Heeft u ooit een klant gehad die gefrustreerd was omdat uw vertegenwoordiger niet op de hoogte was van het vorige gesprek?
Dit gebeurt vaker dan u denkt.
LiveAgent is een softwareoplossing voor klantenservice voor elk bedrijf dat zijn dagelijkse klantenondersteuningsactiviteiten wil verbeteren. Het helpt u dus om klantenvragen van meerdere kanalen op een tijdbesparende manier te verwerken. Het is eigenlijk alles onder één dak. Alle informatie die u nodig hebt, staat in het ticket/chatgesprek.
Wat is chatgeschiedenis?
Chatgeschiedenis is één van de vele functies van LiveAgent. Het kan een chatlogboek of gespreksgeschiedenis van eerdere communicatie met klanten worden genoemd.
Het spreekt voor zich en het kan in verschillende scenario’s uitermate nuttig zijn. U kunt het gebruiken om te controleren; bij eerdere vragen van klanten, controleer op gegevens en informatie, zoek naar eerdere oplossingen voor een probleem. De limiet ligt alleen in uw creativiteit.
Hoe kan de chatgeschiedenis uw klantenservice verbeteren?
We zijn er waarschijnlijk allemaal geweest. Het vorige probleem uitleggen aan de nieuwe klantenvertegenwoordiger. Weet u nog hoe frustrerend het was? De klantentevredenheid neemt af naarmate uw klant langer de tijd heeft om het probleem uit te leggen. Over het algemeen zorgt dit voor behoorlijk stressvolle en onnodige verhitte chatgesprekken. Om dit te voorkomen, heeft LiveAgent een functie voor klantengesprekgeschiedenis gemaakt waarmee u gemakkelijk chats kunt doorzoeken.
Wat kunt u zien in de chatgeschiedenis?
- Naam van de bezoeker
- Naam van de vertegenwoordiger
- Land van de bezoeker
- Datum
- Tijd
- Afdeling
- Tags
Reallife voorbeeld:
Stel dat Wendy een live chatvertegenwoordiger wil vragen naar een probleem dat ze een maand geleden heeft ondervonden. Het was opgelost, maar het gebeurde opnieuw. De live chatvertegenwoordiger kan snel het vorige chatgesprek bekijken. Kijk daarom wat de oplossing was en waarom deze niet permanent was. Met deze informatie tot zijn beschikking kan de vertegenwoordiger een andere aanpak voorstellen. Of leg daarentegen uit wat er anders moet gebeuren. Daarom zal dit probleem zich in de toekomst niet meer voordoen.
Voordelen:
- Snelle oplossing van tickets
- Verbeterde klantentevredenheid
- Bettere klantenervaring
- Vlotte klantenservice workflow
Ready to provide efficient customer service?
Try our 14-day free trial and try out all the features in LiveAgent, including Chat history. Do not waste your time. Have better customer interactions right away.
Bonusfuncties die u helpen de klantenervaring te verbeteren:
Huidige URL van een chatklant
Ontdek snel welke website de klant onderzoekt. Met deze functie bent u klaar om de juiste informatie te verstrekken en voorkomt u onnodige klantenfrustraties.
Interne chat
Interne chat is een chat voor uw vertegenwoordigers binnen LiveAgent. Maar hoe verhoudt dit zich tot klantenervaring? Welnu, de interne chat is gemaakt om de dagelijkse taken van uw vertegenwoordigers te verbeteren. Als ze contact moeten opnemen met een andere vertegenwoordiger, kunnen ze dat eenvoudig doen via LiveAgent zonder van interface te veranderen. Hierdoor kan de vertegenwoordiger sneller de benodigde hulp bieden. Hoe meer u de workflows van uw klantenvertegenwoordigers verbetert, hoe beter uw service kan zijn.
Realtime typeweergave
Met deze functie kunt u voorbeeld bekijken wat de klant in realtime schrijft. Als gevolg hiervan kunt u in de tussentijd proberen het probleem van de klant te begrijpen of naar de benodigde informatie zoeken.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Functies.
Kennisbankbronnen
LiveAgent is software voor klantenservice die verschillende functies biedt om bedrijven te helpen klanten beter te bedienen. Dit omvat chattools, chatondersteuning en websitebezoekers-opvolging. LiveAgent biedt ook ondersteuning in de vorm van een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie en een systeemlogboek voor wijzigingen. Het chatoverzicht is een geweldige functie waarmee u belangrijke informatie over uw websitebezoekers kunt bekijken en uw klantenservice hierop kunt afstemmen. Dit omvat onder andere informatie over online bezoekers, bezoekers in de wachtrij, chattende bezoekers, beschikbare vertegenwoordigers, de werkelijke webpagina die de bezoeker bezoekt, doorverwijzingen, het land van de bezoeker en bezoekers op de kaart. LiveAgent biedt ook partnerschaps- en ondersteuningsprogramma's, een blog, woordenlijst, sjablonen, webinars en een kostencalculator om bedrijven te helpen hun klantenservice te verbeteren.
LiveAgent is een handige tool voor klantenondersteuning die verschillende kanalen zoals e-mail, telefoon en sociale media integreert. Het is een effectief alternatief voor traditionele oplossingen en helpt bedrijven besparen tijd en geld. LiveAgent biedt meer dan 175 functies en 40 integraties, en heeft chatrouteringsopties, chatgeschiedenis en proactieve chatuitnodigingen om klanten te ondersteunen. Het heeft ook een gratis proefversie en mogelijkheid tot het plannen van een persoonlijk gesprek voor meer informatie.
Live chatondersteuning is een tool van helpdesksoftware waarmee klanten in realtime kunnen communiceren met een klantenondersteuningsvertegenwoordiger via een chatwidget op de website van het bedrijf. Zowel B2B- als B2C-bedrijven maken gebruik van deze functie. Live chatondersteuning wordt gewaardeerd vanwege de snelheid, efficiëntie en kosteneffectiviteit ervan, en klanten geven de voorkeur aan live chat boven e-mail en sociale media/forums. Live chat automatiseert en versnelt het werk van het klantenserviceteam, en bedrijven bieden vaak video-livechat en andere opties aan om problemen snel en efficiënt op te lossen. Klanten tussen 18-34 jaar gebruiken live chat vaker dan die ouder zijn dan 35 jaar, en de piekuren voor live chat zijn van 11u00 - 15u00. Bij het kiezen van de juiste helpdeskoplossing is het belangrijk om rekening te houden met de snelheid van de live chatwidget en de functionaliteit, aangezien de snelheid waarmee de chatknopwidget wordt geladen van invloed is op het vermogen om bezoekers van de website om te zetten in betalende klanten. LiveAgent is een optie voor live chat in helpdesksoftware en biedt een gratis 14-daagse proefperiode.
Live chat voor grote bedrijven
The article discusses various ways to keep customers engaged and prevent income loss due to customer turnover in businesses. It covers features such as live chat, contact forms, and post-chat surveys, and emphasizes the importance of chat etiquette guidelines for representatives. Examples of templates and subject lines for re-engaging inactive customers are provided, and the importance of analyzing campaign results is highlighted. The features and prices of the LiveAgent sales and customer service tool are discussed, along with other popular software for customer service and email management. Additionally, customer service quotes, sayings, and slogans are introduced, and advantages of live chat for companies are outlined. The article concludes with information about LiveAgent's pricing, features, integrations, and alternatives, as well as support, company information, and resources for learning more about customer service software.