Gratis proefperiode

Sjablonen voor klantenservice

Email blijft voor een groot aantal consumenten nog steeds een van de belangrijkste kanalen voor klantenservice. Niet elk bedrijf doet echter veel moeite om snel en professioneel te reageren, sommige zelfs helemaal niet. Uit het onderzoek van SuperOffice bleek dat 62% van de bedrijven niet reageert op emails van de klantenservice, 90 % informeert de klant niet dat een email is ontvangen, terwijl 97% geen follow-up geeft om te zien of klanten tevreden zijn met het antwoord.

Hoewel het bijna onmogelijk is om elke email aan potentiële of huidige klanten met de hand te maken, met behulp van klantenservice-sjablonen die het behandelen van verschillende scenario’s kan een grote hulp zijn voor klantenserviceteams, vooral voor degenen die te maken hebben met een enorme hoeveelheid emails. Met sjablonen als startblok kunnen uw agenten meer klanten helpen in minder tijd en minder stress, en ervoor zorgen dat ze een consistente service bieden.

Sjablonen voor klantenservice
Voorbeeld van emailticketing in LiveAgent

Voordelen van het gebruik van emailsjablonen voor klantenservice

  • Bespaar tijd en verbeter de efficiëntie van agenten. Door klantenservicesjablonen te gebruiken bij het reageren op klanten, hoeft uw ondersteuningsteam geen individuele reacties te maken, hun tijd te optimaliseren en de efficiëntie te verbeteren.
  • Verminder het aantal menselijke fouten. Met kant-en-klare, beproefde emailresponssjablonen van de klantenservice kunt u menselijke fouten elimineren en het risico wegnemen van het verzenden van onjuiste berichten die klanten kunnen frustreren.
  • Behoud consistente bedrijfsberichten. Emailsjablonen voor klantenservice zorgen ervoor dat iedereen in uw ondersteuningsteam op één lijn zit, terwijl uw merkstem aanwezig blijft in elke interactie met de klant.

Veelgebruikte emailsjablonen voor klantenservice

Het bouwen van uw eigen bibliotheek met voorbeeldemailsjablonen voor klantenservice kan zowel uitdagend als tijdrovend zijn. Hier zijn enkele beproefde emailsjablonen op basis van 10 verschillende scenario’s die uw ondersteuningsteam kan gebruiken en waar nodig kan aanpassen bij interactie met klanten en potentiële klanten.

Emailsjabloon voor automatisch antwoord

Aanmelden met een emailsjabloon van een klant

Bedankt emailsjabloon

Emailsjabloon voor boze klantenreactie

Emailsjabloon voor blije klantenreacties

Emailsjabloon voor reactie op klachten van klanten

Emailsjabloon met vertraagde reactie

Vervolg emailsjabloon

Emailsjabloon voor verlengingsherinneringen

Terugbetaling emailsjabloon

Vaak gestelde vragen

Hoe kunt u de klantenservice in uw bedrijf verbeteren?

De klantenservice-industrie is een van de snelst groeiende ter wereld. Met behulp van klantenservicesoftware kun je meer dan één gesprek tegelijk volgen en meer gedaan krijgen op een dag.

Hoe schrijft u een professionele klantenservice email?

Wanneer u reageert op een klacht van een klant, zorg er dan voor dat u het probleem aanpakt en gebruik de naam van de klant. Om gepast te reageren, moet u ook een professionele toon gebruiken terwijl u vriendelijk en beleefd bent.

Waarom zou u focussen op een goede klantenservice?

Een goede klantenservice is een belangrijk onderdeel van het runnen van een succesvol bedrijf. Het kan de reputatie van uw bedrijf verbeteren en uw klanten helpen behouden.

Ready to put your customer service templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer service software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe kunt u de klantenservice in uw bedrijf verbeteren? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De klantenservice-industrie is een van de snelst groeiende ter wereld. Met behulp van klantenservicesoftware kunt u meer dan één gesprek tegelijk volgen en meer gedaan krijgen op een dag. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe schrijf je een professionele klantenservice e-mail? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Wanneer u reageert op een klacht van een klant, zorg er dan voor dat u het probleem aanpakt en gebruik de naam van de klant. Om gepast te reageren, moet u ook een professionele toon gebruiken terwijl u vriendelijk en beleefd bent. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou u focussen op een goede klantenservice? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een goede klantenservice is een belangrijk onderdeel van het runnen van een succesvol bedrijf. Het kan de reputatie van uw bedrijf verbeteren en uw klanten helpen behouden .” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.