Wilt u uw klantenservice verbeteren?

Het concept van klantenservice is het afgelopen decennium uitgebreid. Vroeger ging het bij klantenservice om menselijke interactie. Met de opkomst van e-commerce moesten bedrijven hun klantenservicestrategieën echter aanpassen. Met tonnen binnenkomende tickets van sociale media en live chat werden automatisering en chatbots aan het werk gezet.

Hoewel automatisering en chatbots erg kostenefficiënt zijn en ze u veel tijd besparen als het gaat om het beantwoorden van vragen van klanten, is het belangrijk om de menselijke band te behouden waar klanten naar verlangen, maar die chatbots niet kunnen bieden. Hoe? Bekijk onze feilloze tips die uw klantenservice zullen verbeteren.

Definitie van een goede klantenservice

Wat is klantenservice?

Klantenservice is de ondersteuning en service die u uw klanten biedt voor, tijdens en na een aankoop. Als medewerker van de klantenservice is het uiterst belangrijk om gedurende het hele ondersteuningsproces deskundig, bereid en begripvol te zijn. Uw klanten moeten zich bij elke stap gewaardeerd voelen.

Weet u hoe uw klanten zich voelen?

Als het gaat om het verbeteren van de klantenservice, is het belangrijk om even te gaan zitten en de moeilijke vragen te stellen. Zijn uw klanten tevreden over uw product en het serviceniveau dat u levert? Vaak denken bedrijven dat ze geweldige service bieden, maar hun klanten zijn het daar niet mee eens. Dus hoe komt u erachter of uw klanten tevreden zijn met uw bedrijf? Door de statistieken op te volgen die er het meest toe doen: CSAT, NPS, CES en FRT.

Gevoelens van klanten
Goede klantentevredenheidsscore

Wat is een goede score voor klantentevredenheid?

U moet streven naar een score van 80% of hoger voor klantentevredenheid (CATS), maar tevredenheidsscores kunnen van sector tot sector verschillen. Hoewel CSAT een goede indicator is van hoe goed uw bedrijf het doet, moet u ook NPS, CES en FRT meten om een ​​volledig overzicht van uw service te krijgen. Door de statistieken op te volgen, kunt u verbeterpunten identificeren en uw klantentevredenheid verbeteren.

Verbeter de klantenondersteuning door feedback te verzamelen via enquêtes

Verbeterde klantentevredenheid en klantenbinding

Klantentevredenheidsscore (CSAT)

Klantentevredenheidsscore laat u weten hoe tevreden klanten zijn over uw producten en service.

Net Promoter Score

Net Promoter Score (NPS)

Net Promoter Score laat zien hoe waarschijnlijk het is dat klanten uw bedrijf bij anderen aanbevelen.

Customer effort score CES

Consumer Effort Score (CES)

De Consumer Effort Score berekent hoe gemakkelijk of moeilijk het is om met uw bedrijf te communiceren.

Ondersteuning in realtime

First Response Time (FRT)

De ‘first response time’ gaat na hoe lang een klant moet wachten voordat hij een eerste antwoord op zijn vraag krijgt.

Bied persoonlijke service

71% van de consumenten geeft aan gefrustreerd te zijn als een shopervaring onpersoonlijk is.

Razendsnelle antwoorden
Ultieme helpdesk software ervaring met meerdere kanalen

Bied ondersteuning via meerdere kanalen

90% van de klanten verwacht consistente interacties via alle communicatiekanalen.

Geef razendsnelle reacties

64% van de klanten verwacht realtime hulp te ontvangen, ongeacht het klantenservicekanaal dat ze gebruiken.

Razendsnelle antwoorden

Tevreden klanten zijn de beste klanten

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

badges

Hoe kan software uw klantenservice verbeteren?

Met een helpdesksysteem kunt u belangrijke informatie over uw klanten opslaan en openen, waarmee u gepersonaliseerde antwoorden op vragen van klanten kunt creëren.

Bied 24/7 klantenondersteuning via selfservice-kennisbanken. Vul ze in met how-to-artikels en FAQ’s, of creëer een gemeenschapsforum waar uw klanten elkaar kunnen helpen.

