Gratis proefperiode

Chatknop

Wat is een chatknop?

Live chat is een perfecte manier om klantenservice van hoge kwaliteit te bieden. Met chatknoppen kunnen klanten in een oogwenk een chat met een klantenvertegenwoordiger aanvragen. Het kan overal op een website worden geplaatst. Het is gemakkelijk op te zetten. LiveAgent biedt u veel verschillende ontwerpen van knoppen. U kunt ze ook zelf aanpassen en maken.

Wat zijn de voordelen?

  • Klantenbehoud
  • Klantentevredenheid
  • Bespaart tijd van de klant en vertegenwoordiger
  • Bespaart geld
  • Verhoogt de verkoop
  • Lost problemen sneller op
  • Een stapje voor op uw concurrenten

Hoe gaat LiveAgent uw snelheid beïnvloeden?

Het hebben van een knop om te chatten die uw website zou moeten verbeteren, maar die tegelijkertijd het ook vertraagt, kan vreselijk zijn. De LiveAgent chatknop heeft geen invloed op de snelheid van uw website. U kunt dus alleen maar voordeel halen uit het gebruik ervan.

Als u meer inzicht wilt krijgen, vindt u hier een geweldig artikel/studie over: Hoe beïnvloeden verschillende chatwidgets de prestaties van de website

Welke soorten chatknoppen zijn er in LiveAgent?

  1. Verstelbare knoppen zoals; Bubble, Slide, Corner, Inline
  2. Aangepaste afbeelding van de knop
  3. Aangepaste HTML-knop
Aanpasbare chatknoppen in LiveAgent
Aanpasbare knopen
Aangepaste chatknoppen in LiveAgent
592 Afbeelding/HTML-knoppen

Hoe maak ik een chatknop aan in LiveAgent?

  1. Klik op Configuratie

  2. Selecteer Chat – Chatknoppen

  3. Klik op het oranje plusknoppictogram
Stappen voor het maken van een chatknop in LiveAgent

Als u een gepersonaliseerde chatknop wilt hebben, klikt u op Aangepassen en verzendt u uw HTML-code/afbeelding.

Hoe pas u uw live chatknop aan?

Nadat u het gewenste type knop heeft gekozen, kunt u deze in de volgende stappen aanpassen.

Bewerk chatknoppen in LiveAgent

Laten we eens kijken naar de beschikbare aanpasbare opties:

Online knop:

In deze sectie kunt u uw favoriete ontwerp van de knop maken.

Hier kunt u eenvoudig beslissen:

  • Positie
  • Kleuren
  • Animatie
  • Hover-effect
  • Optie om het aan te passen voor de telefoontoestellen
  • Z-index: dit helpt u bij het instellen van de knop voor een gewenste positie op uw website. Voorbeeld: als u de knop voor een voettekst wilt hebben, stelt u deze hier in.

Chatvenster:

Nadat u de online knop heeft aangepast, kunt u ook uw chatvenster ontwerpen.

Hier zijn een aantal dingen die u kunt wijzigen:

  • Kleuren
  • Titel
  • Welkomstbericht/welkomstbericht verbergen
  • Stijl
  • Grootte van het chatvenster
  • Verberg start chat opnieuw knop
  • Schakel het achterlaten van een offline bericht in
  • Z-index
  • Positie
  • Aangepaste CSS

Als u meer wilt lezen, ga dan naar Chatvenster koppelen.

Offline knop:

Deze knop wordt geactiveerd als er niemand beschikbaar is om met de klant te chatten.

Nogmaals, u kunt deze knop volledig aanpassen aan de behoeften van uw bedrijf.

Functies die u kunt aanpassen:

  • Animatie
  • Positie
  • Z-index
  • Uitzicht op mobiele telefoons
  • Kleuren
Bewerk offline knop om te chatten in LiveAgent

Contactformulier:

Door uw contactformulier aan te passen, kunnen de klanten via uw website contact met u opnemen. We hebben een uitgebreide gids gemaakt met elke functie specifiek voor contactformulieren. Als u meer wilt weten, lees dan Contactformulieren.

Hoe voegt u een Live Chatknop toe aan uw website vanuit LiveAgent?

Er is een sectie Integratie waar u de code kunt vinden die op uw website moet worden geïmplementeerd. We raden u ten zeerste aan om een ​​webbeheerder in uw bedrijf te vragen om de code te implementeren. Na de implementatie wordt elke wijziging automatisch opgeslagen zonder dat de code opnieuw hoeft te worden gewijzigd.

Hoe voeg ik een Live chatknop toe in LiveAgent?
*voorbeeld code*

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .