klanten rechtstreeks vanuit hun helpdesksoftware kunnen aan- en afmelden voor specifieke mailinglijsten.
MailChimp-gebruikers zijn enthousiast over hoe geweldig de functies zijn voor kleine bedrijven en hoe eenvoudig het te gebruiken is. De emailbuilder met slepen en neerzetten maakt het bijvoorbeeld gemakkelijk om prachtige emails op te maken, en de uitgebreide integratielijst maakt het eenvoudig om gegevens te synchroniseren met externe CRM’s en dergelijke.
Enkele nadelen die door MailChimp-gebruikers worden genoemd, zijn onder meer het wachten van meer dan 24 uur om terug te horen van hun ondersteuningsteam en het prijskaartje van de software. Sommige gebruikers zijn bijvoorbeeld van mening dat andere oplossingen vergelijkbare functies bieden voor een fractie van de prijs.
MailChimp biedt in totaal vijf betalende abonnementsniveaus en een gratis abonnement.
Marketing
Website & eCommerce
Meer informatie over het verbinden van MailChimp met LiveAgent.
Slack is een realtime berichtenplatform dat bedrijven gebruiken voor zowel interne als externe communicatie. De messenger is geweldig om samenwerking tussen teams te vergemakkelijken en bedrijfsbrede informatie te delen.
Het platform integreert met LiveAgent-klantenservicesoftware en waarschuwt gebruikers telkens wanneer ze een nieuw ticket krijgen toegewezen of wanneer ze een antwoord op een open ticket ontvangen door hen een Slack-bericht te sturen. De Slack-notificatie wordt verzonden vanuit een bot en geeft een directe link naar het betreffende ticket.
Slack wordt geprezen om zijn gebruiksgemak, aanpassingsmogelijkheden en rijke integraties. Het berichtenplatform heeft snel de harten van grote en kleine bedrijven veroverd omdat het een van de beste gratis samenwerkingstools op de markt is.
Veel gebruikers kunnen niet veel negatiefs vinden over Slack. De meeste beoordelingen geven expliciet aan dat ze muggenziften zouden hebben als ze iets negatiefs over het platform zouden zeggen.
Slack biedt drie betalende abonnementen en een gratis versie.
Meer informatie over de LiveAgent/Slack-integratie.
PipeDrive is een cloudgebaseerde tool voor klantenrelatiebeheer (CRM) waarmee verkopers leads en deals kunnen beheren. Het maakt gebruik van automatisering en AI om repetitieve administratieve taken te elimineren en biedt gegevensgestuurde rapportage.
PipeDrive biedt zijn gebruikers een volledig functionele mobiele app en kan worden geïntegreerd met bijna 300 applicaties van derden. Dankzij de LiveAgent-integratie kunnen LiveAgent-gebruikers nieuwe en bestaande PipeDrive-deals rechtstreeks in het LiveAgent-ticketinfopaneel maken en bewerken.
Het CRM onderscheidt zich door zijn eenvoud en gebruiksgemak. Gebruikers genieten van de intuïtieve interface en het visuele formaat waarin ze leads door de verkooptrechter kunnen zien bewegen. Voor sommige gebruikers is PipeDrive echter een beetje te eenvoudig. Recensenten hebben verklaard dat ze meer complexe automatiseringsopties zouden gebruiken en een speciale meldingssectie in de app zouden verwelkomen, aangezien ze momenteel alleen meldingen per email ontvangen.
Meer informatie over het verbinden van PipeDrive met LiveAgent.
ClickUp is een volledig aanpasbare taakbeheertoepassing die geschikt is voor kleine, middelgrote en grotere teams. Het is ideaal voor het maken van takenlijsten, projecten, herinneringen en het bijhouden van doelen. Bovendien is ClickUp een uitstekend alternatief voor één platform voor Slack of projectbeheertools zoals Asana, omdat het ook realtime chat, opmerkingen en tags biedt.
ClickUp-gebruikers zijn dol op de aanpasbaarheid, het gebruiksgemak en prijzen ook de mobiele app. Het is echter belangrijk op te merken dat de app voor sommigen complex is geworden en een leercurve heeft. Een ander negatief aspect dat door ClickUp-gebruikers wordt genoemd, is de gastinterface die moeilijk te navigeren is.
ClickUp biedt een voor altijd gratis abonnement en drie betalende abonnementen.
Ontdek hoe u ClickUp kunt gebruiken met LiveAgent.
Socialbakers is een platform voor sociale media dat bedrijven van elke omvang helpt om met hun klanten om te gaan. Het combineert sociaal luisteren, inhoudsanalyse en AI-persona-mapping met analyse en benchmarking om het best mogelijke resultaat voor uw marketingstrategieën voor sociale media te creëren.
De klantenservicesoftware van Socialbakers wordt geroemd om het gebruiksgemak en de gegevensverzameling van Instagram en Facebook. Aan de andere kant wordt het bekritiseerd omdat het geen gegevens haalt van nieuwere sociale mediaplatforms zoals TikTok.
Meer informatie over het integreren van Socialbakers in uw LiveAgent-workflow.
Buffer is een platform voor het beheer van sociale media dat belooft de sociale betrokkenheid van kleine bedrijven te verbeteren. Het biedt geautomatiseerde postpublicatie, campagneanalyse, hashtagplanning, reactieplanning en aangepaste rapporten.
Buffer kan worden geïntegreerd met bijna 30 andere oplossingen, waaronder Zapier, automate.io en integromat, dus de mogelijkheden zijn eindeloos.
Net als het Socialbakers-platform wordt Buffer geroemd om zijn eenvoud. Gebruikers vinden het geweldig dat ze gemakkelijk postlay-outs kunnen laten zien en deze rechtstreeks in de app kunnen bewerken. Aan de andere kant lijkt de consensus te zijn dat er een ontbrekende integratie met TikTok is.
Buffer biedt één gratis en drie betalende publicatieplannen. Het biedt ook twee betalende analyseplannen.
Publiceren
Analyses
Nicereply is een tool voor klantentevredenheidsonderzoek die wordt gebruikt door klantenondersteuningsteams. De software biedt klantentevredenheidsonderzoeken met één klik die kunnen worden ingesloten in emails of geïntegreerd in een livechat-widget. De software is gebruiksvriendelijk en stelt gebruikers in staat om mooie en gemakkelijk aanpasbare NPS-, CSAT- en CES-enquêtes te maken.
Wanneer geïntegreerd met LiveAgent, kan klantenfeedback eenvoudig aan uw agenten worden gegeven na elke live chatsessie of na het bekijken van elk emailgesprek.
Nicereply is een uitstekende oplossing omdat het kan worden geïntegreerd met belangrijke softwareoplossingen voor helpdesks, waaronder LiveAgent, Zendesk, Freshdesk en HelpScout. De gebruikers complimenteren hoe eenvoudig het is om enquêtes te maken en aan te passen en hun automatische implementatie. Kritieken zijn onder meer het niet kunnen toevoegen van extra contacten aan live enquêtes en een ontbrekende functie voor het klonen van enquêtes.
Nicereply biedt vier betalend abonnementen en een gratis proefperiode van 14 dagen waarvoor geen kredietkaart nodig is om aan de slag te gaan.
Trello is een applicatie voor het maken van lijsten waarmee teams en individuen taken, projecten en herinneringen kunnen organiseren. De applicatie heeft een gebruikersinterface in Kanban-bordstijl, waardoor het gemakkelijk is om taken tussen verschillende levenscyclusfasen te verplaatsen.
LiveAgent-klantenservicesoftware en Trello kunnen samen worden gebruikt om ervoor te zorgen dat alle vertegenwoordigers hun taken uitvoeren. Wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe kaart of takenlijst wordt aangemaakt in Trello, kan Trello je automatisch een LiveAgent-melding sturen in de vorm van een ticket.
Trello is geweldig voor persoonlijk en professioneel taakbeheer. Het is intuïtief en gemakkelijk te gebruiken en biedt een verscheidenheid aan sjablonen voor verschillende taakcategorieën. Gebruikers vinden het ook geweldig dat ze elk type media aan elke kaart kunnen bevestigen. Aan de andere kant is er een lichte leercurve met de automatiseringsfuncties van Trello. Sommige gebruikers zouden ook willen dat ze lettertypen en verschillende taakkleuren konden wijzigen om taken met een hoge prioriteit gemakkelijker te kunnen onderscheiden.
Trello biedt een gratis versie van de software en twee betalende abonnementen.
Ontdek hoe u Trello integreert met LiveAgent.
Monday.com is een open cloudgebaseerd platform waarmee gebruikers unieke tools en applicaties kunnen maken om hun workflow te ondersteunen. Het platform kan bijvoorbeeld projectmanagement-, verkoop-, CRM-, marketing-, design-, HR-, IT- of DevOps-applicaties creëren.
Om menselijke fouten en repetitieve taken te elimineren, kunnen gebruikers van Monday.com profiteren van de robuuste automatiseringsopties van het platform en hun workflows bekijken in een kaart, kalender, tijdlijn of kanban-stijlbord.
De gebruikers van Monday.com houden ervan hoe het hun werk georganiseerd houdt en hoe gemakkelijk het is om het aan anderen te delegeren. Het meldingssysteem is uitstekend, zodat geen enkel teamlid wijzigingen mist. Kritieken zijn onder meer glitchy automatisering en het ontbreken van een grondig onboarding-proces.
Monday.com wordt gratis aangeboden aan particulieren. Daarnaast hebben bedrijven de mogelijkheid om te kiezen uit vier betalende abonnementen.
Meer informatie over het verbinden van Monday.com met LiveAgent.
ActiveCampaign is een automatiseringsplatform voor gebruikerservaringen, ideaal voor kleine en middelgrote bedrijven. De servicecloud-oplossing biedt email-, marketing- en verkoopautomatisering en klantenrelatiebeheer. Daarnaast belooft de software de klantenbetrokkenheid te verbeteren via krachtige segmentatie en personalisatie via verschillende kanalen.
ActiveCampaign-gebruikers prijzen hun klantenondersteuningsteam, evenals de geïmplementeerde stapsgewijze handleidingen en videozelfstudies. Ze zijn ook dol op de inzichten die ze krijgen van functies voor het bijhouden van klantbetrokkenheid, evenals de lange lijst met beschikbare integraties. Aan de andere kant ervaren sommige gebruikers glitchy automatisering, wat tot vertragingen kan leiden.
ActiveCampaign biedt vier betalende abonnementen. De prijs van een abonnement is echter afhankelijk van het aantal contacten dat u heeft (hoe meer contacten, hoe hoger de prijs).
Jira is een tool voor het volgen van fouten en voor projectbeheer die wordt gebruikt door flexibele softwareontwikkelingsteams. Met de software kunnen gebruikers problemen creëren en organiseren, taken delegeren en werkactiviteiten volgen.
Met behulp van de Jira-integratie met LiveAgent-klantenservicesoftware kunnen gebruikers eenvoudig nieuwe taken en problemen rechtstreeks vanuit het ticketpaneel creëren, waardoor gegevensinvoertijd wordt bespaard en platformhoppen wordt geëlimineerd.
De agile software wordt geprezen om zijn workflow-aanpassingsopties, geavanceerde zoekfilters en snelheid. Sommige gebruikers melden echter dat ze overweldigd worden door opties, en stellen dat er een leercurve is met Jira. Anderen zeggen dat de mobiele app werk nodig heeft, omdat het niet erg gebruiksvriendelijk is.
Jira wordt gratis aangeboden aan kleine teams van 10 jaar en jonger. Grotere groepen kunnen kiezen uit drie betalende abonnementen.
Ontdek hoe u de systeemeigen Jira-integratie van LiveAgent gebruikt.
LiveChat is live chat- en helpdesksoftware die geschikt is voor bedrijven van elke omvang. Het is ondersteuningssoftware voor meerdere kanalen die alle berichten stroomlijnt naar een gedeelde inbox. De software staat bekend om zijn prachtige chatwidgets, geïntegreerde productkaarten en chatbotautomatisering.
LiveChat-gebruikers prijzen de functionaliteit, berichtvoorbeelden, chatbot en analyses. Sommigen zouden echter nog blijer zijn met LiveChat als ze functies zouden toevoegen, zoals ingesloten links in chatvensters of voorbeelden van klantenkarren.
LiveChat wordt aangeboden in vier abonnementsniveaus.
Klaviyo is een marketingautomatiseringsplatform dat klantensegmentatie, benchmarking en gegevensanalyse biedt. Het platform is expliciet gespecialiseerd in email- en sms-automatisering en belooft gepersonaliseerde inhoud te leveren en de klantenbetrokkenheid te vergroten.
Dankzij de integratie van LiveAgent met Klaviyo kunt u uw klanten rechtstreeks vanuit de LiveAgent-klantenservicesoftware inschrijven op uw Klaviyo-mailinglijsten.
Het marketingautomatiseringsplatform wordt geroemd om zijn gebruiksgemak, segmentatiemogelijkheden en tweerichtingssynchronisatie met andere applicaties. Wat kritiek betreft, melden sommige gebruikers dat ze problemen hebben met het herschikken van stromen (met name CRM-campagnes).
Klaviyo rekent alleen per gebruik. Er zijn geen contracten. U hoeft alleen te betalen voor het aantal contacten dat u elke maand emailt en sms’t.
Meer informatie over het integreren van Klaviyo met LiveAgent.
Freshdesk is cloudgebaseerde omnichannel-helpdesksoftware die bots, selfservice-oplossingen en intelligente automatisering biedt. Het is geweldig voor het stroomlijnen van klantenondersteuningsverzoeken in één dashboard en om samen te werken met anderen.
Freshdesk-gebruikers juichen het gebruiksgemak, de integraties en de samenwerkingsopties van de software toe. Sommige gebruikers zouden echter een paar aanpassingen verwelkomen, waaronder een ticketweergave met meerdere tabbladen, hogere laadsnelheden en snellere reacties van het klantenserviceteam van Freshdesk.
Freshdesk is gratis te gebruiken met een onbeperkt aantal vertegenwoordigers. Als u echter meer geavanceerde functies nodig heeft, kunt u kiezen uit zeven betaalde abonnementen.
Helpdesk
Meerdere kanalen
Google Analytics is een platform dat website- en advertentieverkeer bijhoudt. Gebruikers kunnen eenvoudig rapporten maken en pieken of dalen in klikken, bezoeken en weergaven onderzoeken. Het is een uitstekende tool om inzicht te krijgen in uw doelgroep en om de ROI van advertenties, inhoud en uw producten te verbeteren.
Door Google Analytics te integreren met LiveAgent, kunt u alle live chatsessies volgen. Als u deze gegevens bij de hand heeft, kunt u de impact evalueren die livechat heeft op conversies of het effect van uw agenten op de verkoop van uw bedrijf.
Google Analytics is eenvoudig aan de slag te gaan en vooral gratis te gebruiken. Het houdt alle benodigde statistieken bij, inclusief het aantal bezoekers op uw site, gemiddelde paginaweergaven per sessie, sessieduur en nog veel meer. Analytics-gebruikers geven echter aan dat de app behoorlijk complex is en een leercurve heeft.
Google Analytics biedt een gratis en betaalde versie. De gratis versie is ideaal voor kleine tot middelgrote bedrijven. De betalende versie van de software heeft meer functies en heeft aangepaste prijzen, dus u moet contact opnemen met de verkoop voor een exacte prijsopgave.
Meer informatie over het integreren van Google Analytics met LiveAgent.
Intercom is een zakelijke messenger die bedrijven gebruiken om te communiceren met bestaande en potentiële klanten. De software biedt livechat, bots, selfserviceplatforms en een ticketsysteem.
Het kan worden geïntegreerd met een breed scala aan populaire apps, waaronder LiveAgent. De integratie synchroniseert klantengegevens en berichten die zijn ontvangen via Intercom en stroomlijnt deze vervolgens naar LiveAgent.
Intercomgebruikers genieten van de gedeelde inbox, het gebruiksgemak en de opties voor klantenbetrokkenheid. Sommige klanten melden echter problemen te hebben met bepaalde functies en modules zoals filters, artikelen en uitgaande marketing. Ze zeggen ook dat het een leercurve heeft.
Intercom biedt drie verschillende abonnementen: conversatiemarketing, conversatiebetrokkenheid en conversatieondersteuning. Elk plan heeft aangepaste prijzen.
Meer informatie over het integreren van Intercom met LiveAgent.
Klaus is een gespreksbeoordelings- en kwaliteitsborgingsplatform dat belooft de kwaliteit van de klantenservice te verbeteren door middel van eenvoudige en systematische interne feedback. De software analyseert en beoordeelt elk gesprek met behulp van sentimentanalyse en een complexiteitsfilter mogelijk gemaakt door machine learning.
Klaus-gebruikers houden van de eenvoudige installatie, esthetische interface en robuuste rapportagetools. De meeste gebruikers konden niets negatiefs vinden over de software — en besloten om kleine overlast op te sommen, zoals af en toe langzamere laadsnelheden of ontbrekende functies (die momenteel in productie zijn).
Klaus biedt aangepaste prijzen. Ga voor een offerte naar hun website en vul een contactformulier in op hun prijzenpagina.
Meer informatie over het integreren van Klaus met LiveAgent.
Zendesk is een app voor klantenservice met meerdere kanalen die gebruikmaakt van door AI aangedreven bots en een robuust ticketsysteem. Bovendien biedt het zelfbediening, audiogesprekken en rapportagemogelijkheden, waardoor het een uitstekende keuze is voor bedrijven van elke omvang.
Zendesk-gebruikers prijzen het gebruiksgemak en de aanpassingsmogelijkheden. Ze vinden het geweldig dat de interface gebruiksvriendelijk is en dat het ticketsysteem verbinding maakt met WhatsApp, e-mail en telefoon. Sommige gebruikers willen echter dat bestaande functies meer geavanceerde functionaliteit bieden (bijvoorbeeld triggers en automatisering).
Zendesk biedt vijf serviceplannen, drie basisondersteuningsplannen en drie verkoopabonnementsniveaus.
Zendesk Suite voor service
Zendesk Support
Zendesk voor verkoop
SurveyMonkey is een van de meest populaire gratis online enquêtetools. Het platform biedt het snel maken van enquêtes, eenvoudig aanpassen en delen, en robuuste sentimentanalyse. Bovendien biedt het een functie waarmee gebruikers verzamelde reacties kunnen meten met benchmarks uit de sector.
SurveyMonkey wordt geprezen om zijn eenvoudige installatie, gebruiksgemak en ingebouwde suggesties die u kunnen helpen bij het kiezen van de juiste formulering en functies voor uw enquête. Kritieken zijn onder meer het ontbreken van kleine aanpassingsopties, zoals het wijzigen van de achtergrondkleur van een enquête of het uploaden van een aangepast logo.
SurveyMonkey kan gratis worden gebruikt, maar als u op zoek bent naar meer geavanceerde functies, kunt u hun betalende abonnementen bekijken.
Bedrijfsabonnementen
Persoonlijke abonnementen
Bij het vergelijken van waar voor uw geld, is LiveAgent de beste software voor ondersteuningsservices – het biedt meer functies voor minder. Het biedt het meest robuuste ticketsysteem, live chat en callcentersoftware. De software biedt ook 24/7 gepersonaliseerde service via alle kanalen.
Zendesk Support is een sterke concurrent met een gebruiksvriendelijk ticketsysteem, AI-bots en uitgebreide sociale integraties , inclusief WhatsApp. Hoewel duurder, biedt het wel de meeste kernfuncties van LiveAgent.
Freshdesk is een ander uitstekend platform om te overwegen. Het biedt live chat, ticketing, bellen en ondersteuning voor sociale media. Het is gemakkelijk te gebruiken en in te stellen en heeft dezelfde kernmogelijkheden als LiveAgent voor een hogere prijs.
LiveChat is een uitstekend klantenserviceplatform dat geavanceerde live chatfuncties biedt. De chatwidgets zijn schoon en modern en zijn een van de beste in het prachtig presenteren van eCommerce-producten. Als u echter op zoek bent naar meer dan alleen chatsoftware, zoals een helpdesk met een geïntegreerd callcenter, is LiveChat niet de beste optie voor u.
Intercom is een uitstekende berichtenservice die verbinding maakt met meerdere kanalen. Het biedt bots, een gedeelde inbox en een selfservice kennisbanksoftware. De software voor klantenservice biedt echter geen callcentermogelijkheden, is aan de duurdere kant en biedt zijn klanten geen persoonlijk klantensuccesteam dat 24/7 beschikbaar is.
Het gebruik van klantenservicesoftware is van het grootste belang als u uw klantenserviceprocessen, en klantentevredenheid wilt verbeteren terwijl u meer inkomsten. Om de juiste oplossing te vinden, moet u echter overwegen wat u wilt bereiken, welke functies u nodig hebt om dat doel te bereiken en hoeveel geld u zich kunt veroorloven om uit te geven. De verwachtingen van de klantenservice zijn van alle tijden. hoog – en om te voorkomen dat uw klanten karnen, moet u in staat zijn om aan hun verwachtingen te voldoen of deze te overtreffen. Een klantenservicesoftware zorgt ervoor dat u altijd op tijd en op een persoonlijke manier op uw klanten reageert.
De juiste helpdesksoftware voor elk startend bedrijf
LiveAgent is a help desk solution that connects multiple channels in one interface. Find out more about LiveAgent and its business/industry benefits.
Nederlandse klantenervaring software
Software voor klantervaring speelt een sleutelrol bij het verzamelen, organiseren en volgen van klantenfeedback in een modern bedrijf.
Gratis Nederlandse live chat software nodig?
Met de gratis live chat software van LiveAgent kunt u in contact komen met websitebezoekers en deze effectief omzetten in klanten. Gebruik de snelste chatwidget.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team