Wat is realtime chat?
Wist u dat 63% van de klanten eerder geneigd is om terug te keren naar een website die live chat biedt?
Professionele voordelen van live chat:
- Betaalbaar
- Realtime gemak voor bezoekers
- Verhoogde klantentevredenheid
- Concurrentie voordeel
- Gemiddeld 23% meer conversies
- Verbeterde klantenervaring (CX)
- Minder kosten voor telefonische ondersteuning
- Gebruikersvriendelijk
Realtime chatfuncties van LiveAgent:
Nodig een vertegenwoordiger uit om te chatten
Terwijl u een actieve chatsessie met een bezoeker heeft, kunt u uw collega uitnodigen om u te helpen. Bij een probleem wanneer u bijvoorbeeld niet weet hoe u het moet oplossen. U kunt zoveel vertegenwoordigers voor de chat uitnodigen als u nodig heeft. Uitgenodigde vertegenwoordigers kunnen direct chatberichten verzenden of notities schrijven die alleen zichtbaar zijn voor een andere vertegenwoordiger.
Chat tegelijkertijd met meerdere klanten
Schakel eenvoudig tussen tabbladen in klantenservicesoftware en behandel klantenvragen effectief.
Mobiele live chat
Een andere geweldige functie van de online chat van LiveAgent is dat u op verplaatsing gemakkelijk live chatondersteuning kunt bieden. LiveAgent heeft zowel voor Android als voor iOS een mobiele app voor live chat. Wees altijd beschikbaar om te chatten via LiveAgent’s mobiele live chat en behaal een voordeel ten opzichte van concurrenten.
Notities in de chat
U kunt eenvoudig een notitie toevoegen aan uw chat (de notitie is alleen zichtbaar voor u en andere vertegenwoordigers).
Versleep bestanden om te chatten
Chat feedback
Automatische live chatuitnodigingen
Makkelijke integratie
Het eenvoudige systeem maakt het gemakkelijk om aangepaste chatknoppen te maken die gemakkelijk in uw website kunnen worden geïntegreerd. Kopieer en plak eenvoudig een kleine HTML-code.
Vooraf gemaakte live chatknoppen
LiveAgent biedt verschillende vooraf gemaakte en aanpasbare live chatknoppen. Heeft u niet de juiste stijl gevonden voor uw online chatknop? Maakt u zich geen zorgen, u kunt een aangepaste versie maken door een afbeelding te uploaden of door uw HTML-code te schrijven.
Try out LiveAgent's Live Chat Free Trial
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your live chat support with a 14-day free trial right away!
Live chatontwerp en instellingsopties:
Live chatvenster ontwerp
U kunt een vooraf gedefinieerd chatvenster kiezen uit 4 stijlopties:
- Klassieke chat
- Vierkante chat
- Musho chat
- Ballon chat
Mogelijke wijzigingen in vensterontwerp:
- Titel
- Welkomstbericht
- Positie
- Pop-upvenster inschakelen
- Grootte
- Kleur van de rand
- Kleur van de knop
- Kleur van de status
- Kleur van het bericht van de vertegenwoordiger
- Kleur van het bericht van de bezoeker
Bovendien kunt u ook uw aangepaste CSS-code definiëren om de lay-out van elk contactvenster te verfijnen.
Chatinstellingen en routering
Naast willekeurige toewijzing zijn er ook nog 3 andere opties voor geavanceerde chatroutering.
Willekeurige opdracht
Nieuwe chats worden willekeurig toegewezen aan één van de vertegenwoordigers die beschikbaar is om te chatten. Deze strategie helpt u om hetzelfde aantal chats aan elke vertegenwoordiger toe te wijzen.
Gemiddeld gebruik
Nieuwe chats worden toegewezen aan de vertegenwoordiger met het laagste aantal actieve chats om hetzelfde gebruik van alle beschikbare vertegenwoordigers te behouden. Deze strategie helpt u om een evenwichtig aantal gelijktijdige chats tussen alle beschikbare vertegenwoordigers te laden.
Maximaal gebruik
Nieuwe chats worden toegewezen aan de vertegenwoordiger met het hoogste aantal actieve chats om zijn gebruik maximaal te houden. Zodra de vertegenwoordiger geen beschikbare chatslots heeft, wordt een nieuw chatverzoek doorgestuurd naar de volgende beschikbare vertegenwoordiger. Deze strategie helpt u om de belasting van chatvertegenwoordigers te maximaliseren en andere vertegenwoordigers te laten werken aan offline tickets.
Bel naar iedereen
Nieuwe chatsverzoeken stellen alle chatvertegenwoordigers die beschikbaar zijn voor chat op de hoogte totdat één van hen het beantwoordt.
Hoeveel kost het om een live chat voor mijn website te implementeren?
Kennisbankbronnen:
Try out LiveAgent's Live Chat Free Trial
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your live chat support with a 14-day free trial right away!