Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes

Emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes

Verlaten winkelwagentje is altijd een van de grootste uitdagingen geweest waarmee online retailers te maken hebben gehad. Statista onthulde zelfs dat het wereldwijde aantal verlaten winkelwagentjes 69,57% in 2019. Zo’n hoog percentage verlaten winkelwagentjes staat voor veel bedrijven gelijk aan veel potentieel omzetverlies.

Hoewel het onmogelijk is om het verlaten van de winkelwagen volledig te elimineren, kunt u dit minimaliseren met een aantal belangrijke tactieken en strategieën, zoals het zo eenvoudig mogelijk maken van het afrekenproces en het aanbieden van proactieve live chat a> ondersteuning op uw afrekenpagina en het verzenden van e-mails over verlaten winkelwagentjes naar degenen die moeite hebben om het afrekenproces te voltooien.

Waarom emails met verlaten winkelwagentjes sturen?

Emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes
Sla onze emailsjablonen op en implementeer ze met een enkele klik in uw LiveAgent-dashboard

Emails met verlaten winkelwagentjes zijn een van de meest efficiënte, inkomstengenererende emails die marketeers naar hun potentiële klanten kunnen sturen. Volgens Moosend wordt 45% van alle emails over het verlaten van de winkelwagen geopend, 21% van alle emails over het verlaten van de winkelwagen wordt geklikt en 50% van die klikken leidt tot een herstelde aankoop. Dit betekent dat u bijna 11% van de shoppers terug kunt halen door ze simpelweg te herinneren aan hun achtergelaten winkelwagentjes.

5 beste strategieën om te gebruiken in emails met verlaten winkelwagentjes

  1. Aanstekelijke onderwerpregel: 64% van de mensen beslist of ze een email openen uitsluitend op basis van de onderwerpregel. Zorg ervoor dat u geweldige onderwerpregels maakt, want dit is misschien uw enige kans om de aandacht van uw klant te trekken in een overstroomde inbox.
  1. Personalisatie: Gepersonaliseerde emails hebben altijd betere open- en klikpercentages. Verlaten winkelwagen emails kunnen worden gepersonaliseerd door de klant met zijn naam aan te spreken en de items die hij in zijn winkelwagen heeft achtergelaten op te sommen.
  1. Timing en frequentie: Overweeg om een reeks van drie emails op te stellen om opnieuw contact te leggen met achtergelaten shoppers, en stel de eerste email in die binnen het eerste uur na het verlaten van de winkelwagen wordt verzonden. Een onderzoek door Barilliance heeft uitgewezen dat het verzenden van uw eerste e-mail op het ideale moment kan resulteren in een conversie van 20,3% tarief.
  1. CTA met weinig commitment: Geef een duidelijke call-to-action en vermijd frictiewoorden als ‘kopen’ en ‘betalen’. In plaats daarvan wordt aanbevolen om alternatieven met een lagere inzet te gebruiken, zoals ‘Terug naar uw winkelwagen’, ‘Bekijk mijn winkelwagen’, ‘Nog een kijkje nemen’, enzovoort.
  1. Sociaal bewijs: aangezien 91% van de mensen regelmatig of af en toe online recensies leest, is bewezen dat sociale validatie van invloed is op online aankoopbeslissingen. Gebruik recensies en getuigenissen om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen en de niet-overtuigden te overtuigen.
Voorbeeld van verlaten winkelwagentje - Sephora
Email voor het verlaten van het winkelwagentje door Sephora

Verlaten winkelwagen Email Onderwerpregelideeën

  • We hebben de artikelen in uw winkelwagen voor je bewaard.
  • U hebt wat spullen achtergelaten in uw [Bedrijfsnaam] winkelwagentje.
  • De artikelen in uw winkelwagen wachten op u.
  • [Naam], uw winkelwagen is bijna verlopen.
  • 3…2…1 De tijd dringt. Pak nu uw [productnaam]!
  • Nog maar een paar [productnaam] over, [Naam]. Sla nu uw slag.
  • Hé, het is bijna uitverkocht.
  • Download [productnaam] zolang het nog beschikbaar is.
  • Gaat het u lukken? Uw winkelwagen verloopt binnenkort.
  • Winkelwagen verloopt over 10…9…8…
  • U staat op het punt uw winkelwagentje te verliezen…
  • We kunnen uw winkelwagen misschien niet vasthouden, laatste oproep!
  • [Dagen] resterend: sla uw winkelwagen nu op.
  • Bijna daar…
  • Bent u me vergeten, [naam]? 😱
  • [Naam], uw winkelwagentje vraagt zich af waar u bent geweest.❤️
  • Uw winkelwagen heeft ons deze herinnering gestuurd. 🙂
  • Is dit karretje van u, [naam]?
  • [Naam], laat [productnaam] niet van u afkomen.
  • [Naam], we hebben gehoord dat u geïnteresseerd bent in [productnaam].
  • [Naam], moeten we [productnaam] voor u bewaren?
  • Hé, [naam], waar ging u heen?
  • U bent zo ver gekomen, [naam], geef niet op!
  • Kom terug en bespaar groot. Binnen korting!
  • X% korting op mijn winkelwagen? Ja graag!
  • [Naam], gratis verzending voor uw winkelwagenitems!
  • Voltooi de aankoop en ontvang X% korting.
  • Haal X% van uw winkelwagen af voordat deze op is.
  • Zou X% korting op uw winkelwagen de deal bezegelen?

10 verlaten winkelwagen Voorbeelden van emailsjablonen

Het maken van opvallende emails voor het verlaten van winkelwagentjes die converteren, kan een uitdaging zijn. Hier zijn 10 standaard emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes die u kunt gebruiken in uw emailmarketingcampagnes om uw winkelwagenverlatingspercentage te verbeteren en prospects en klanten terug te winnen die hun winkelwagentje hebben verlaten.

De ‘Happy to help’ emailsjabloon

Het emailsjabloon ‘Gratis verzending’

De ‘Kortingsaanbieding’ emailsjabloon

De ‘Het laatste aftellen’ emailsjabloon

De ‘Grijp deze aanbieding’ emailsjabloon

Het ‘Bekijk deze eens’ emailsjabloon

De ‘Zie wat mensen zeggen’ emailsjabloon

De ‘We hebben uw items opgeslagen’ emailsjabloon

De ‘Geweldige keuze’ emailsjabloon

De emailsjabloon ‘Terug naar uw winkelwagen’

Verlaten winkelwagen emailsjablonen – veelgestelde vragen

Is het de moeite waard om het verlatingspercentage van de winkelwagen te verlagen?

Reis in kaart brengen

Er is maar één antwoord op deze vraag, en het antwoord is ja! Volgens gegevens over het verlaten van winkelwagentjes verliezen e-commercemerken €18 miljard aan jaarlijkse verkoopinkomsten omdat potentiële klanten winkels verlaten zonder bestellingen af te ronden (bron). Naast het verminderen van het aantal verlaten winkelwagens, moet u zich ook concentreren op het creëren en implementeren van een grondige strategie voor het verlaten van de winkelwagen.

Wat is het gemiddelde verlatingspercentage van de winkelwagen?

Emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes

Het komt misschien als een verrassing, maar het gemiddelde verlatingspercentage van de winkelwagen in alle sectoren is bijna 70%. Elke 7 van de 10 potentiële klanten rondt het aankoopproces niet af (source). Dit betekent niet dat het goed is om die benchmark te halen, maar u kunt er zeker van zijn dat het een normale uitdaging is waarmee elk ecommercebedrijf wordt geconfronteerd.

Hoeveel “kom terug naar uw winkelwagen”-emails moet ik verzenden?

Email doorsturen met pijl in de goede richting

Stuur één email om een potentiële klant te herinneren aan de artikelen in hun winkelwagentje, maar wees niet te opdringerig of spam. U wilt immers niet dat waardevolle contacten zich afmelden voor uw marketingcommunicatie, simpelweg omdat u te opdringerig bent.

Free 14-day trial with no credit card input?

That's right! Save our abandoned cart email templates and start sending them out directly from LiveAgent. Find out just how easy it is today!

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Is het de moeite waard om het verlatingspercentage van de winkelwagen te verlagen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Er is maar één antwoord op deze vraag, en het antwoord is ja! Volgens gegevens over het verlaten van winkelwagentjes verliezen ecommercemerken 18 miljard dollar aan jaarlijkse omzet omdat potentiële klanten winkels verlaten zonder bestellingen af te ronden. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is het gemiddelde verlatingspercentage van de winkelwagen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het komt misschien als een verrassing, maar het gemiddelde verlatingspercentage van de winkelwagen in alle sectoren is bijna 70% .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoeveel emails voor het verlaten van winkelwagentjes moet ik verzenden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Stuur één email om een potentiële klant te herinneren aan de items in hun winkelwagentje, maar wees niet te opdringerig of spammy. U wilt immers niet dat waardevolle contacten zich afmelden voor uw marketingcommunicatie, simpelweg omdat u te opdringerig bent.” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.