Partner
Volg de hieronder beschreven integratiegids om Google Analytics met LiveAgent te gaan gebruiken.
- Log in op uw LiveAgent dashboard en klik op Configureren.
- Klik op Systeem en plug-ins.
- Zoek “Live chat opvolging” en activeer het door op de schuifregelaar te klikken.
Wat is Google Analytics?
Hoe kunt u het gebruiken?
Houd gebeurtenissen van live chat-sessies bij in Google Analytics. Dankzij deze gegevens kunt u de impact van live chat op conversies van uw websitebezoekers naar klanten of de impact van uw vertegenwoordigers op de verkoop van uw bedrijf evalueren.
Evenementen genereren javascript-opdrachten rechtstreeks op uw webpagina, waar een chat wordt gestart. De plug-in kan worden gebruikt voor het signaleren van chatgebeurtenissen naar uw webapplicatie en het starten van specifieke javascript-functies of het wijzigen van de inhoud van uw webpagina op basis van de lopende chatsessies.
Opties om te volgen:
- Begin chat
- Einde chat
- Elk bericht van vertegenwoordigers
- Elk klantenbericht
Frequently asked questions
Wat is Google Analytics?
Google Analytics is een tool waarmee u waardevolle marketinginformatie kunt bijhouden.
Hoe integreer ik Google Analytics met LiveAgent?
Hier is een korte stapsgewijze handleiding: Log in op uw LiveAgent-account. Navigeer naar Configuraties > Systeem > Plug-ins. Activeer Live Chat Tracking.
LiveAgent helpt bij het genereren van deals en het behouden van tevreden en loyale klanten. Het biedt verschillende functies en integraties, en heeft alternatieven. Het bedrijf geeft om klantenfeedback en biedt ondersteuning via een portal. Er is ook een partnerprogramma beschikbaar. Na registratie ontvangt een gebruiker inloggegevens voor toegang tot hun dashboard. Het opstarten van het account kan enige tijd in beslag nemen.
Google Marketing Platform helpdeskcontacten
Google Marketing Platform is een SaaS-bedrijf dat een uniform advertentie- en analyseplatform biedt. Het klantenserviceteam biedt ondersteuning via sociale media en selfservice, maar heeft geen emailondersteuning of telefonische klantenondersteuning. Er is geen live chat beschikbaar. Contact opnemen kan via sociale media of de kennisbank.
LiveAgent biedt 11 rapportagemogelijkheden voor klantenservice, waaronder prestatiemetingen, ranglijsten van vertegenwoordigers en SLA-compliance verslagen, en deze inzichten kunnen helpen bij het identificeren van problemen en het verbeteren van klantenserviceprocessen. Klantenservicerapporten zijn essentieel voor bedrijven die vertrouwen op gegevens voor hun klantenservice en kunnen de prestaties en efficiëntie meten en het klantenserviceaanbod onmiddellijk verbeteren. LiveAgent biedt ook de mogelijkheid om een uitgebreide kennisbank met ondersteuningsdocumentatie te creëren om 24/7 selfservice mogelijk te maken en de werkdruk van het team te verminderen.
Dit artikel behandelt de verschillen tussen inkomende en uitgaande callcenters en het belang van klantenrapporten. Het meten van klantenservicestatistieken is cruciaal voor het verbeteren van de algehele kwaliteit van de klantenservice. Daarnaast wordt er ook informatie gegeven over de beste software voor klantencommunicatiebeheer in 2022. De Nederlandse software biedt een dashboard om alle interacties met klanten bij te houden. Er is 24/7 klantenservice beschikbaar en er is geen creditcard nodig tijdens de gratis proefperiode van 14 dagen. Tevens wordt er de mogelijkheid geboden om met LiveAgent aan de slag te gaan met een gratis proefperiode en worden de bijbehorende functies en integraties genoemd.