Gratis proefperiode

Informatieve emailsjablonen

Er zijn verschillende scenario’s waarin een bedrijf zijn klanten of gebruikers een email moet sturen om hen informatie te verstrekken zonder dat het bijzondere reclame is. De meest voorkomende voorbeelden van informatieve emails zijn korte nieuwsberichten over veranderingen in de toekomstige bedrijfsrichting of het management, enz.

Informatieve emails kunnen ook gaan over wijzigingen in algemene voorwaarden of andere juridische overeenkomsten, maar ook over verklaringen om abonnees gerust te stellen in het licht van de huidige ontwikkelingen in de sector of wereldwijde evenementen. Dit soort berichten is de afgelopen jaren bijzonder gebruikelijk geweest, waarbij de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van de EU heeft geleid tot talloze emails over wijzigingen in het privacybeleid die in onze inbox terechtkomen. Meer recentelijk heeft de huidige pandemie van het coronavirus ertoe geleid dat veel merken hun klanten voortdurend via email op de hoogte hebben gebracht van hoe ze zich aanpassen aan de steeds veranderende situatie.

Andere soorten informatieve emails zijn enquêtes die naar klanten worden gestuurd om hen te informeren over de mogelijkheid om deel te nemen aan een vragenlijst of een uitnodiging om hen op de hoogte te stellen van een bedrijfsevenement dat in de nabije toekomst zal plaatsvinden. De afzender hoopt op zijn beurt feedback te ontvangen over een product/dienst, of een reactie op de geplande aanwezigheid van de ontvanger.

RSVP emailsjabloon van Salon Biz
RSVP email van SalonBiz

Ten slotte informeren wervingsemails gebruikers dat ze zich met succes hebben aangemeld voor een account of zich hebben aangemeld om nieuwsbriefinhoud te ontvangen. Terugwinningsberichten informeren bestaande klanten dat ze een tijdje niet hebben gewinkeld en dat ze uit de bedrijfsdatabank kunnen worden verwijderd als ze inactief blijven. Deze twee soorten informatieve emails zijn iets meer promotioneel dan de andere die zijn genoemd omdat ze vaak call-to-action (CTA’s) bevatten of kortingen aanbieden als beloning.

Door informatieve emails te sturen, kunt u uw bestaande en potentiële klanten bereiken om hen op de hoogte te stellen van specifieke nieuwsberichten die ze moeten lezen of waarvan u denkt dat ze ze nuttig zullen vinden. In dit artikel zijn verschillende voorbeelden van dergelijke berichten verzameld, met voorgestelde onderwerpregels als bonus.

Wat zijn de redenen voor het verzenden van informatieve emails?

Er zijn bepaalde situaties die elk bedrijf zou moeten aanpakken (zoals COVID-19 ). Gedurende deze tijden is het belangrijk om uw klanten en personeel te laten weten hoe uw bedrijf zal blijven werken en eventuele wijzigingen. Deze emails mogen geen enkele vorm van marketingcommunicatie bevatten, maar moeten mensen gewoon geruststellen dat hun gegevens, bestellingen of abonnementen bijvoorbeeld allemaal veilig zijn. De bedoeling van deze emails is simpelweg om uw klanten het beste te wensen, zonder enige vorm van verkooppraatje. Kortom, het gaat erom een ​​goede relatie met de klant te onderhouden door hem te informeren over wat er gezegd moet worden.

Het andere type informatieve email richt zich op bedrijfsspecifiek nieuws. Deze emails kunnen updates van het beleid, de bedrijfsstructuur of een koerswijziging bevatten. Deze nieuwe benaderingen kunnen het resultaat zijn van feedback van klanten. Daarom moeten uw klanten rechtstreeks worden geïnformeerd en bedankt voor hun input via een persoonlijk bericht van u. Dit zal ook helpen bij het opbouwen van klantenloyaliteit en vertrouwen – door te laten zien dat de mening van uw klant zeer gewaardeerd wordt.

Informatieve emailsjablonen
Hawaii Pacific University stuurt een informatieve email naar alumni over het leerschema van de universiteit tijdens de COVID-19-pandemie

Wat zijn emailsjablonen?

Emailsjablonen zijn berichtkaders die u als uitgangspunt kunt gebruiken om uw eigen exemplaar te schrijven (door simpelweg de voorgestelde tekst te wijzigen met uw eigen tekst). Met emailsjablonen kunt u moeiteloos emails schrijven – voeg eenvoudig afbeeldingen of andere inhoud in en wijzig de stijl passend bij de persona van uw merk.

Aanpassing van emailsjablonen
Aanpassing van emailsjablonen in LiveAgent

Algemene tips voor het schrijven van betere informatieve emails

Houd het kort en informatief

Informatieve emails worden niet zonder reden ‘informatief’ genoemd. Hun belangrijkste doel is om de ontvanger te informeren over een bepaalde actie en hoewel creatief zijn altijd een goede zaak is, moet u zichzelf op dit punt niet te geheimzinnig, onduidelijk of mysterieus laten zijn. Tijd is geld, niet alleen voor u, maar ook voor uw emailontvangers.

Wees consistent

Als er een patroon is dat u volgt in uw informatieve emails, verander dit dan niet abrupt. Uw publiek is misschien gewend om bepaalde elementen in uw emails te zien, inclusief onderwerpregels, de lay-out of zelfs het tijdstip waarop u uw emails verstuurt. Zorg er in wezen voor dat uw klanten uw emails niet verwarren met die van een ander merk. Verstuur ook uw informatieve emails alleen als het echt nodig is. Gebruik deze optie niet te veel en overstelp de inbox van uw klanten niet met emails, tenzij het echt dringend is.

Verzorg de stijl

Over uw emaillay-out gesproken: zorg ervoor dat uw email correct is opgemaakt. Het is waarschijnlijk dat veel ontvangers het niet allemaal zullen lezen – ze beoordelen de inhoud op onderwerpregels, vetgedrukte uitspraken of opsommingstekens. Uw opmaak moet voor zichzelf spreken, direct ter zake zijn en een gepaste toon hebben. Als er bijvoorbeeld iets onaangenaams te melden is, is het waarschijnlijk niet het beste idee om uw inhoud te overdrijven met emoji’s of uitroeptekens die alleen maar gevoelens van teleurstelling of woede versterken. Aan de andere kant, als er iets positiefs te melden is, wilt u uw email misschien beginnen met een aangename begroeting.

Informatieve emailsjablonen
Voorbeeld van de emailopmaak van LiveAgent

Voorbeelden van informatieve onderwerpregels van email

Hieronder staan ​​enkele voorbeelden van onderwerpregels voor informatieve emails:

Onderwerpregels van email met aankondiging van bedrijf

  • Aankondiging van promotie – [naam van werknemer]
  • Felicitaties aan [naam medewerker] voor hun promotie
  • Vacature voor de functie van [functietitel]
  • We werven intern – solliciteer voor de rol van [functietitel]
  • Nieuw personeelslid – [naam nieuwe medewerker] in de functie van [functietitel]
  • Verwelkom [naam nieuwe medewerker] in het team
  • [Reden voor vergadering] Open personeelsvergadering op [datum] om [tijd]
  • Herinnering: morgen open vergadering om [tijd] voor alle medewerkers van [afdeling]

Onderwerpregels voor emailsamenvatting

  • [Bedrijfsnaam] Update [maand] [jaar]
  • Alles wat u misschien hebt gemist [vandaag/deze week/deze maand]
  • We zijn druk bezig geweest met het aanbrengen van enkele wijzigingen …
  • Een samenvatting van de recente updates van [bedrijf]
  • Uw [dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse] [activiteit] samenvatting
  • Hier is hoe het met u ging [vandaag/deze week/deze maand]
  • Gefeliciteerd! U stond in de top [X]% van [activiteit] voor [vandaag/deze week/deze maand]
  • Wilt u weten hoe het met anderen gaat?

Informatieve onderwerpregels voor email

  • Een opmerking voor de gewaardeerde leden van de [merk/product/dienst] gemeenschap
  • Maak u geen zorgen, we staan ​​voor u klaar
  • Hier is hoe [bedrijf] helpt in tijden van nood
  • Wat we doen om door te gaan zoals normaal
  • Kijken naar de toekomst …
  • Dit is waar [bedrijfsnaam] naartoe gaat. Komt u met ons mee?

  • Update van de algemene voorwaarden voor [bedrijf] voor [abonnement]
  • Uw [abonnement] Algemene voorwaarden veranderen
  • Wijzigingen in het privacybeleid bij [bedrijf]
  • Het zijn uw gegevens, dus u heeft de controle.
  • We updaten ons Fair Usage-beleid
  • Het beleid voor acceptabel gebruik van [bedrijf] verandert. Dit is wat u moet weten.
  • We brengen wijzigingen aan om te voldoen aan de nieuwe AVG-richtlijnen
  • Gewoon weer een AVG email …

Onderwerpregels van email voor enquête

  • Bespaar [X]% op uw volgende aankoop door uw feedback te delen
  • Meer dan een cent voor uw gedachten
  • Help ons [product/dienst] te verbeteren door een simpele vraag te beantwoorden
  • Een minuut van uw tijd is alles wat we nodig hebben om uw mening te vernemen
  • Vertel ons wat u echt van [product/service] vindt
  • We zouden uw hulp geweldig vinden! Beantwoord alstublieft een paar korte vragen
  • Uw feedback werd echt op prijs gesteld en hier is waarom
  • De resultaten zijn in …

Onderwerpregels van RSVP email

  • Bezoek ons ​​op de komende [bedrijf] [conferentie/webinar]!
  • Mis het niet, RSVP voor ons [onderwerp] evenement nu
  • Tot ziens bij de [naam van het evenement] volgende [week/maand]?
  • Iedereen heeft het over de [naam] onderscheidingen …
  • Markeer uw agenda voor het teambuildingevenement van [bedrijf]
  • U bent uitgenodigd voor een leuke [ochtend/middag/dag] vrij op uw werk!

Onderwerpregels voor wervingsemail

  • Bedankt voor het aanmelden voor [inhoud]
  • Succes! U hoort binnenkort van ons
  • Nog steeds geïnteresseerd om van ons te horen? Dit is wat we te bieden hebben …
  • Een kort advies voor onze actieve abonnees
  • We hebben uw bericht op [sociaal media platform] gezien en willen u helpen
  • Nu we uw vraag op [sociaal media platform] hebben beantwoord, vragen we u om u aan te melden?

Onderwerpregels van terugwinningsemails

  • Het is een tijd geleden! Winkel weer bij ons voor [X]% korting op alles
  • Waar was u? We missen u! Kom terug naar [bedrijf] met deze geweldige deal
  • Hier zijn [X] redenen waarom u nog steeds bij ons zou moeten winkelen
  • Iedereen bij [bedrijf] mist u! Hier zijn de belangrijkste [X] redenen om op onze mailinglijst te blijven
  • Laat het ons weten als u nog steeds van ons wilt horen …
  • Uit elkaar gaan is moeilijk, maar het is nog niet te laat om dingen goed te maken!

Ideeën voor informatieve emailsjablonen

Emailsjablonen voor bedrijfsaankondigingen

Bedrijf aankondigingsemail sjabloon 1 – promotieaankondiging


Dear all staff members,

I am happy to announce that [name of employee] has been promoted to the position of [job title].

[Name of employee] has been working at [company] for [X] years, and played a vital role in [achievement].

During that time, they have always been dedicated to [company] and displayed great team spirit, which we’re happy to reward with this promotion.

I would be grateful if you join me in congratulating [name of employee] on this exciting news.

Regards,
[name & position]


Emailsjabloon voor bedrijfsaankondiging 2 – interne werving


Dear all,

As of today, there is a vacancy for the [job title] role in our [department].

We highly recommend any current employee who is interested in this role to apply as soon as possible, as the vacancy will also be advertised externally soon.

Our new [job title] will work with the [team] to perform [main responsibilities].

To be considered for this role, you must have [experience] and meet the following criteria: [requirements]

Click here [button] for a full job description.

Please reply to this email by [date] with your CV/resume and provide a short covering letter to apply for this position.

If you have any more questions regarding this vacancy, please contact the HR team at [email].

Best regards,
[name & position]


Bedrijf emailsjabloon voor aankondigingen 3 – introductie nieuwe werknemer


Dear fellow staff,

[Name of new employee] will be joining [company] in the position of [job title], starting from the [date].

We are delighted to welcome [name of new employee] because their [X] years of experience in [field] will help us drive [company] forward.

If you see [name of new employee] around the office, please introduce yourself to make them feel at home here right away.

Alternatively, if you have any questions or would like to meet [name of new employee] before they start, please contact their employee mentor [name of mentor] to make arrangements.

Thanks for joining me in welcoming [name of employee] to [company].

Regards,
[name & position]


Emailsjabloon voor bedrijfsaankondiging 4 – uitnodiging voor open vergadering


Dear all,

A reminder that the [purpose] Open Staff Meeting hosted by [name of host] is taking place on [date] at [time].

This online meeting can be accessed using the following link: [button]

Future related meeting dates are as follows: [dates]

Please note that everyone is welcome to attend any meeting, and the contents will be tailored to [department].

Please feel free to ask any questions during the meeting. Note that there is a limit of [X] participants, so please register in advance by replying to this email.

Recordings of all past meetings can be found at [link].

Best regards,
[name & position]


Samenvattingssjablonen voor email

Emailoverzichtsjabloon 1 – bedrijfsprestaties


Dear [name],

It’s time for your regular roundup of how we’ve been getting on recently at [company]. Here is the month in numbers:

Statistic 1
Statistic 2
Statistic 3…

Below you can see the changes in some important metrics:

[Graphic of company data]

Look out for another update landing in your inbox next month.

Best,
[Name], [position] at [company]


Emailoverzichtsjabloon 2 – bedrijfsupdate


Hello [name],

Have you heard about everything that’s been going on at [company name] recently? Maybe you missed the news about [announcement].

We’ve also made some updates to our [product/service], which, as a current user, we’re sure that you’ll be interested in:

New feature
Update
Fix…

What’s more, we’re already well underway on our plans for the next [week/month], including:

Plan 1
Plan 2
Plan 3…

As usual, we’ll update you again next [week/month], when those changes will hopefully have been implemented.

Regards,
The [company] team


Emailoverzichtsjabloon 3 – activiteitenoverzicht


Hi [name],

Do you know how you got on [today/this week/this month]? Well, there’s no need to guess, as we’ve got all the important numbers for you right here.

Here is your [day/week/month] in numbers:

[Visualization of personal stats]

For full details of your [daily/weekly/monthly] roundup, you can read the report that we’ve generated for you here: [link]

We’ll be in touch again [tomorrow/next week/ next month].

[Name] at [company]


Emailoverzichtsjabloon 4 – vergelijking met anderen


Hey [name],

Think that you’ve been performing well [today/this week/this month]? No doubt that you have! But here’s how you got on compared to others:

[Graphical comparison]

As you can see above, you were in the top [X]% of all [product/service] users for [achievement] over the course of the [day/previous week/previous month]. Congrats!

Can you do even better [tomorrow/next week/ next month]? We’ll be sure to let you know!
The [company] team


Informatieve emailsjablonen

Informatieve emailsjabloon 1 – verklaring die geruststelling geeft


Dear [name],

The wellbeing of our staff and customers is more important for everyone at [company] than anything else. That’s why it’s important to be able to keep in touch with friends, family, and acquaintances.

That goes for us too, which is why we’re writing to let you know how we’ll be keeping our community connected even during these hard times. This will allow our employees and staff to contact one another to talk about whatever they want to.

We will also be sharing additional content for the foreseeable future, which will range from helpful and informative to uplifting and (hopefully) funny. Don’t forget that we’re here for you.

Best wishes,
[Name], [position] at [company]


Informatieve emailsjabloon 2 – een update geven in tijden van crisis


Hello [name],

We know that the current situation with [crisis] is affecting everybody right now, and we hope that this email finds you, your friends, and your family all safe and healthy.

During these difficult times, we have decided to put the following measures into place in order to ensure the safety of our loyal customers:

New/temporary procedure 1
New/temporary procedure 2
New/temporary procedure 3…

If you have any questions regarding any of these changes then don’t hesitate to get in touch, we’d be happy to answer any questions or comments.

Stay safe,
[Name] from the [company] team


Informatieve emailsjabloon 3 – korte bedrijfsverklaring


Hi [name],

Today is the start of a bright future for [company].

Thanks to the valued feedback of loyal customers like yourself, we’ve made some changes to the way in which we operate:

Procedural change 1
Procedural change 2
Procedural change 3…

We look forward to providing an improved service for all of our clients as a result of these updates.

If you have any questions or comments about the changes or any other matters, don’t hesitate to get in touch.

Best,
[Company]



Hello [name],

At [company] want to be open and transparent with our users while providing them with the best level of service that we possibly can.

That’s why we’re writing to let you know that our Terms and Conditions are changing, and the new agreement [link] will come into effect on [date].

Here is a summary of the most important changes:

T&Cs change 1
T&Cs change 2
T&Cs change 3…

If you continue using our service after [date], then your acceptance of the updated Terms and Conditions will be considered granted.

You can cancel your membership by clicking here [link] if you don’t agree to the updated agreement.

Kind regards
[Name] from [company]



Hi [name],

At [company], we treat our customers with the utmost care and respect. That goes for your personal data too, which is why we’re updating our Privacy Policy to give you more control over your personal details.

The changes are being made so that:

-You can more understand how we use your personal data more easily.
-We can use your data to gather feedback for improving our services.
-Only information that you have provided us when registering may be used by us.
-You have the right to request to view, modify, or erase the data we have about you.

As you can see, the changes are being made for the protection of your personal data. For more information and to read the agreement in full, please click here [link].

Best,
The [company] team



Dear [name],

We’ve been making changes to our [service] plans in order to suit the needs of our valued users, like yourself, as best as possible.

Apart from being able to provide a better service and customer experience, we’ve had to update our Fair Usage Policy corresponding to the new plans.

No need to worry, as the updated agreements are more user-friendly and you don’t need to do anything in order to accept the new policies.

You can read them in full here [link] if you wish, or feel free to ask us any questions.

Best wishes,
[Name] from [company]


Emailsjablonen voor enquêtes

Enquête-emailsjabloon 1 – biedt een stimulans


Hi [name],

We’d really like your feedback to help improve [pain point] so that we can provide a better customer experience for all of our clients.

As a thank you for completing our short survey, which will only take about [Y] minutes of your time, we are offering all respondents a [X]% discount code off their next purchase in our online store!

To take advantage of this opportunity, please click on the link below.

[Start survey]

Thanks for your time, it is really appreciated.

Best,
The [company] team


Enquête-emailsjabloon 2 – enkele vraag ingesloten in de kopie


Dear[name],

The opinions of our users are of the utmost importance to [company], which is why we’d love for you to answer one simple question for us.

Your feedback will help shape our future content about [subject], so we hope you agree that it will be mutually beneficial for us to find out what you really think.

You can answer our single-question survey simply by clicking on your preferred choice below, without even leaving this email!

Option 1
Option 2
Option 3…

We really appreciate your feedback, as it will help us to achieve our goal of exceeding the expectations of all of our clients.

Kind regards,
[Name], [position] at [company]

Enquête-emailsjabloon 3 – product- / servicebeoordeling


Hello [name],

You recently purchased [product/service] in our online store, and we’d be extremely grateful to hear your thoughts about it.

The survey will only take [X} minutes to complete, and your feedback will help us improve future [product lines/software versions].

To start, please click on your rating below to be taken to the survey.

[Feedback scale with link]

Thanks for your input,
[Company]

Enquête-emailsjabloon 4 – vragenlijstresultaten


Hey [name],

We’ve gathered the results of our recent survey, which we really appreciate you answering.

