Talloze manieren om te verbeteren met
één tool

Vergroot de betrokkenheid met behulp van LiveAgent.

  • ✓ Geen installatiekosten
  • ✓ 24/7 klantenservice
Gebruikt door
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
helpdesk software animation
Use case scenarios

Verhoog de betrokkenheid met LiveAgent

Uw klanten worden gebombardeerd met keuze. Elke dag beslissen ze waar ze hun koffie, lunch of boodschappen kopen. Als het om online winkelen gaat, is dat niet anders. Er zijn duizenden winkels die identieke of vergelijkbare producten verkopen voor verschillende prijzen. Dus hoe beslissen consumenten bij wie ze kopen? Wat onderscheidt succesvolle bedrijven?

Afgezien van de prijs en kwaliteit van het product, letten klanten op de klantenervaring die bedrijven bieden. Was het boeiend en persoonlijk? Geeft het hen een positief gevoel?

Klanten willen betrokken worden en zijn zelfs bereid meer te betalen voor een betere shopervaring. Dus hoe kunt u de klantenbetrokkenheid vergroten? Welke strategieën geven u een voordeel ten opzichte van uw concurrenten? Lees verder om het te ontdekken.

  • GetApp leaders 2021
  • SourceForge leader fall 2021
  • Best help desk software
Definition of customer engagement

Wat is klantenbetrokkenheid?

Klantenbetrokkenheid heeft alles te maken met de interacties tussen uw merk en uw klanten. De kern van klantenbetrokkenheid is dat speciale iets dat uw merk doet, waardoor uw klanten blijven terugkomen.

Hoe betrokkenheid berekenen

Er zijn verschillende manieren om de betrokkenheid te berekenen. De belangrijkste parameters die moeten worden gemeten, zijn het  afrekeningspercentage van gasten, de aankoopfrequentie, de gemiddelde bestelwaarde en het percentage van herhaalaankopen:

Money bag coin dollars Gemiddelde bestelwaarde Growing trend money Aankoopfrequentie Dollar bill Afrekeningspercentage Repeat purchase rate heart Percentage van herhaalaankopen
How to calculate customer engagement

Klantenbetrokkenheidsscore berekenen

Het afrekeningspercentage voor gasten is het aantal klanten dat een aankoop voltooit zonder een account aan te maken. Het afrekeningspercentage voor gasten is belangrijk omdat klanten die een account aanmaken een grotere kans hebben om opnieuw een aankoop te plaatsen:

Berekening: aantal bestellingen voltooid door een gast/totaal aantal bestellingen.

Deze statistiek is belangrijk, want als u weet hoe lang het duurt voordat de gemiddelde klant nog een aankoop doet, krijgt u een beter inzicht in hoe betrokken ze zijn.

Berekening: aantal bestellingen in de afgelopen 365 dagen/aantal unieke klanten in de afgelopen 365 dagen.

Dit getal geeft aan hoeveel de gemiddelde klant per aankoop uitgeeft wanneer hij bij u winkelt. Over het algemeen geven terugkerende klanten ongeveer 7x meer uit dan hun tegenhangers die een éénmalige aankoop plaatsen, waardoor dit een belangrijke statistiek is om te begrijpen.

Berekening: totale omzet over de afgelopen 365 dagen/totaal aantal bestellingen geplaatst in de afgelopen 365 dagen.

Het percentage van herhaalaankopen geeft u een duidelijk beeld van de doeltreffendheid van uw volledige retentiestrategie omdat het u vertelt hoeveel klanten voldoende betrokken zijn om meer dan één aankoop in uw winkel te doen.

Berekening: aantal klanten dat meer dan één keer heeft gekocht/totaal aantal klanten.

Focus op de klantenervaring

42% van de consumenten zei dat ze meer zouden betalen voor een vriendelijke, gastvrije ervaring en 52% zou meer betalen voor een snelle en efficiënte klantenervaring.

Focus on customer experience
Personalize content to specific customers

Personaliseer inhoud & berichten

80% van de consumenten doet eerder een aankoop bij een merk dat gepersonaliseerde ervaringen biedt.

Creëer handige & waardevolle inhoud

48% van de smartphonegebruikers koopt eerder bij bedrijven waarvan de mobiele websites instructievideo’s bieden.

Create useful content

Tevreden klanten zijn de beste klanten

We bieden migratieservices voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Tevreden klanten zijn de beste klanten

Hoe kan LiveAgent de klantenbetrokkenheid verbeteren?

Hoe kan LiveAgent de klantenbetrokkenheid verbeteren?

Bied ondersteuning via meerdere kanalen

Bied ondersteuning via meerdere kanalen met LiveAgent. Optimaliseer al uw klantenvragen in één en hetzelfde dashboard en reageer er gemakkelijk op.

Bied ondersteuning via meerdere kanalen

Persoonlijke service in realtime

Bespaar tijd door automatisering te gebruiken en focus op wat belangrijk is: het personaliseren van de algemene ervaring voor uw klanten.

Persoonlijke service in realtime

Bied meerdere selfservice opties aan

Zet externe kennisbanken op om uw gebruikers 24/7 ondersteuning te bieden. Vul ze met FAQ’s, video’s, artikels met instructies en meer.

Call center that is part of help desk software by LiveAgent

Personalisatie en snelheid via alle ondersteuningskanalen

Klantenbetrokkenheid vergroten? Wees overal beschikbaar voor uw klanten. Bied ondersteuning op alle platforms die ze gebruiken. Waarom zouden ze tussen apps moeten schakelen om contact met u op te nemen?

Met LiveAgent kunt u onberispelijke realtime ondersteuning bieden via email, telefoon, live chat, sociale media, kennisbankforums en meer. Alle bovengenoemde communicatiekanalen zijn gestroomlijnd in één bedrijfsinbox, van waaruit u alle tickets kunt bekijken, beheren en beantwoorden.

Uw klanten zullen genieten van een vlotte service ervaring die via alle kanalen wordt geboden. Vertrouw ons.

Verhoog de klantenbetrokkenheid door zorg te dragen voor uw klanten

Zorg ervoor dat uw klanten zich speciaal voelen. Noem ze bij hun naam. Onthoud hun eerdere vragen. Stuur ze gepersonaliseerde aanbiedingen. Met LiveAgent is het eenvoudig.

Ons geïntegreerd beheersysteem voor klantenrelaties maakt het gemakkelijk om alle belangrijke informatie over uw klanten te bekijken terwijl u in realtime met hen chat of belt. Bekijk eerdere aankopen, tickets, contactgegevens en aangepaste informatie zoals schoenmaat of geolocatie om de meest persoonlijke service te bieden.

Increase customer engagement
Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten

black Slido logo
Empower customers with self-service

Geef klanten meer mogelijkheden via selfservice

Uw klanten zijn technisch en digitaal onderlegd. Als u ze de informatie geeft die ze nodig hebben op uw website, kunnen ze hun vragen over uw producten of services zelf beantwoorden.

Door deze informatie aan te bieden, kunt u 24/7 onmiddellijke ondersteuning bieden. Uw klanten moeten niet meer teruggrijpen naar Google om daar de website van een concurrent te ontdekken. Waar wacht u nog op? Leg uw kennisbank aan en word vandaag nog competitiever met slimme software voor klantenbetrokkenheid!

Vraag om feedback en vergroot de betrokkenheid

Ontvang feedback en suggesties van klanten via uw klantenportaal. Ontdek wat ze leuk vinden, wat ze niet leuk vinden en waar ze in de toekomst naar uitkijken. Dit soort onderzoek is van onschatbare waarde en zal u helpen bruikbare inzichten te creëren die uw klantenbetrokkenheid vergroten.

Uw klanten vinden het heerlijk om gehoord te worden, dus waarom zou u ze geen platform geven?

Ask your customers for feedback

Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

  • Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

    “Het is zo rijk aan functies en verslaat mijn 5-jarige Zendesk-abonnement. Dus ben ik overgestapt. Zeer goede waarde voor mij als eigenaar van een klein bedrijf.” Albert

  • Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

    Ik heb Zendesk voor het eerst uitgeprobeerd, maar na urenlang configureren en het prijsmodel begrijpen, realiseerde ik me dat het niets voor mij was. In plaats daarvan ben ik LiveAgent gaan gebruiken en ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Het systeem heeft precies de juiste hoeveelheid configuratie gekregen die ik wil en ik heb nog niets gevonden dat niet mogelijk is. De ondersteuning zelf is geweldig en beantwoord uw vragen meestal binnen een paar minuten.” Erik

  • Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

    “We zijn van ZenDesk overgestapt naar LiveAgent… en zouden niet meer teruggaan… Het is een ongelooflijk betaalbare prijs en een altijd behulpzaam ondersteuningsteam dat ons 24 uur op 7 helpt. Ten tweede heeft het geavanceerde automatiseringsniveau onze behoefte aan Zapier omdat er veel integraties zijn. Bovendien geven ze ook zoveel alias-emails om dat ook heel gemakkelijk te verbinden. ” Aaron

  • Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

    “Wij en onze klanten hadden constant problemen met ZenDesk, maar na verschillende opties te hebben bekeken, kozen we voor LiveAgent op basis van gebruikersrecensies en de prijs.” Adam

  • Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

    “Ik heb jarenlang ZenDesk gebruikt en ik was deze ‘ticket-achtige’ emails zat en dat ik geen bestanden aan mijn emails kan toevoegen, alleen links kan verzenden. Wat ik leuk vind aan LiveAgent: het verzendt emails (geen tickets), ik kan bestanden toevoegen, de stroom van emails gemakkelijker organiseren dan in ZenDesk, chatten en emails beheren vanuit hetzelfde venster. LiveAgent ondersteunt ook spreadsheets in zijn emails en heeft een geweldig ondersteuningsteam.” Vlad

  • Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

    “We zijn overgestapt op dit systeem na vele jaren ZenDesk te hebben gebruikt. De functionaliteit is geweldig: contactformulieren, live chat, databank, integratie met sociale netwerken – alles in één service en al deze modules zijn goed doordacht en communiceren competent met elkaar. Ik vond het prettig dat de service stabiel werkt, zelfs op mobiele platforms (na ZenDesk is dit een enorm pluspunt voor ons).” Olga

  • Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

    “Verschillende oplossingen geprobeerd, waaronder Zendesk, Freshdesk en meer. Toen LiveAgent gevonden. Geweldige tool, goede prijs-kwaliteitverhouding, gebruiksgemak, geweldige ondersteuning en hulp bij implementatie. En nu, na enkele jaren van gebruik, is het nog steeds de beste keuze voor ondersteuningstool die we hadden kunnen doen.” Michal

  • Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

    “Ik heb eerder veel andere helpdesksystemen gebruikt, zoals LiveZilla, Zopim, Zendesk, Freshdesk, Desk.com en dergelijke. LiveAgent heeft ze op alle mogelijke manieren verslagen vanwege de prijsstelling, functies, klantenondersteuning en mobiele functies.” Harrison

Wat maakt onze helpdesk software de juiste keuze?

Meest beoordeeld en hoogst gewaardeerd

LiveAgent is de meest beoordeelde en de hoogst gewaardeerde helpdesk software voor kleine bedrijven in 2020.

Gekozen door 21.000 bedrijven

Meer dan 21.000 bedrijven in verschillende sectoren hebben LiveAgent gekozen voor hun wensen op het gebied van klantenondersteuning.

Rijk aan meer dan 180 functies

Met meer dan 180 functies, meer dan 40 integraties en eindeloze aanpassingen, past de tool zich gemakkelijk aan uw professionele wensen aan.

Cloudgebaseerd en veilig

Volledig cloudgebaseerd, veilig, eenvoudig in te stellen en te gebruiken. Ga binnen enkele minuten aan de slag met LiveAgent.

Prijs-kwaliteitverhouding? De allerbeste

Gezien de enorme hoeveelheid functionaliteit die LiveAgent biedt, is ons aanbod een koopje. Probeer LiveAgent vandaag nog met een gratis proefperiode van 14 dagen. Geen kredietkaart nodig!

14 dagen gratis
Geen kredietkaart nodig
en veel meer
$9 maand

Small business

  • Onbeperkte ticketgeschiedenis
  • 3 email addresses
  • 3 contact forms
  • 1 API key
$29 maand

Medium business

  • Everything in Small, plus
  • 10 email addresses
  • 3 live chat buttons
  • Departments management
$0 maand

Gratis

  • 7 dagen ticketgeschiedenis
  • 1 emailadres
  • & chatknop
  • 1 contact form

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al ... LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

FAQ

Hoe kunt u de betrokkenheid vergroten?

LiveAgent is krachtige helpdesksoftware waarmee u vanuit één interface effectief en efficiënt klantenverzoeken van meerdere kanalen kunt afhandelen. Bovendien kan het worden geïntegreerd met uw website en sociale netwerken. Zo kunt u nieuwe klanten aantrekken en uw betrokkenheid vergroten en de bekendheid van uw merk te vergroten.

Welke zakelijke voordelen biedt LiveAgent, behalve een grotere betrokkenheid?

De zakelijke voordelen van LiveAgent zijn onder meer verhoogde klantentevredenheid, klantenbehoud, klantenloyaliteit en een lager klantenverloop, andere dan een grotere betrokkenheid.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo