Partner
Wat is WooCommerce?
WooCommerce is een gratis ecommerce plug-in voor WordPress. Het kan u helpen om van uw website een ecommercesite te maken waarmee u uw producten of diensten kunt verkopen. Als u WooCommerce wilt gaan gebruiken, hebt u alleen een WordPress-site nodig en bent u klaar om te gaan.
WooCommerce heeft alle belangrijke functies die u nodig hebt om een geweldige eshop te creƫren. Het heeft geweldige blogfuncties, producten, kassasystemen, aangepaste categorieƫn, tags, product beoordelingen en recensies, en onbeperkte fotogalerijen onder andere.
De mogelijkheden zijn eindeloos: u kunt beginnen met het verkopen van zowel digitale als fysieke goederen, aangesloten producten verkopen, verzendopties aanbieden, betaling gateways, belastingopties en zelfs ondersteuning voor geolocatie. WooCommerce kan u ook helpen met beter orderbeheer en winkeloptimalisatie, zodat meer mensen uw producten online zullen vinden.
Hoe kunt u het gebruiken?
De WooCommerce-plug-in kan worden gebruikt om nieuwe klanten, kortingsbonnen, bestellingen, producten, regelitems in een bestellen of om abonnementen van LiveAgent te bekijken. U kunt het ook gebruiken om coupons, klanten, bestellingen, producten en abonnementen te maken en bij te werken, allemaal vanuit uw helpdesksoftware.
Klantenondersteuning blijft een cruciaal onderdeel van elke fysieke of online winkel. Gebruik WooCommerce om uw fysieke of digitale producten te verkopen en tegelijkertijd de beste klantenservice te bieden. De verbinding tussen LiveAgent en WooCommerce kan ervoor zorgen dat uw klantenondersteuningsteam altijd op de hoogte is van uw bestellingen van klanten en behoeften.
Voordelen van het implementeren van de WooCommerce-plug-in
- Een alles-in-ƩƩn tool voor ecommerce en klantenservice
- Meldingen over uw ecommercebestellingen rechtstreeks in uw helpdesksoftware
- Hiermee kunt u vanuit ƩƩn oplossing aangepaste CRM-velden maken en bijwerken
Hoe WooCommerce te integreren met LiveAgent
- U kunt LiveAgent verbinden met WooCommerce via onze systeemeigen integratie. U kunt het vinden in het configuratiescherm van LiveAgent. Ga naar uw account en open Configuratie > Systeem > Plug-ins en zoek de plug-in WooCommerce Orders in de lijst. Klik op de activeringsschakelaar en LiveAgent zal opnieuw opstarten.

- Zoek na het opnieuw opstarten de WooCommerce Orders-plug-in actief bovenaan de lijst en klik op de tandwielconfiguratieknop. Voer uw winkel-URL, Admin Slug, Consumer Key en Consumer Secret in en klik op Opslaan.

- U bent klaar en de plug-in is actief. U zou uw WooCommerce-bestellingen in uw ticketweergave moeten kunnen zien en nieuwe betalingen kunnen maken. Klik op Bewerken om door te verwijzen naar WordPress en de bestelinformatie te bewerken.

Hoe WooCommerce te integreren met LiveAgent via Zapier
Als u een integratie op maat wilt maken, kun je dat proberen met Zapier. Als je geen Zapier-account hebt, maak hier een account. Ga daarna verder naar de LiveAgent + WooCommerce-integratiepagina.
U kunt uw eigen triggers en acties selecteren om een aangepaste integratie tussen de twee apps te creƫren. Een trigger in de ene app activeert de actie in de tweede app, waardoor een integratie tussen de twee ontstaat.

- Scrol omlaag naar de sectie LiveAgent + WooCommerce verbinden in minuten. Hier kunt u kiezen wat er gebeurt binnen uw aangepaste integratie.
Er zijn meerdere opties om uit te kiezen, dus bedenk wat voor soort workflow u wilt. Wanneer u de trigger en actie hebt geselecteerd, klikt u op de blauwe knop Doorgaan.

- De volgende stap is eenvoudig genoeg, hoewel deze kan variƫren afhankelijk van de trigger en de actie-opties die u kiest. In ons geval moesten we inloggen op de trigger-app met onze WordPress-inloggegevens en toegang geven tot Zapier. Er is ook een triggertest die de verbinding met de trigger-app controleert.

- De volgende stap is de actieconfiguratie. We hebben de actie Conversatie makengeselecteerd, wat betekent dat er een email wordt verzonden naar ons ticketsysteem telkens wanneer er een nieuw product wordt toegevoegd in WooCommerce.
We moesten een respectievelijke LiveAgent afdeling selecteren, emailadressen invullen, de onderwerp en tekst van het bericht en vul niet-verplichte velden in, zoals namen, emailkopieƫn en bericht-ID.

De laatste stap is de integratietest, dus ga je gang en test uw workflow. U kunt ook uw LiveAgent-dashboard controleren om te zien of u emailmeldingen heeft ontvangen.
Frequently asked questions
Wat is WooCommerce?
WooCommerce is een eCommerce-plug-in voor WordPress-websites, waarmee kleine en middelgrote bedrijven de gewenste online winkel kunnen bouwen.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van WooCommerce met LiveAgent?
U krijgt informatie over uw bestellingen in LiveAgent, houdt de bestel-ID, status en waarde bij vanuit ƩƩn oplossing.
Het gebruik van live chat en webchat kan bedrijven helpen bij het verbeteren van de klantenservice en het genereren van verkopen. Gratis online chat tools zorgen voor gepersonaliseerde klantenervaringen en hebben een hogere consumententevredenheid. LiveAgent biedt gratis webchat en live chat als communicatiekanalen aan, en het gebruik ervan leidt tot betere relaties met klanten en verkoop. 92% van de gebruikers heeft een positieve ervaring met live chat en 63% van de klanten zou een site eerder opnieuw bezoeken als ze via live chat met een vertegenwoordiger kunnen praten. Het gebruik van webchat kan bedrijven een concurrentievoordeel opleveren doordat slechts weinig bedrijven het aanbieden.
Dit stukje tekst bevat informatie over sjablonen voor het schrijven van verkooppraatjes en het belang van personalisatie en een duidelijke oproep tot actie. Daarnaast wordt er verwezen naar de Klantencommunicatiebeheer Software LiveAgent en verschillende manieren om contact op te nemen met sales. Er worden ook links gegeven naar de social media-accounts van Salesforce.
LiveAgent is een klantenservicesoftware die verschillende functies biedt, zoals selfservicesoftware, inkomende callcentersoftware, klachtenbeheersysteem, cliƫntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. Het bedrijf biedt ook een demo, prijzen, integraties en alternatieven. Het heeft een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie, systeemstatus en logboekwijzigingen. LiveAgent heeft verschillende onderscheidingen en certificaten en klantenbeoordelingen. Het heeft een partnerprogramma en biedt VoIP-telefoonsystemen. Het bedrijf streeft naar uitmuntendheid in beveiligings- en privacybeleid. LiveAgent is momenteel bezig met het opstarten van de accounts van zijn klanten.
Verwijzingsmarketing is een goedkope en effectieve manier om nieuwe klanten te werven voor ecommerce winkels, en het gebruik van email als communicatiemethode is populair bij zowel millennials als tieners. Het is belangrijk om doelstellingen te definiƫren voor uw emailmarketingstrategie en u te richten op enkele duidelijk omschreven doelen om middelen effectief te gebruiken. Verschillende emailsjablonen kunnen worden gebruikt voor verschillende doelen, waaronder voorverkoop, kortingsbonnen en verlaten winkelwagentjes. Ecommerce blijft groeien en het is essentieel om uw emailmarketingstrategie te herzien om optimaal te profiteren van deze sector.