Since you took the time to share your thoughts about [product/service], we thought you might like to know the results.

We are pleased to announce that [X}% of our customers would recommend [product/service] to a friend! While this is great news, there is still room for improvement, and we will take each of the comments that we received from loyal users like yourself into consideration.

Hope to see you soon! [Optional reward as a token of appreciation]

Best wishes,
[company]

RSVP emailsjablonen

RSVP-emailsjabloon 1 – uitnodiging voor conferentie / webinar


Hi [name],

The next [company] [weekly/monthly/annual] [conference/webinar] will take place on [date].

With a great list of speakers that will cover a wide range of [subject]-related topics, we’re sure that this event will be our most successful yet.

There will be presentations that you won’t want to miss from:

Speaker 1
Speaker 2
Speaker 3…

For more information, including a full schedule, visit the dedicated [conference/webinar[ website here [link].

Don’t forget to confirm your attendance in advance in order to receive your [event pass/link to video stream]:

[RSVP]

Best wishes,
The [company] team


RSVP emailsjabloon 2 – uitnodiging evenement toekennen


Dear [Name],

As a valued [customer/team member], you are hereby cordially invited to celebrate the [name of the ceremony] awards with us at [location] on [date].

You can expect a great evening with [activity] and [food/drink] besides the awards ceremony itself.

The awards will be handed out for multiple categories in the field of [subject], including:

Awards category 1
Awards category 2
Awards category 3…

More details about the event, including a full list of nominees and categories, can be found on the event’s webpage [link].

We very much hope to see you there! All you need to do is RSVP by clicking below:

[Confirm your attendance]

Kind regards,
[Name] from [company]


RSVP-emailsjabloon 3 – uitnodiging voor teambuilding-evenement


Hey [Name],

The [company] team has been busy planning our [quarterly/bi-annual/annual] team-building with the hope of making this event our most successful so far!

On [date] at [time] all [department] staff are invited to leave their work for [period of time] to get to know each other better whilst taking part in some fun activities, such as:

Activity 1
Activity 2
Activity 3…

There will be no formal dress code for the day, so feel free to wear casual clothes for a more comfortable [morning/afternoon/day]. If you have any questions, don’t hesitate to get in touch with us.

We look forward to seeing you there! Just RSVP [link] beforehand so we can accommodate the correct number of attendees.

Best, all the HR staff


Emailsjablonen voor werving

Acquisitie emailsjabloon 1 – abonnementsbevestiging


Hello [name],

Thanks for signing up for our [content] emails.

This is just a short message to confirm that your subscription is now active and that you’ll start receiving industry insights from us shortly.

If you have any comments or questions in the meantime, feel free to contact us by replying to this email. We’d be happy to help you!

Regards,

The [company] team

P.s. If you have been sent this email in error or would like to unsubscribe, please click on the following [link].


Acquisitie emailsjabloon 2 – databaseconsolidatie & amp; uitvoerbaar advies


Hi [name],

As a member of the [industry] community, I’m sure that you’re one of many people who’ve encountered trouble with [issue/pain point].

I thought you might like to hear a few pieces of advice from us about how to deal with this problem that our other clients have benefited from:

Advice 1
Advice 2
Advice 3…

If you don’t find our tips useful, please let us know how to improve. Alternatively, you can unsubscribe by clicking here [link].

Best,
[Name] from [compa


Acquisitie emailsjabloon 3 – sociale media post-follow-up

[copy button="yes"]
Dear [name],

I commented under your post/answered your question on [social media platform], and thought I’d follow up by sharing some more resources that you might find interesting.

Here are some guides about [topic] that may be helpful for you:

Link 1
Link 2
Link 3…

If you’d like to get more advice on a regular basis then you can sign up for the [company] newsletter by clicking on the button below. Once you sign up you’ll receive great tips straight to your inbox every [X] weeks.

Kind regards,
[Name], [position] at [company]


Emailsjablonen om klanten terug te winnen

Winback emailsjabloon 1 – korting aanbieden


Hey [name],

We’ve noticed that you haven’t made a purchase in a while, and we miss you!

There’s never been a better time to start shopping with us again because we’d like to give you a special discount of [X]% off everything in our store.

To benefit from these reduced prices, just enter the following code at checkout:

[Discount code]

There are lots of great new products available that we’re sure you’ll find interesting.

[Images of products with prices]

See you soon,
[company]


Winback emailsjabloon 2 – informatie over redenen om te blijven


Hi [name],

You may have noticed the discount coupon that we sent to you recently. Don’t worry – it’s still not too late to use it!

If you’ve already made a purchase, feel free to enter the same code at checkout again for another [X]% off your next purchase with us:

[Discount code]

We hope you enjoy using your new products, and we hope to see you return to our online store again in the near future. Here’s what we can offer to keep you coming back for more:

Reason 1
Reason 2
Reason 3…

Feel free to contact us with any questions or comments.

Best,
The [company] team

Winback emailsjabloon 3 – verwijdering uit de abonnementslijst


Dear [name],

We’ve been in touch recently with a discount code for [X]% off your next purchase at the [company] store, which you can find below and still use:

[Discount code]

As we haven’t heard back from you, and you haven’t made a purchase for a while, we are wondering if you’d still like to receive emails from us. Choose your response below:

[Keep receiving emails]
[Send fewer emails]
[Unsubscribe]

It would be great if you’d like to stay in touch with us, but if you do decide to unsubscribe now, we’ll always welcome you back with open arms.

Kind regards,
[Name] from [company]

Informatieve emailsjablonen – Veelgestelde vragen

Hoe schrijft u een informatieve email?

Om een ​​informatieve email te schrijven, moet u eerst een goede onderwerpregel bedenken. Schrijf vervolgens de hoofdtekst van de email en zorg ervoor dat u een oproep tot actie opneemt.

Hoe schrijft u een email voor een informatief interview?

Begin in de onderwerpregel van de email met de bedoeling om informeel te netwerken. Vermeld bovendien de datum en uw naam. In de eerste alinea stelt u uzelf, uw functie en het bedrijf waarvoor u werkt voor. Houd het in de tweede alinea kort en geef aan dat u meer wilt weten over hun bedrijf. Vraag in de derde alinea om een ​​gesprek van 15 minuten, bij voorkeur persoonlijk. Voeg ten slotte een paar afsluitende regels toe.

Wat zijn de drie soorten emails?

U kunt kiezen uit drie soorten emails die u voor uw klanten kunt gebruiken: nieuwsbrief-, promotie- en enquête-emails.

Hoe lang moet een informatieve email zijn?

Informatieve emails moeten korte verklaringen zijn die de huidige situatie benadrukken en hoe het bedrijf ermee zal omgaan. Daarom moeten deze emails relatief kort zijn en de belangrijke details samenvatten in 3 tot 5 alinea’s die alleen uit meerdere regels tekst bestaan.

Moeten informatieve emails marketingelementen bevatten?

Het korte antwoord op deze vraag is nee. Er is een tijd en een plaats voor marketing, en dit is er zeker niet een van. Als de informatieve email over een crisis of moeilijke situatie gaat, is dit vooral het geval. Informatieve emails zijn puur bedoeld om klanten gerust te stellen, hen het beste te wensen en hen te laten weten welke gevolgen eventuele wijzigingen in onzekere tijden voor hen kunnen hebben.

Hoe vaak kunnen informatieve emails worden verzonden?

Dit hangt echt af van hoeveel crises of belangrijke gebeurtenissen er daadwerkelijk plaatsvinden. Als een bepaalde situatie lang aan de gang is, kan de informatieve e-mail evolueren naar een regelmatig verzonden email met updates. Die korte uitspraken moeten echter echt worden gereserveerd voor de belangrijkste, zeldzame gelegenheden, anders worden ze te genormaliseerd om de gewenste impact te hebben.

Free 14-day trial. No credit card required. Sign up today!

Send out informational email campaigns with confidence. Save our templates, customize them, and watch your email engagement rise.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.