Wat is een klantenservicecenter?
Klantenservicecenter, ook wel contactcenter genoemd, is een specifiek onderdeel van de organisatie. Het center is samengesteld uit vertegenwoordigers van de klant. De belangrijkste functie is het beheren van alle klantencontacten. Klantenservicecenter is ook een belangrijk onderdeel van klantenrelatiebeheer.
Het klantenservicecenter is te vergelijken met een callcenter. Het verschil is dat het callcenter zich vooral richt op telefonische communicatie. Klantenservicecenter behandelt alle soorten communicatie – emails, live chat, oproepen of faxen.
Frequently Asked Questions
Hoe een klantenservicecenter te definiëren?
Het klantenservicecenter is software waarmee u effectief klantenservice kunt verlenen. Dankzij dit heeft het bedrijf de kans om gegevens te verzamelen over de klanten die het bedient, de klantenservice te ontwikkelen en te verbeteren.
Wat zijn de basisfuncties van klantenservicecentra?
De basisfuncties van het klantenservicecenter zijn automatische distributie van oproepen rechtstreeks naar een specifieke vertegenwoordiger, oproepopname (u moet klanten hierover informeren), integratie van mobiele telefonie of interactieve voice response. Het vermogen om analyses uit te voeren en gegevens te verzamelen is uiterst belangrijk.
Wat zijn de soorten klantenservicecentra?
Het belangrijkste type klantenservice is het Inkomend callcenter, waar alleen telefoontjes van klanten worden afgehandeld. Het tweede type is een uitgaand callcenter, een center dat alleen oproepen van vertegenwoordigers naar potentiële of huidige klanten uitvoert. Het derde type is een virtueel callcenter waarmee u allerlei soorten telefoongesprekken kunt voeren.
Klantenservice terugbelfunctie
Flexibele klantenondersteuning via verschillende kanalen, zoals live chat en telefoon, leidt tot hogere verkoop, omzet en klantentevredenheid. Klantenservicesoftware biedt een efficiënte workflow.
"Nayar deelt revolutionaire benadering voor management en medewerkersbetrokkenheid. Klantenondersteuning vereist empathie en strategische communicatie. Steve Jobs benadrukt het belang van klantgerichtheid. Kalm blijven en heldere communicatie zijn essentieel bij het omgaan met boze klanten. Het opstarten van LiveAgent biedt verschillende communicatiekanalen."