Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Sjablonen voor vervolgmails bellen

Sjablonen voor vervolgmails bellen

De meeste verkopers zouden er nooit aan denken om emailsjablonen te gebruiken wanneer ze hun carrière in de verkoop beginnen. In plaats daarvan gebruiken ze ‘basis’ verkoopstrategieën: bellen, afspraken bevestigen en bedrijfsupdates doornemen. Maar wanneer het tijd is om een vervolgmail naar een potentiële klanten te sturen, stopt het momentum. Ze pauzeren en denken: “oké, wat moet ik schrijven?”

Verkoop en zakelijke e-mailmarketing is een ingewikkeld spel. Een email is immers slechts een eenrichtingsstroom van informatie die wacht op een reactie. En zoals de gegevens aangeven, worden de meeste verkoopsemails gewoon genegeerd. Emailmarketing blijft echter nog steeds een onschatbare verkoopstrategie. Bovendien gebruiken sommige potentiële klanten email alleen voor communicatie.

Daarom moet elke verkoopvertegenwoordiger weten hoe hij de kracht van email kan benutten en hoe hij een effectief vervolgbericht kan schrijven. In deze handleiding concentreren we ons op het opstellen van een e-mail na een verkoopgesprek.

Bel de vervolgmail – waarom is dit zo belangrijk?

Een vervolgmail moet een integraal onderdeel zijn van elk verkoopproces waarbij telefonisch contact wordt opgenomen met klanten.

Maar wat is het precies?

Er zijn twee soorten follow-up emails voor oproepen. De eerste is een email die direct na een oproep naar een prospect wordt gestuurd. In zo’n bericht moet je het gesprek samenvatten, de volgende stappen vermelden waar jullie het allebei al over eens waren en een tijdlijn bepalen. Het tweede type vervolgemail voor oproepen mag alleen worden verzonden als uw contactpersoon niet op uw eerste bericht reageert, of al een tijdje geen contact met u heeft opgenomen na een kort eerste antwoord.

Sjablonen voor vervolgmails bellen
Email follow-up in LiveAgent

Het is belangrijk om een follow-up email te sturen na een oproep. Anders wordt een gesprek met een potentiële klant gewoon een praatje dat geen waarde heeft opgeleverd en niet tot verkopen zal leiden. Het is in principe gegarandeerd dat uw contactpersoon uw oproep vergeet zonder een vervolgbericht. Zelfs als u ze later nog een keer belt, zal uw tweede gesprek niet zo’n grote impact hebben als het eerste had kunnen hebben.

Bel onderwerpregels voor vervolgemailsjablonen

  • Het was leuk u gesproken te hebben [naam]!
  • Bedankt dat u de tijd hebt gevonden om met me te praten
  • Dit is wat we zijn overeengekomen tijdens ons gesprek op [dag]
  • Samenvatting van ons gesprek op [dag]
  • Bedankt dat u de tijd hebt genomen om me vandaag te spreken, [naam]
  • Het was zo leuk u te ontmoeten, [naam]
  • Bedankt voor het bespreken van uw zorgen over [een van de uitdagingen van uw potentiële klant] met mij
  • Ik heb net een bericht voor u achtergelaten

Bel voorbeelden van follow-up emailsjablonen

Als u een vergadering wilt samenvatten


Als u een afspraak wilt maken


Als u uw product of service rechtstreeks wilt promoten


Als uw potentiële klant de telefoon niet heeft opgenomen


Wanneer u een gesprek moet uitstellen

Bel follow-up emailsjabloon – Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik een follow-up email voor een oproep sturen?

Afhandeltijd

Probeer binnen een uur na het gesprek een samenvattende email te sturen (met daarin de vervolgstappen en eventuele gemaakte afspraken tijdens een gesprek). Als u een dergelijk bericht niet direct na uw oproep kunt verzenden, doe dit dan tot één werkdag na het gesprek. Als u tijdens het gesprek volgende stappen vaststelt die betrokkenheid van uw prospect vereisen, geef hem dan de tijd om die acties te voltooien.

Als uw potentiële klanten geen stappen in de goede richting lijkt te nemen, stuur hem dan twee tot drie dagen voor de deadline een follow-up om hem aan uw overeenkomst te herinneren.

Moet ik voorstellen om nog een gesprek te plannen of verder te communiceren via email?

Online chatapp

Het is het beste om uw prospect te laten beslissen over hun favoriete communicatiekanaal. U kunt uw contactpersoon in een follow-up email voor een oproep vragen of ze nog een oproep willen doen of de volgende stappen via email willen bespreken. Als ze u laten beslissen, kies dan gewoon de beste optie voor uzelf.

Wanneer moet ik stoppen met het emailen van een contactpersoon na een oproep?

Antwoord

Als uw potentiële klant maximaal drie emails binnen twee weken negeert, kunt u het beste een tijdje stoppen met contact opnemen en kijken of ze op enigerlei wijze op uw communicatie reageren. Als dat niet het geval is, wacht u twee weken en probeert u nog twee emails voor vervolggesprekken te sturen. Als dit niet werkt, moet u geen contact meer opnemen met die persoon.

Ready to put our call follow-up email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik een follow-up email voor een oproep sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Probeer binnen een uur na het gesprek een samenvattende email te sturen (met daarin de vervolgstappen en eventuele gemaakte afspraken tijdens een gesprek). Als u een dergelijk bericht niet direct na uw oproep kunt verzenden, doe dit dan tot één werkdag na het gesprek. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik voorstellen om nog een gesprek te plannen of de communicatie via email voort te zetten? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het is het beste om uw prospect te laten beslissen over hun favoriete communicatiekanaal. U kunt uw contactpersoon in een follow-up email voor een oproep vragen of ze nog een oproep willen doen of de volgende stappen via email willen bespreken. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik stoppen met het emailen van een contactpersoon na een oproep? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Als uw potentiële klant maximaal drie emails binnen twee weken negeert, kunt u het beste een tijdje stoppen met contact opnemen en kijken of ze op enigerlei wijze op uw communicatie reageren. Als dat niet het geval is, wacht u twee weken en probeert u nog twee emails voor vervolggesprekken te sturen. Als dit niet werkt, neem dan geen contact meer op met die persoon .” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.