Wat is het koppelen van een chatvenster?
Het is gewoon een chatknop die aan de zijkant is geplaatst. Het chatvenster kan aan de linker- of rechterkant van een website worden vastgezet.
Bezoekers kunnen het chatvenster minimaliseren. De melding: ‘Nieuw ongelezen bericht’ wordt weergegeven wanneer een vertegenwoordiger stuurt een chatbericht en het chatvenster wordt geminimaliseerd.
Hoe werkt het koppelen van het chatvenster?
Zakelijke voordelen:
- Betere klantenervaring
- Soepel klantenondersteuningsproces
- Verbeterde klantentevredenheid
Chatvenster – Aanpasbare opties in LiveAgent:
- Welkomstbericht
- Verberg welkomstbericht
- Verberg de knop voor het starten van de chat opnieuw.
- Sta offline berichten toe.
- Stijl
- Grootte
- Kleuren
- Titel
- Z-index
- Aangepaste CSS
Geen fan van het koppelen van chatvensters?
Geen probleem, LiveAgent biedt ook een optie om een pop-upvenster te maken.
Get a chat button for FREE!
LiveAgent is a customer service software that also includes live chat. Try it out and discover all the features, including Chat window docking.
Bonus tips:
De chatknop is een verbetering voor uw vertegenwoordiger, website en uiteindelijk uw klanten. Maar de verkeerde plaatsing kan averechts werken.
Het is bekend dat klanten live chatondersteuning waarderen, omdat het een snelle en efficiënte manier is om met de klantenondersteuning te communiceren.
Als er echter een vervelende knop op het verkeerde moment en op de verkeerde plaats verschijnt, kan de klant een concurrent kiezen boven uw website. Ja, een gebruikerservaring (UX) kan beslissen of een klant uw bedrijf verkiest boven de concurrentie. Om dit te voorkomen hebben we twee belangrijke tips om u te helpen deze situatie te voorkomen.
Tijd
Met LiveAgent kunt u een specifieke tijd instellen waarna een chatvenster op uw website wordt weergegeven. Het is essentieel om de klant een tijdje op de website te laten surfen. De algemene regel is ongeveer 30 seconden.
Plaatsing
Zoals we al hebben aangegeven, is de plaatsing cruciaal. Over het algemeen wordt de chatknop in de rechter benedenhoek van een website geplaatst. De klanten zijn dat gewend en het is heel natuurlijk om daar te zoeken, aangezien de meeste mensen van links naar rechts lezen. Als u nog steeds niet zeker bent van de plaatsing, test het dan gewoon uit en kijk.
Kennisbankbronnen:
Ontdek het Chats-overzicht van LiveAgent, een krachtige tool om inzicht te krijgen in uw websitebezoekers. Bekijk hun locatie, de URL's die ze bezoeken en neem proactief contact op om uw klantenservice te optimaliseren. Probeer het nu gratis en verbeter uw klantbeleving met gedetailleerde bezoekersinformatie!