Moeite om goede service te bieden tijdens COVID?

Stel software voor werken op afstand in en begin meteen resultaten te zien.

  • ✓ Geen installatiekosten
  • ✓ 24/7 klantenservice
  • ✓ Geen kredietkaart nodig
  • ✓ Op elk moment opzegbaar
Gebruikt door
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Play Wow button
Tour

Klantenservice tijdens het Coronavirus

Het kan een uitdaging zijn om uitstekende klantenservice te bieden en tegelijkertijd uw werknemers te beschermen tijdens de coronavirus pandemie. Het belangrijkste is dat u kalm blijft, het overzicht bewaart en ‘out of the box’ denkt. Als u tips nodig heeft om uw bedrijf te blijven runnen tijdens deze moeilijke tijd, lees dan verder.

  • GetApp leaders 2021
  • SourceForge leader fall 2021
  • Best help desk software
man swiping on tablet standing

Wat is het Coronavirus?

COVID-19 is een nieuw coronavirus dat in december 2019 in China is opgedoken. COVID-19 verspreidt zich van persoon tot persoon via de lucht. Symptomen zijn onder meer hoesten, koorts en kortademigheid. In sommige gevallen is bewezen dat het virus dodelijk is, maar de meest risicovolle mensen zijn senioren of mensen met reeds bestaande cardiovasculaire en ademhalingsproblemen.

De beste manier om te voorkomen dat u het virus oploopt, is door contact met anderen te vermijden, uw handen vaak te wassen, uw mond te bedekken met een zakdoek bij hoesten en niezen en uw ogen, neus en mond niet aan te raken.

Welke invloed heeft het coronavirus op bedrijven?

Het coronavirus heeft al een impact op de wereldeconomie. De aandelenmarkt heeft een duik genomen, reisverboden en quarantaines zijn afgedwongen en supermarkten zijn in bepaalde gebieden volledig uitverkocht door paniek.

Omwille van de preventie hebben veel Europese regeringen opdracht gegeven alle niet-essentiële bedrijven en organisaties (behalve apotheken, supermarkten, postkantoren, dokterspraktijken) tijdelijk te sluiten.

affect on business

Hoe u uw bedrijf kunt voorbereiden op het Coronavirus

We begrijpen dat niet alle jobs op afstand kunnen worden gedaan. Bent u echter een e-commerce- of Software-as-a-Service bedrijf, dan kunnen we ervan uitgaan dat er veel werk van thuis uit kan worden gedaan. Uw medewerkers van de klantenservice, ontwikkelaars, verkopers en marketeers kunnen hun computer mee naar huis nemen en op afstand blijven werken. Eigenlijk hoeft er niets te veranderen – zolang uw medewerkers een goede werkethiek hebben en gemotiveerd blijven.

offer compensations

Bied compensatie en compromissen aan

Als u geen producten kunt verzenden of uw services kunt leveren (bijvoorbeeld als u een luchtvaartmaatschappij bent die onder het reisverbod valt), bied uw klanten dan een compensatie aan. Als u bijvoorbeeld geen terugbetalingen kunt doen, bied uw klanten dan tegoedbonnen aan. Deze tegoedbonnen moeten de equivalente waarde hebben van hun oorspronkelijke aankoopprijs en moeten in de toekomst kunnen worden ingewisseld.

Als u de zaken op deze manier aanpakt, zullen uw klanten ongetwijfeld begripvoller, minder gefrustreerd en meer geneigd zijn om in de toekomst weer bij u te kopen.

mitigate losses

Berperk verliezen

In tijden als deze is het belangrijk om verliezen te beperken. Concentreer u op wat op dit moment werkt. Bied een sabbatperiode aan, laat mensen nieuwe winstgevende projecten bedenken, verlaag de bedrijfswinsten zodat uw werknemers zich financieel veilig kunnen voelen, of bied bundels en abonnementen aan die op de lange termijn minder inkomsten opleveren maar cashflowproblemen voorkomen. Het is tijd om slim te denken en kalm te blijven.

man with beard holding pencil

Doe werk waar u anders geen tijd voor heeft

Concentreer u op het doen van dingen waar u nooit tijd voor heeft gehad. Misschien is het tijd voor het volledig nieuw ontwerp van de website dat u heeft uitgesteld. Of misschien is het tijd om uw blog weer nieuw leven in te blazen. Wees creatief, er is altijd ruimte voor verbetering.

Impact op de sector van de klantenservice

Impact op de sector van de klantenservice

Terugbetalingen gebeuren overal

Bij het afhandelen van annuleringen en terugbetalingen is het belangrijk om rekening te houden met het menselijke aspect van het bedrijfsleven en flexibel en begripvol te blijven voor uw klanten.

Terugbetalingen gebeuren overal

Overbelasting van chat en telefoon

Navigeer door lange oproep- en chatwachtrijen met slimme oproeproutering, interactieve spraakreactie of pre-chatformulieren. Geef uw veregenwoordigers de tijd en ruimte om zich te organiseren en alle vragen van klanten effectief te beantwoorden.

Smiley face icon

Verlaagde klantentevredenheid

Blijf gemotiveerd en begrijp dat de huidige daling van de klantentevredenheid slechts tijdelijk is. Probeer nieuwe manieren te bedenken om met uw klanten om te gaan en op die manier de negatieve ervaring in een positieve te kunnen veranderen.

get inspired

Laat u inspireren

Laat u inspireren door Martinus, een Slowaakse boekenwinkel, die nog steeds online klantenservice biedt. Medewerkers van de klantenservice staan ​​klaar om klanten te adviseren over hun boekenselecties in videochatsessies. Het is schattig, het is effectief en het is onvergetelijk.

Pas het inzetten van uw personeel aan

Omdat het aantal tickets hoog is en alleen maar zal toenemen, is het belangrijk om indien nodig medewerkers opnieuw toe te wijzen aan klantondersteuningsteams. Zelfs als de opnieuw toegewezen medewerkers niet voldoende kennis hebben van uw product en de technische tickets eromheen, kunt u ze ‘beginners’-tickets toewijzen met eenvoudige vragen zoals’ Hoe reset ik mijn wachtwoord? ‘ of “Hoe kan ik mijn abonnement upgraden?”

Op deze manier kunnen uw deskundige ondersteuningsmedewerkers zich concentreren op tickets met een hogere complexiteit en belangrijkheid. Dit is een win-winsituatie, aangezien u uw klanten niet laat wachten en u uw beschikbare medewerkers kunt gebruiken zonder ontslagen of nieuwe aanwervingen.

adjust resources
adjust shifts

Pas de dienstregeling van vertegenwoordigers aan

Als het aantal tickets extreem hoog is, is het belangrijk om de dienstregeling van vertegenwoordigers aan te passen, zodat uw klantenondersteuning 24/7 beschikbaar is. Als u de dienstregeling van vertegenwoordigers niet kunt aanpassen, bedenk dan manieren om uw klanten ondersteuning te bieden, zelfs als u niet beschikbaar bent. Denk aan kennisbanken, forums, how-to-artikels, offline chats, YouTube-inhoud – eigenlijk alles dat door uw klanten kan worden gebruikt bij selfservice.

Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten

black Slido logo

Verhoog het aantal beschikbare vertegenwoordigers

Als u de mogelijkheid heeft om tijdelijk vertegenwoordigers voor klantenondersteuning op afstand in te huren, doe dat dan zeker. Aangezien nogal wat mensen wellicht ontslagen werden en in een moeilijke financiële situatie verkeren, kan het voor velen een mooie job zijn.

increase availability
canned messages

Bereid standaardantwoorden voor

Het voorbereiden van standaardberichten en het automatiseren van bepaalde emailreacties is een geweldige manier om tickets snel op te lossen. Zo kunnen standaardberichten automatisch worden verzonden naar iedereen die een terugbetaling aanvraagt. Het bericht moet een vooraf voorbereide tekst bevatten die de klant door het proces leidt en eventuele vaak gestelde vragen over de terugbetaling beantwoordt.

Tevreden klanten zijn de beste klanten

We bieden volledige migratiediensten voor de meeste populaire helpdeskoplossingen.

Tevreden klanten zijn de beste klanten

Geniet van realtime typweergave

Alles wat u tijd kan besparen tijdens een periode van hoge instroom van tickets, is een pluspunt. Maak gebruik van geavanceerde helpdesktools, zoals de realtime typweergave, waarmee u kunt zien wat uw klanten typen in de live chat voordat ze zelfs nog maar op verzenden klikken. Dit geeft u extra tijd om hun eerdere bestellingen, tickets en alle andere belangrijke informatie op te zoeken die u nodig heeft om hen te helpen.

Real-time typing feature in Customer service software - LiveAgent
liveagent tools

Blijf rustig

Het belangrijkste om te onthouden van dit alles is om positief en gemotiveerd te blijven. Bedenk kant-en-klare oplossingen die zowel uw klanten als uw vertegenwoordigers kunnen helpen. Onthoud dat dit allemaal maar tijdelijk is en dat alles snel weer normaal zal worden.

Als u een helpdeskoplossing nodig heeft die aan al uw vereisten voor extern werken voldoet, probeer dan LiveAgent. We bieden een geïntegreerd callcenter, een ticketsysteem en een eigen live chat.

Redenen waarom bedrijven zijn overgestapt op LiveAgent

  • Redenen waarom bedrijven zijn overgestapt op LiveAgent

    “Het is zo rijk aan functies en verslaat mijn 5-jarige Zendesk-abonnement. Dus ben ik overgestapt. Zeer goede waarde voor mij als eigenaar van een klein bedrijf.” Albert

  • Redenen waarom bedrijven zijn overgestapt op LiveAgent

    Ik heb Zendesk voor het eerst uitgeprobeerd, maar na urenlang configureren en het prijsmodel begrijpen, realiseerde ik me dat het niets voor mij was. In plaats daarvan ben ik LiveAgent gaan gebruiken en ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Het systeem heeft precies de juiste hoeveelheid configuratie gekregen die ik wil en ik heb nog niets gevonden dat niet mogelijk is. De ondersteuning zelf is geweldig en beantwoord uw vragen meestal binnen een paar minuten.” Erik

  • Redenen waarom bedrijven zijn overgestapt op LiveAgent

    “We zijn van ZenDesk overgestapt naar LiveAgent… en zouden niet meer teruggaan… Het is een ongelooflijk betaalbare prijs en een altijd behulpzaam ondersteuningsteam dat ons 24 uur op 7 helpt. Ten tweede heeft het geavanceerde automatiseringsniveau onze behoefte aan Zapier omdat er veel integraties zijn. Bovendien geven ze ook zoveel alias-emails om dat ook heel gemakkelijk te verbinden. ” Aaron

  • Redenen waarom bedrijven zijn overgestapt op LiveAgent

    “Wij en onze klanten hadden constant problemen met ZenDesk, maar na verschillende opties te hebben bekeken, kozen we voor LiveAgent op basis van gebruikersrecensies en de prijs.” Adam

  • Redenen waarom bedrijven zijn overgestapt op LiveAgent

    “Ik heb jarenlang ZenDesk gebruikt en ik was deze ‘ticket-achtige’ emails zat en dat ik geen bestanden aan mijn emails kan toevoegen, alleen links kan verzenden. Wat ik leuk vind aan LiveAgent: het verzendt emails (geen tickets), ik kan bestanden toevoegen, de stroom van emails gemakkelijker organiseren dan in ZenDesk, chatten en emails beheren vanuit hetzelfde venster. LiveAgent ondersteunt ook spreadsheets in zijn emails en heeft een geweldig ondersteuningsteam.” Vlad

  • Redenen waarom bedrijven zijn overgestapt op LiveAgent

    “We zijn overgestapt op dit systeem na vele jaren ZenDesk te hebben gebruikt. De functionaliteit is geweldig: contactformulieren, live chat, databank, integratie met sociale netwerken – alles in één service en al deze modules zijn goed doordacht en communiceren competent met elkaar. Ik vond het prettig dat de service stabiel werkt, zelfs op mobiele platforms (na ZenDesk is dit een enorm pluspunt voor ons).” Olga

  • Redenen waarom bedrijven zijn overgestapt op LiveAgent

    “Verschillende oplossingen geprobeerd, waaronder Zendesk, Freshdesk en meer. Toen LiveAgent gevonden. Geweldige tool, goede prijs-kwaliteitverhouding, gebruiksgemak, geweldige ondersteuning en hulp bij implementatie. En nu, na enkele jaren van gebruik, is het nog steeds de beste keuze voor ondersteuningstool die we hadden kunnen doen.” Michal

  • Redenen waarom bedrijven zijn overgestapt op LiveAgent

    “Ik heb eerder veel andere helpdesksystemen gebruikt, zoals LiveZilla, Zopim, Zendesk, Freshdesk, Desk.com en dergelijke. LiveAgent heeft ze op alle mogelijke manieren verslagen vanwege de prijsstelling, functies, klantenondersteuning en mobiele functies.” Harrison

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al ... LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

FAQ

Hoe kunt u uitstekende klantenservice bieden tijdens het coronavirus?

Om uitstekende klantenservice te bieden tijdens covid, kunt u een tool voor klantenondersteuning zoals LiveAgent gebruiken. LiveAgent is helpdesksoftware die alle platforms in één verbindt. U kunt dus snel antwoorden geven vanuit één interface zonder dat u dat nodig hebt om te schakelen tussen interfaces. De eerste reactietijd heeft een grote invloed op de klantentevredenheid. Daarom is het essentieel om een klantenservicetool / software te hebben waarmee u zo effectief en efficiënt mogelijk kunt zijn.

Welke LiveAgent-functies kunnen u helpen uitstekende klantenservice te bieden tijdens covid?

Om een uitstekende klantenservice te bieden bij het omgaan met een uitbraak van het coronavirus, kunt u LiveAgent's chatwidget voor onderweg gebruiken, die een handige interface biedt om met uw klanten te chatten. Bovendien zijn functies zoals standaardberichten, emailsjablonen, of vooraf gedefinieerde antwoorden stellen uw vertegenwoordigers in staat om meteen professioneel te reageren op repetitieve taken.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo