Gebruik software voor klantenbetrokkenheid

Software voor klantenbetrokkenheid is software die de communicatie met klanten beheert via verschillende kanalen, zoals webchat, email of sociale media. Software voor klantenbetrokkenheid bevat meestal functies die communicatie via meerdere kanalen, systemen voor het beheer van klantenrelaties, rapportage, marketingpersonalisatie en selfservice voor klanten ondersteunen. Het belangrijkste professionele voordeel van het gebruik van software voor klantenbetrokkenheid is een hogere omzet, rendement op investering en klantentevredenheid.

Sluit Meer

Investeer in software voor klantenbetrokkenheid

Software voor klantenbetrokkenheid wordt gebruikt om positieve relaties met uw klanten te creëren en te behouden. Als u uw klanten consequent een prettige klantenervaring biedt, is de kans statistisch gezien groter dat ze loyaal zullen blijven aan uw merk. 96% van de klanten zegt zelfs dat klantenservice belangrijk is bij hun keuze voor loyaliteit aan een merk.

Het hebben van loyale klanten heeft zo zijn voordelen – ze hebben vier keer meer kans om uw bedrijf te ondersteunen door middel van belangenbehartiging van het merk, waaronder recensies en mond-op-mondreclame. Naarmate loyale klanten in uw merk investeren, is de kans vijf keer zo groot dat ze weer bij u kopen. Daarom is het belangrijk om constant te streven naar verbetering van uw klantenservice. Volgens Forbes meldt 84% van de bedrijven die werken aan het verbeteren van hun klantenervaring een stijging van hun omzet.

Belangrijkste functies

Er zijn tal van softwareleveranciers voor klantenbetrokkenheid op de markt en het kan moeilijk zijn om te onderscheiden welke software de beste is en welke functies essentieel zijn. Voor uw gemak hebben we een lijst samengesteld met de belangrijkste functies van software voor klantenbetrokkenheid. Softwareleveranciers voor klantenbetrokkenheid zouden het volgende in hun kernpakketten moeten opnemen: klantenbetrokkenheid via meerdere kanalen, automatisering, gamificatie, rapportage, gecentraliseerd beheer, integraties, segmentatie en een geïntegreerd beheer voor klantenrelaties.

open functies overzicht jg7a
open sociale meldingen ro8o

Betrokkenheid via meerdere kanalen

De juiste software voor klantenbetrokkenheid voor bedrijven moet u de mogelijkheid bieden om met uw klanten te communiceren via meerdere kanalen die de voorkeur genieten, zoals email, berichten, spraakoproep of sociale media.

Automatisering

Automatisering is een essentiële functie voor software voor klantenbetrokkenheid omdat het veel tijd bespaart. Met automatiseringsregels kunt u strategieën voor klantenbetrokkenheid uitvoeren wanneer aan bepaalde criteria is voldaan. Als een klant bijvoorbeeld meerdere keren een specifiek product heeft gekocht, kan hij een promotionele email ontvangen wanneer het artikel wordt aangevuld of in de uitverkoop is.

open artificiële intelligentie oyxx
open winnaars ao2o

Gamificatie

Software voor klantenbetrokkenheid moet zowel voordelig zijn voor uw klanten als voor uw medewerkers. Een gamificatiefunctie is een leuke manier om vertegenwoordigers te belonen en een gezonde concurrentie tussen teams en individuen te bevorderen. Verhoog de productiviteit door beloningsbadges uit te delen en hogere niveaus te behalen.

Rapportage

Proactieve software voor klantenbetrokkenheid moet een volledig uitgerust analysepakket bieden dat u krachtige analyse- en rapportagetools biedt.

open verslag mx0a
open emails 6uqr

Gecentraliseerd beheer

Met een gecentraliseerd beheersysteem kunt u al uw klantgegevens en communicatie vanuit één dashboard bekijken en beheren. Ongeacht van welk kanaal u een klantenvraag ontvangt, deze komen allemaal binnen in één algemene inbox die toegankelijk is voor uw hele klantenserviceteam.

Integraties

Software voor klantenbetrokkenheid moet kunnen worden geïntegreerd met apps van derden die u al gebruikt voor dagelijkse professionele activiteiten. Integraties van apps van derden kunnen POS-systemen, e-commercesystemen en sociale media omvatten.

open app installatie mbdv
open dee: uwu1

Segmentatie

Klantensegmentatie is een belangrijke functie omdat u hiermee uw klanten kunt segmenteren op basis van uw verzamelde gegevens. Door segmentatie te gebruiken, kunt u zich gemakkelijk richten op bepaalde groepen klanten en de inhoud die u hen verstrekt personaliseren.

Beheer van klantenrelaties

Geweldige software voor klantenbetrokkenheid dient een geïntegreerd beheer voor klantenrelaties te bevatten omdat u hiermee alle benodigde klantengegevens kunt beheren, van contactgegevens tot eerdere bestellingen en tickets.

open profiel 6l1l
open boek minaar mkck

Kennisbank voor klanten

Kennisbanken voor klanten zijn een grote aanwinst voor elke software voor klantenbetrokkenheid. Ze stellen klanten in staat snel de antwoorden te vinden die ze nodig hebben zonder rechtstreeks contact met u op te nemen. Een kennisbank voor klanten is een aanwinst voor zowel uw klanten als vertegenwoordigers. Kennisbanken verminderen de wachttijden van klanten, de werkdruk van uw vertegenwoordigers en de tijd die wordt besteed aan het oplossen van tickets.

LiveAgent heeft het allemaal

LiveAgent is volledig uitgeruste software voor klantenbetrokkenheid waarmee u zich kunt concentreren op het bevorderen van klantenrelaties. LiveAgent biedt een:

helpdesk onmogelijke samenwerking tussen emails

Algemene inbox

Een algemene inbox helpt u bij het organiseren van vragen van klanten via meerdere kanalen en stelt u in staat om ze snel te beantwoorden.

008 vraag

Kennisbank

Een functie van onschatbare waarde waarmee klanten snel antwoorden kunnen vinden zonder tickets in te dienen.

Controller

Gamificatie functies

Gamificatiefuncties die u kunt gebruiken om uw hardwerkende klantenservicemedewerkers te belonen en te stimuleren.

live chat verhoog verkoop

Rapportage systeem

Sterke rapportagesystemen waarmee u in één oogopslag kunt zien hoe goed u met uw klanten communiceert.

man en vrouw die onderscheidingen ontvangen

Probeer LiveAgent vandaag nog

Als u op zoek bent naar de beste software voor klantenbetrokkenheid die er momenteel is, probeer LiveAgent dan eens. LiveAgent is de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde helpdesk software voor KMO’s in 2020. We bieden een gratis proefperiode van 14 dagen voor software voor klantenbetrokkenheid. Geen kredietkaart nodig. Houd uw klanten tevreden en betrokken met LiveAgent.

afbeelding persoon 2

LiveAgent maakt klantenondersteuning tien keer gemakkelijker . Onze reactietijd is nu 26% sneller.

Eva Kianickova, Head of Customer Service
logo martinus zwart

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha, O2 en de universiteit van Oxford gemeen hebben? U raadt het al … LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .