Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen

Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen

Veel bedrijven werken keihard om hun online aanwezigheid te vergroten. Ze doen ook hun best om nieuwe kanalen te gebruiken die internet en het huidige digitale tijdperk bieden: sociale media, emails, formulieren, landingspagina’s en andere marketing- en communicatietools. Maar vervangen deze tools de telefonische en persoonlijke communicatie met klanten, belanghebbenden of partners?

Het antwoord is nee. Telefoongesprekken zijn een belangrijk relatieaspect tussen bedrijven en hun (potentiële) klanten. In dit artikel wordt daarom uiteengezet hoe u emailmarketing kunt gebruiken om gesprekken met klanten te regelen.

Elke dag gaan er miljoenen emails in en uit de inbox van verkopers. U moet weten hoe u de perfecte email verzendt, zodat uw bericht niet verloren gaat in de rommel. Dit is met name het geval als het een oproepuitnodiging is die u naar een belangrijke klant stuurt.

Waarom is het belangrijk om klanten uit te nodigen voor gesprekken

Sommigen beweren dat conventionele communicatievormen zoals telefoongesprekken achterhaald zijn. Auteurs van deze meningen hebben de neiging enkele bepalende factoren in communicatie te vergeten. Ze omvatten directheid, uitdrukkingen, stemtonen en pauzes… Deze signalen brengen berichten en belangrijke informatie over die verloren zouden gaan door digitale communicatie. Niets kan de dialoog en het directe gesprek tussen mensen vervangen (althans voorlopig).

Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen
LiveAgent stelt u in staat om te videobellen met klanten

Daarom moet het uitnodigen van klanten voor telefoontjes nog steeds een onderdeel zijn van uw emailmarketingstrategie, en emailsjablonen voor oproepuitnodigingen helpen u daarbij. Maar laten we eerst naar de onderwerpregels gaan.

Voorbeelden van onderwerpregel van emailsjabloon voor uitnodigingen

  • Laten we praten, [naam]
  • [naam], bent u klaar voor een snel gesprek?
  • Worstelt u nog steeds met [pijnpunt]? Laten we enkele oplossingen bespreken!
  • Laten we afspreken via de telefoon, [naam]
  • We moeten praten, nietwaar?
  • Mis onze oproep niet
  • We horen graag van u- letterlijk
  • Hulp nodig bij [pijnpunt]? Laten we eens bellen!
  • Laten we uw [problemen] telefonisch bespreken
  • We zouden graag met u samenwerken, maar we moeten eerst praten
  • Het gaat toch om met elkaar praten?
  • Zin in een praatje?

7 ideeën voor emailsjablonen voor oproepen

Emailsjabloon voor eerste outreach-oproep

Vervolg voor een email met een uitnodiging voor een oproep


Emailsjabloon voor demo-oproepuitnodiging

Een emailsjabloon voor oproepuitnodigingen voor klanten die enkele problemen melden

Bel een emailsjabloon voor een uitnodiging voor een mogelijke upsell


Overtuigende follow-up voor een emailsjabloon voor een oproepuitnodiging

“Een gesprek plannen?” oproep uitnodiging follow-up emailsjabloon

Emailsjabloon voor vervolgoproep voor “Snelle vraag”

Oproepuitnodigingsemail- Veelgestelde vragen

Hoe vaak moet ik emails met uitnodigingen voor oproepen verzenden?

Afhandeltijd

De frequentie van communicatie met uw bestaande of potentiële klanten moet worden aangepast aan een specifieke campagne, de urgentie van een probleem of de waarde van een potentiële deal. Onthoud in ieder geval dat u uw contacten niet overspoelt met emails en uitnodigingen. Anders kan uw communicatie er spam uitzien.

Moet ik de tijd en datum van het telefoongesprek voorstellen in een email met een oproepuitnodiging?

Aanvrager

U kunt aangeven welke tijd en datum voor u het beste uitkomen. U moet het echter aan uw potentiële of bestaande klanten overlaten om te beslissen wanneer ze met u willen bellen.

Moet ik vermelden waar ik het telefoonnummer van een contact vandaan heb?

Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen

Over het algemeen hangt het af van de privacywetten in een bepaald land of staat. Meestal hoeft u dit niet te vermelden, maar het is een goede gewoonte om uw contactpersoon te vertellen hoe u aan hun gegevens bent gekomen, zelfs als ze er niet naar vragen. Als ze u echter vragen, moet u ze een eerlijk antwoord geven.

Onthoud ook dat u geen contact moet opnemen met mensen die niet hebben aangegeven door uw bedrijf gecontacteerd te willen worden.

Ready to put your call email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe vaak moet ik emails met uitnodigingen voor oproepen verzenden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De frequentie van communicatie met uw bestaande of potentiële klanten moet worden aangepast aan een specifieke campagne, de urgentie van een probleem of de waarde van een potentiële deal. Onthoud in ieder geval dat u uw contacten niet overspoelt met emails en uitnodigingen. Anders kan uw communicatie er spam uitzien .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik de tijd en datum van het telefoongesprek voorstellen in een email met een oproepuitnodiging? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt aangeven welke tijd en datum voor u het beste uitkomen. U moet het echter aan uw potentiële of bestaande klanten overlaten om te beslissen wanneer ze met u willen bellen .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik vermelden waar ik het telefoonnummer van een contactpersoon heb gekregen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: ” Over het algemeen hangt het af van de privacywetten in een bepaald land of staat. Meestal hoeft u het niet te vermelden, maar het is een goede gewoonte om uw contactpersoon te informeren hoe u aan hun gegevens bent gekomen, zelfs als ze er niet naar vragen. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.