Wilt u de dagelijkse efficiëntie van uw vertegenwoordigers verbeteren?
Zoek niet verder. Automatische chatverdeling is één van de vele functies van LiveAgent waarmee uw vertegenwoordigers nieuwe chats effectief kunnen afhandelen.
LiveAgent biedt meerdere manieren voor routering en distributie van Live Chat.
- Willekeurige toewijzing
- Bel naar allen
- Maximale benutting
Chatrouteringsopties in LiveAgent:
Om snelle en nauwkeurige communicatie te garanderen, wijst LiveAgent Chats toe aan Vertegenwoordigers die eerdere communicatie met chatten klanten. Naast willekeurige toewijzing zijn er nog 3 andere opties voor geavanceerde chatrouting.
Willekeurige toewijzing
Nieuwe chats worden willekeurig toegewezen aan één van de vertegenwoordigers die beschikbaar zijn voor chat. Deze strategie helpt u om, na verloop van tijd, gemiddeld hetzelfde aantal chats toe te wijzen aan elk van uw vertegenwoordigers.
Gemiddeld gebruik
Nieuwe chats worden toegewezen aan de agent met het laagste aantal lopende chats om hetzelfde gebruik van alle beschikbare vertegenwoordigers te behouden. Deze strategie helpt je om een evenwichtig aantal gelijktijdige chats te laden tussen alle beschikbare vertegenwoordigers.
Maximaal gebruik
Nieuwe chats worden toegewezen aan een vertegenwwoordiger met het hoogste aantal actieve chats om het gebruik maximaal te houden. Zodra de vertegenwoordiger geen vrije chatruimte meer heeft, wordt een nieuw chatverzoek doorgestuurd naar de volgende beschikbare vertegenwoordiger. Deze strategie helpt u om de belasting voor chatende vertegenwoordigers te maximaliseren en andere vertegenwoordiger aan offline tickets te laten werken.
Bel naar iedereen
Nieuwe chat stelt alle beschikbare vertegenwoordigers op de hoogte totdat een van hen opneemt.
Maximale chatbelasting
Bepaal het aantal chats dat een vertegenwoordiger kan afhandelen.
Chatprioriteiten van vertegenwoordiger
Stel een lagere of hogere chatprioriteit in voor een specifieke vertegenwoordiger. Nieuwe chats worden doorgestuurd naar vertegenwoordigers met de hoogste prioriteit. (1 – hoogste, 100 – laagste.)
Andere beschikbare chatinstellingen in LiveAgent:
Routeringstijd
Voorkom onnodige wachttijden met de functie Routeringstijd. Met de instelling voor routeringstijd kunt u een voorkeurstijd (in seconden) kiezen waarna de chat wordt omgeleid als de initiële vertegenwoordiger niet reageert of beschikbaar is.
Inactiviteitstijd
Stel een inactiviteitstijd in om uw chatvragen maximaal te automatiseren.
Pauze
Stel een “Pauze” in en geef uw vertegenwoordigers de ruimte om zich voor te bereiden op de volgende bezoeker of klant.
Zakelijke voordelen:
- Effectieve werklast
- Klantentevredenheid
- Verbeterde CX
- Bespaart tijd
- Verminderde kosten
Try out LiveAgent for free!
Test the chat distribution and a lot of other features with our 30-day free trial.
Andere geweldige functies van live chat:
LiveAgent Live Chat heeft veel functies om de algemene klantenervaring en efficiëntie te verbeteren, naast Live Chat-routering en distributie. Zoals;
Chatgeschiedenis
Vind eenvoudig eerdere vragen van klanten met de functie Chatgeschiedenis en bied snelle en effectieve ondersteuning. Het opnieuw uitleggen van een probleem of situatie kan voor de klant frustrerend zijn. Deze functie kan onnodige frustratie en verwarring voorkomen.
Meer informatie over Chatgeschiedenisfunctie.
Proactieve chatuitnodigingen
Meer informatie over de functie voor proactieve chatuitnodigingen.
Online bezoekers
LiveAgent heeft een apart gedeelte voor online bezoekers. Dit zijn de bezoekers die momenteel op uw website surfen. U kunt informatie vinden zoals het land van de bezoeker, de huidige URL, verwijzende URL en meer. Hoe meer informatie u heeft, hoe beter de klantenservice en ondersteuning die u kunt bieden.
Meer informatie over de functie voor online bezoekers.
Kennisbankbronnen
Als u meer wilt weten, lees dan alles over Live Chatfuncties – LiveAgent.
Want to learn more about LiveAgent?
Schedule a free live chat demo with our agents and get all the information you need.