Veel bedrijven werken keihard om hun online aanwezigheid te vergroten. Ze doen ook hun best om nieuwe kanalen te gebruiken die internet en het huidige digitale tijdperk bieden: sociale media, emails, formulieren, landingspagina’s en andere marketing- en communicatietools. Maar vervangen deze tools de telefonische en persoonlijke communicatie met klanten, belanghebbenden of partners?
Het antwoord is nee. Telefoongesprekken zijn een belangrijk relatieaspect tussen bedrijven en hun (potentiële) klanten. In dit artikel wordt daarom uiteengezet hoe u emailmarketing kunt gebruiken om gesprekken met klanten te regelen.
Elke dag gaan er miljoenen emails in en uit de inbox van verkopers. U moet weten hoe u de perfecte email verzendt, zodat uw bericht niet verloren gaat in de rommel. Dit is met name het geval als het een oproepuitnodiging is die u naar een belangrijke klant stuurt.
Sommigen beweren dat conventionele communicatievormen zoals telefoongesprekken achterhaald zijn. Auteurs van deze meningen hebben de neiging enkele bepalende factoren in communicatie te vergeten. Ze omvatten directheid, uitdrukkingen, stemtonen en pauzes… Deze signalen brengen berichten en belangrijke informatie over die verloren zouden gaan door digitale communicatie. Niets kan de dialoog en het directe gesprek tussen mensen vervangen (althans voorlopig).
Daarom moet het uitnodigen van klanten voor telefoontjes nog steeds een onderdeel zijn van uw emailmarketingstrategie, en emailsjablonen voor oproepuitnodigingen helpen u daarbij. Maar laten we eerst naar de onderwerpregels gaan.
My name is [name], and I work at [company].
We work with businesses like yours [company] to [overcome pain points/deliver benefits].
Are you the right person to discuss solutions to such issues? If not, could you connect me with the right person at your company to talk about this?
I’d love to get in touch with you or your colleague over the phone, as I really value human-to-human contact.
If that would be possible, click this link to schedule a call [link] — choose a time and date that suits you the most!
Cheers,
[name & company]
It’s [name] from [company]. As I mentioned in my previous email, we help [company type] to [overcome pain points/deliver benefits].
I’m curious about how you handle [an issue that your product or service helps with] at [company].
We’re experts at [your expertise], and I’d love to show you what we have been working on recently.
Are you available for a short call this week? Click the link below to schedule your demo — choose a time and date that suits you the most!
[CTA]
Best,
[name & company]
Thanks for showing your interest in [product/service] — we’re excited to see you here!
Since you [visited our website/downloaded an ebook/commented on our social media profile], I bet that you’d like to learn more about our products.
Please click this link to schedule your demo [link] — choose a time and date that suits you the most!
We look forward to talking to you soon.
Best,
[name & company]
I’ve noticed that you reported an issue [the matter of the issue/ticket no.]
I want to resolve your problem as quickly as possible.
I think the quickest way to solve this is to schedule a quick [video] call so that I can walk you through [our dashboard/latest updates/new features] and help you with [pain point].
Click the link below to schedule a call with me:
[CTA]
Regards,
[name & company]
You already use our [product/service], so I thought I should let you know about our new offer!
[new product/service] is available now, and many of our current clients have already [bought/tested] it. They love the results!
How about we hop on a quick call so I can show you how to make the most of [new product/service]?
Click the button below to book a call with me!
[CTA]
Talk to you soon,
[name]
“Een gesprek plannen?” oproep uitnodiging follow-up emailsjabloon
Hello [contact name],
Are you still looking for a hand with [pain point]?
If you haven’t found answers to your questions, hit the button below to schedule a call. I can walk you through the solutions and show you exactly how we can help.
[CTA]
Regards,
[name & company]
Emailsjabloon voor vervolgoproep voor “Snelle vraag”
Dealing with [pain point] can be a tough job sometimes.
If you tell me some of the biggest challenges that your company has faced recently, I can help you with them and deliver [value proposition].
We can discuss this over the phone, as I think it will be easier for both of us.
Just click this link [link] to schedule a call with one of our experts.
Take care,
[name & company]
De frequentie van communicatie met uw bestaande of potentiële klanten moet worden aangepast aan een specifieke campagne, de urgentie van een probleem of de waarde van een potentiële deal. Onthoud in ieder geval dat u uw contacten niet overspoelt met emails en uitnodigingen. Anders kan uw communicatie er spam uitzien.
U kunt aangeven welke tijd en datum voor u het beste uitkomen. U moet het echter aan uw potentiële of bestaande klanten overlaten om te beslissen wanneer ze met u willen bellen.
Over het algemeen hangt het af van de privacywetten in een bepaald land of staat. Meestal hoeft u dit niet te vermelden, maar het is een goede gewoonte om uw contactpersoon te vertellen hoe u aan hun gegevens bent gekomen, zelfs als ze er niet naar vragen. Als ze u echter vragen, moet u ze een eerlijk antwoord geven.
Onthoud ook dat u geen contact moet opnemen met mensen die niet hebben aangegeven door uw bedrijf gecontacteerd te willen worden.
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.