Gratis proefperiode

Emailsjablonen voor enquêtes

Als u uw marketingstrategie wilt verbeteren om betere resultaten te behalen, is het krijgen van feedback van klanten een uitstekende manier om dit aan te pakken. Elk bedrijf, van onafhankelijke startende bedrijven tot internationale bedrijven, is sterk afhankelijk van het leren van zijn klanten. Als bedrijf kunt u het zich niet veroorloven om simpelweg de wensen en behoeften van uw klant te raden, in plaats daarvan moet u de klant goed leren kennen om zijn verwachtingen te overtreffen.

Enquêtes zijn misschien wel de meest doeltreffende tool om feedback van klanten te krijgen, hoewel het een beetje een uitdaging kan zijn om gebruikers zover te krijgen dat ze ze daadwerkelijk invullen. Mensen zijn over het algemeen niet zo bereid om hun vrije tijd op te geven voor het beantwoorden van vragen, alleen maar omdat er een email in hun inbox is beland. Als zodanig is het geen verrassing dat de gemiddelde respons op de enquête ongeveer 10% is, en zelfs bekende merken kunnen moeite hebben om de 25% te halen (bron). Dus wat kunt u doen om uw klanten aan te moedigen waardevolle feedback te geven via een enquête die u heeft gemaakt?

Emailsjablonen voor enquêtes
Integreer enquêtes met één vraag in uw emailsjablonen van LiveAgent met onze integratie van Nicereply

Praktische tips voor enquête-emails

We hebben enkele tips verzameld waarmee u de meest effectieve emails kunt maken die ontvangers uitnodigen om uw enquêtes in te vullen:

  1. Bied stimulansen aan: mensen geven eerder feedback als er daarna een beloning op hen wacht, zoals een tegoedbon of kortingsbon voor hun volgende aankoop in uw winkel.
  2. Houd de enquête kort – hoe korter een enquête is, hoe groter het responspercentage in het algemeen, dus laat uw gebruikers zien dat u hun tijd respecteert door het aantal vragen te minimaliseren.
  3. Geef aan hoe lang het duurt om het in te vullen – als u eerlijk bent over hoe lang het duurt om een ​​enquête in te vullen, laat u de respondenten ook zien dat u hun tijd waardeert.
  4. Leg het doel van de enquête uit – laat de ontvangers van uw email weten waarom u hun inzichten wilt horen en hoe de feedback die u verzamelt zal worden gebruikt op een manier die voor hen nuttig is.
  5. Wees dankbaar – het schrijven van een eenvoudig “bedankbericht” na het invullen van de enquête is beleefd en toont uw dankbaarheid, evenals de bevestiging dat de antwoorden van uw gebruikers correct zijn ingediend.
  6. Deel de resultaten – uw klanten zullen het gevoel hebben dat er naar u wordt geluisterd en zullen in de toekomst meer bereid zijn om feedback te geven als ze worden geïnformeerd over de bevindingen van uw enquête en eventuele daaruit voortvloeiende wijzigingen.
drie verschillende soorten enquête-indelingen van nicereply

Onderwerpregels van enquête-email

  • Bespaar [X]% op uw volgende aankoop door uw feedback te delen
  • Meer dan een cent voor uw gedachten
  • Help ons [product/dienst] te verbeteren door een simpele vraag te beantwoorden
  • Een minuut van uw tijd is alles wat we nodig hebben om uw mening te vernemen
  • Vertel ons wat u echt van [product/service] vindt
  • We zouden uw hulp geweldig vinden! Beantwoord alstublieft een paar korte vragen
  • Uw feedback werd echt op prijs gesteld en hier is waarom
  • De resultaten zijn in …

Emailsjablonen voor enquêtes

Emailsjabloon voor enquêtes 1 – een stimulans aanbieden

Emailsjabloon voor enquêtes 2 – enkele vraag ingesloten in de email

Emailsjabloon voor enquêtes 3 – beoordeling van product/dienst

Emailsjabloon voor enquêtes 4 – resultaten vragenlijst

Emailsjablonen voor enquêtes – Veelgestelde vragen

Integratie

Beide opties zijn mogelijk, hoewel het niet echt haalbaar is om een ​​enquête met meerdere vragen in een email op te nemen. Als u een micro-enquête met een enkele vraag verstuurt, verdient het de voorkeur om het feedbackformulier in de email in te sluiten, zodat gebruikers het met één klik kunnen beantwoorden die naar een bevestigingspagina leidt die ze onmiddellijk kunnen sluiten. Het is ook een goed idee om te linken naar een volledige enquête door de eerste vraag op deze manier in te sluiten.

Hoeveel vragen moet een enquête (email) bevatten?

Klantentevredenheidsonderzoek

Als u de enquête in de email opneemt, mag deze maar één vraag bevatten. Als u naar een langere enquête linkt, zijn er geen beperkingen aan de lengte. Het belangrijkste is dat u uw gebruikers vooraf vertelt hoe lang het duurt om ze te voltooien, anders loopt u het risico ze te irriteren en respondenten te verliezen.

Waarom zou ik een email sturen met een enquête-uitnodiging?

Enquête in klantenservice

Met enquêtes kunt u waardevolle gegevens verzamelen van uw bestaande klanten of abonnees en email is een kosteneffectieve en snelle methode om een ​​groot aantal reacties op hen te ontvangen. U kunt eerlijke antwoorden krijgen, aangezien uw klanten zich vrij voelen om hun ware gevoelens te uiten als de enquête anoniem is. Met emailenquêtes kunt u uw publiek ook bereiken op een kanaal dat ze al gebruiken en waarmee ze bezig zijn.

Sign up for our free trial today!

Enjoy 170+ help desk features including ticketing, automation, live chat, and call center capabilities. No credit card required

Free Trial
Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .