Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor bedrijfsaankondigingen

Emailsjablonen voor bedrijfsaankondigingen

Hoewel er tal van communicatiekanalen beschikbaar zijn, kiezen veel bedrijven voor email om aankondigingen te doen omdat dit het meest gebruikte en aantrekkelijkste kanaal is. In de meeste gevallen zijn aankondigingen van bedrijven reclameboodschappen voor nieuwe product- of servicereleases, updates van bestaande producten of de lancering van een nieuwe onderneming.

Hoewel deze berichten in theorie aankondigingen zijn, zijn ze meer gericht op het overbrengen van marketinggerelateerde berichten dan op het communiceren van bedrijfsnieuws.

Er zijn echter ook tal van voorbeelden van emails met bedrijfsaankondigingen voor andere doeleinden, zoals interne berichten. Dit zijn meestal meer formele emails die zich richten op zakelijke communicatie, inclusief maar niet beperkt tot het adverteren van openstaande vacatures in het bedrijf, de promotie van een huidige werknemer naar een hogere positie, de introductie van gloednieuwe personeelsleden bij bestaande teamleden, of een uitnodiging voor een open vergadering.

Het laatste type bedrijfsaankondigingsmails zal hier de belangrijkste focus zijn, om voorbeelden te geven van bedrijfsgerelateerde berichten die via email aan een intern publiek kunnen worden gecommuniceerd.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen voor bedrijfsaankondigingen aan in uw LiveAgent-dashboard

Waarom bedrijfsaankondigingen doen via email?

Emails zijn één van de meest efficiënte communicatiemethoden en het is al lang bewezen dat ze effectief zijn, zowel voor het verzenden als voor het ontvangen van interne en externe berichten. Een voor de hand liggende reden hiervoor is het feit dat emails directe communicatie met gewenste doelgroepen mogelijk maken, zolang u hun emailadressen kent.

Dit betekent dat een vacature of aankondiging van bedrijfsnieuws naar het volledige personeelsbestand van het bedrijf of naar één lijst kan worden gestuurd, terwijl een email waarin een nieuw personeelslid wordt verwelkomd of reclame voor een open vergadering kan worden gestuurd naar het relevante team of de relevante afdeling in een groot bedrijf.

Uit gegevens verzameld in een Gallup-onderzoek blijkt dat 74% van de werknemers het gevoel heeft dat ze bedrijfsnieuws mislopen (bron). Tegelijkertijd kan slecht beheer van interne communicatie kleine bedrijven (met minder dan 100 mensen) jaarlijks $ 420.000 kosten, terwijl grote ondernemingen elk jaar tot $ 62 miljoen kunnen verliezen (bron). Dit zijn nog maar twee redenen om emails te gebruiken bij het aankondigen van intern nieuws en het delen van belangrijke informatie onder medewerkers.

Standaardberichten-macro's
Bewaar onze sjablonen voor bedrijfsaankondigingen als standaardberichten

Onderwerpregels van email met bedrijfsaankondiging

  • Aankondiging van promotie – [naam van werknemer]
  • Felicitaties aan [naam medewerker] voor hun promotie
  • Vacature voor de functie van [functietitel]
  • We werven intern – solliciteer voor de rol van [functietitel]
  • Nieuw personeelslid – [naam nieuwe medewerker] in de functie van [functietitel]
  • Verwelkom [naam nieuwe medewerker] in het team
  • [Reden voor vergadering] Open personeelsvergadering op [datum] om [tijd]
  • Herinnering: open vergadering morgen om [tijd] voor alle [afdeling] medewerkers

Emailsjablonen voor bedrijfsaankondigingen

Emailsjabloon voor bedrijfsaankondiging 1 – aankondiging van promotie

Emailsjabloon voor bedrijfsaankondiging 2 – interne werving

Emailsjabloon voor bedrijfsaankondiging 3 – introductie van nieuwe medewerkers

 

Emailsjabloon voor bedrijfsaankondiging 4 – open uitnodiging voor een vergadering

 

Emailsjablonen voor bedrijfsaankondiging – Veelgestelde vragen

Hoe lang moet een aankondigingsmail van een bedrijf zijn?

Omdat de inhoud van deze berichten zeer gevarieerd kan zijn, is er geen goed of fout antwoord op deze vraag. Het is echter het beste om berichten beknopt te houden om de lezer geïnteresseerd te houden.

Mensen hebben de neiging om emails te scannen, probeer daarom alle belangrijke informatie op aparte regels of alinea’s te zetten. Als u meer informatie nodig heeft, zoals voor een vacature, link dan naar een website met aanvullende details voor geïnteresseerden in plaats van de email te zwaar te beladen.

Aan wie moet ik een aankondigingsmail van het bedrijf sturen?

Dit hangt af van de grootte van het bedrijf en het onderwerp – sommige berichten moeten naar alle medewerkers worden gestuurd, terwijl andere alleen naar geselecteerde afdelingen of medewerkers met een bepaalde hiërarchische positie moeten worden gestuurd. Vacatures kunnen bijvoorbeeld naar alle personeelsleden worden gestuurd, omdat sommige kandidaten mogelijk van afdeling willen wisselen.

Wanneer moet een bedrijfsaankondiging worden gedaan?

Nogmaals, dit hangt volledig af van het specifieke type email. Promotieberichten dienen kort nadat de gepromoveerde medewerker is geïnformeerd te worden verzonden. Welkomstemails en uitnodigingen voor vergaderingen moeten ten minste een week voordat een nieuw teamlid toetreedt of een discussie plaatsvindt, worden verzonden. Vacatures moeten eerder worden verzonden – enkele maanden voordat die functie moet worden vervuld en een paar weken voordat deze extern kan worden geadverteerd.

Sign up for our free 14-day trial today. No credit card required.

Put our company announcement email templates to the test. Deploy them through our ticketing software using templates, or used canned messages. The choice is yours.

Free Trial
Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .