Wat is realtime chat?
Live chat is een hulpmiddel voor onmiddellijke communicatie met de bezoekers van uw website. Realtime chat kan handige antwoorden bieden die klanten willen, terwijl het ook aanzienlijke voordelen oplevert voor het personeel en de bedrijfsresultaten. Live klantenchat vergroot het vertrouwen van de klant tijdens het winkelen en verbetert de algemene klantenervaring.
Wist u dat 63% van de klanten eerder geneigd is om terug te keren naar een website die live chat biedt?
Het toevoegen van een menselijke factor aan uw website terwijl u in realtime met uw klanten chat, kan een groot verschil maken.
Professionele voordelen van live chat:
- Betaalbaar
- Realtime gemak voor bezoekers
- Verhoogde klantentevredenheid
- Concurrentie voordeel
- Gemiddeld 23% meer conversies
- Verbeterde klantenervaring (CX)
- Minder kosten voor telefonische ondersteuning
- Gebruikersvriendelijk
Realtime chatfuncties van LiveAgent:
Nodig een vertegenwoordiger uit om te chatten
Terwijl u een actieve chatsessie met een bezoeker heeft, kunt u uw collega uitnodigen om u te helpen. Bij een probleem wanneer u bijvoorbeeld niet weet hoe u het moet oplossen. U kunt zoveel vertegenwoordigers voor de chat uitnodigen als u nodig heeft. Uitgenodigde vertegenwoordigers kunnen direct chatberichten verzenden of notities schrijven die alleen zichtbaar zijn voor een andere vertegenwoordiger.
Chat tegelijkertijd met meerdere klanten
Schakel eenvoudig tussen tabbladen in klantenservicesoftware en behandel klantenvragen effectief.
Mobiele live chat
Een andere geweldige functie van de online chat van LiveAgent is dat u op verplaatsing gemakkelijk live chatondersteuning kunt bieden. LiveAgent heeft zowel voor Android als voor iOS een mobiele app voor live chat. Wees altijd beschikbaar om te chatten via LiveAgent’s mobiele live chat en behaal een voordeel ten opzichte van concurrenten.
Notities in de chat
U kunt eenvoudig een notitie toevoegen aan uw chat (de notitie is alleen zichtbaar voor u en andere vertegenwoordigers).
Versleep bestanden om te chatten
Laat klanten eenvoudig bestanden indienen tijdens het chatten met uw ondersteuningsmedewerkers. Maak het hele proces gemakkelijker en sneller.
Chat feedback
Voorkom slechte klantenondersteuning door uw klanten de reacties en antwoorden van uw klantenondersteuningsmedewerkers te laten beoordelen. Beloon uw beste vertegenwoordigers en steun degenen die op dit moment ondermaats presteren. Identificeer negatieve trends in uw klantenondersteuning en handel daarnaar.
Automatische live chatuitnodigingen
Betrek uw websitebezoekers door ze uit te nodigen voor realtime chatten met uw vertegenwoordigers. Stel chatuitnodigingen in voor aangepaste URL’s op uw website (bijvoorbeeld de pagina met uw prijzen).
Lees Proactieve chatuitnodigingen als u meer wilt weten.
Makkelijke integratie
Het eenvoudige systeem maakt het gemakkelijk om aangepaste chatknoppen te maken die gemakkelijk in uw website kunnen worden geïntegreerd. Kopieer en plak eenvoudig een kleine HTML-code.
Vooraf gemaakte live chatknoppen
LiveAgent biedt verschillende vooraf gemaakte en aanpasbare live chatknoppen. Heeft u niet de juiste stijl gevonden voor uw online chatknop? Maakt u zich geen zorgen, u kunt een aangepaste versie maken door een afbeelding te uploaden of door uw HTML-code te schrijven.
Bekijk alle aanpasbare knoppen van LiveAgent – Galerij met live chatknoppen.
Try out LiveAgent's Live Chat Free Trial
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your live chat support with a 30-day free trial right away!
Live chatontwerp en instellingsopties:
Live chatvenster ontwerp
U kunt een vooraf gedefinieerd chatvenster kiezen uit 4 stijlopties:
- Klassieke chat
- Vierkante chat
- Musho chat
- Ballon chat
Bepaal de grootte, positie en kleur van uw chatvenster.
Mogelijke wijzigingen in vensterontwerp:
- Titel
- Welkomstbericht
- Positie
- Pop-upvenster inschakelen
- Grootte
- Kleur van de rand
- Kleur van de knop
- Kleur van de status
- Kleur van het bericht van de vertegenwoordiger
- Kleur van het bericht van de bezoeker
Bovendien kunt u ook uw aangepaste CSS-code definiëren om de lay-out van elk contactvenster te verfijnen.
Chatinstellingen en routering
Om snelle en nauwkeurige communicatie te garanderen, wijst LiveAgent chats toe aan vertegenwoordigers die al eerder contact hebben gehad met chatklanten.
Naast willekeurige toewijzing zijn er ook nog 3 andere opties voor geavanceerde chatroutering.
Willekeurige opdracht
Nieuwe chats worden willekeurig toegewezen aan één van de vertegenwoordigers die beschikbaar is om te chatten. Deze strategie helpt u om hetzelfde aantal chats aan elke vertegenwoordiger toe te wijzen.
Gemiddeld gebruik
Nieuwe chats worden toegewezen aan de vertegenwoordiger met het laagste aantal actieve chats om hetzelfde gebruik van alle beschikbare vertegenwoordigers te behouden. Deze strategie helpt u om een evenwichtig aantal gelijktijdige chats tussen alle beschikbare vertegenwoordigers te laden.
Maximaal gebruik
Nieuwe chats worden toegewezen aan de vertegenwoordiger met het hoogste aantal actieve chats om zijn gebruik maximaal te houden. Zodra de vertegenwoordiger geen beschikbare chatslots heeft, wordt een nieuw chatverzoek doorgestuurd naar de volgende beschikbare vertegenwoordiger. Deze strategie helpt u om de belasting van chatvertegenwoordigers te maximaliseren en andere vertegenwoordigers te laten werken aan offline tickets.
Bel naar iedereen
Nieuwe chatsverzoeken stellen alle chatvertegenwoordigers die beschikbaar zijn voor chat op de hoogte totdat één van hen het beantwoordt.
Hoeveel kost het om een live chat voor mijn website te implementeren?
LiveAgent biedt een aantal abonnementen om uit te kiezen. Als u niet zeker weet welke het beste bij u past, kan u hier een gratis proefperiode van 30 dagen uitproberen.
De kosten voor live chat kunnen verschillen, afhankelijk van het aantal vertegenwoordigers dat uw bedrijf heeft. LiveAgent is een complexe oplossing en omvat daarom meer dan een live chat. Lees hier meer over LiveAgent’s live chat-prijzen.
De kosten voor live chat worden hieronder weergegeven:
Kennisbankbronnen:
Wilt u live chatondersteuning implementeren op uw website?
Hier is een stapsgewijze handleiding om een live chatknop in uw website te integreren.
Try out LiveAgent's Live Chat Free Trial
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your live chat support with a 30-day free trial right away!
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.