Gratis proefperiode

Chatgeschiedenis

Heeft u ooit een klant gehad die gefrustreerd was omdat uw vertegenwoordiger niet op de hoogte was van het vorige gesprek?

Dit gebeurt vaker dan u denkt.

LiveAgent is een softwareoplossing voor klantenservice voor elk bedrijf dat zijn dagelijkse klantenondersteuningsactiviteiten wil verbeteren. Het helpt u dus op een tijdbesparende manier klantenvragen uit meerdere kanalen te verwerken. Het is eigenlijk alles op één en dezelfde plaats. Alle informatie die u nodig heeft, bevindt zich in het ticket- of chatgesprek.

Wat is chatgeschiedenis?

Chatgeschiedenis is één van de vele functies van LiveAgent. Het kan een chatlogboek of gespreksgeschiedenis van eerdere communicatie met klanten worden genoemd.

Het spreekt voor zich en het kan in verschillende scenario’s uitermate nuttig zijn. U kunt het gebruiken om te controleren; bij eerdere vragen van klanten, controleer op gegevens en informatie, zoek naar eerdere oplossingen voor een probleem. De limiet ligt alleen in uw creativiteit.

Om specifiek te zijn, kunt u de chatgeschiedenis van de klantenservice en alle huidige chats op één scherm bekijken. Bovendien hebt u direct toegang tot chatcommunicatie en kunt u deze filteren op basis van uw voorkeuren. U kunt uw chats bijvoorbeeld filteren op tags, afdelingen, datum, naam, enz.

Hoe kan de chatgeschiedenis uw klantenservice verbeteren?

We hebben het waarschijnlijk allemaal al meegemaakt. Het vorige probleem uitleggen aan de nieuwe klantenvertegenwoordiger. Weet u nog hoe frustrerend het was? De klantentevredenheid neemt af naarmate uw klant het probleem langer moet uitleggen. Over het algemeen zorgt dit voor behoorlijk stressvolle en onnodige verhitte chatgesprekken. Om dit te voorkomen, heeft LiveAgent een functie voor de geschiedenis van klantengesprekken gemaakt, waarmee u gemakkelijk chats kunt zoeken.

Wat kunt u zien in de chatgeschiedenis?

  • Naam van de bezoeker
  • Naam van de vertegenwoordiger
  • Land van de bezoeker
  • Datum
  • Tijd
  • Afdeling
  • Tags

Reallife voorbeeld:

Stel dat Wendy een live chatvertegenwoordiger wil vragen naar een probleem dat ze een maand geleden heeft ondervonden. Het was opgelost, maar het gebeurde opnieuw. De live chatvertegenwoordiger kan snel het vorige chatgesprek bekijken. Kijk daarom wat de oplossing was en waarom deze niet permanent was. Met deze informatie tot zijn beschikking kan de vertegenwoordiger een andere aanpak voorstellen. Of leg daarentegen uit wat er anders moet gebeuren. Daarom zal dit probleem zich in de toekomst niet meer voordoen.

Voordelen:

  • Snelle oplossing van tickets
  • Verbeterde klantentevredenheid
  • Bettere klantenervaring
  • Vlotte klantenservice workflow

Ready to provide efficient customer service?

Try our 14-day free trial and try out all the features in LiveAgent, including Chat history. Do not waste your time. Have better customer interactions right away.

FREE TRIAL

Bonusfuncties die u helpen de klantenervaring te verbeteren:

Huidige URL van een chatklant

Ontdek snel naar welke website de klant onderzoek doet. Deze functie stelt u in staat om de juiste informatie te verstrekken en voorkomt onnodige frustratie bij de klant.

Huidige URL van live chatbezoeker

Interne chat

Interne chat is een chat voor uw vertegenwoordigers binnen LiveAgent. Maar hoe verhoudt dit zich tot de klantenervaring? Welnu, de interne chat is gemaakt om de dagelijkse taken van uw vertegenwoordigers te helpen verbeteren. Als ze contact moeten opnemen met een andere vertegenwoordiger, kunnen ze dit eenvoudig doen via LiveAgent zonder de interface te wijzigen. Hierdoor kan de vertegenwoordiger sneller de benodigde hulp bieden. Hoe meer u de workflows van uw klantenvertegenwoordigers verbetert, hoe beter uw service kan zijn.

Interne chat

Realtime typeweergave

Met deze functie kunt u in realtime een voorbeeld bekijken van wat de klant schrijft. Als gevolg hiervan kunt u in de tussentijd proberen het probleem van de klant te begrijpen of naar de benodigde informatie zoeken.

 

Realtime typen

Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Functies.

Kennisbankbronnen

Heeft u LiveAgent al?

 

logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
logo esky color
slido groen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo