Gratis proefperiode

Bedrijfsemailsjablonen

Emailmarketing is een zeer flexibele manier van communiceren. Dit kanaal geeft je de mogelijkheid om geschreven berichten in verschillende formaten te verzenden, waaronder tekst, statische en dynamische afbeeldingen, bijgehouden URL’s of kleurrijke lettertypen.

Om deze reden gebruiken de meeste bedrijven emailmarketing in hun strategieën om promoties en aanbiedingen naar klanten te sturen.

Als u denkt dat alle emails hetzelfde zijn, dan hebt u het mis! We kunnen de typen emailmarketing-berichten in drie hoofdindelingen verdelen:

  • Transactionele emails
  • Relationele emails
  • Promotionele emails

Het is noodzakelijk om deze verschillende formaten in gedachten te houden bij het opstellen van uw emailmarketingstrategie, aangezien elk verschillende doelen vervult.

Bedrijfsemailsjablonen
Emailmarketing in LiveAgent

Begrijp de drie soorten emailmarketingcampagnes

Zoals we al zeiden, is emailmarketing erg flexibel. Als u nu even snel naar uw inbox kijkt, zie u misschien dat uw emails ontvangt van bedrijven die verschillende berichten met verschillende stijlen communiceren.

Een email waarin bijvoorbeeld vliegtickets worden gepromoot, ziet er niet hetzelfde uit als een online aankoopbevestiging. Toch worden beide nog steeds beschouwd als onderdeel van emailmarketing!

Om de fundamentele elementen van elk type bericht, best practices en gerelateerde marketingstrategieën te begrijpen, verdelen we emailmarketingcampagnes in drie hoofdcategorieën: transactionele, relationele en promotionele emailtypen.

Transactionele emails

Zoals de naam al doet vermoeden, zijn transactionele emails die emails die betrekking hebben op een transactie die tussen twee partijen heeft plaatsgevonden.

Wanneer u bijvoorbeeld een aankoop doet in een online winkel, kunt u een reeks transactie emails ontvangen: een die de transactie bevestigt wanneer u afrekent, een andere wanneer het bedrijf uw betaling ontvangt en een andere wanneer uw product is verzonden, enzovoort.

Enkele voorbeelden van transactionele emails zijn:

  • Bevestigingen van transacties
  • Ontvangsten
  • Leveringsmeldingen
  • Retourbevestigingen
  • Ondersteuningstickets
  • Wachtwoord herstel
  • Emailadres bevestigingen
Email voor wachtwoordherstel LiveAgent
Wachtwoord reset email

Relationele emails

Het belangrijkste doel van relationele emails is de betrokkenheid of verleiding van uw publiek.

Relationele emails richten zich op de relatie met uw klanten en potentiële klanten door hen inhoud te sturen die hen zal informeren en/of toegevoegde waarde zal opleveren.

Uw relatie emails kunnen het volgende bevatten:

  • Welkomstberichten voor nieuwe abonnees
  • Nieuwsbrieven
  • Emails waarin blogartikelen worden gepromoot
  • Bevestiging van aanmeldingen voor webinars
  • Opinieonderzoeken
  • Emails over nieuws of trends in een bepaalde sector
  • Uitnodigingen voor cursussen
Bedrijfsemailsjablonen
LiveAgent relationele emails

Promotionele emails

Promotionele emails worden door bedrijven naar hun bestaande en potentiële klanten gestuurd.

Om deze reden is het over het algemeen het formaat dat het sterkst wordt geassocieerd met emailmarketing. Maar zoals u hebt gezien, zijn er verschillende soorten emails die kunnen worden verzonden en die onder dezelfde categorie vallen.

Naast promoties en aanbiedingen kan een promotionele email ook het volgende bevatten:

  • Info over de lancering van nieuwe producten of diensten
  • Lancering van nieuwe bronnen
  • Samenvattingen van webinars
  • Berichten met gratis proefperiodes
  • Upgrade-aanbiedingen
Bedrijfsemailsjablonen
Voorbeeld van promotionele email – met dank aan Starbucks

Maar werkt emailen nog steeds?

Email is nog steeds een van de meest gebruikte communicatiekanalen ter wereld. Het is een minder ingrijpend en nauwkeuriger alternatief dan veel andere communicatiemethoden. Indien correct gebruikt, creëert e-mailen een solide directe relatie tussen bedrijven en hun klanten.

Zijn veelzijdigheid is een belangrijke reden voor zijn grote bereik en efficiëntie. We zouden letterlijk uren kunnen praten over alle doelstellingen die deze tool vervult. Email blijft de belangrijkste manier om leads in te pakken, inhoud te verspreiden, de verkoop te verhogen en klantrelaties te verbeteren, om er maar een paar te noemen.

Een belangrijk feit is dat 72% van de mensen promotionele content liever via email ontvangt dan via sociale media (bron).

Volgens Email Monday bekijkt 68,9% van de ontvangers 2-3 dagen per week marketingsemails op hun smartphone (bron a>), en 81% van de eigenaren van mobiele apparaten gebruikt regelmatig een smartphone om emails te controleren (source ).

Het is onmogelijk om de kracht van email te negeren en je moet je bewust zijn van alle mogelijkheden die dit communicatiekanaal biedt. Wat is echter de handigste manier om emails in uw bedrijf te gebruiken? Hoe kunt u de kracht van email benutten en dit het meest gemakkelijk en efficiënt doen? Het antwoord is: allerlei soorten zakelijke emailsjablonen gebruiken.

Wat is een emailsjabloon en wat zijn de voordelen van het gebruik ervan?

Een emailsjabloon is een HTML- of tekstsjabloon die als richtlijn dient. De inhoud kan worden aangepast aan uw bericht.

Met een emailsjabloon kunt u snel e-mailcampagnes maken. Het enige wat u hoeft te doen is de sjabloon aan uw behoeften aan te passen door afbeeldingen, tekst, lettertypen en andere elementen te vervangen. Een goede emailsjabloon is geschikt voor alle soorten organisaties die actief zijn in verschillende sectoren, of het nu gaat om ecommerce, toerisme en gastvrijheid, zaken, gastronomie, gezondheidszorg, onderwijs of iets anders.

Voordelen van het gebruik van een emailsjabloon

U bespaart tijd en middelen

In plaats van een email te schrijven of helemaal opnieuw een emailsjabloon te maken, kunt u eenvoudig uw afbeeldingen uploaden, de tekst wijzigen en nieuwe inhoud selecteren die relevant is voor uw database. U hoeft niet te kiezen welke delen van de email u wilt opnemen, waar u de afbeeldingen wilt invoegen of waar u de tekst wilt schrijven. In plaats daarvan heeft u met een kant-en-klare sjabloon meer tijd om unieke inhoud te creëren.

Het is niet nodig om de opmaak te controleren

Elke keer dat u een nieuw emailsjabloon helemaal opnieuw maakt, moet u het op fouten controleren, omdat het werken met een grote hoeveelheid gegevens het risico loopt belangrijke secties weg te laten of opmaakfouten te maken. Door een sjabloon te gebruiken, zorgt u ervoor dat uw email er precies hetzelfde uitziet als het voorbeeld. Hoe dan ook, vergeet niet om de sjabloon uit te testen voor het geval dat.

Sjablonen voor zakelijke emails uitgelegd

Zoals hierboven vermeld, zijn er drie soorten emails: transactionele emails, relatie emails en promotionele emails. Elk van deze categorieën bestaat uit verschillende emails. We hebben een reeks zakelijke emailsjablonen voor elke categorie samengesteld, zodat u gemakkelijker uw eerste campagne kunt lanceren of een bestaande kunt verbeteren.

Sjablonen voor zakelijke emailProductlancering

Aankondigingssjabloon voor nieuwe functie-release


Nieuwe sjabloon voor fysieke productlancering


Email voor product- of servicelancering – korte sjabloon

Meer informatie over Emailsjablonen voor productlancering

Sjablonen voor zakelijke emailGetuigenissen/reviews

De getuigenis/beoordeling emailsjabloon voor professionele aanpak


Vriendelijke check-in getuigenis/beoordeling emailsjabloon


Een positief advies getuigenis/beoordeling emailsjabloon

Meer informatie over Getuigenis/beoordeling emailsjablonen

Emailsjablonen voor nieuwsbrieven


Emailsjabloon voor nieuwsbrieven voor verschillende bedrijfssectoren


Emailnieuwsbriefsjabloon voor het verzenden van informatieve berichten

of:

Meer informatie over Emailsjablonen voor nieuwsbrieven

Sjablonen voor zakelijke emailOnboarding

Onboarding welkomstmail


Een onboarding emailsjabloon die afkomstig is van een echt mens


Bedankt voor uw deelname aan ons onboarding emailsjabloon

Meer informatie over Emailsjablonen voor onboarding van klanten

Zakelijke emailsjabloons – Feedbackverzoek

Beoordeel producten die u hebt gekocht emailsjabloon voor feedbackverzoeken


Bedankt voor een emailsjabloon voor een gezamenlijk projectfeedbackverzoek


Deel uw mening via emailsjabloon voor videofeedbackverzoek

Meer informatie over Emailsjablonen voor feedbackverzoeken

Zakelijke emailsjabloons – Oproepuitnodiging

Emailsjabloon voor eerste outreach-oproep


Vervolg op een email met een uitnodiging voor een oproep


“Een gesprek plannen?” oproep uitnodiging follow-up emailsjabloon

Meer informatie over Oproepuitnodiging emailsjablonen

Zakelijke emailsjabloons – Opvolging van oproepen

Als u een vergadering wilt samenvatten


Als u een afspraak wilt maken


Als u uw product of service rechtstreeks wilt promoten

Meer informatie over Sjablonen voor vervolgemailgesprekken

Zakelijke emailsjabloons – Kortingsaanbieding

Formele kortingsaanbieding emailsjabloon


Emailsjabloon voor informele kortingsaanbieding


Algemeen emailsjabloon voor kortingscodes

Meer informatie over Emailsjablonen voor kortingsaanbiedingen

Onderwerpregels voor de verschillende zakelijke emailsjablonen

Onderwerpregels per email productlancering:

  • Worstelt u met [een probleem]? We hebben de oplossing! [Product]
  • Het is eindelijk zover! Maak kennis met [product]: u krijgt nu [voordeel]
  • product
  • Zeg hallo tegen [product]! Nu is [voordeel] binnen handbereik
  • Moe van [probleem]? Maak u geen zorgen meer! [product] is er om u te helpen!
  • Nu beschikbaar: [product], de oplossing voor [probleem]

Getuigenis/beoordeling email onderwerpregels:

  • Hartelijk dank van het [bedrijfs]team!
  • Bedankt voor uw aankoop/Hoe waardeert u onze service?
  • Uw gratis abonnement/cadeau
  • Dus, wat vindt u van [bedrijf/product/dienst]?
  • Deel een paar woorden en ontvang [een stimulans]
  • Bedankt voor uw hulp

Onderwerpregels nieuwsbrief email:

  • Er is geen betere tijd dan nu
  • Een dosis van het laatste nieuws van [bedrijf] speciaal voor u, [naam]
  • [naam], het is uw laatste kans om flink te sparen deze [naam van een feestdag/seizoen]
  • Ontvang uw gratis [product/of dienst] door simpelweg deze email te lezen
  • Hebt u zich ooit afgevraagd hoe [een bepaald expertisegebied] werkt bij [een Fortune 500-bedrijf/een andere lijst van succesvolle/gerenommeerde bedrijven]?
  • Bent u een [naam van een bepaald beroep] en wilt u [gewenste uitkomst]

Onderwerpregels van email voor hernieuwde betrokkenheid

  • Wilt u toch onze nieuwsbrief ontvangen? Wat uw beslissing ook is, u moet ons de waarheid vertellen
  • Wees eerlijk tegen ons [naam]… We kunnen niet langer wachten
  • Mist u ons? Laten we opnieuw verbinding maken!
  • Het is een tijd geleden. We hebben de uren en de dagen geteld
  • Gaan we uit elkaar of zo?
  • Wilt u nog van ons horen?

Onderwerpregels van email voor onboarding van klanten:

  • Welkom bij [bedrijf], [naam en achternaam]
  • [naam], welkom bij de [bedrijfs]community!
  • [naam], laten we u in beweging brengen!
  • [naam], u verdient het beste
  • Welkom bij [bedrijf], [naam]. Uw citaten zijn hier!
  • Nieuw in onze [bedrijfs]wereld?

Onderwerpregels per email voor feedbackverzoek:

  • Een kort bedankje van het [bedrijfs]-team
  • We horen graag uw mening over [product/dienst]
  • Hoe hebben we het gedaan, [naam]?
  • Deel uw mening over [product/dienst/bedrijf]
  • Bedankt voor uw aankoop van [product/dienst]. Hoe was uw dienst?
  • We moeten praten, [naam]…

Bel de onderwerpregels van de uitnodigingsmail:

  • Laten we praten, [naam]
  • [naam], bent u klaar voor een snel gesprek?
  • Worstelt u nog steeds met [pijnpunt]? Laten we enkele oplossingen bespreken!
  • Laten we afspreken via de telefoon, [naam]
  • We moeten praten, nietwaar?
  • Mis onze oproep niet
  • Bel de onderwerpregels van de vervolgemail:

Bel de onderwerpregels van de vervolgemail:

  • Het was leuk u gesproken te hebben [naam]!
  • Bedankt voor het vinden van de tijd om met mij te praten
  • Dit is wat we zijn overeengekomen tijdens ons gesprek op [datum en tijd]
  • Samenvatting van ons gesprek op [datum en tijd]
  • Bedankt dat u de tijd hebt genomen om me vandaag te spreken, [naam]
  • Het was zo leuk u te ontmoeten, [naam]
  • Bedankt voor het bespreken van uw zorgen over [een van de uitdagingen van uw potentiële klant] met mij
  • Ik heb net een bericht voor u achtergelaten

Onderwerpregels per email met kortingsaanbieding:

  • X% korting – vindt u kortingscode erin
  • Speciale aanbieding: X% korting
  • X% korting – kortingscode binnen!
  • X% korting op alle artikelen!
  • Alleen vandaag: X% korting op alle artikelen!
  • X% korting op uw favoriete [producten]
  • X% korting op alle abonnementen!
  • Krijg X% korting op alle abonnementen!

Zakelijke emails verzenden – praktische tips

Als u wilt dat uw zakelijke emails de verwachte resultaten opleveren, moet u bepaalde regels volgen. We zullen niet eens voor de hand liggende zaken noemen, zoals het plaatsen van een CTA onderaan uw email, het segmenteren van uw abonneelijst, het meten en analyseren van elke campagne of het zo veel mogelijk personaliseren van elk bericht. Dat weet i allemaal al, toch? Laten we het hebben over enkele minder populaire maar nog steeds belangrijke aspecten van emailmarketing die u moet regelen als u de best mogelijke emailmarketingcampagnes wilt voeren.

1. Gebruik beveiligde SSL-servers voor emailcommunicatie

Bedrijfsemailsjablonen

Secure Socket Layer (SSL) is een coderingstechnologie waarmee u via verbeterde beveiliging met uw emailserver kunt communiceren. Het gebruikt twee afzonderlijke “sleutels” om alle gegevens in een email te versleutelen: een openbare sleutel en een privésleutel, waartoe alleen de ontvanger toegang heeft. Dit betekent dat in het onwaarschijnlijke geval dat een email wordt onderschept, deze niet kan worden gelezen door de onderscheppende partij zonder de privésleutel.

Probeer bij het configureren van uw desktopclients zoals Outlook, Thunderbird of mobiele apparaten onze beveiligde poorten en servers te gebruiken.

2. Vermijd SPAM-woorden in uw berichten

SPAM-filters

Emailproviders hebben anti-spamfilters om te voorkomen dat we ongewenste berichten in onze inbox ontvangen.

Dit is een zeer positieve zaak voor ons allemaal (het is verschrikkelijk om elke dag SPAM te ontvangen, nietwaar?), maar het is ook een uitdaging die alle betrokkenen bij emailmarketing moeten overwinnen.

Uw nieuwsbrieven zullen waarschijnlijk in SPAM-mappen terechtkomen als u niet voorzichtig genoeg bent. En als dit gebeurt, zal elke keer dat we een email verzenden vanaf onze server deze rechtstreeks naar de SPAM-map van die gebruiker gaan.

Er zijn verschillende factoren waar e-mailproviders rekening mee houden bij het plaatsen van een email in de SPAM-map. Een daarvan is het identificeren van woorden die vaak worden geassocieerd met spamberichten.

Als u wilt dat uw email soepel in de inbox van uw klant terechtkomt, vermijd dan woorden als: gratis, cadeau, beste prijs, speciale promotie, korting, uitverkoop, klik hier, geld verdienen, kopen, beste prijs, laagste prijs, alleen voor, gratis bellen , investering, 50% minder, waarom meer betalen, uw schuld aflossen, nu, doe het nu, begin vandaag, voor een beperkte tijd, gezien op tv, en afvallen, enz.

3. Wachtwoorden wijzigen en accounts van voormalige werknemers omleiden

Beperkt helpcenter

Dit zorgt ervoor dat wanneer medewerkers uw organisatie verlaten, zij geen toegang meer hebben tot uw boekhouding of bedrijfsvoering. Doorsturen zorgt ervoor dat als iemand een zakelijke email beantwoordt die is verzonden met het account van een voormalige werknemer, een huidige werknemer de lopende communicatie kan voltooien of delegeren.

4. Verstuur geen massale emails met uw emailservice

Bedrijfsemailsjablonen

Wanneer u bulk emails naar uw contacten verzendt, hetzij voor advertenties, aankondigingen of nieuwsbrieven, doe dit dan niet vanuit uw webmail of desktopclient. Waarom? Omdat een dergelijke actie uw domeinreputatie ernstig in gevaar brengt. U kunt op de lange termijn al uw emails als spam gecatalogiseerd krijgen, of zelfs de sluiting van uw e-mailservice veroorzaken.

Om bulk emails veilig te verzenden, moet u ervoor zorgen dat u bepaalde regels en procedures volgt. Meestal gebeurt dit via gespecialiseerde providers die u helpen te voldoen aan de antispamregelgeving.

5. Minder is meer

Bedrijfsemailsjablonen

In de meeste gevallen werken de eenvoudigste emails veel beter dan die gevuld met afbeeldingen, verschillende kleuren of ingewikkelde ontwerpen…

Less is more: uw email moet eenvoudig zijn. Hoe minder het lijkt op typische nieuwsbrieven (die zijn ingedeeld in verschillende kolommen, vol met enorme afbeeldingen of met kopteksten), hoe beter.

We zijn gewend om SPAM te associëren met “goed opgemaakte” nieuwsbrieven. Dat is waarom, interessant genoeg, een gewone email die eruitziet als een “normaal” bericht, zoals een vriend ons zou sturen, meestal betere resultaten oplevert.

De regel is als volgt: keep it simple, stupid (KISS).

Zakelijke emailsjablonen – Veelgestelde vragen

Hoe kan ik het succes van mijn zakelijke emails meten?

Verslagen

De basis en meest bruikbare statistieken voor het meten van het succes van een emailcampagne zijn bezorgingspercentage, open tarief, klikfrequentie en bouncepercentages. Alle betrouwbare marketingbureaus of emailmarketingtools zullen deze statistieken verstrekken.

