Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Nieuwe emailsjablonen voor merkvermelding

Nieuwe emailsjablonen voor merkvermelding

Als er positief over uw bedrijf wordt gesproken en het wordt genoemd door een gerenommeerde externe bron zoals een mediabron uit de sector of een expert, is dat iets waar u trots op kunt zijn. Dit soort media-aandacht is meestal een indicatie dat uw bedrijf hoge toppen scheert en dat uw initiatieven worden gewaardeerd in de zakenwereld. Dit soort herkenning kan u helpen naambekendheid op te bouwen en u als leider binnen uw sector te positioneren in de ogen van potentiële klanten en abonnees.

U kunt ook merkvermeldingen gebruiken om het vertrouwen op te bouwen bij bestaande klanten of gebruikers. Maar om voordeel te halen uit positieve referenties van uw bedrijf, moet u de wereld er eerst over vertellen. Eén van de beste methoden die u kunt gebruiken om uw klanten te informeren over een nieuwe vermelding van uw merk, is door een email te sturen waarin u hen hiervan op de hoogte stelt en waar ze dat specifieke stuk tekst kunnen lezen.

Het kan ook voorkomen dat één van uw producten of services wordt besproken in een extern artikel, maar er een onjuiste of ontbrekende link naar uw website staat, of de ankertekst niet geschikt is. Dit vermindert de impact van uw merkvermelding omdat u minder bezoekers ontvangt dan wanneer de link correct was. In dat geval dient u de uitgever vriendelijk te vragen zijn vermelding bij te werken naar iets dat u voorstelt.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen aan in LiveAgent

De verschillende soorten emails met nieuwe merkvermeldingen

Er zijn verschillende, maar nauw verwante soorten nieuwe emails over merkvermeldingen. Het kan zijn dat u er slechts één moet verzenden of misschien zelfs allemaal, afhankelijk van de omstandigheden. Ze dienen om:

  • Uw klanten te informeren over een vermelding van uw merk – verspreid het nieuws over een stralende referentie van een gezaghebbende bron naar uw bestaande klanten om vertrouwen op te bouwen

  • Een link naar uw website aan te vragen bij de organisatie die u vermeldt – bedank de externe bron voor de naamvermelding, maar vraag om de mogelijkheid om lezers door te verwijzen naar uw pagina met een link

  • Een wijziging in de verwijzingslink of ankertekst voor te stellen – specificeer een bepaalde pagina waarnaar u wilt dat gebruikers worden omgeleid of stel een relevantere bewoording voor in de vermelding

Nieuwe merkvermelding voor onderwerpregels in email

  • Bekijk onze vermelding in het nieuwe [artikel/blogbericht/andere inhoud] van [naam externe uitgever]
  • Lees meer over het onderwerp van [topic] op de website van onze partner
  • Kunt u een link naar [bedrijf] opnemen in [titel]?
  • Bedankt voor de vermelding! Hier is een link die u zou kunnen toevoegen …
  • Verzoek om de ankertekst te wijzigen waarin wij worden vermeld in [titel]
  • Zou u uw link kunnen updaten naar [naam bedrijf]?

Nieuwe emailsjablonen voor merkvermelding

Nieuw emailsjabloon voor merkvermelding 1 – informeer klanten over verwijzende inhoud

Vaak gestelde vragen

Kan ik de inhoud met een nieuwe merkvermelding in een email opnemen?

Een vermelding van uw merk door een volledig onafhankelijke organisatie geeft u niet het recht om de quote te gebruiken alleen omdat deze verwijst naar de naam van uw bedrijf. Dit is eigenlijk een goede zaak, want het hebben van een onbevooroordeelde, positieve beoordeling van uw merk van een gerenommeerde, gezaghebbende bron zal helpen bij het opbouwen van geloofwaardigheid en vertrouwen bij zowel nieuwe als bestaande klanten. U kunt de tekst waarin uw merk wordt genoemd, daarom niet in een email opnemen, tenzij u hiervoor toestemming van de eigenaar heeft gekregen. Het is echter een goed idee om uw gebruikers over de vermelding te informeren met een link naar waar ze de inhoud kunnen lezen waarin uw bedrijf wordt genoemd.

Wanneer externe websites of blogs links naar uw website hebben, helpen ze het verkeer naar uw website te leiden. Deze links helpen het profiel van uw merk te verhogen en de herkenning te vergroten bij een publiek dat verschilt van uw bestaande gebruikersbestand. Links helpen ook bij het verbeteren van zoekmachineoptimalisatie (SEO), wat ertoe kan bijdragen dat uw website hoger verschijnt in de zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) voor zoekopdrachten op platforms zoals Google.

Daarom, als een externe bron uw merk vermeldt maar geen link naar uw website bevat, dient u contact op te nemen met de uitgever en vriendelijk te verzoeken om het stuk tekst bij te werken zodat het ankers bevat die verwijzen naar een pagina van uw keuze. We hebben een emailsjabloon toegevoegd om u daarbij te helpen.

Wat moet ik doen als ik externe inhoud vind die mijn merk zou kunnen of moeten vermelden?

Als u een tekst leest dat extern is gepubliceerd en denkt dat het relevant is voor uw merk, kunt u de auteur of eigenaar een email sturen om te vragen of zij overwegen een link naar uw website toe te voegen. Als u een link probeert te krijgen van een bepaalde, hoog aangeschreven, gezaghebbende website, kunt u het bedrijf zelfs een email sturen om eventuele verbroken links die u op hun webpagina vindt te corrigeren en voorstellen dat ze een vervangende URL gebruiken die uw merk.

Need to generate more traffic, and improve engagement?

Sign up for our free, 14-day, all-inclusive trial starting today! More sales and better customer service awaits.

Free trial
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .