Wilt u de dagelijkse efficiëntie van uw vertegenwoordigers verbeteren?
Zoek niet verder. Automatische chatverdeling is één van de vele functies van LiveAgent waarmee uw vertegenwoordigers nieuwe chats effectief kunnen afhandelen.
- Willekeurige toewijzing
- Bel naar iedereen
- Maximaal gebruik
Chatrouteringsopties in LiveAgent:
Willekeurige toewijzing
Nieuwe chats worden willekeurig toegewezen aan één van de vertegenwoordigers die beschikbaar zijn voor chat. Deze strategie helpt u om, na verloop van tijd, gemiddeld hetzelfde aantal chats toe te wijzen aan elk van uw vertegenwoordigers.
Gemiddeld gebruik
Nieuwe chats worden toegewezen aan de vertegenwoordiger met het laagste aantal actieve chats om hetzelfde gebruik van alle beschikbare vertegenwoordigers te behouden. Deze strategie helpt u om een evenwichtig aantal gelijktijdige chats tussen alle beschikbare vertegenwoordigers te laden.
Maximaal gebruik
Maximaal gebruik – Nieuwe chats worden toegewezen aan een vertegenwoordiger met het hoogste aantal actieve chats om het gebruik maximaal te houden. Zodra de vertegenwoordiger geen beschikbare chatslots heeft, wordt een nieuw chatverzoek doorgestuurd naar de volgende beschikbare vertegenwoordiger. Deze strategie helpt u om de werkdruk van chattende vertegenwoordigers te maximaliseren en andere vertegenwoordigers te laten werken aan offline tickets.
Bel naar iedereen
Nieuwe chat stelt alle vertegenwoordigers die beschikbaar zijn voor chat op de hoogte tot één van hen antwoordt.
Maximale chatbelasting
Bepaal het aantal chats dat een vertegenwoordiger kan afhandelen.
Chatprioriteiten van vertegenwoordiger
Stel een lagere of hogere chatprioriteit in voor een specifieke vertegenwoordiger. Nieuwe chats worden doorgestuurd naar vertegenwoordigers met de hoogste prioriteit. (1 – hoogste, 100 – laagste.)
Andere beschikbare chatinstellingen in LiveAgent:
Routeringstijd
Voorkom onnodige wachttijden met de functie Routeringstijd. Met de instelling voor routeringstijd kunt u een voorkeurstijd (in seconden) kiezen waarna de chat wordt omgeleid als de initiële vertegenwoordiger niet reageert of beschikbaar is.
Inactiviteitstijd
Stel een inactiviteitstijd in om uw chatvragen maximaal te automatiseren.
Pauze
Stel een “Pauze” in en geef uw vertegenwoordigers de ruimte om zich voor te bereiden op de volgende bezoeker of klant.
Zakelijke voordelen:
- Effectieve werkdruk
- Klantentevredenheid
- Verbeterde klantenervaring
- Bespaart tijd
- Vermindert kosten
Try out LiveAgent for free!
Test the chat distribution and a lot of other features with our 14-day free trial.
Andere geweldige functies van live chat:
LiveAgent Live Chat heeft veel functies om de algemene klantenervaring en efficiëntie te verbeteren, naast Live Chat-routering en distributie. Zoals;
Chatgeschiedenis
Vind eenvoudig eerdere vragen van klanten met de functie Chatgeschiedenis en bied snelle en effectieve ondersteuning. Het opnieuw uitleggen van een probleem of situatie kan voor de klant frustrerend zijn. Deze functie kan onnodige frustratie en verwarring voorkomen.
Proactieve chatuitnodigingen
Online bezoekers
LiveAgent heeft een apart gedeelte voor online bezoekers. Dit zijn de bezoekers die momenteel op uw website surfen. U kunt informatie vinden zoals het land van de bezoeker, de huidige URL, verwijzende URL en meer. Hoe meer informatie u heeft, hoe beter de klantenservice en ondersteuning die u kunt bieden.
Kennisbankbronnen
Want to learn more about LiveAgent?
Schedule a free live chat demo with our agents and get all the information you need.