Een geweldige methode om uw klantenservice continu te verbeteren, is door klantenfeedback te verzamelen en de prestaties van uw vertegenwoordiger te analyseren.

Helpdesk software kan u helpen zorgen voor een snelle en handige ondersteuning via live chat, callcenter, en de kennisbasis functionaliteiten, alsook sociale media integratie en automatiseringsfuncties.

Optimaliseer de communicatie in één en hetzelfde dashboard

Optimaliseer alle vragen op één en dezelfde plaats

Verbind al uw communicatiekanalen (telefoon, email, sociale media, live chat, klantenportaal) met LiveAgent. Elke keer dat u een nieuwe vraag ontvangt, wordt deze automatisch naar ons systeem verstuurd en opgeslagen als een ticket.

Van daaruit kunt u alle tickets beheren, controleren en erop reageren. De algemene inbox is gevuld met tal van functies die ticketbeheer eenvoudig maken, zoals automatiseringsfuncties, labels, afdelingen en meer.

Creëer volop met onze WYSIWYG-editor

Creëer verbluffende kennisbanken met onze “What You See Is What You Get” -editor. Met onze software kunt u meerdere kennisbanken creëren, zowel intern als extern. Vul ze in met how-to-artikels, video’s, feedback- en suggestieboxen, forums of FAQ’s.

Sterke WYSIWYG editor
Slimme analyses en verslagen

Houd de gegevens van uw klant veilig

Onze geïntegreerde beheersysteem voor klantenrelaties houdt de gegevens van uw klant binnen handbereik. Elke keer dat u een ticket beantwoordt, kunt u alle eerdere interacties, aankopen en gegevens van uw klant bekijken. Bewerk de informatie gemakkelijk terwijl u met uw klanten chat of belt via onze eigen live chat en geïntegreerd callcenter.

Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten

Peter Komornik, CEO
logo slido zwart

Bied realtime ondersteuning

Snelheid is een belangrijke maatstaf als het gaat om het omzetten van websitebezoekers in klanten en het tevreden houden van uw bestaande klanten. Onze live chat is momenteel de beste en snelste op de markt. Gebruik het om uw klanten proactief te bereiken terwijl ze op uw site browsen.

Realtime klantenondersteuning
Prestatieanalyse

Analyseer uw prestaties

Maak gebruik van onze sterke gegevensanalyse- en rapportagefuncties. Bekijk gebruiksstatistieken, evalueer prestatierapporten en leer van klantentevredenheidsbeoordelingen. Kijk wie er interactie heeft met uw bedrijf en houd toezicht op de service die ze ontvangen.

Redenen waarom bedrijven overstappen naar LiveAgent

Waarom is LiveAgent de juiste tool om de klantenservice te verbeteren?

LiveAgent is de meest beoordeelde en de hoogst gewaardeerde helpdesk software voor kleine bedrijven in 2019-2020.

Meer dan 21.000 bedrijven in verschillende sectoren hebben LiveAgent gekozen voor hun wensen op het gebied van klantenondersteuning.

Met meer dan 180 functies, meer dan 40 integraties en eindeloze aanpassingen, past de tool zich gemakkelijk aan uw professionele wensen aan.

Volledig cloudgebaseerd, veilig, eenvoudig in te stellen en te gebruiken. Ga binnen enkele minuten aan de slag met LiveAgent.

Een ongeëvenaarde prijs-kwaliteitsverhouding

LiveAgent is een geavanceerd helpdesksysteem dat u kan helpen uw klantenservice en conversiepercentages tegelijkertijd te verbeteren. Onze software is scherp geprijsd en een koopje gezien de enorme hoeveelheid functionaliteit die het biedt. Probeer LiveAgent vandaag nog, geen kredietkaart vereist.

Package Name

Ticket+chat

Ideaal voor kleine tot middelgrote bedrijven

29 /maand
Package Name

Alles inbegrepen

Ideaal voor bedrijven van elke omvang en grote ondernemingen

39 /maand

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al … LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .