Wat is live ondersteuining?
Live ondersteuning is een methode om een klantenservice te bieden. Het is gemaakt om informatie, ondersteuning en hulp te bieden. Hiermee kunnen klanten en bezoekers via live chat communiceren met het klantenserviceteam van een bedrijf.
Klanten kunnen klikken op de live chat-knop die op de website van het bedrijf is geplaatst en ze kunnen beginnen met communiceren. Live ondersteuning vereist altijd speciale software of applicaties. Behalve een live chatvenster bieden deze applicaties ook een onzichtbare verkeersanalyse, veilige beheercontroles en nog veel meer.
Om de effectiviteit van live support te verbeteren, kunt u gebruik maken van krachtige ticketingtools. Deze tools integreren naadloos met live chat, waardoor klantenserviceteams live chatgesprekken kunnen omzetten in tickets voor efficiënte tracking en beheer. Dit zorgt ervoor dat alle klantenvragen op de juiste manier gedocumenteerd en opgevolgd worden, wat leidt tot verbeterde klantentevredenheid en ondersteuningskwaliteit.
Klaar om uw live support naar een hoger niveau te tillen? Ervaar de kracht en efficiëntie van de ticketsoftware van LiveAgent en verbeter uw klantenservice. Meld u aan voor een gratis proefperiode en ontdek zelf het verschil!
Frequently Asked Questions
Wat is de definitie van live ondersteuning?
Live ondersteuning is een technologie waarmee bedrijven kunnen communiceren met gebruikers die de multimediabronnen van een organisatie bezoeken. Meestal is het een live chat die beschikbaar is op de website van het bedrijf. In de meeste gevallen is het erg voordelig dat een chat op de meeste pagina's van een website verschijnt.
Heeft uw bedrijf live ondersteuning nodig?
Als u wilt dat uw bedrijf op de markt kan rekenen en ook winstgroei ziet, is live ondersteuning nodig. De hedendaagse consument vraagt vrijwel onmiddellijk om ondersteuning van bedrijven. Live support is van groot belang bij het verhogen van conversies. Hiermee kunt u het aantal annuleringen en verlaten winkelwagentjes verminderen.
Maakt LiveAgent live ondersteuning mogelijk?
LiveAgent maakt live ondersteuning mogelijk. Allereerst is het mogelijk via live chat, waardoor realtime communicatie mogelijk is. Het zorgt voor een juiste configuratie en de mogelijkheid om de chat aan te passen aan de weergave. Daarnaast kan de klant bestanden overzetten, zodat hij zijn probleem beter kan visualiseren.
Expert note
Live ondersteuning is essentieel voor bedrijven die uitstekende klantenservice willen bieden en de omzet willen vergroten door conversies te verhogen en verlaten winkelwagentjes te verminderen.

LiveAgent | Snel overzicht van de helpdesksoftware
Helpdesksoftware kan bedrijven helpen bij het stroomlijnen en automatiseren van klantenondersteuning, waardoor efficiëntie en kwaliteit toenemen. LiveAgent is een voorbeeld van software met integratie van communicatiekanalen.
Bent u op zoek naar een beter LivePerson-alternatief?
LiveAgent is een helpdesksoftware met 180 functies en 40 integraties. Het ondersteunt spraakcommunicatie en helpt vertegenwoordigers bij het efficiënt beheren van ondersteuningsverzoeken. Het is een kosteneffectieve oplossing voor sales en support, en biedt ook klantenservicesoftware en selfservicesoftware. Het is de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde helpdesksoftware voor kleine bedrijven in 2020.