Talloze manieren om te verbeteren met
één tool

Verlaag het verlatingspercentage van het winkelwagentje met behulp van LiveAgent.

  • ✓ Geen installatiekosten
  • ✓ 24/7 Klantenservice
Gebruikt door
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
helpdesk software animation
Use case scenarios

Minimaliseer & recupereer achtergelaten winkelwagentjes

Het percentage verlaten winkelwagentjes houdt verband met knelpunten in het koopproces. Vaak blijven de vragen van klanten onbeantwoord of kan het koopproces te gecompliceerd of onaangenaam zijn.

LiveAgent geeft je de kans om het aantal verlaten winkelwagentjes aanzienlijk te verminderen en een kans om klanten terug te halen via de geavanceerde live chat- en automatiseringsfunctionaliteit.

  • SoftwareAdvice Front Runner 2024 badge
  • Capterra shortlist 2024 badge
  • GetApp Category Leader 2024 badge
  • Capterra shortlist 2024 badge
Definition of cart abandonment

Wat is het achterlaten van een winkelwagentje?

Verlaten is een e-commerceterm die wordt gebruikt om een ​​bezoeker van een webpagina te beschrijven die de pagina verlaat voordat de gewenste actie is voltooid. Voorbeelden van verlating zijn het verlaten van een winkelwagentje, verwijzend naar bezoekers die artikelen aan hun online winkelwagentje toevoegen, maar het verlaten zonder de aankoop te voltooien.

Wat is een redelijk percentage voor het verlaten van een winkelwagentje?

Volgens onze laatste gegevens over het verlaten van het winkelwagentje uit 2019 bedraagt ​​het wereldwijde gemiddelde percentage verlaten winkelwagentjes 69,91% in alle sectoren.

Het is echter belangrijk om op te merken dat het aantal verlaten winkelwagentjes per sector varieert aangezien verschillende websites zeer verschillende aankoopprocessen en klantengedrag hebben.

Acceptable cart abandonment rate
Fight cart abandonment

Kunt u het percentage verlaten winkelwagentjes tegengaan?

Het achterlaten van een winkelwagentje in de online detailhandel kan veel frustratie, stress en pijn veroorzaken. Gelukkig kan het percentage verlaagd worden door verschillende belangrijke tactieken en strategieën, zoals het verbeteren van de browserervaring, het zo gemakkelijk mogelijk maken van het afrekenen en ook door vertrouwen, loyaliteit en bewustzijn op te bouwen. Bedrijven tonen voortdurend dat het implementeren van helpdesk software hulp kan bieden en geweldige resultaten kan opleveren.

Tevreden klanten zijn de beste klanten

We bieden migratiediensten voor de meeste populaire helpdeskoplossingen.

Waarom verlaten klanten hun winkelwagentje?

Te ingewikkeld of te tijdrovend om af te rekenen

Om te voorkomen dat klanten naar alternatieven zoeken, is het cruciaal om tijdens het afrekenproces realtime klantenservice te bieden, vooral als het tijdrovend of te ingewikkeld is.

Het afrekenproces kan als ingewikkeld worden beschouwd als u te veel informatie vraagt ​​of als u wilt dat de klant zich registreert voordat hij kan afrekenen. Het is belangrijk om te onthouden dat het afrekenproces zo eenvoudig en kort mogelijk moet zijn.

 
Complicated and lengthy checkout
No support

Geen ondersteuning

Door realtime ondersteuning te bieden tijdens het afrekenproces, kunt u het verlatingspercentage van de winkelwagentje fors verlagen en tegelijkertijd uw conversieratio verhogen.

Wees beschikbaar om alle vragen van uw klanten over uw producten, levering of prijzen te beantwoorden.

'Enkel browsen'

Omdat kopers technisch onderlegd zijn en altijd op zoek zijn naar de beste deal, voegen ze vaak items toe aan hun winkelwagentje, maar zoeken ze dezelfde items ook op andere websites met betere voorwaarden (verzending, prijs, datum en tijd van levering). Eigenlijk hebben dit soort kopers nog geen beslissing genomen over op welke website ze zullen kopen.

Door proactieve chatuitnodigingen te gebruiken, kunt u de klant gemakkelijk een positieve service ervaring bieden die hen ervan overtuigt dat uw winkel de juiste is om bij te kopen.

Only browsing

Methoden om het verlatingspercentage van de winkelwagentje te verlagen

Bied live chatondersteuning

Volgens Forrester zegt 44% van de online consumenten dat “het beantwoorden van vragen door een levend persoon tijdens een online aankoop één van de belangrijkste functies is die een website kan bieden.”

Opvolgen van exitpagina's

Bepaal de exacte plaats in het koopproces waar uw klanten hun winkelwagentje achterlaten. Met de geavanceerde functionaliteit van LiveAgent kunt u controleren op welke pagina’s uw klanten zich bevinden en hoe lang ze deze al bekijken.

Ondersteuning via meerdere kanalen

53 procent van de klanten zal hun online aankopen afbreken als ze dat niet kunnen snel antwoord op hun vragen vinden. Bied ondersteuning via live chat, veelgestelde vragen, sociale media, email en meer!

Ga het achterlaten van een winkelwagentje tegen met LiveAgent

Ultimate omni-channel help desk software experience

Bied realtime ondersteuning

Bekijk onze video voor meer informatie over hoe u realtime klantenservice kunt bieden aan uw websitebezoekers.

Gebruik proactieve chatuitnodigingen om gebruikers te vragen in realtime met u te chatten. Ga nog een stap verder met de geavanceerde functies van LiveAgent waarmee u kunt volgen op welke pagina’s uw websitebezoekers zich bevinden en hoeveel tijd ze op elke afzonderlijke pagina doorbrengen.

Automatiseer emails voor verlaten winkelwagentjes

Als u de juiste tijdregels instelt, genereert LiveAgent automatisch een email 24 uur (of een andere tijdspanne) na het verlaten van het winkelwagentje.

Emails verstuurd naar aanleiding van een verlaten winkelwagentje hebben een openingspercentage van meer dan 45%, een doorklik percentage van 50% en de conversieratio van degenen die doorklikken is 50%.

Meer informatie over tijdregels
Automate emails
Highest security standards

Vertrouw op de hoogste veiligheidsnormen

LiveAgent’s biedt state-of-the-art beveiligingsstandaarden met de nieuwste compliance. Uw privécommunicatie is veilig en versleuteld en bevindt zich in EU, VS of Aziatische datacentra op basis van uw voorkeuren. LiveAgent is ook volledig AVG-compatibel en volgt de nieuwste best-case-praktijken in de SaaS-industrie.

Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten

black Slido logo

Bied ondersteuning via meerdere kanalen

LiveAgent biedt niet alleen realtime ondersteuning, maar kan u ook helpen bij het stroomlijnen van al uw communicatiekanalen.

Door een onbeperkt aantal telefoonnummers, emailadressen, sociale accounts, kennisbanken en klantenportaals te koppelen met uw LiveAgent-account kunt u snelle en efficiënte ondersteuning bieden op alle kanalen die uw klanten gebruiken.

Meer informatie over helpdesksoftware
Detailed Help Desk Feature Overview | Live Agent09:58Youtube video: Detailed Help Desk Feature Overview
Live Agent
Create self service portal in LiveAgent

Creëer portaals voor selfservice

Door selfserviceportaals te maken, geeft u uw klanten de mogelijkheid om antwoorden te vinden op zelfstandig hun vragen stellen. Hoewel livechat nodig en gewenst is, voelen sommige klanten zich gewoon niet op hun gemak om met anderen te praten. Door uw klanten een kennisbank of klantenportaal te bieden, ziet uw bedrijf er legitiem en betrouwbaar uit.

Wat maakt onze helpdesk software de juiste keuze?

Most reviewed and number 1

LiveAgent is in 2020 de meest beoordeelde en de hoogst gewaardeerde helpdesksoftware voor kleine bedrijven.

Preferred by 21k businesses

Meer dan 21.000 bedrijven in verschillende sectoren hebben voor LiveAgent gekozen vanwege hun behoeften op het gebied van klantenondersteuning.

Packed with features

Met meer dan 180 functies, meer dan 40 integraties en eindeloze aanpassingen, past de tool zich gemakkelijk aan uw zakelijke vereisten aan.

Cloud based and secure help desk

Volledig cloudgebaseerd, veilig, eenvoudig in te stellen en te gebruiken. Ga binnen enkele minuten aan de slag met LiveAgent.

Tevreden klanten? Onbetaalbaar

Bied onberispelijke realtime klantenondersteuning om het aantal achtergelaten winkelwagentjes in uw eshop te verminderen. Met LiveAgent is het eenvoudig.

30 dagen proefperiode
Geen kredietkaart nodig
en nog veel meer
$9 maand

Small business

  • Onbeperkte ticketgeschiedenis
  • 3 email addresses
  • 3 contact forms
  • 1 API key
$29 maand

Medium business

  • Everything in Small, plus
  • 10 email addresses
  • 3 live chat buttons
  • Departments management
$0 maand

Gratis

  • 7 dagen ticketgeschiedenis
  • 1 emailadres
  • & chatknop
  • 1 contact form
Related Articles to Verlaag het percentage van verlaten winkelwagentjes
IT-ondersteuning, ook wel technische ondersteuning genoemd, is een technische hulp aan klanten. Blokuren, beheerde diensten, tijd en materialen.

IT ondersteuning

De tekst bevat informatie over IT-ondersteuning, helpdesksoftware en marketingstrategieën. Het benadrukt de voordelen van IT-ondersteuning en het belang van effectieve marketing. LiveAgent biedt softwareoplossingen voor klantenservice en communicatie.

Met de tool Gemiddelde verwerkingstijd kunt u bijhouden hoeveel tijd elke agent aan een ticket besteedt. Van het openen van het ticket tot het oplossen van het ticket.

Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)

AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

Start Free Trial x