Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Informatieve emailsjablonen

Er zijn verschillende scenario’s waarin een bedrijf zijn klanten of gebruikers een email moet sturen om hen informatie te verstrekken zonder dat het bijzondere reclame is. De meest voorkomende voorbeelden van informatieve emails zijn korte nieuwsberichten over veranderingen in de toekomstige bedrijfsrichting of het management, enz.

Informatieve emails kunnen ook gaan over wijzigingen in algemene voorwaarden of andere juridische overeenkomsten, maar ook over verklaringen om abonnees gerust te stellen in het licht van de huidige ontwikkelingen in de sector of wereldwijde evenementen. Dit soort berichten is de afgelopen jaren bijzonder gebruikelijk geweest, waarbij de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van de EU heeft geleid tot talloze emails over wijzigingen in het privacybeleid die in onze inbox terechtkomen. Meer recentelijk heeft de huidige pandemie van het coronavirus ertoe geleid dat veel merken hun klanten voortdurend via email op de hoogte hebben gebracht van hoe ze zich aanpassen aan de steeds veranderende situatie.

Andere soorten informatieve emails zijn enquêtes die naar klanten worden gestuurd om hen te informeren over de mogelijkheid om deel te nemen aan een vragenlijst of een uitnodiging om hen op de hoogte te stellen van een bedrijfsevenement dat in de nabije toekomst zal plaatsvinden. De afzender hoopt op zijn beurt feedback te ontvangen over een product/dienst, of een reactie op de geplande aanwezigheid van de ontvanger.

RSVP emailsjabloon van Salon Biz
RSVP email van SalonBiz

Ten slotte informeren wervingsemails gebruikers dat ze zich met succes hebben aangemeld voor een account of zich hebben aangemeld om nieuwsbriefinhoud te ontvangen. Terugwinningsberichten informeren bestaande klanten dat ze een tijdje niet hebben gewinkeld en dat ze uit de bedrijfsdatabank kunnen worden verwijderd als ze inactief blijven. Deze twee soorten informatieve emails zijn iets meer promotioneel dan de andere die zijn genoemd omdat ze vaak call-to-action (CTA’s) bevatten of kortingen aanbieden als beloning.

Door informatieve emails te sturen, kunt u uw bestaande en potentiële klanten bereiken om hen op de hoogte te stellen van specifieke nieuwsberichten die ze moeten lezen of waarvan u denkt dat ze ze nuttig zullen vinden. In dit artikel zijn verschillende voorbeelden van dergelijke berichten verzameld, met voorgestelde onderwerpregels als bonus.

Wat zijn de redenen voor het verzenden van informatieve emails?

Er zijn bepaalde situaties die elk bedrijf zou moeten aanpakken (zoals COVID-19 ). Gedurende deze tijden is het belangrijk om uw klanten en personeel te laten weten hoe uw bedrijf zal blijven werken en eventuele wijzigingen. Deze emails mogen geen enkele vorm van marketingcommunicatie bevatten, maar moeten mensen gewoon geruststellen dat hun gegevens, bestellingen of abonnementen bijvoorbeeld allemaal veilig zijn. De bedoeling van deze emails is simpelweg om uw klanten het beste te wensen, zonder enige vorm van verkooppraatje. Kortom, het gaat erom een ​​goede relatie met de klant te onderhouden door hem te informeren over wat er gezegd moet worden.

Het andere type informatieve email richt zich op bedrijfsspecifiek nieuws. Deze emails kunnen updates van het beleid, de bedrijfsstructuur of een koerswijziging bevatten. Deze nieuwe benaderingen kunnen het resultaat zijn van feedback van klanten. Daarom moeten uw klanten rechtstreeks worden geïnformeerd en bedankt voor hun input via een persoonlijk bericht van u. Dit zal ook helpen bij het opbouwen van klantenloyaliteit en vertrouwen – door te laten zien dat de mening van uw klant zeer gewaardeerd wordt.

Informatieve emailsjablonen
Hawaii Pacific University stuurt een informatieve email naar alumni over het leerschema van de universiteit tijdens de COVID-19-pandemie

Wat zijn emailsjablonen?

Emailsjablonen zijn berichtkaders die u als uitgangspunt kunt gebruiken om uw eigen exemplaar te schrijven (door simpelweg de voorgestelde tekst te wijzigen met uw eigen tekst). Met emailsjablonen kunt u moeiteloos emails schrijven – voeg eenvoudig afbeeldingen of andere inhoud in en wijzig de stijl passend bij de persona van uw merk.

Aanpassing van emailsjablonen
Aanpassing van emailsjablonen in LiveAgent

Algemene tips voor het schrijven van betere informatieve emails

Houd het kort en informatief

Informatieve emails worden niet zonder reden ‘informatief’ genoemd. Hun belangrijkste doel is om de ontvanger te informeren over een bepaalde actie en hoewel creatief zijn altijd een goede zaak is, moet u zichzelf op dit punt niet te geheimzinnig, onduidelijk of mysterieus laten zijn. Tijd is geld, niet alleen voor u, maar ook voor uw emailontvangers.

Wees consistent

Als er een patroon is dat u volgt in uw informatieve emails, verander dit dan niet abrupt. Uw publiek is misschien gewend om bepaalde elementen in uw emails te zien, inclusief onderwerpregels, de lay-out of zelfs het tijdstip waarop u uw emails verstuurt. Zorg er in wezen voor dat uw klanten uw emails niet verwarren met die van een ander merk. Verstuur ook uw informatieve emails alleen als het echt nodig is. Gebruik deze optie niet te veel en overstelp de inbox van uw klanten niet met emails, tenzij het echt dringend is.

Verzorg de stijl

Over uw emaillay-out gesproken: zorg ervoor dat uw email correct is opgemaakt. Het is waarschijnlijk dat veel ontvangers het niet allemaal zullen lezen – ze beoordelen de inhoud op onderwerpregels, vetgedrukte uitspraken of opsommingstekens. Uw opmaak moet voor zichzelf spreken, direct ter zake zijn en een gepaste toon hebben. Als er bijvoorbeeld iets onaangenaams te melden is, is het waarschijnlijk niet het beste idee om uw inhoud te overdrijven met emoji’s of uitroeptekens die alleen maar gevoelens van teleurstelling of woede versterken. Aan de andere kant, als er iets positiefs te melden is, wilt u uw email misschien beginnen met een aangename begroeting.

Informatieve emailsjablonen
Voorbeeld van de emailopmaak van LiveAgent

Voorbeelden van informatieve onderwerpregels van email

Hieronder staan ​​enkele voorbeelden van onderwerpregels voor informatieve emails:

Onderwerpregels van email met aankondiging van bedrijf

  • Aankondiging van promotie – [naam van werknemer]
  • Felicitaties aan [naam medewerker] voor hun promotie
  • Vacature voor de functie van [functietitel]
  • We werven intern – solliciteer voor de rol van [functietitel]
  • Nieuw personeelslid – [naam nieuwe medewerker] in de functie van [functietitel]
  • Verwelkom [naam nieuwe medewerker] in het team
  • [Reden voor vergadering] Open personeelsvergadering op [datum] om [tijd]
  • Herinnering: morgen open vergadering om [tijd] voor alle medewerkers van [afdeling]

Onderwerpregels voor emailsamenvatting

  • [Bedrijfsnaam] Update [maand] [jaar]
  • Alles wat u misschien hebt gemist [vandaag/deze week/deze maand]
  • We zijn druk bezig geweest met het aanbrengen van enkele wijzigingen …
  • Een samenvatting van de recente updates van [bedrijf]
  • Uw [dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse] [activiteit] samenvatting
  • Hier is hoe het met u ging [vandaag/deze week/deze maand]
  • Gefeliciteerd! U stond in de top [X]% van [activiteit] voor [vandaag/deze week/deze maand]
  • Wilt u weten hoe het met anderen gaat?

Informatieve onderwerpregels voor email

  • Een opmerking voor de gewaardeerde leden van de [merk/product/dienst] gemeenschap
  • Maak u geen zorgen, we staan ​​voor u klaar
  • Hier is hoe [bedrijf] helpt in tijden van nood
  • Wat we doen om door te gaan zoals normaal
  • Kijken naar de toekomst …
  • Dit is waar [bedrijfsnaam] naartoe gaat. Komt u met ons mee?

  • Update van de algemene voorwaarden voor [bedrijf] voor [abonnement]
  • Uw [abonnement] Algemene voorwaarden veranderen
  • Wijzigingen in het privacybeleid bij [bedrijf]
  • Het zijn uw gegevens, dus u heeft de controle.
  • We updaten ons Fair Usage-beleid
  • Het beleid voor acceptabel gebruik van [bedrijf] verandert. Dit is wat u moet weten.
  • We brengen wijzigingen aan om te voldoen aan de nieuwe AVG-richtlijnen
  • Gewoon weer een AVG email …

Onderwerpregels van email voor enquête

  • Bespaar [X]% op uw volgende aankoop door uw feedback te delen
  • Meer dan een cent voor uw gedachten
  • Help ons [product/dienst] te verbeteren door een simpele vraag te beantwoorden
  • Een minuut van uw tijd is alles wat we nodig hebben om uw mening te vernemen
  • Vertel ons wat u echt van [product/service] vindt
  • We zouden uw hulp geweldig vinden! Beantwoord alstublieft een paar korte vragen
  • Uw feedback werd echt op prijs gesteld en hier is waarom
  • De resultaten zijn in …

Onderwerpregels van RSVP email

  • Bezoek ons ​​op de komende [bedrijf] [conferentie/webinar]!
  • Mis het niet, RSVP voor ons [onderwerp] evenement nu
  • Tot ziens bij de [naam van het evenement] volgende [week/maand]?
  • Iedereen heeft het over de [naam] onderscheidingen …
  • Markeer uw agenda voor het teambuildingevenement van [bedrijf]
  • U bent uitgenodigd voor een leuke [ochtend/middag/dag] vrij op uw werk!

Onderwerpregels voor wervingsemail

  • Bedankt voor het aanmelden voor [inhoud]
  • Succes! U hoort binnenkort van ons
  • Nog steeds geïnteresseerd om van ons te horen? Dit is wat we te bieden hebben …
  • Een kort advies voor onze actieve abonnees
  • We hebben uw bericht op [sociaal media platform] gezien en willen u helpen
  • Nu we uw vraag op [sociaal media platform] hebben beantwoord, vragen we u om u aan te melden?

Onderwerpregels van terugwinningsemails

  • Het is een tijd geleden! Winkel weer bij ons voor [X]% korting op alles
  • Waar was u? We missen u! Kom terug naar [bedrijf] met deze geweldige deal
  • Hier zijn [X] redenen waarom u nog steeds bij ons zou moeten winkelen
  • Iedereen bij [bedrijf] mist u! Hier zijn de belangrijkste [X] redenen om op onze mailinglijst te blijven
  • Laat het ons weten als u nog steeds van ons wilt horen …
  • Uit elkaar gaan is moeilijk, maar het is nog niet te laat om dingen goed te maken!

Ideeën voor informatieve emailsjablonen

Emailsjablonen voor bedrijfsaankondigingen

Bedrijf aankondigingsemail sjabloon 1 – promotieaankondiging


Emailsjabloon voor bedrijfsaankondiging 2 – interne werving


Bedrijf emailsjabloon voor aankondigingen 3 – introductie nieuwe werknemer


Emailsjabloon voor bedrijfsaankondiging 4 – uitnodiging voor open vergadering


Samenvattingssjablonen voor email

Emailoverzichtsjabloon 1 – bedrijfsprestaties


Emailoverzichtsjabloon 2 – bedrijfsupdate


Emailoverzichtsjabloon 3 – activiteitenoverzicht


Emailoverzichtsjabloon 4 – vergelijking met anderen


Informatieve emailsjablonen

Informatieve emailsjabloon 1 – verklaring die geruststelling geeft


Informatieve emailsjabloon 2 – een update geven in tijden van crisis


Informatieve emailsjabloon 3 – korte bedrijfsverklaring





Emailsjablonen voor enquêtes

Enquête-emailsjabloon 1 – biedt een stimulans


Enquête-emailsjabloon 2 – enkele vraag ingesloten in de kopie

Enquête-emailsjabloon 3 – product- / servicebeoordeling

Enquête-emailsjabloon 4 – vragenlijstresultaten

RSVP emailsjablonen

RSVP-emailsjabloon 1 – uitnodiging voor conferentie / webinar


RSVP emailsjabloon 2 – uitnodiging evenement toekennen


RSVP-emailsjabloon 3 – uitnodiging voor teambuilding-evenement


Emailsjablonen voor werving

Acquisitie emailsjabloon 1 – abonnementsbevestiging


Acquisitie emailsjabloon 2 – databaseconsolidatie & amp; uitvoerbaar advies


Emailsjablonen om klanten terug te winnen

Winback emailsjabloon 1 – korting aanbieden


Winback emailsjabloon 2 – informatie over redenen om te blijven

Winback emailsjabloon 3 – verwijdering uit de abonnementslijst

Informatieve emailsjablonen – Veelgestelde vragen

Hoe schrijft u een informatieve email?

Om een ​​informatieve email te schrijven, moet u eerst een goede onderwerpregel bedenken. Schrijf vervolgens de hoofdtekst van de email en zorg ervoor dat u een oproep tot actie opneemt.

Hoe schrijft u een email voor een informatief interview?

Begin in de onderwerpregel van de email met de bedoeling om informeel te netwerken. Vermeld bovendien de datum en uw naam. In de eerste alinea stelt u uzelf, uw functie en het bedrijf waarvoor u werkt voor. Houd het in de tweede alinea kort en geef aan dat u meer wilt weten over hun bedrijf. Vraag in de derde alinea om een ​​gesprek van 15 minuten, bij voorkeur persoonlijk. Voeg ten slotte een paar afsluitende regels toe.

Wat zijn de drie soorten emails?

U kunt kiezen uit drie soorten emails die u voor uw klanten kunt gebruiken: nieuwsbrief-, promotie- en enquête-emails.

Hoe lang moet een informatieve email zijn?

Informatieve emails moeten korte verklaringen zijn die de huidige situatie benadrukken en hoe het bedrijf ermee zal omgaan. Daarom moeten deze emails relatief kort zijn en de belangrijke details samenvatten in 3 tot 5 alinea’s die alleen uit meerdere regels tekst bestaan.

Moeten informatieve emails marketingelementen bevatten?

Het korte antwoord op deze vraag is nee. Er is een tijd en een plaats voor marketing, en dit is er zeker niet een van. Als de informatieve email over een crisis of moeilijke situatie gaat, is dit vooral het geval. Informatieve emails zijn puur bedoeld om klanten gerust te stellen, hen het beste te wensen en hen te laten weten welke gevolgen eventuele wijzigingen in onzekere tijden voor hen kunnen hebben.

Hoe vaak kunnen informatieve emails worden verzonden?

Dit hangt echt af van hoeveel crises of belangrijke gebeurtenissen er daadwerkelijk plaatsvinden. Als een bepaalde situatie lang aan de gang is, kan de informatieve e-mail evolueren naar een regelmatig verzonden email met updates. Die korte uitspraken moeten echter echt worden gereserveerd voor de belangrijkste, zeldzame gelegenheden, anders worden ze te genormaliseerd om de gewenste impact te hebben.

Free 14-day trial. No credit card required. Sign up today!

Send out informational email campaigns with confidence. Save our templates, customize them, and watch your email engagement rise.

Free Trial
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe schrijft u een informatieve email? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Om een ​​informatieve email te schrijven, moet u eerst een goede onderwerpregel bedenken. Schrijf vervolgens de hoofdtekst van de email en zorg ervoor dat u een oproep tot actie opneemt. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe schrijft u een email voor een informatief interview? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Begin in de onderwerpregel van de email met de bedoeling om informeel te netwerken. Vermeld bovendien de datum en uw naam. In de eerste alinea stelt u uzelf, uw functie en het bedrijf waarvoor u werkt voor. Houd het in de tweede alinea kort en geef aan dat u meer wilt weten over hun bedrijf. Vraag in de derde alinea om een ​​gesprek van 15 minuten, bij voorkeur persoonlijk. Voeg een paar afsluitende regels toe. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moet een informatieve email zijn? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Informatieve emails moeten korte verklaringen zijn die de huidige situatie benadrukken en hoe het bedrijf ermee zal omgaan. Daarom moeten deze emails relatief kort zijn en de belangrijke details samenvatten in 3 tot 5 alinea’s die alleen uit meerdere regels tekst bestaan.  ” } },{ “@type”: “Question”, “name”: “Moeten informatieve emails marketingelementen bevatten? ?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het korte antwoord op deze vraag is nee. Er is een tijd en een plaats voor marketing, en dit is er zeker niet een van. Als de informatieve email over een crisis of moeilijke situatie gaat, is dit vooral het geval. Informatieve emails zijn puur bedoeld om klanten gerust te stellen, hen het beste te wensen en hen te laten weten welke gevolgen eventuele wijzigingen in onzekere tijden voor hen kunnen hebben. ” } },{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe vaak kunnen informatieve emails worden verzonden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Dit hangt echt af van hoeveel crises of belangrijke gebeurtenissen er daadwerkelijk plaatsvinden. Als een bepaalde situatie lang aan de gang is, kan de informatieve email evolueren naar een regelmatig verzonden email met updates. Die korte uitspraken moeten echter echt worden gereserveerd voor de belangrijkste, zeldzame gelegenheden, anders worden ze te genormaliseerd om de gewenste impact te hebben .” } },{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn de drie soorten emails? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt kiezen uit drie soorten emails die u voor uw klanten kunt gebruiken: nieuwsbrief-, promotie- en enquête-email. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.