Bent u het beu om tussen interfaces te wisselen om uw klanten te helpen? Tijd besteden aan het zoeken tussen platforms kan de klantentevredenheid verlagen en uw vertegenwoordigers gestrest maken.
Om uitzonderlijke klantenservice te bieden, moet u over de juiste tools beschikken voor uw vertegenwoordigers. Zij zijn de eerste mensen met wie de klanten in contact komen. Hierdoor creëren uw vertegenwoordigers het merkimago of, met andere woorden, de klantenbeleving van uw bedrijf.
Uw klantenvertegenwoordigers hebben de macht om ofwel langdurige relaties op te bouwen ofwel om klanten te verliezen aan de concurrentie.
LiveAgent is complexe helpdesksoftware die gebruiksvriendelijk is. Hiermee kunnen uw vertegenwoordigers alle vragen van klanten vanaf één plek afhandelen. Het systeem heeft meer dan 170 functies om uw vertegenwoordigers te helpen een vlotte klantenervaring te bieden. Een daarvan heet Online bezoekers.
Wat zijn online bezoekers?
Het is een sectie/functie van een LiveAgent waar u alle bezoekers online op uw website op één scherm kunt zien. U kunt dus controleren welke sites ze bezoeken en hoeveel tijd ze daar hebben doorgebracht. Bovendien kunt u de verwijzers, het IP-adres en het land van de bezoekers achterhalen, zodat u zich kunt voorbereiden op een Chat gesprek.

Hoe kunt u de functie voor online bezoekers gebruiken?
De functie online bezoekers lijkt enigszins op Google Analytics of andere platforms die u gegevens over uw websitebezoekers laten zien. U hoeft niet van platform te wisselen om snel een overzicht van uw bezoekers online te hebben.
Bovendien is het gedeelte voor online bezoekers een geweldige bron van informatie voor uw vertegenwoordigers voordat agenten met de klanten beginnen te chatten. Aangezien u proactieve uitnodigingen in LiveAgent kunt gebruiken, kunt u deze informatie later of onmiddellijk in het gesprek gebruiken om de best mogelijke klantenervaring te bieden.
Wat kunt u zien in het gedeelte online bezoekers?
- Land van de bezoeker
- Tijd
- IP-adres
- De werkelijke website van de bezoeker
- Wie de bezoeker doorverwezen heeft
Hoe nodigt u de bezoekers uit om te chatten?
Uw vertegenwoordigers kunnen ze handmatig uitnodigen om te chatten door op de knop Chat starten te klikken. Daarna kunt u het juiste chatvenster van een uitnodiging uit uw dropdownmenu kiezen lijst (chat-uitnodiging wordt weergegeven op de pagina die de bezoeker momenteel bekijkt).
Voordelen:
- Overzicht van uw huidige websiteverkeer
- Informatiebron
- Betere proactieve chataanpak
- Verbeterde klantentevredenheid
- Betere workflow voor vertegenwoordigers
Ready to try LiveAgent?
Do not switch between interfaces. See how many visitors a website gets right inside LiveAgent. Try out one of our subscriptions for 14-days free of charge. No credit card details required!
Gratis helpdesk chatfuncties:
Geïntegreerde chatopvolging
Als u alle chatinformatie in Google Analytics om de impact van de live chat op uw website, hebben we een plug-in waarmee u de chatgegevens kunt synchroniseren.
Ontdek de LiveAgent-informatie die u kunt bijhouden in Google Analytics.

Chatverdeling
Zorg ervoor dat uw vertegenwoordigers effectief werken door chatrouting in LiveAgent in te stellen. U kunt bijvoorbeeld willekeurig agenten toewijzen of een georganiseerde workflow creëren. Zo kunnen ze efficiënt omgaan met chatverzoeken van klanten.

Meer informatie over Chatdistributie-opties – LiveAgent.
Proactieve chatuitnodigingen
Deze functie is nauw verbonden met online bezoekers. Het is een effectieve manier om uw bezoekers online te bereiken en hen indien nodig hulp te bieden.

Meer informatie over LiveAgent – Proactieve chatuitnodigingen.
Kennisbankbronnen
- Emailsjablonen voor klantenportaal (geen kosten) | LiveAgent
- Verbeter de klantenservice - LiveAgent
- Klantenervaring met meerdere kanalen (Uitgelegd)
- Wat zijn proactieve chatuitnodigingen? (+ gratis proefversie) | LiveAgent
- Wat is een klantenportaal? (+ Gratis proefversie) | LiveAgent
- De meest voorkomende klantenservice functies (bijgewerkt)
- Conversietrechter (Uitgelegd)
- Emailsjablonen voor uitnodigingen (kopiëren en plakken) | LiveAgent