Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Effectieve klantenservice

Wat is een effectieve klantenservice?

Klantenondersteuningssoftware, ook wel servicedesksoftware of helpdesksoftware genoemd, is een programma dat bedrijven helpt met klantenondersteuning. Het bestaat uit veel onderdelen en een ervan wordt een ticketsysteem genoemd. Klanten kunnen vertegenwoordigers bellen voor hulp, ze een email sturen of met ze chatten via live chat en alles wordt op tickets opgeslagen. Het bespaart tijd en verhoogt de organisatie van de medewerkers van de klantenservice.

Er zijn veel manieren en principes om een hoogwaardige klantenservice te leveren. Het kan gaan over het begrijpen van de behoeften van de klant, deze overtreffen of over het gebruik van hoogwaardige helpdesksoftware, zoals LiveAgent.

Vaak gestelde vragen

Wat is de definitie van effectieve klantenservice?

Uitstekende klantenservice gaat verder dan de basisbehoeften van de klant. Dit betekent precies doen wat het bedrijf kan doen om de klant echt tevreden te maken met de producten en diensten die ze aanbieden. De service betekent dat wanneer u kiest tussen bedrijven die vergelijkbare producten aanbieden, de klant degene kiest met een betere benadering van de klant.

Hoe effectieve klantenservice bieden?

In om een effectieve klantenservice te bieden, moet u in de eerste plaats uw product en diensten perfect kennen. Een ander belangrijk punt is getrainde service, die gericht is op klantenondersteuning, de juiste dosis empathie en harde en zachte vaardigheden heeft. Een ander belangrijk punt is het luisteren naar de klant en hun problemen. Hierdoor biedt het personeel de hulp die de klant nodig heeft en kan het ook het niveau van hun activiteiten verbeteren.

Wat zijn de meest voorkomende fouten die een effectieve klantenservice negatief beïnvloeden?

De meest voorkomende fouten die een negatieve invloed kunnen hebben op effectieve klantenservice zijn in de eerste plaats het gebrek aan een goede vertegenwoordigerstraining en een slechte benadering van klanten. Dit kan zich uiten in het ontbreken van snelle berichten op eenvoudige vragen, een laag niveau van vertegenwoordigerscommunicatie, waardoor klanten kunnen worden misleid. Andere fouten zijn bijvoorbeeld het niet luisteren naar uw klanten, dus feedback van klanten wordt niet gebruikt voor bedrijfsontwikkeling en service. Een ander minpunt kan ook het ontbreken van een archief over klanten en gesprekken met hen zijn.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.