  • De bezorgsnelheid is de verhouding tussen emails die niet zijn teruggestuurd en het aantal verzonden emails.
  • De open rate is de verhouding tussen abonnees die uw emails hebben geopend en het aantal afgeleverde emails.
  • De doorklikratio is de verhouding tussen mensen die op links hebben geklikt en het aantal afgeleverde emails.
  • Het bouncepercentage is de verhouding van emailadressen in uw mailinglijst die uw bericht niet hebben ontvangen, omdat hun mailservers of klanten ze hebben teruggestuurd, tot het totale aantal emailadressen in uw lijst.

Normaal gesproken zijn goede resultaten:

  • Leveringspercentages van 95% of meer
  • Open tarieven van 30%
  • Meer dan 10% voor klikfrequenties
  • Minder dan 2% voor bouncepercentages

Deze tarieven en benchmarks verschillen echter van sector tot sector. De belangrijkste elementen die deze resultaten beïnvloeden zijn de datakwaliteit van de campagne en de waarde van de content.

Hoe lang moeten mijn emails zijn?

Bedrijfsemailsjablonen

De inhoud moet kort en scanbaar zijn en in kleine stukjes worden gepresenteerd. Ontvangers besteden seconden aan het doorbladeren van emails en het oppikken van algemene trefwoorden en onderwerpen. Als ze iets relevants zien, vertragen ze en lezen ze je bericht beter. Begin met het schrijven van uw email en het bewerken ervan totdat u alleen de belangrijkste informatie over heeft.

Moet ik een email in platte tekst schrijven of een email in HTML verzenden?

Bedrijfsemailsjablonen

Een email met platte tekst bevat alleen tekst zonder enige opmaak. Het stelt u ook in staat om eenvoudige visuals of gifs in de emailkopie in te sluiten. Tegelijkertijd bevat een HTML-versie afbeeldingen, kleuren en andere tekstopmaakopties. De keuze hangt af van uw emailmarketingstrategie, branding, stijlgids en nog veel meer factoren.

Het lijkt redelijk om emails te gebruiken op basis van HTML-code, vooral in het geval van B2C-producten, omdat dit soort email u meer mogelijkheden geeft om uw product visueel te presenteren. 62% van de marketeers zegt echter een hybride van HTML en platte tekst emails naar hun abonnees te sturen (bron ).

Hoe groot moet mijn emaildatabank zijn?

Wachtrij

Dit is een individueel aspect van elk bedrijf. Als u een massaal B2C-product verkoopt dat beschikbaar is voor veel soorten klanten (zoals een mobiele telefoon, een sjaal of een zuinige auto), zal uw database enorm zijn en uit honderdduizenden contacten bestaan. Als u echter zeer gespecificeerde B2B-software voor verzendbeheer aanbiedt, zal uw database uiteraard kleiner zijn. Het belangrijkste hier is om uw databank te segmenteren.

Ready to put our business email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 helpdesk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe kan ik het succes van mijn zakelijke emails meten?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De basis en meest bruikbare statistieken voor het meten van het succes van een emailcampagne zijn bezorgingspercentage, open tarief, klikfrequentie en bouncepercentages. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moeten mijn emails zijn? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De inhoud moet kort en scanbaar zijn en in kleine stukjes worden gepresenteerd. Ontvangers besteden seconden aan het doorbladeren van emails en het oppikken van algemene trefwoorden en onderwerpen. Als ze iets relevants zien, vertragen ze en lezen ze u bericht beter. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik een email in platte tekst schrijven of een email in HTML verzenden?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De keuze hangt af van uw e-mailmarketingstrategie, branding, stijlgids en nog veel meer factoren. Het is echter redelijk om emails te gebruiken op basis van HTML-code, vooral voor B2C-producten, omdat dit soort email u meer mogelijkheden biedt om uw product te presenteren. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.