Wat is klantenservice?
Klanten zijn zeer belangrijke mensen voor elk bedrijf. De manier waarop het bedrijf om hun klanten geeft, is van groot belang voor het opbouwen van een goed imago en een goede naam van het bedrijf.
Klantenservice betekent het werk van het zorgen voor klanten en het voldoen aan hun verwachtingen. Klanten delen hun problemen en vragen met vertegenwoordigers van de klant en zij zijn verantwoordelijk voor het oplossen ervan. Het is ook een proces om ze meer te geven dan ze vragen en het kan de tevredenheid van de klant sterk verhogen.

Frequently asked questions
Wat betekent het begrip klantenservice?
Klantenservice is het werk van het zorgen voor de behoeften en verwachtingen van de klant, evenals het geven van meer dan ze verwachten. De klantenservice is hiervoor primair verantwoordelijk.
Waarom is klantvriendelijkheid belangrijk?
Klantenservice is een van de belangrijkste onderdelen van het verkoopproces. Hierdoor bouwt het merk duurzame relaties op met de klant, kan het hun problemen en verwachtingen tot in detail leren kennen. De klantenservice is ook het eerste aanspreekpunt voor de klant, zodat deze snel kan reageren op hun behoeften.
Wat zijn 3 principes van klantenservice?
Het eerste en belangrijkste uitgangspunt is dat de klantenservice moet luisteren naar de klant. Hierdoor kan het bedrijf up-to-date zijn of het voldoet aan de behoeften van de klant en feedback krijgen over wat het kan verbeteren in het functioneren van het hele merk.
De tweede regel is een individuele benadering van de klant. De klant moet het gevoel hebben dat hij als een specifieke entiteit wordt behandeld en niet als een van de velen.
Het derde principe is empathisch zijn. De klantenservice moet proberen te begrijpen waarom de klant zich zo gedraagt.