Beste klantenservice

Wat is uitstekende klantenservice?

Er zijn veel manieren om de beste klantenservice te bieden. Het is noodzakelijk om zo snel mogelijk op de vragen van de klant te reageren. Het bedrijf moet zich richten op het opbouwen van loyale en langdurige relaties, niet alleen op verkoop. Klantenvertegenwoordigers moeten goed luisteren en behulpzaam zijn voor klanten. Ze moeten hun klanten tevreden houden. Het is de sleutel. Vertegenwoordigers van klanten moeten ook worden opgeleid. Ze moeten hun vaardigheden en kennis periodiek verbeteren.

Klantenvertegenwoordigers in LiveAgent - voorbeeld
Klantenvertegenwoordigers in LiveAgent – voorbeeld

Wat zijn de top 10 beste klantenservicepraktijken?

  • Zeg sorry en bedankt
  • Luister
  • Moedig feedback aan en handel ernaar
  • Tijd effectief beheren
  • Wees empathisch
  • Identificeer soorten klanten
  • Reageren met live chat
  • Verzamel en gebruik klantengegevens
  • Vermijd jargon
  • Train klantenvertegenwoordigers

Hoe kunt u uw klantenservice verbeteren met klantenservicesoftware?

Er is één impactvolle verbetering die elk bedrijf kan doen naast de genoemde praktijken. Het hebben van klantenservicesoftware zoals LiveAgent verbetert uw dagelijkse klantenondersteuningsactiviteiten.

LiveAgent creëert een efficiënte omgeving voor zowel uw vertegenwoordigers als klanten. Het verzamelt gegevens van allerlei platforms en geeft deze weer in één interface. Het verhoogt het klantenbehoud, de klantentevredenheid en ook de omzet van het bedrijf.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquires from one interface and start improving your customer service with a 14-day free trial right away.

Welke bedrijven hebben een geweldige klantenservice?

  • Google 
  • Chick-fil-A
  • Ikea
  • Amazon

Hoe bieden deze merken uitstekende klantenservice?

Zoals u kon zien, komen de bedrijven uit allerlei sectoren. Toch streven ze allemaal naar een uitstekende klantenservice. Laten we een kijkje nemen en geïnspireerd raken door elk bedrijf.

Google biedt uitzonderlijke voordelen voor werknemers in de VS. Bijvoorbeeld gratis maaltijden op het werk, artsen ter plaatse, uw huisdier naar het werk brengen en meer. Dit zorgt voor een stressarme omgeving. Zo kunnen vertegenwoordigers van klanten tegelijkertijd creatiever en productiever zijn.

Chick-fil-A is een bekende fastfoodrestaurantketen. Hoe bieden ze geweldige klantenservice? Het bedrijf begrijpt eenvoudig de noodzaak om eerst in hun werknemers te investeren. Het opleiden van medewerkers kan een enorme impact hebben. De klantenservice van Chick-fil-A is als zeer beleefd beoordeeld. Hier is hoe beleefdheid het Chick-fil-A concurrentievoordeel gaf .

IKEA focust en creëert uiteindelijk een ervaring. IKEA streeft er altijd naar om de klantenervaring te verbeteren. Laten we naar het voorbeeld kijken. Uw familie moet meubelen gaan shoppen. Als u jonge kinderen hebt, stelt IKEA ze in staat om in het kinderspeelcentrum te spelen terwijl u winkelt. Nadat u uw boodschappen hebt gedaan, haalt u de kinderen gewoon op en gaat u gezellig met het gezin eten onder hetzelfde dak. Dit gemak zorgt uiteindelijk voor een voorbeeld van een geweldige klantenervaring . Dit is een groot deel van de algemene tevredenheid van de klantenservice van het bedrijf.

Tenslotte, Amazon . Wat geeft Amazon goede beoordelingen voor de tevredenheid van de klantenservice? Denk aan de tijd dat u bij Amazon hebt gekocht en het product moest retourneren. De kans is groot dat het proces redelijk snel en gemakkelijk was. Dit is een van de vele aspecten waarin de klantenservice van Amazon uitblinkt.

Frequently asked questions

Wat is klantenservice?

Klantenservice is een directe interactie tussen een klant en de vertegenwoordiger van het bedrijf waarmee de klant contact heeft opgenomen. Klantenservice is een belangrijke factor bij het opbouwen van relaties en het merkimago.

Hoe de beste klantenservice te bieden?

Er zijn veel manieren om de klantenservice in uw bedrijf te verbeteren. U moet ervoor zorgen dat u gedetailleerde kennis heeft van de producten en diensten die u aanbiedt. U moet ook naar uw klanten luisteren en om hun bescheiden mening vragen. Het kan geen kwaad om te onthouden over een vriendelijke taal en vorm van communicatie. Zorg ervoor dat uw team elke klant zo snel mogelijk kan antwoorden, haal het meeste uit feedback om uw klantenervaring te verbeteren en een sterke relatie met uw klanten op te bouwen - het zal zijn vruchten afwerpen!

Wat zijn enkele veelvoorkomende fouten bij de klantenservice?

Er zijn fouten in de klantenservice die de ontvangst door klanten sterk beïnvloeden en uiteindelijk resulteren in een aanzienlijke daling van de winst voor het bedrijf. Een van de meest voorkomende fouten bij de klantenservice is een gebrek aan competentie in een team dat verantwoordelijk is voor de klantenservice. Het gebrek aan proactiviteit van vertegenwoordigers ten aanzien van de behoeften van klanten wordt ook vaak erkend als de ernstigste fout van klantenserviceprocessen. Als er geen beschikbaarheid voor klanten en snelle ondersteuning is (inclusief geen activiteiten via meerdere kanalen), is dit een nieuwe rode vlag voor klantenservice. Wat meer kwaad dan goed kan doen, is ook niet naar klanten luisteren, beloftes breken en ze teleurstellen. Als er geen klantenservicegeschiedenis is, is het voor een klantenserviceteam moeilijk om de processen binnen de klantenondersteuning in de gaten te houden, wat kan leiden tot een lage klantentevredenheid.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.