Gestroomlijnde klantcommunicatie is een must als u wilt dat uw bedrijf succesvol is. Met de AI-aangedreven AI Assistant-functie van LiveAgent kunnen uw klantenservicemedewerkers hun responstijden verbeteren, de efficiëntie verhogen en klantrelaties verbeteren.
Wat is AI Assistant?
De AI-assistent van LiveAgent is een door AI aangedreven klantgerichte functie. In de wereld van nieuwe AI-gebaseerde technologie is AI Assistant het antwoord van LiveAgent op opkomende trends in de sector. Deze functie is gericht op het vergroten van de effectiviteit van uw klantenservicemedewerkers en het in staat stellen van klantenservicemedewerkers om vragen van klanten snel en gemakkelijk te beantwoorden.
AI Assistant bevindt zich momenteel in de laatste testfase. De exacte startdatum van de dienstverlening maken wij binnenkort bekend aan onze klanten. Ook zullen we binnenkort specificeren welke varianten AI Assistant zullen bevatten.
Hoe AI Assistant werkt
Om de topkwaliteit van onze AI-gestuurde diensten te garanderen, werkt LiveAgent met ChatGPT. Hetzelfde geldt voor alle LiveAgent AI Assist-functies: AI Assistant gebruikt uw eigen OpenAI API-sleutel om door AI gegenereerde antwoorden op de emails van uw klanten te creëren.
Zodra u uw API-sleutel in uw LiveAgent-account heeft ingevoerd, bent u klaar om te beginnen met het automatisch beantwoorden van vragen van klanten met behulp van AI. En het beste deel? U hoeft de interface van LiveAgent helemaal niet te verlaten om met AI te communiceren! De klantvraag zelf wordt gebruikt als tekstprompt voor ChatGPT. Zodra er een reactie is gegenereerd, zie je deze in het vak Beantwoorden. Daarna kunt u beslissen of het voorgestelde antwoord bevredigend is, of u kunt het verder naar wens bewerken.
U kunt er zeker van zijn dat AI Assistant niet te veel belooft of valse informatie verzendt. De dataset waarop het zijn antwoorden baseert, zijn uw eerdere klantenondersteuningstickets en de externe of interne kennisbank van uw bedrijf.
Wie gebruikt AI Assistant?
Bedrijven van elke omvang die in veel sectoren werkzaam zijn, kunnen AI Assistant gebruiken om e-mailvragen van klanten af te handelen. Of u nu een grote helpdesk beheert met tientallen agenten, of een eenmanszaak bent, AI Assistant kan uw klantervaring naar een hoger niveau tillen het volgende niveau.
- Kleine bedrijven – Kleine bedrijven en startups zoeken doorgaans met een krapper budget vaak kwaliteit boven kwantiteit. Dat is precies waar AI Assistant een belangrijke rol speelt. Hoogwaardige AI-aangedreven communicatie is een geweldige optie voor iedereen die wil investeren in een oplossing die niet veel kost, maar zich wel staande kan houden.
- Middelgrote bedrijven – Een grotere klantenkring betekent meer druk op uw klantenserviceteam. Dus waarom zou u ze niet helpen met een assistent die klaar staat wanneer ze hulp nodig hebben en binnen enkele seconden antwoorden heeft?
- Grote bedrijven – Als u een groot bedrijf runt met elke dag enorm veel vragen van klanten, kost dit veel tijd en geld. Ook al beschikt u over hooggekwalificeerd en goed opgeleid personeel, soms is het gewoon te veel. AI Assistant kan de lasten van uw agenten ontlasten en uw klanten snelle en moeiteloze service bieden.
Waarom u AI Assistant zou moeten gebruiken
AI is in veel verschillende sectoren in opkomst. Laten we eens kijken naar de belangrijkste redenen waarom u AI-aangedreven zou moeten implementeren functies zoals AI Assist vandaag.
- Verhoogde klanttevredenheid – In het door technologie gedreven tijdperk van vandaag verwachten klanten niets minder dan uitmuntendheid als het gaat om klantenservice. Snelle en nauwkeurige reacties met een hoge mate van personalisatie zijn niet langer optionele luxe. AI Assistant kan dit allemaal zeer snel en effectief bieden, wat leidt tot sterke klantrelaties en een toegewijd klantenbestand.
- Verhoogde omzet – Wist u dat volgens Kolsky maar liefst 72% van de klanten hun positieve merkervaringen deelt met zes of meer mensen? Het opbouwen van een goede verstandhouding met klanten door middel van uitstekende klantenservice leidt tot herhaalaankopen, een voortdurende toename van betalende klanten en in het algemeen uw hogere bedrijfsresultaten.
- Kostenreductie – AI-aangedreven AI Assistant biedt een unieke mogelijkheid om snel grote hoeveelheden klanteninteracties af te handelen zonder extra kosten.
- Verbeterde productiviteit van agenten – Maar liefst 61% van de werknemers beweert dat AI helpt hun productiviteit te verbeteren. Als uw agenten geen lange, repetitieve berichten hoeven te typen, kunnen ze zich concentreren op veeleisender taken.
- Verminderd risico op menselijke fouten – Mensen maken fouten, dat is een feit in het leven. Het gebruik van AI Assistant kan helpen menselijke fouten te verminderen en te voorkomen die de reputatie van uw bedrijf schaden.
- Datagestuurde antwoorden – AI Assistant kan snel grote hoeveelheden gegevens analyseren en deze gebruiken om vragen van klanten effectief te beantwoorden.
- Betere schaalbaarheid – De meeste bedrijven ervaren piekuren, dagen of zelfs weken waarin hun gedeelde inbox overspoeld wordt met emails van klanten. En alleen voor deze gelegenheden een nieuw klantenserviceteam inhuren is niet alleen kostbaar, maar ook enorm lastig. AI kan deze toename in klantencommunicatie met gemak aan.
- Verbeterde beveiliging – Als u zich zorgen maakt dat derden de informatie van uw klanten in handen krijgen, biedt LiveAgent de oplossing. U kunt ervoor kiezen om OpenAI alleen te voorzien van uw externe kennisbank om van te leren. Op deze manier zijn de enige klantengegevens die het ontvangt de vraag zelf.
- Concurrentievoordeel – Hoewel sommigen het niet leuk vinden, is AI de toekomst. Dus waarom stapt u niet vroeg op de trein en blijft u de concurrentie voor door snellere responstijden, verbeterde personalisatie en een algehele betere gebruikerservaring te bieden?
Improve your sales communication
Are you ready to add a real wow-factor to your customer service? Don't just take our word for it, give AI Assistant a try!