Tegenwoordig communiceert de klant via veel verschillende platforms, maar op welke moet uw bedrijf zich vooral richten?
Het is heel gemakkelijk om een klant aan een concurrent te verliezen. Daarom is het belangrijk om te allen tijde uitstekende klantenservice en ondersteuning te bieden aan al uw klanten. Wist u dat;
Reallife voorbeeld:
Chatknop functies:
Kies een taal
Als u een bedrijf bent dat in meerdere landen actief is, kunt u de taalfunctie gebruiken, waarbij u een voorkeurstaal kiest voor de chatwidget. LiveAgent biedt momenteel 43 talen om uit te kiezen.
Leid de klanten naar de juiste afdeling
Verwijs uw klantenvragen onmiddellijk naar de juiste afdeling door pre-chatformulieren in te schakelen. Pre-chatformulieren worden weergegeven nadat de klant op de live chatknop heeft geklikt. In LiveAgent kunt u het pre-chatformulier volledig aanpassen aan de behoeften van uw bedrijf.
Schakel het verlaten van offline berichten in
Sta uw klanten toe om contact op te nemen, ook al is uw klantenservice niet beschikbaar. Geef ze de mogelijkheid om contact met u op te nemen en behandel de aanvraag zodra uw vertegenwoordigers weer online of beschikbaar zijn.
Hoe gaat LiveAgent uw snelheid beïnvloeden?
Hoe creëer ik een live chatknop in LiveAgent?
1. Log in op uw LiveAgent account
Er is een sectie Integratie waar u de code kunt vinden die op uw website moet worden geïmplementeerd. We raden u ten zeerste aan om de webbeheerder in uw bedrijf te vragen om de chat in te sluiten. Nadat de chat is ingesloten, wordt elke wijziging automatisch opgeslagen zonder dat de code opnieuw gewijzigd dient te worden.
Zakelijke voordelen:
- Klantenbehoud
- Klantentevredenheid
- Bespaart de klant en de vertegenwoordiger tijd
- Bespaart geld
- Verhoogt de verkoop
- Lost problemen sneller op
- Een stapje voor op uw concurrenten
Integreer gratis een chatknop!
LiveAgent biedt een gratis proefperiode van 14 dagen voor elk abonnement. Integreer eenvoudig een chatknop op uw website en test alle functies uit.
Welke soorten chatknoppen zijn er in LiveAgent?
Ontwerpopties voor live chatknoppen:
Online knop:
In deze sectie kunt u uw favoriete ontwerp van de knop maken.
- Positie
- Kleuren
- Animatie
- Hover effect
- Optie om het aan te passen voor de telefoontoestellen
- Z-index: dit helpt u bij het instellen van de knop voor een gewenste positie op uw website. Voorbeeld: als u de knop voor een voettekst wilt hebben, stelt u deze hier in
Chatvenster:
Nadat u de online knop heeft aangepast, kunt u ook uw chatvenster ontwerpen.
- Kleuren
- Titel
- Welkomstbericht/welkomstbericht verbergen
- Stijl
- Grootte van het chatvenster
- Verberg start chat opnieuw knop
- Schakel het achterlaten van een offline bericht in
- Z-index
- Positie
- Aangepaste CSS
Offline knop:
Deze knop wordt geactiveerd als er niemand beschikbaar is om met de klant te chatten. Nogmaals, u kunt deze knop volledig aanpassen aan de behoeften van uw bedrijf.
- Animatie
- Positie
- Z-index
- Uitzicht op mobiele telefoons
- Kleuren
Contactformulier:
Door uw contactformulier aan te passen, kunnen de klanten via uw website contact met u opnemen. We hebben een uitgebreide gids gemaakt met elke functie specifiek voor contactformulieren.
Bonustips om effectief een live chatknop op uw website te gebruiken:
Klantenservice en -ondersteuning ontvangt dagelijks vragen van klanten. Veel vragen zijn repetitieve vragen of verzoeken. Om een efficiënte workflow voor klantenservice en de beste klantenervaring te creëren, kunt u;
Standaardberichten gebruiken
Maak FAQ’s en kennisbankartikels op basis van repetitieve vragen
Ontvang GRATIS een live chatknop
LiveAgent biedt een gratis proefperiode van 14 dagen. Test het uit en bied uw klanten meteen een geweldige ervaring met meerdere kanalen!