Gratis proefperiode

Emailsjablonen voor feedback

Feedback is waardevolle informatie die u kunt gebruiken om belangrijke zakelijke beslissingen te nemen. Of het nu afkomstig is van uw klanten, werknemers of potentiële klanten, feedback kan helpen bij het meten van tevredenheid, trends of gedrag. Feedback kan bedrijven ook helpen op schema te blijven en inzicht te geven in hoe anderen hun prestaties ervaren.

Bedrijven die zich willen onderscheiden van hun concurrenten, moeten de uitdrukking “onderscheiden van de concurrentie” niet als een pakkende uitdrukking beschouwen, maar als een realistische benadering.

Als u een klantenportaal maakt en u uw gebruikers de best mogelijke ervaring wilt bieden, moet u hun meningen en handel ernaar. De beste manier om deze inzichten te verzamelen, is door uw klanten een email te sturen en hen om feedback te vragen.

Wat is een feedback email?

Een feedback email is een email die naar een bepaalde groep ontvangers wordt gestuurd om hun mening over een product of dienst te vragen. In dit geval zou u een email gebruiken om gebruikers te vragen wat ze vinden van het klantenportaal dat ze gebruiken.

U kunt dit op verschillende manieren doen:

  • Gebruikers vragen om een email te beantwoorden en hun mening te delen
  • Stuur een formulier met open vragen of met meerkeuzeantwoorden
  • Voeg een NPS-achtige enquête toe met een schaal van 1 tot 5 of van 1 tot 10
  • Vraag om bepaalde functies of modules van uw klantenportaal te beoordelen
emailsjabloon voor feedback
LiveAgent biedt een integratie met NiceReply waarmee u klantenfeedback via email kunt verzamelen

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van hoe u het uw klanten gemakkelijker kunt maken om het klantenportaalte beoordelen > ze gebruiken.

Het is ook aan te raden om hen een extra stimulans aan te bieden in de vorm van een korting of een voucher zodat ze meer gemotiveerd zijn om wat tijd te investeren en u van feedback te voorzien.

Voorbeelden van onderwerpregel van feedback per email

  • We horen graag uw mening over [klantenportaal]
  • Wat vindt u van [klantenportaal]?
  • We moeten het hebben over [klantenportaal], [naam]…
  • Bekijk uw ervaring met [klantenportaal]
  • Deel uw feedback op [klantenportaal]
  • Deel uw mening over [klantenportaal]
  • We willen het gebruikersperspectief van [klantenportaal] weten
  • Bedankt dat u actief bent op [klantenportaal]. Wat vindt u er van?
  • Hoe is uw ervaring met [klantenportaal]?
  • We willen [klantenportaal] verbeteren. We hebben uw hulp nodig!
  • Hoe kunnen we [klantenportaal] verbeteren?

Feedback emailideeën

Feedback emailsjabloon 1


Feedback emailsjabloon 2


Feedback emailsjabloon 3


Feedback emailsjabloon 4


Feedback emailsjabloon 5


Feedback emailsjabloon 6


Feedback emailsjabloon 7


Feedback emailsjabloon 8


Feedback emailsjabloon 9

Feedback emailsjabloon – Veelgestelde vragen

Afhandeltijd

Wanneer moet u een email met feedbackverzoek sturen?

Het hangt er echt van af hoe klanten uw klantenportaal gebruiken. Wacht echter niet te lang voordat u gebruikers om hun mening vraagt. Als u te lang wacht, kan de gebruiker zich zijn eerste ervaring en indruk niet herinneren en kan hij dus geen nauwkeurige feedback geven.

We raden u aan om uiterlijk 10 dagen nadat de klant het klantenportaal is gaan gebruiken, een feedback email te sturen.

Hoeveel follow-ups van een email met feedbackverzoek moet ik sturen?

Emailsjablonen voor feedback

Twee follow-ups binnen een week zijn meer dan prima. Denk er echter aan om niet te opdringerig te zijn en de reacties van ontvangers te observeren. Als ze u vragen om te stoppen met het sturen van berichten, doe dat dan gewoon.

U verkoopt niets; u vraagt om een gunst. Het is de goede wil van uw klant om een paar minuten te besteden aan het delen van hun mening over de ervaring met uw bedrijf, dus houd daar rekening mee.

Hoe lang moet mijn email met feedbackverzoek zijn?

Emailsjablonen voor feedback

Uw email moet kort, scanbaar en in kleine stukjes zijn. Er is geen algemene regel, maar schrijf een bericht niet langer dan 130 woorden.

Vergeet niet dat mensen tegenwoordig slechts enkele seconden besteden aan het doorbladeren van emails en algemene zoekwoorden en onderwerpen oppikken. U moet zo snel mogelijk ter zake komen en echt overtuigend zijn om ze hun feedback te laten delen.

Ready to put your feedback request templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet u een email met feedbackverzoek sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “We raden u aan om uiterlijk 10 dagen nadat de klant het klantenportaal is gaan gebruiken, een feedback email te sturen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoeveel follow-ups van een email met feedbackverzoek moet ik sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Twee follow-ups binnen een week zijn meer dan prima. Denk er echter aan om niet te opdringerig te zijn en de reacties van ontvangers te observeren. Als ze u vragen om te stoppen met het sturen van berichten, doe dat dan gewoon. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moet mijn email met feedbackverzoek zijn? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Uw email moet kort, scanbaar en in kleine stukjes zijn. Er is geen algemene regel, maar schrijf een bericht niet langer dan 130 woorden. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.