Chatgeschiedenis

Heeft u ooit een klant gehad die gefrustreerd was omdat uw vertegenwoordiger niet op de hoogte was van het vorige gesprek?

Dit gebeurt vaker dan u denkt.

LiveAgent is een softwareoplossing voor klantenservice voor elk bedrijf dat zijn dagelijkse klantenondersteuningsactiviteiten wil verbeteren. Het helpt u dus om klantenvragen van meerdere kanalen op een tijdbesparende manier te verwerken. Het is eigenlijk alles onder één dak. Alle informatie die u nodig hebt, staat in het ticket/chatgesprek.

Wat is chatgeschiedenis?

Chatgeschiedenis is één van de vele functies van LiveAgent. Het kan een chatlogboek of gespreksgeschiedenis van eerdere communicatie met klanten worden genoemd.

Het spreekt voor zich en het kan in verschillende scenario’s uitermate nuttig zijn. U kunt het gebruiken om te controleren; bij eerdere vragen van klanten, controleer op gegevens en informatie, zoek naar eerdere oplossingen voor een probleem. De limiet ligt alleen in uw creativiteit.

Om precies te zijn: u kunt de chatgeschiedenis van de klantenservice en alle huidige Chats op één scherm bekijken. Bovendien kunt u chatcommunicatie rechtstreeks openen en filteren op basis van uw voorkeuren. U kunt uw chats bijvoorbeeld filteren op TagsAfdelingen, datum, naam, etc.

Chatgeschiedenisfunctie in LiveAgent
Chatgeschiedenis van de klantenservice

Hoe kan de chatgeschiedenis uw klantenservice verbeteren?

We zijn er waarschijnlijk allemaal geweest. Het vorige probleem uitleggen aan de nieuwe klantenvertegenwoordiger. Weet u nog hoe frustrerend het was? De klantentevredenheid neemt af naarmate uw klant langer de tijd heeft om het probleem uit te leggen. Over het algemeen zorgt dit voor behoorlijk stressvolle en onnodige verhitte chatgesprekken. Om dit te voorkomen, heeft LiveAgent een functie voor klantengesprekgeschiedenis gemaakt waarmee u gemakkelijk chats kunt doorzoeken.

Wat kunt u zien in de chatgeschiedenis?

  • Naam van de bezoeker
  • Naam van de vertegenwoordiger
  • Land van de bezoeker
  • Datum
  • Tijd
  • Afdeling
  • Tags

Reallife voorbeeld:

Stel dat Wendy een live chatvertegenwoordiger wil vragen naar een probleem dat ze een maand geleden heeft ondervonden. Het was opgelost, maar het gebeurde opnieuw. De live chatvertegenwoordiger kan snel het vorige chatgesprek bekijken. Kijk daarom wat de oplossing was en waarom deze niet permanent was. Met deze informatie tot zijn beschikking kan de vertegenwoordiger een andere aanpak voorstellen. Of leg daarentegen uit wat er anders moet gebeuren. Daarom zal dit probleem zich in de toekomst niet meer voordoen.

Voordelen:

  • Snelle oplossing van tickets
  • Verbeterde klantentevredenheid
  • Bettere klantenervaring
  • Vlotte klantenservice workflow

Ready to provide efficient customer service?

Try our 14-day free trial and try out all the features in LiveAgent, including Chat history. Do not waste your time. Have better customer interactions right away.

Bonusfuncties die u helpen de klantenervaring te verbeteren:

Huidige URL van een chatklant

Ontdek snel welke website de klant onderzoekt. Met deze functie bent u klaar om de juiste informatie te verstrekken en voorkomt u onnodige klantenfrustraties.

Huidige URL van live chatbezoeker

Interne chat

Interne chat is een chat voor uw vertegenwoordigers binnen LiveAgent. Maar hoe verhoudt dit zich tot klantenervaring? Welnu, de interne chat is gemaakt om de dagelijkse taken van uw vertegenwoordigers te verbeteren. Als ze contact moeten opnemen met een andere vertegenwoordiger, kunnen ze dat eenvoudig doen via LiveAgent zonder van interface te veranderen. Hierdoor kan de vertegenwoordiger sneller de benodigde hulp bieden. Hoe meer u de workflows van uw klantenvertegenwoordigers verbetert, hoe beter uw service kan zijn.

Interne chat

Realtime typeweergave

Met deze functie kunt u voorbeeld bekijken wat de klant in realtime schrijft. Als gevolg hiervan kunt u in de tussentijd proberen het probleem van de klant te begrijpen of naar de benodigde informatie zoeken.

Realtime typen

Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Functies.

Kennisbankbronnen

Heeft u LiveAgent al?

 

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Kennisbankbronnen
Slido green logo

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo