Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Vragen voor klantentevredenheidsenquêtes

Vragen voor klantentevredenheidsenquêtes

  • Een ontevreden klant vertelt tussen 9-15 mensen over zijn negatieve ervaring met een bedrijf
  • Er zijn gemiddeld 12 positieve ervaringen nodig om één onopgeloste negatieve ervaring goed te maken
  • Klanten die uw bedrijf een 5-sterrenbeoordeling geven op een schaal van 1 tot 5, zijn 6x meer geneigd om weer bij u te kopen

Dit betekent dat er voor bedrijven veel op het spel staat als het gaat om klantentevredenheid en klantentevredenheidsenquêtes zijn één van de meest effectieve manieren om erachter te komen hoe uw klanten over uw bedrijf denken. Enquêtes helpen ook bepalen wat werkt en wat niet en wat u moet verbeteren zodat u uw klanten een betere ervaring kunt bieden.

klantenenquêtes-statistieken-om-tevredenheid-bij te houden
De CSAT-enquêtes van Nicereply

Wat zijn klantentevredenheidsenquêtes?

Klantentevredenheidsenquêtes zijn vragenlijsten die zijn ontworpen om bedrijven te helpen begrijpen hoe tevreden hun klanten zijn over hun producten, diensten, persoonlijke ervaringen, merkimago of klantenondersteuning. Het algemene doel van klantentevredenheidsonderzoeken is om te beoordelen hoe tevreden of ontevreden uw klanten zijn over verschillende aspecten van uw producten, diensten of processen.

Klantentevredenheidsenquêtes kunnen verschillende soorten vragen omvatten, zoals meerkeuzevragen (vragen met beoordelingsschaal, binaire schaal ‘ja of nee’-vragen, nominale vragen, Likert-schaalvragen, semantische differentiële vragen) en open vragen of een combinatie van de hierboven genoemde vragen.

klantenenquête-ratio-vertegenwoordigers-Nicereply
Integreer Nicereply klantentevredenheidsenquêtes in uw LiveAgent emails

Goede praktijken voor klantentevredenheidsenquêtes

  • Houd het kort: enquêtes met 1-3 vragen hebben het hoogste gemiddelde voltooiingspercentage (83,34%)

  • Stel vragen met een duidelijk omschreven doel en een sterk argument om erbij te horen

     

  • Stel geen dubbele vragen die betrekking hebben op meer dan één probleem

  • Gebruik geen intern jargon of vakjargon dat voor respondenten verwarrend kan zijn

  • Maak gebruik van ja of nee-vragen bij het stellen van een vraag met een eenvoudige uitkomst

  • Sta open tekstfeedback toe – u zou nieuwe inzichten kunnen ontdekken die u niet had verwacht

  • Zorg ervoor dat uw enquête is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten.

  • Bepaal de beste distributiemethoden voor enquêtes voor uw bedrijf (emails, pop-ups op de pagina, feedbackwidgets, enz.)

  • Bedenk een ideaal moment om uw enquêtes in verschillende stadia van de klantenlevenscyclus te verspreiden

  • Bied enquêterespondenten een bonus (als het zinvol is) – onderzoeken hebben aangetoond dat stimulansen de respons op enquêtes met 5% tot 20% kunnen verhogen.

  • Bedank klanten voor hun feedback, ongeacht de aard van de feedback

Vragen over klantentevredenheidsenquêtes

Om waardevolle feedback van uw klanten te krijgen, moet u hen de juiste vragen stellen. Hieronder staan ​​enkele van de meest voorkomende vragen over klantentevredenheidsenquêtes (zowel algemeen als productspecifiek) die u kunt gebruiken bij het maken van uw eigen CSAT-enquêtes.

Algemene vragen voor enquêtes over klantenfeedback

Vragen voor enquêtes over SaaS-productfeedback

Vragen voor enquêtes over klantenervaringen

Vragen voor enquêtes over klantenservice

Vragen over enquêtes over feedback op de website

Discover our award winning help desk software complete with native live chat, call center, and social integrations.

Tired of using multiple tools and sorting through tickets
manually? Put an end to it with LiveAgent!

Free trial

Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .