Software voor klantenbetrokkenheid is software die klantencommunicatie beheert via verschillende kanalen, zoals webchat, email of sociale media. Het platform voor klantenbetrokkenheid bevat meestal functies die communicatie via meerdere kanalen ondersteunen, CRM-systemen, rapportage, marketingpersonalisatie en selfservice voor klanten. Het belangrijkste zakelijke voordeel van het gebruik van software voor klantenbetrokkenheid is een hogere omzet, ROI en klantentevredenheid.
Gegevens door de computer laten verwerken
Door mij aan te melden, aanvaard ik Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
Software voor klantenbetrokkenheid wordt gebruikt om positieve relaties met uw klanten op te bouwen en te behouden. Als u uw klanten consequent een prettige klantenervaring biedt, zijn ze statistisch meer kans om loyaal te worden aan uw merk. In feite zegt 96% van de klanten dat klantenservice belangrijk is bij hun keuze voor loyaliteit aan een merk. Met robuuste en betrouwbare helpdeskondersteuningssoftware kunt u consistent blijven in uw klanteninteracties, ongeacht de grootte van uw bedrijf of klantenbestand.
Het hebben van loyale klanten heeft zijn voordelen: ze hebben een vier keer grotere kans om uw bedrijf te ondersteunen door middel van merkadvocatuur, waaronder beoordelingen en mond-tot-mondreclame. Naarmate loyale klanten meer in uw merk investeren, is de kans vijf keer groter dat ze opnieuw bij u kopen. Daarom is het belangrijk om constant te streven naar het verbeteren van uw klantenservice. Volgens Forbes meldt 84% van de bedrijven die werken aan het verbeteren van hun klantenervaring een stijging van hun omzet.
Er zijn tal van softwareleveranciers voor klantenbetrokkenheid op de markt en het kan moeilijk zijn om te onderscheiden welke software de beste is en welke functies essentieel zijn. Voor uw gemak hebben we een lijst samengesteld met de belangrijkste functies van software voor klantenbetrokkenheid. Softwareleveranciers voor klantenbetrokkenheid zouden het volgende in hun kernpakketten moeten opnemen: klantenbetrokkenheid via meerdere kanalen, automatisering, gamificatie, rapportage, gecentraliseerd beheer, integraties, segmentatie en een geïntegreerd beheer voor klantenrelaties.
De juiste software voor klantenbetrokkenheid voor bedrijven moet u de mogelijkheid bieden om met uw klanten te communiceren via meerdere kanalen die de voorkeur genieten, zoals email, berichten, spraakoproep of sociale media.
Automatisering is een essentiële functie voor software voor klantenbetrokkenheid omdat het veel tijd bespaart. Met automatiseringsregels kunt u strategieën voor klantenbetrokkenheid uitvoeren wanneer aan bepaalde criteria is voldaan. Als een klant bijvoorbeeld meerdere keren een specifiek product heeft gekocht, kan hij een promotionele email ontvangen wanneer het artikel wordt aangevuld of in de uitverkoop is.
Software voor klantenbetrokkenheid moet zowel voordelig zijn voor uw klanten als voor uw medewerkers. Een gamificatiefunctie is een leuke manier om vertegenwoordigers te belonen en een gezonde concurrentie tussen teams en individuen te bevorderen. Verhoog de productiviteit door beloningsbadges uit te delen en hogere niveaus te behalen.
Proactieve software voor klantenbetrokkenheid moet een volledig uitgerust analysepakket bieden dat u krachtige analyse- en rapportagetools biedt.
Met een gecentraliseerd beheersysteem kunt u al uw klantgegevens en communicatie vanuit één dashboard bekijken en beheren. Ongeacht van welk kanaal u een klantenvraag ontvangt, deze komen allemaal binnen in één algemene inbox die toegankelijk is voor uw hele klantenserviceteam.
Software voor klantenbetrokkenheid moet kunnen worden geïntegreerd met apps van derden die u al gebruikt voor dagelijkse professionele activiteiten. Integraties van apps van derden kunnen POS-systemen, e-commercesystemen en sociale media omvatten.
Klantensegmentatie is een belangrijke functie omdat u hiermee uw klanten kunt segmenteren op basis van uw verzamelde gegevens. Door segmentatie te gebruiken, kunt u zich gemakkelijk richten op bepaalde groepen klanten en de inhoud die u hen verstrekt personaliseren.
Geweldige software voor klantenbetrokkenheid dient een geïntegreerd beheer voor klantenrelaties te bevatten omdat u hiermee alle benodigde klantengegevens kunt beheren, van contactgegevens tot eerdere bestellingen en tickets.
Kennisbanken voor klanten zijn een grote aanwinst voor elke software voor klantenbetrokkenheid. Ze stellen klanten in staat snel de antwoorden te vinden die ze nodig hebben zonder rechtstreeks contact met u op te nemen. Een kennisbank voor klanten is een aanwinst voor zowel uw klanten als vertegenwoordigers. Kennisbanken verminderen de wachttijden van klanten, de werkdruk van uw vertegenwoordigers en de tijd die wordt besteed aan het oplossen van tickets.
LiveAgent is volledig uitgeruste Nederlandse software voor klantenbetrokkenheid waarmee u zich kunt concentreren op het bevorderen van klantenrelaties. LiveAgent biedt een:
Een algemene inbox helpt u bij het organiseren van vragen van klanten via meerdere kanalen en stelt u in staat om ze snel te beantwoorden.
Gamificatiefuncties die u kunt gebruiken om uw hardwerkende klantenservicemedewerkers te belonen en te stimuleren.
Sterke rapportagesystemen waarmee u in één oogopslag kunt zien hoe goed u met uw klanten communiceert.
Als u op zoek bent naar de beste Nederlandse software voor klantenbetrokkenheid die er momenteel is, probeer LiveAgent dan eens. LiveAgent is de meest beoordeelde en hoogst Nederlandse gewaardeerde helpdesk software voor KMO’s in 2020. We bieden een gratis proefperiode van 14 dagen voor software voor klantenbetrokkenheid. Geen kredietkaart nodig. Houd uw klanten tevreden en betrokken met LiveAgent.
LiveAgent maakt klantenondersteuning tien keer gemakkelijker. Onze reactietijd is nu 26% sneller.
Eva Kianickova, Head of Customer Service
Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al ... LiveAgent!
Een software voor klantenbetrokkenheid is een systeem dat uw klantenservicemedewerkers tools biedt om uw websitebezoekers te helpen tijdens hun klantenreis. Bovendien voegt het al uw klantenvragen samen in één software van verschillende kanalen, zoals email, oproepen , Sociale media.
Klantenbetrokkenheidsplatform is functierijke software die taken automatiseert, waardoor de workflow en werklast van uw vertegenwoordigers beter beheersbaar worden. Als gevolg hiervan kunnen de vertegenwoordigers zich uitsluitend concentreren op de toegewezen taken in één systeem en snel met de klanten omgaan ' problemen. Functies zoals geautomatiseerde ticketdistributie, standaardantwoorden en IVR dragen bij aan de snelle en efficiënte responstijd. Laten we eerlijk zijn, niemand houdt van wachten, dus als uw vertegenwoordigers de vragen sneller kunnen afhandelen, zullen uw klanten dat waarderen.
Een platform voor klantenbetrokkenheid of, met andere woorden, een helpdeskoplossing heeft meerdere categorieën functies. LiveAgent heeft bijvoorbeeld meer dan 180 functies. Het omvat functies voor ticketbeheer zoals geautomatiseerde ticketdistributie, hybride ticketstream en Tijdregels. Bovendien zijn er callcenter-, gamificatie-, integratie-, live chat-, mobiele apps-, meertalige, rapportage-, beveiligings-, sociale media- en supportportalcategorieën vol handige functies.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn op meerdere data beschikbaar