Een manier om uw chat te versnellen, is door een functie genaamd realtime typeweergave te activeren. Met andere woorden, het is een functie waarmee uw vertegenwoordigers een voorbeeld kunnen bekijken van de tekst die een klant op dit moment aan het typen is.
Wist u dat;
1 op de 5 klanten bereid is een product of dienst niet meer te gebruiken vanwege trage responstijden via online chat?
Over het algemeen kan deze functie uw vertegenwoordigers de nodige tijd geven om de situatie te analyseren en sneller een nauwkeurig antwoord te geven.

Veel bedrijven zoals; Paypal of Ikea gebruiken een functie met een voorproefje voor berichten om uitstekende klantenservice te bieden. Het helpt uw typende vertegenwoordigers niet alleen om sneller een oplossing te vinden, maar het geeft ze ook de mogelijkheid om te multitasken. Zo verhogen ze hun algemene efficiëntie.
Hoe werkt de weergave in realtime typen?
Voordat de klant op de knop “Bericht verzenden” klikt, krijgt u de kans om in realtime te zien wat de klant typt.

Hierdoor heeft u meer tijd om een antwoord of oplossing voor het probleem van de klant voor te bereiden. Klanten waarderen snelle en nauwkeurige antwoorden
Voorbeeld

Op de foto hierboven ziet u een vertegenwoordiger die de bezoeker vraagt: “Hallo, ik ben Andrej, hoe kan ik u helpen?”
U kunt in realtime zien wat de bezoeker typt: “Hallo Andrej, ik heb hulp nodig bij ..”
Ondertussen kan de vertegenwoordigers zijn antwoord voorbereiden.
Hoe kunt u een realtime typeweergave activeren?
Om het bericht sneak-peek op live chat in realtime te bekijken, moet u;
1. Log in op uw LiveAgent-account
2. Navigeer naar Configuraties
3. Klik op Chat -> Chat instellingen
4. Zoek naar Toon klant typetekst
5. Zet aan
6. Opslaan

Deze functie is optioneel. Daarom, als u het op een bepaald moment wilt deactiveren, kunt u dit op dezelfde manier doen.
Zakelijke voordelen:
- Concurrentie voordeel
- Bespaart tijd
- Betere klantenervaring
- Verhoogt de verkoop
Ready to increase your customer service effectiveness with LiveAgent?
Have your answers prepared before the customer submits a question with the Real-time Typing view feature in Live Chat. Try out our 14-day free trial and discover more help desk features.
Kennisbankbronnen
Als u meer wilt weten, lees dan Hoe u een live chat opzet – LiveAgent.
Bonus:
Wilt u de typetijd van uw klantenservice verbeteren?
LiveAgent biedt een gratis typetest voor live chats om uw vertegenwoordigers te helpen dagelijks te verbeteren.
LiveAgent is een hoogst gewaardeerde helpdesk software met meer dan 180 functies en 40 integraties. Het ondersteunt verschillende soorten spraakcommunicatie, waaronder telefoon naar telefoon, telefoon naar computer en computer naar computer. Spraakcommunicatie heeft voordelen zoals natuurlijkere en snellere communicatie met emoties. LiveAgent stroomlijnt het werk van vertegenwoordigers door alle spraakcommunicatie op één plaats mogelijk te maken.
Verhoog de betrokkenheid met LiveAgent
LiveAgent is de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde helpdesk software voor kleine bedrijven in 2020. Meer dan 21.000 bedrijven hebben het gekozen vanwege de meer dan 180 functies, 40 integraties en eenvoudige setup. Het is volledig cloudgebaseerd en veilig. Probeer het gratis voor 14 dagen.
Dit artikel beschrijft de diensten die LiveAgent biedt, zoals klantenservicesoftware en selfservicesoftware. Het bedrijf heeft verschillende onderscheidingen en certificaten ontvangen en heeft positieve klantenbeoordelingen. LiveAgent heeft ook een partnerprogramma en biedt webinars en een kostencalculator aan om klanten te helpen hun diensten te kiezen. Het artikel biedt ook informatie over het opstarten van een LiveAgent-account en hoe u contact kunt opnemen met het bedrijf. Ten slotte maakt de website gebruik van cookies en biedt het de mogelijkheid om een demo te plannen om te zien hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.