Wat zijn tijdregels?
Voorbeeld van tijdregels
Voorbeeld 1
Als LiveAgent-gebruiker kunt u een tijdregel instellen die 24 uur na uw laatste interactie met een klant automatisch een vervolgmail verstuurt.
Voorbeeld 2
U kunt ook een tijdregel instellen die automatisch alle tickets waarop binnen 10 dagen niet is gereageerd, markeert als opgelost.
Voorbeeld 3
LiveAgent verwijdert automatisch met SPAM gemarkeerde tickets die ouder zijn dan 90 dagen.
Hoe werken tijdregels?
Zodra een tijdregel is ingesteld, voert het systeem automatisch periodieke achtergrondcontroles uit met korte tussenpozen (gewoonlijk één minuut) en controleert het of aan de voorwaarden van de tijdregel is voldaan. Als dit het geval is, wordt de regel automatisch uitgevoerd.
Waarom zijn tijdregels belangrijk?
De belangrijkste voordelen van tijdregels zijn:
- Verbeterde efficiëntie / workflow voor medewerkers
- Verbeterde reactietijden
- Minder ruimte voor menselijke fouten
- Minder stress / verminderde kans op burn-out
Welke andere soorten regels zijn er in LiveAgent?
Naast tijdregels kunnen LiveAgent-gebruikers profiteren van op triggers gebaseerde automatiseringsregels en SLA-regels (Service Level Agreement).
Actieregels

SLA-regels
Automate tasks with time-triggered rules
Save up to 15 hours of work each week with custom automation rules. The possibilities are endless. Try them today. No credit card required.
Wat kunt u doen met tijdregels in LiveAgent?
Tijdregels kunnen worden toegepast wanneer:
- Een ticket is ouder dan een bepaald aantal dagen, uren of minuten
- De status van een ticket is niet veranderd in een bepaald aantal dagen, uren of minuten
- Een ticket moet binnen een bepaald aantal dagen, uren of minuten worden betaald
- Een Ticket is meer dan een bepaald aantal dagen, uren of minuten te laat
Voorwaarden die kunnen worden toegepast op tijdregels
- Ticket status
- Ticket aangemaakt (datum)
- Ticket gewijzigd (datum)
- Ticket verwijderd
- Ticket start verwijzende URL
- Ticket prioriteit
- Ticket afdeling
- Ticket toegewezen aan
- Klantengroep
- Ticket tags
Acties die kunnen worden uitgevoerd door tijdregels
- Ticket overdragen
- Ticket afhandelen
- Ticket verwijderen
- De prioriteit van het ticket wijzigen
- Verander het SLA-niveau
- Markeren als spam
- Niet markeren als spam
- Ticket opschonen
- Antwoord versturen
- Het onderwerp van het ticket wijzigen
- Oproep URL
- Tag toevoegen
- Tag verwijderen
- Stuur mail naar
- Stop andere regels
- HTTP-verzoek
Hoe zien tijdsregels er in de praktijk uit?
Als een regel wordt toegepast op een ticket, wordt de wijziging weergegeven in de gedetailleerde ticketweergave (om duidelijke verantwoordelijkheid voor ticketafhandeling te garanderen.) Zowel beheerders als vertegenwoordigers kunnen de wijzigingen in het ticket zien die zijn aangebracht met actieve tijdregels.
Tijdregels instellen in LiveAgent
- Log in op LiveAgent.
- U kunt het gedeelte Opmerkingen leeg laten, of u kunt de regel in meer detail beschrijven. Dit veld is alleen bedoeld voor uw gemak.
- Klik op Opslaan.
Voordelen van tijdregels
Minder ruimte voor menselijke fouten en een kleinere kans op doorbranden van vertegenwoordigers
Automatisering is precies – mensen niet. Kunt u zich voorstellen dat uw vertegenwoordigers moeten onthouden voor welke tickets ze geen antwoord hebben ontvangen en dat ze daarop moeten reageren?
Het zou natuurlijk onmogelijk zijn om enkele ongemakkelijke situaties te creëren die schadelijk kunnen zijn voor uw bedrijf. Bovendien kan het moeten onthouden van wanneer het een goed moment is om elk verzoek van een klant op te volgen, leiden tot een snelle burn-out bij vertegenwoordigers.
Verbeterde klantentevredenheid
Uw klanten tevreden houden met tijdregels is eenvoudig, laat het systeem elke vraag opvolgen en uw klanten zullen zich gewaardeerd en gewaardeerd voelen. Het is zo makkelijk!
