Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes

Emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes

Verlaten winkelwagentje is altijd een van de grootste uitdagingen geweest waarmee online retailers te maken hebben gehad. Statista onthulde zelfs dat het wereldwijde aantal verlaten winkelwagentjes 69,57% in 2019. Zo’n hoog percentage verlaten winkelwagentjes staat voor veel bedrijven gelijk aan veel potentieel omzetverlies.

Hoewel het onmogelijk is om het verlaten van de winkelwagen volledig te elimineren, kunt u dit minimaliseren met een aantal belangrijke tactieken en strategieën, zoals het zo eenvoudig mogelijk maken van het afrekenproces en het aanbieden van proactieve live chat ondersteuning op uw afrekenpagina en het verzenden van e-mails over verlaten winkelwagentjes naar degenen die moeite hebben om het afrekenproces te voltooien.

Waarom emails met verlaten winkelwagentjes sturen?

Emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes
Sla onze emailsjablonen op en implementeer ze met een enkele klik in uw LiveAgent-dashboard

Emails met verlaten winkelwagentjes zijn een van de meest efficiënte, inkomstengenererende emails die marketeers naar hun potentiële klanten kunnen sturen. Volgens Moosend wordt 45% van alle emails over het verlaten van de winkelwagen geopend, 21% van alle emails over het verlaten van de winkelwagen wordt geklikt en 50% van die klikken leidt tot een herstelde aankoop. Dit betekent dat u bijna 11% van de shoppers terug kunt halen door ze simpelweg te herinneren aan hun achtergelaten winkelwagentjes.

5 beste strategieën om te gebruiken in emails met verlaten winkelwagentjes

  1. Aanstekelijke onderwerpregel: 64% van de mensen beslist of ze een email openen uitsluitend op basis van de onderwerpregel. Zorg ervoor dat u geweldige onderwerpregels maakt, want dit is misschien uw enige kans om de aandacht van uw klant te trekken in een overstroomde inbox.
  1. Personalisatie: Gepersonaliseerde emails hebben altijd betere open- en klikpercentages. Verlaten winkelwagen emails kunnen worden gepersonaliseerd door de klant met zijn naam aan te spreken en de items die hij in zijn winkelwagen heeft achtergelaten op te sommen.
  1. Timing en frequentie: Overweeg om een reeks van drie emails op te stellen om opnieuw contact te leggen met achtergelaten shoppers, en stel de eerste email in die binnen het eerste uur na het verlaten van de winkelwagen wordt verzonden. Een onderzoek door Barilliance heeft uitgewezen dat het verzenden van uw eerste e-mail op het ideale moment kan resulteren in een conversie van 20,3% tarief.
  1. CTA met weinig commitment: Geef een duidelijke call-to-action en vermijd frictiewoorden als ‘kopen’ en ‘betalen’. In plaats daarvan wordt aanbevolen om alternatieven met een lagere inzet te gebruiken, zoals ‘Terug naar uw winkelwagen’, ‘Bekijk mijn winkelwagen’, ‘Nog een kijkje nemen’, enzovoort.
  1. Sociaal bewijs: aangezien 91% van de mensen regelmatig of af en toe online recensies leest, is bewezen dat sociale validatie van invloed is op online aankoopbeslissingen. Gebruik recensies en getuigenissen om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen en de niet-overtuigden te overtuigen.
Voorbeeld van verlaten winkelwagentje - Sephora
Email voor het verlaten van het winkelwagentje door Sephora

Verlaten winkelwagen Email Onderwerpregelideeën

  • We hebben de artikelen in uw winkelwagen voor je bewaard.
  • U hebt wat spullen achtergelaten in uw [Bedrijfsnaam] winkelwagentje.
  • De artikelen in uw winkelwagen wachten op u.
  • [Naam], uw winkelwagen is bijna verlopen.
  • 3…2…1 De tijd dringt. Pak nu uw [productnaam]!
  • Nog maar een paar [productnaam] over, [Naam]. Sla nu uw slag.
  • Hé, het is bijna uitverkocht.
  • Download [productnaam] zolang het nog beschikbaar is.
  • Gaat het u lukken? Uw winkelwagen verloopt binnenkort.
  • Winkelwagen verloopt over 10…9…8…
  • U staat op het punt uw winkelwagentje te verliezen…
  • We kunnen uw winkelwagen misschien niet vasthouden, laatste oproep!
  • [Dagen] resterend: sla uw winkelwagen nu op.
  • Bijna daar…
  • Bent u me vergeten, [naam]? 😱
  • [Naam], uw winkelwagentje vraagt zich af waar u bent geweest.❤️
  • Uw winkelwagen heeft ons deze herinnering gestuurd. 🙂
  • Is dit karretje van u, [naam]?
  • [Naam], laat [productnaam] niet van u afkomen.
  • [Naam], we hebben gehoord dat u geïnteresseerd bent in [productnaam].
  • [Naam], moeten we [productnaam] voor u bewaren?
  • Hé, [naam], waar ging u heen?
  • U bent zo ver gekomen, [naam], geef niet op!
  • Kom terug en bespaar groot. Binnen korting!
  • X% korting op mijn winkelwagen? Ja graag!
  • [Naam], gratis verzending voor uw winkelwagenitems!
  • Voltooi de aankoop en ontvang X% korting.
  • Haal X% van uw winkelwagen af voordat deze op is.
  • Zou X% korting op uw winkelwagen de deal bezegelen?

10 verlaten winkelwagen Voorbeelden van emailsjablonen

Het maken van opvallende emails voor het verlaten van winkelwagentjes die converteren, kan een uitdaging zijn. Hier zijn 10 standaard emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes die u kunt gebruiken in uw emailmarketingcampagnes om uw winkelwagenverlatingspercentage te verbeteren en prospects en klanten terug te winnen die hun winkelwagentje hebben verlaten.

De ‘Happy to help’ emailsjabloon


Hi [Name],

I noticed that you added some [Brand] items to your cart but have yet to check out.

I just wanted to make sure all your questions are answered, and that you’re not having any problems with the checkout process.

I’m committed to doing everything I can to help you out. If you’re having trouble placing your order online or have any questions, simply reply to this email. Otherwise, you can finish your check out here:

RETURN TO BASKET
I look forward to hearing from you.
[YOUR SIGNATURE]

Het emailsjabloon ‘Gratis verzending’


[Name], your favorites can be shipped to you for FREE!

Did you know that you’re eligible for free shipping?

Not everyone gets this offer. Lucky you! Simply use this code [code number] at checkout and get your package delivered free of charge.

[cart details]

FINISH CHECKING OUT

Trouble checking out? We’re here to help! For any questions, just email us at [email address] or call us at [phone number] Monday through Friday 8 am – 6 pm EST.

De ‘Kortingsaanbieding’ emailsjabloon


Hey [Name],

We noticed that you left some great stuff in your cart. To make it worth your while, here’s a 10% discount off of your entire purchase if you complete your order in the next 24 hours.

Just enter this code [coupon code] at checkout! But hurry as this code will expire shortly …

TAKE ME BACK TO MY CART

Here’s a reminder of what you added to your cart:

[cart details]

Issues? Just call us at [phone number] or drop us an email at [email address].
[YOUR SIGNATURE]

De ‘Het laatste aftellen’ emailsjabloon


[Name],

Did you leave something behind?

Oh yes, you did. A bunch of your favorites from your wishlist are still waiting in your cart.

Now is your chance to complete the order — the clock is ticking and we can’t hold them for you any longer. The demand is simply too high.

[countdown timer]

[cart details]

RESTORE MY CART

Don’t miss this opportunity.

De ‘Grijp deze aanbieding’ emailsjabloon


Hi [Name],

What happened? You almost ordered:

[cart details]

We’ve got a special deal for you! Use discount code [code number] when you checkout and save 10% on your order. The deal is available to you for the next 48 hours. Click this link to head back to your cart and grab your discount:

BACK TO [NAME’S] CART

P.S. If the discount coupon doesn’t work, simply notify us by responding to this email. We will resolve it.

Het ‘Bekijk deze eens’ emailsjabloon


Hi [Name],

It’s been a while since you left your shopping bag. Come back and show it some love. A simple click will do, and it’s all yours.

[cart details]

GET MY BAG

Here are some recommendations. Just for you.

[personalized product recommendations]

Having trouble checking out? Email us at [email address] or give us a call at [phone number].

De ‘Zie wat mensen zeggen’ emailsjabloon


Hey [Name],

Your shopping cart is about to expire. Still thinking about purchasing these items?

[Cart details]

RETURN TO CHECKOUT

If you still can’t decide, check out some reviews from recent purchasers:

[Review 1]
[Review 2]
[Review 3]
[More reviews]

Questions? Concerns? Please don’t hesitate to contact us!

De ‘We hebben uw items opgeslagen’ emailsjabloon


Hey [Name],

Heads up! To make your life easier we’ve saved the items that you recently put in your cart. Hurry back before they sell out! (Side note: shipping and returns are always free, so there’s no harm in just going for it.)

Here’s what you picked:

[cart details]

VIEW MY CART

If you’re on the fence or have any questions, call us at [phone number] or email us at [email address] – we’re around 24 hours, 7 days a week.

P.S. Take a peek at WHAT’S NEW THIS WEEK at [www.companywebsite.com]

De ‘Geweldige keuze’ emailsjabloon


Hey [Name],

This is [Name] from [Company]. How’s it going?

I saw you left some products in your cart but didn’t put the order through. Did you need any assistance?

By the way, I really like [item/ items a customer picked], great choice!

If you need anything – let me know, I’m happy to help. Just shoot me an email. You can return to your cart by clicking the button below:

RETURN TO MY CART

I hope this helps.
[YOUR SIGNATURE]

De emailsjabloon ‘Terug naar uw winkelwagen’


Hey [Name],

Looks like you left some [items] in your shopping cart on our site. Please, allow me to transport you back to your shopping cart. Free of charge.

Feel free to click literally any link in this email. They all go back to your shopping cart.

TELEPORT TO YOUR CART

If you have any questions or need a hand, just reply to this email and a customer service Ninja will help you out.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Verlaten winkelwagen emailsjablonen – veelgestelde vragen

Is het de moeite waard om het verlatingspercentage van de winkelwagen te verlagen?

Reis in kaart brengen

Er is maar één antwoord op deze vraag, en het antwoord is ja! Volgens gegevens over het verlaten van winkelwagentjes verliezen e-commercemerken €18 miljard aan jaarlijkse verkoopinkomsten omdat potentiële klanten winkels verlaten zonder bestellingen af te ronden (bron). Naast het verminderen van het aantal verlaten winkelwagens, moet u zich ook concentreren op het creëren en implementeren van een grondige strategie voor het verlaten van de winkelwagen.

Wat is het gemiddelde verlatingspercentage van de winkelwagen?

Emailsjablonen voor verlaten winkelwagentjes

Het komt misschien als een verrassing, maar het gemiddelde verlatingspercentage van de winkelwagen in alle sectoren is bijna 70%. Elke 7 van de 10 potentiële klanten rondt het aankoopproces niet af (source). Dit betekent niet dat het goed is om die benchmark te halen, maar u kunt er zeker van zijn dat het een normale uitdaging is waarmee elk ecommercebedrijf wordt geconfronteerd.

Hoeveel “kom terug naar uw winkelwagen”-emails moet ik verzenden?

Email doorsturen met pijl in de goede richting

Stuur één email om een potentiële klant te herinneren aan de artikelen in hun winkelwagentje, maar wees niet te opdringerig of spam. U wilt immers niet dat waardevolle contacten zich afmelden voor uw marketingcommunicatie, simpelweg omdat u te opdringerig bent.

Free 14-day trial with no credit card input?

That's right! Save our abandoned cart email templates and start sending them out directly from LiveAgent. Find out just how easy it is today!

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.