Happy customers are the best customers
We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Automatiseringsregels besparen tijd en geld
Kunt u zich voorstellen dat u elk onbeantwoord ticket handmatig moet opvolgen? Dit zou niet alleen een uiterst tijdrovende klus zijn, maar het zou ook erg duur zijn.
Kennisbankbronnen
Raadpleeg onze bronnen in de kennisbank voor meer informatie over tijdregels:
Klaar om uw eigen tijdregels te maken?
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn tijdregels?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Tijdregels zijn automatiseringsregels die niet door acties worden geactiveerd, maar in plaats daarvan voorwaardelijk zijn. Ze worden het meest gebruikt voor het opruimen van de helpdesk, emailherinneringen of follow-ups, het oplossen van tickets die al een tijdje niet meer actief zijn geweest of het toevoegen van tags. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe werken tijdregels?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zodra een tijdregel is ingesteld, voert het systeem automatisch periodieke achtergrondcontroles uit met korte tussenpozen (gewoonlijk één minuut) en controleert het of aan de voorwaarden van de tijdregel is voldaan. Als dit het geval is, wordt de regel automatisch uitgevoerd. .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is een voorbeeld van een tijdregel?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een goed voorbeeld van een tijdregel is een regel die automatisch tickets verwijdert die als SPAM zijn gemarkeerd en die ouder zijn dan 90 dagen.” } }] }Tijdregels zijn automatiseringsregels die periodiek worden uitgevoerd. Ze kunnen worden toegepast op de status van tickets, datum, prioriteit, afdelingen en tags, en kunnen acties uitvoeren zoals het overdragen, behandelen of verwijderen van tickets. Met tijdregels kan menselijke fouten worden voorkomen en de kans op burn-out van vertegenwoordigers worden verminderd. LiveAgent biedt ook op triggers gebaseerde automatiseringsregels en SLA-regels.
LiveAgent is een klantenservicesoftware met VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, inkomende callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. Het bedrijf bragt zijn onderscheidingen en certificaten en partnerprogramma in het Impressum aan. Het biedt ook woordenlijst, sjablonen, webinars en typetest. Hun verkoopcontacten zijn beschikbaar op hun website. Na het aanmelden, wordt er een inlogbericht naar uw e-mailadres gestuurd voor de installatie en opstarten van uw LiveAgent.
Live chatsoftware is een digitale oplossing die effectieve communicatie mogelijk maakt en klanttevredenheid verhoogt. Het verbeteren van klantenservice is cruciaal voor het creëren van een positieve klantbeleving. Het trainen van vaardigheden op het gebied van klantenservice is essentieel en LiveAgent biedt klantenservicesoftware en andere tools om het proces te vergemakkelijken en biedt ook ondersteuning en educatieve bronnen. Tijdregels en op triggers gebaseerde automatiseringsregels verminderen stress en kosten en verminderen de kans op burn-out van vertegenwoordigers. Klantgerichtheid is essentieel voor bedrijven om positieve ervaringen en loyaliteit op te bouwen en het bieden van uitgebreide klantenservice en efficiënte ondersteuning is belangrijk om klanten tevreden te houden. Meer informatie over het bieden van uitzonderlijke klantenservice in het callcenter is beschikbaar in een artikel van LiveAgent.
Integrately biedt automatische integraties tussen meer dan 600 applicaties en softwareoplossingen. Hiermee kunnen workflows tussen verschillende apps worden gemaakt, wat veel voordelen biedt, zoals het verbeteren van workflows en het hebben van alles op één plek. Het kan gebruikt worden om aangepaste integraties, acties en workflows te maken tussen dagelijks gebruikte apps en biedt volledige controle over wat er gebeurt en kan eenvoudig worden getest of geactiveerd. Daarnaast worden in het artikel de verschillen tussen inkomende en uitgaande callcenters uitgelegd en welke statistieken belangrijk zijn om te bepalen voor inkomende en uitgaande oproepen.Klantenondersteuning Woordenlijst - AutomatiseringIntegraties - Integrately biedt ook de mogelijkheid om aangepaste integraties te maken tussen LiveAgent en andere apps, wat bijvoorbeeld kan worden gebruikt om contacten van emailmarketingsoftware toe te voegen aan LiveAgent, facturatie op te volgen en bedrijfsupdates te ontvangen met geautomatiseerde berichten.